FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: tebe w Luty 11, 2008, 16:54:45 pm
-
Witam,
Czy ktos wie jak podłaczyć do komputera i jakiego programu użyć w celu diagnostyki poldka GSI? W GLI Boschu nie ma problemu - pełno kabli na Allegro, oprogramowanie też dostępne. A do GSI jeszcze nic nie znalazłem...
Pozdrawiam.
-
na allegro tez znajdziesz do gsi
program moge gdzies miec ,ale musze w domu poszukac
-
Ja mam program, jakby ktoś byl chętny :)
-
matucha, to ja bym poprosił na maila seba0909@op.pl
-
A ja bym poprosił na postmaster@wlan.webd.pl :-)
-
Poszło już na obydwa adresy. Niech któryś z Was odpisze, czy to coś takiego, bo znalazłem to kiedyś na elektrodzie i zostawiłem na kompie co by się komuś kiedyś mogło przydać;)
-
ja tez moge poprosic matucha??? mateokrzyku@o2.pl z gory dziekuje
-
a co mi tam pewnie malo zajmuje a kiedys moze sie przydac, wiec tez poprosze bolo928@op.pl
-
to i ja jak wszyscy to wszyscy w kolejka(jak za PRL :P ) brudasekIIIb@interia.pl
-
Poszło do wszystkich :)
-
Dzięki :-) Ten program wygląda na program do Abimexów (modele 1993-1996), ale mogę się mylić.
-
w ksiazce Trzeciaka są chyba opisane a zlacze diagnostyczne jest za dywanikiem pasazera
-
A ma ktoś tą książkę i mógłby zerknąć?
-
Ustawiam się w kolejce: mateoos1@wp.pl
-
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=307230&highlight=#307230 przedostatni post na tej stronce sa dwa zdjecia tej kosteczki
-
Może trochę źle napisałem z tymi pinoutami. Chodzi mi o coś takiego co już poruszałem. http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16776&postdays=0&postorder=asc&start=15
Czyli co mam rozłączyć, żeby podczas pracy na gazie nie pracował mi komputer. Dlaczego chcę to zrobić:
po 1. Nie lubię jak mi świeci kontrolka od kompa podczas jazdy na gazie.
po 2. Raz po raz muszę zresetować kompa, bo się dziwnie zachowuje na benzynie i rozwiązałbym ten problem, bo miałbym go zawsze po resecie po przełączeniu na benzynę.
-
trzeba by jeszcze kabla jakiegoś pod ten program zrobić i teraz chyba pod szeregowca w kompie domowym go podpiąć nie? czy cyfry na tym schemacie 2.3.7.8 oznaczają kolejne piny w złączu szeregowym? no bo a,b,e to wiem że w poldku
-
Taki schemat był przy tym:
(http://img228.imageshack.us/img228/2549/multecmpikp9.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=multecmpikp9.jpg)
-
Taki schemat był przy tym:
Czyli wygląda na to że kabel jest taki sam jak do Abimexa, albo ktoś coś pomylił?? :?
-
Właśnie zarówno prezentowany program jest do abimexa, jak i schemat kabla jest do abimexa..... Abimex 1.6 GLI to Multec TBI-700, a Delphi 1.6 GSI to Multec XM. Czyżby zarówno interfejsy jak i programy były zgodne z tymi abimexowymi? Nie zdaje mi się, tym bardziej, że inne parametry pracy mogą być diagnozowane, itd...
