Autor Wątek: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki  (Przeczytany 2671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« dnia: Grudzień 11, 2019, 10:49:45 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć

Dzięki pomocy merytorycznej multeca wziąłem się wreszcie za zmianę wiązki silnika z poldoroverowej na nowszą, łącznie ze sterownikiem, wałkami i kolektorami, będzie MG TF w budzie poloneza czyli ~100kW

Mam kilka pytań dotyczących wtyczek, tego co zostaje i co z tym zrobić


1-kostka niebieska, bardzo podobna do kostki czujnika położenia wału, jeden przewód)
2- w wiązce obok kostki 1, dwa przewody)


3-kostka biała, dwa przewody
4- w wiązce obok kostki 3, ma trzy przewody


5- kostka trójkąt, obok grubej wsuwki (wsuwka chyba do rozrusznika?)


6- mała i podłużna na jeden przewód
7 - ??

Do podłączenia zostały:

- sonda lambda
- czujnik temperatury na zegary
- czujnik temperatury do kompa
- położenia wału
- pochłaniacz par paliwa (nie będzie go ale kostka pewnie jest)

czy ten czujnik to czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym?





Prawie wszystkie kostki są inne niż w mems 1.9 więc nie chce nic popieprzyć, w razie czego wrzucę lepsze zdjęcia





Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2019, 11:10:52 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Niebieska kostka z jednym kablem to czujnik temp silnika na zegary. Biała kostka cpwk jak dobrz3 pamiętam, ta druga to vss w skrzyni. Nie podpinasz tego nigdzie, chyba że wydumasz jak to po żenić z vss z abimexa/GSI. Kostki trójkat nie kojarzę w ogóle. Sondę musisz kupić taką jaka powinna być bo jest inna kostka i parametry. Czujnik położenia walka też bedziesz potrzebować. Mapsenos z ostatniego zdjęcia musisz wsadzić w dolot. Ja sciagam górę kolektora i aplikuje ja od spodu. Czujnik temp dla kompa podpinasz ten co masz na aucie. Jest kompatybilny.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2019, 13:03:22 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Czujnik położenia walka

czujnik położenia wałka rozrządu mam, chyba że mówisz o wałku korbowym? Też jest inny czujnik?

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2019, 15:11:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cpwk do wału jest taki sam jak w mems 1.9. Do walka rozrządu jest inny
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2019, 15:12:42 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Krokowy do mems 3 też jest inny niz w 1.9
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2019, 16:46:28 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
czujnik położenia wałka rozrządu mam, chyba że mówisz o wałku korbowym? Też jest inny czujnik?
Ciastek ściągnij sobie MG Rover EPC - będziesz miał łatwość porównywania komponentów  :d

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2019, 20:00:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1. Niebieska wtyczka to czujnik temp na zrgst. Można wypruć z wiązki. Początek przewodu jest w szarym wielopinowym złączu. 2. Czujnik temperatury na sterownik. Czujnik w teorii ma podobna rezystancję, ale nie jestem w 100 pewien, bo to czujnik z BMW nie Rovera i może być różnie. Wtyczka nie pasuje bez spiłowania kawałka plastiku na czujniku. 
3. Biała czujnik położenia wału. 
4. 3 pinowa - VSS czujnik prędkości pojazdu. Do wywalenia razem z przewodami.
5. Do wywalenia
6. Przewód do rozrusznika, ewentualnie do przekaźnika rozrusznika, nie pamiętam.
7. Pochłaniacz par paliwa.

Czujnik na zegar podpinasz jak w 1.4 z wiazki budy.
Sonda lambda ma podłużna wtyczkę, jak w VAGu. Nie pasuje z Poldorovera.

To MAP Sensor wraz z czujnikiem temperatury. Dlatego ma 4 piny. Najlepsze miejsce na niego jest na rogu kolektora obok regulatora, trzeba lekko spiłować na płasko, nawiercic 3 otwory i nagwintowac dwa do mocowania. Chyba że kolektor vvc to temat załatwiony.

