Autor Wątek: poważny problem z silnikiem 1.5  (Przeczytany 2201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

poważny problem z silnikiem 1.5
« dnia: Sierpień 16, 2010, 20:09:36 pm »

Maćko

  • Gość
Witam.

Posiadam poloneza caro, jestem jego pierwszym właścicielem :), rocznik 93 kupiony w salonie , kilka dni temu skończył równe 17 lat. Przebieg 158 tysięcy. I mam z nim poważny problem.

Po odkręceniu korka od wlewu oleju wali dymem gorzej niż z rury wydechowej, w kilkanaście sekund potrafi "zadymić" okolice w promieniu 10 metrów. Co więcej, nie pali na 3-cim garze (czasami pali czasami nie). Chodzi nie równo, gaśnie (bez ssania, czasami nawet i ze ssaniem) ale jedzie, czasami aż mnie zadziwia bo moc ma, jak depnę to jedzie. No ale pali co najmniej z 15 litów, jeździ na gazie. Pod pokrywą filtra powietrza jest sporo oleju, gdy korek wlewu oleju zakręcony to cały ten syf dmuchany jest przez odmę do filtra... Ostatnio też zaczął lać się olej w miejscu łącznie głowicy z kadłubem.

Dziś go rozebrałem, zdjąłem całą klawiaturę, głowicę, zmieniłem uszczelkę pod głowicą, no i olej przestał się też lać. No ale cały czas wali dymem w górę. Co może być tego przyczyną ? Dodam że oglądałem sobie cylindry pod różnymi kontami od góry i wyglądały normalnie, żadnych nagarów, nierówności.

Pierścienie? Może coś innego. Doradźcie co robić i gdzie szukać dalej przyczyny.

poważny problem z silnikiem 1.5
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2010, 20:21:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
raczej pierścienie, bo z tego co mówisz to odma drożna.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

poważny problem z silnikiem 1.5
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2010, 20:15:08 pm »

Maćko

  • Gość
no, ok. Teraz pytanie czy wymiana pierścionków jest możliwa w domowym warsztacie? Co byłoby potrzebne do wymiany, oczywiście oprócz nowych pierścieni :P

Dodam że, jakieś 5 lat temu były robione panewki, pół roku temu uszczelniacze na zaworach.


Są gdzieś jakieś instrukcje jak tego dokonac? Posiadam książkę dot. naprawy poloneza, no ale o pierścieniach tam nie wspominają :)

poważny problem z silnikiem 1.5
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2010, 20:27:39 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jak nie robiłeś nigdy remontu dołu porządnego, to na wiele sama wymiana pierścieni się nie zda. Jakbyś miał średnicówkę i możliwość pomierzenia cylindrów, to można się wtedy pokusić o samodzielną wymianę - jeśli nie będzie zauważalnego zużycia (w co wątpię po tylu latach).
zdr