FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: lampart125p w Sierpień 12, 2023, 17:42:28 pm
-
Witam. Panowie może głupie pytanie ale....
Zmieniałem łożyska w przednich kołach i zastosowałem smar lt43 ktory smar po przejechaniu kilku km i zatrzymaniu się czuć na zewnątrz. Wcześniej tego nie było. Czy to na początku normalne czy uzyłem złego smaru
-
A zapach nie wynika z temperatury łożysk? Łożyska mają właściwy luz i się nie grzeją?
-
Zapachbwynika na pewno z temp bo zimnych nie czuć. Luz jest ustawiony wg książki
-
Właściwy luz i temperatura łożysk w zasadzie się powinny wykluczać, temperaturę może też podnosić nadmiar smaru, ale przy takiej konstrukcji piasty jak w PF to prędzej rzygnie smarem na zewnątrz przez simmering lub pokrywkę niż się zagrzeje.
-
jak wywali go na zewnatrz (choc fabrycznie simeringi sa zamontowane na trzymanie smaru (albo odwrotnie, dokladnie nie pamietam, mialem z tym jakies akcje, łorewer),
zalozmy ze smar wywali, bo jest go zbyt duzo,
jak go wywali, to rozrzuci po obwodzie, czyli na tarcze hamulcowa - a tutaj juz o wysoka temp nie trudno