Wtyczka szara z ostatniego zdjęcia cała do wywalenia. Nie ma tam nic przydatnego, jedynie przewód linii K do diagnostyki, ale to lepiej puścić oddzielnie zamiast zostawiać wielkie złącze dla 1 Pina.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2019, 20:06:57 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2019, 08:29:53 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
OK, działam dalej, kilka pytań

1. Który przewód jest od diagnostyki w tej szarej wtyczce? Pociągne go to wtyczki
2. Sonda Lambda, kierowałem się rocznikami rovera i to był chyba bład, zakupiłem z identyczną wtyczką

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bosch-rover-25-1-1-1-4-1-6-1-8-7809437157?snapshot=MjAxOS0xMi0xN1QwNzo0ODo0OS4yNzNaO2J1eWVyOzg0YmExZWUzMTc3NmU2MmZjZDA2OGJlNzVmMzc4YWE0OWQ5ZmNjYmQ2MzU5MzkwNDIyNGJlMzdiNWJmYWNkOGM%3D

w instalacji podłużna wtyczka na 4 przewody


3. Przelutowałem kostkę od czujnika położenia wału, OK?

« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2019, 08:34:39 am wysłana przez Ciastek »

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2019, 16:01:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1. Przewód idzie z pinu 58 z małej wtyczki ECU. Przedostatni styk w dolnym rzędzie od zewnętrznej strony. Sterownik w pozycji naklejkami do dołu.

2. Nie. BOSCH 0258006127 taka ma być.

3. Chyba ok, zależy jak zrobione. :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2019, 16:03:39 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 19, 2019, 17:19:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Oby nie lutowac na zimno :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 25, 2019, 10:31:50 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Co zrobić z listwą, tzn regulator i wtryski?

Poprzednio pracował na beżowych 0280 150 749


Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 25, 2019, 11:47:49 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Regulator ma może być i z Poldorovera, ale nie zmieści się w kolektor vvc, także Ori z rovera. Oba są na 3 bary.
Wtryski ciemno niebieskie 0280156024.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 26, 2019, 19:28:45 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
wtryski musiałem dokupić, mam jeszcze niebieskie 0280 155 885 ale to z listwy innego rovera, dzięki :)

pytanie o podciśnienia w kolektorze:

2 idzie do przepustnicy

pytania o króćce 1 i 4, połączyć je czy 4rki nie powinno być i wtedy 1 do 3 a w 5 nawiercić i dodać podciśnienie do  serwa?

podciśnienie do serwa na początku chciałem połączyć w 3 i j.w. do 1, wtedy obyło by się bez wiercenia i gwintowania kolejnego króćca






Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2019, 19:59:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
5 do serwa, 3 do 1, a 4 zaślepić. Może być 5 do 1 i 3 do serwa. Do przepustnicy oprócz odmy jest połączenie z krokowym, ale to raczej oczywiste.
Żeby wykorzytać nr 5 najlepiej byłoby posiadać fragment przewodu plastikowego z Rovera, który zatrzaskuje się w otworze, a na jego drugim końcu (oczywiście przewód skracamy odpowiednio) założyć ori wąż + opaska.

Ale wiązkowy meksyk. :D Jak już to podłączysz to ją wyciągnij, wywal niepotrzebne przewody, dopasuj długości i zaizoluj z powrotem, bo taka plątanina to późniejsza przyczyna problemów ewentualnie pożarów.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 26, 2019, 20:02:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
O maszkaro :/
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2019, 20:11:47 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Panowie myślałem że nie muszę dodawać że to nie koniec zabawy z kablami, już jest w wiązce :)

Zastanawiałem się czy spisać kolory przewodów, oglądałem czy nie ma przebić itd.

Pytanie o jedną wtyczkę, która jeszcze została, jest obok przewodów od alternatora I jednoprzewodowej (żolto czerwony) wtyczki do czujnika ciśnienia, kolory zielony+czerwony, różowy+czarny
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2019, 20:15:50 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 02, 2020, 10:06:50 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Czy przy zmianie memsa I przy okazji pokrywy zaworowej pod dwie cewki nasadzane na swiece, czy trzeba zmieniać świece? Innymi słowy czy kopulkowa k seria pracuje na tych samych świecach co bezkopulkowa? Pytam bo cewki siedzą dość luźno na swiecach

Odp: zmiana memsa 1.9 na 3 - pytania o kabelki
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 02, 2020, 10:59:34 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na końcówce świecy siedzi tylko sprężynka, a izolator jest miękki gumowy także ciasno nie będzie. Dlatego są przykręcane.
Rover zalecał świece platynowe, ale zwykłe BKR6E też działają.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...