Na allegro nigdy nie widziałem interfejsu do GSI tak poza tym - jak i nie widziałem dedykowanego programu do GSI. Jest za to tester uniwersalny do wszystkiego:
http://www.automex.pl/prod/amx510/amx510.php (http://www.automex.pl/prod/amx510/amx510.php)
Na dole sa instrukcje i nawet są wypisane wszystkie pokazywane parametry pracy, jak i wzorowe wartości jakie powinny być przyjmowane:
Multec TBI-700:
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-1.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-1.pdf)
Bosch MA1.7:
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-2.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-2.pdf)
Delco MPFI (czyżby Delco = Delphi = Multec XM?):
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-3.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-3.pdf)
I co o tym myślicie? Dodam, że na stronie:
http://www.automex.pl/prod/testery.php (http://www.automex.pl/prod/testery.php)
znajdują sie gotowe do zakupu przewody, są dla abimexa i dla boscha. Dla delphi nie ma, ale w przypadku abimexowego jest napisane: "Przewód do PC służący do diagnostyki Poloneza wysposażonego w jednopunktwy lub wielopunktowy układ wtryskowy Abimex." - czyżby więc przewód diagnostyczny do Abimexa i Delphi był taki sam (Delphi to wielopunktowy Abimex)?
-
Delphi to Delphi Abimex to Abimex
Znajomy sasiada ma interfejs do PNa -zapytam go i zrobie fotki jak dorwe
-
Moim zdaniem to urzadzenie załatwia sprawę: http://moto.allegro.pl/item309629838_komputer_diagnostyczny_dc_03_do_poloneza.html
Ma tą zaletę. że można go urzyć w czasie jazdy i na bierząco śledzić parametry silnika. Ja mam ten komputerek w wersji DC02 i ma dwa kable w komplecie. Jeden dla Boscha i drugi dla reszty. Bosch jak widać jest najlepiej diagnozowalny.
-
Jak widzę w opisie aukcji parametry Abimexa i Delphi możliwe do odczytania są te same (Boscha inne). Ponadto ten sam kabelek służy do diagnozowania Abimexa i Delphi. Załatwia to sprawę: interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam, prawdopodobnie więc nawet program do Abimexa będzie działał z Delphi :-)
-
tak tylko że ten niby komputerek jest gówno warty bo nie pokazuje podstawowej informacji o silniku krokowym czyli ilości kroków czy czasie otwarcia wtrysku,
-
Nie wiem jak w innych systemach ale w Boschu pokazuje czas wtrysku. Z krokowym nie wiem bo w Boschu nie ma slinika krokowego.
-
A ja poproszę jeszcze raz to samo co wszyscy na buton@vp.pl. Z góry dziękuję.
-
Wyczytalem kiedys gdzies,ze:
W Multecu xm(delphi) złacze diagnostyczne masz w tym samym miejscu co w Multecu TBI(abimexa).
GSI ma opcje samodiagnostyki jak abi bo to multec...
A interface do kompa sa specjalne tylko pod multeca xm(polonez) i produkuje je bosch.
[ Dodano: 2008-02-13, 19:59 ]
PROGRAM DIAGNOSTYCZNY MULTEC DLA WSZYSTKICH KTORZY ZASMIECAJA FORUM DURNYMI POSTAMI,ZAMIAST POPROSIC NA PW (http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217)
[ Dodano: 2008-02-13, 20:03 ]
Nie mylcie kabli na allegro tam pisza MULTEC ale chodzi o MULTEC TBI (Abimex)
A nie o Multec XM (delphi)
-
To gdzie kupić kabel do Multeca XM? Albo czy jest jakiś schemat jak zrobić taki kabel?
-
No wlasnie długo szukalem ale z marnym skutkiem,pisalem do kilku wyjadaczy Multeca ale nikt nie odpisał nic-to musi byc jakas tajemnica i pewnie mama im nie pozwala udostepnic schematu...
-
Sprawa jest jasna - interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam. Dlatego też w tych gotowych komputerkach jest jeden interfejs do Boscha, a drugi do Abimexa/Delphi.
Zobaczcie na cennik interfejsów:
http://www.automex.pl/cennik/cennik.php (http://www.automex.pl/cennik/cennik.php)
Jedna z pozycji to:
"Przewód ABIMEX-PC przewód do diagnostyki układu wtryskowo-zapłonowego samochodu Daewoo-FSO POLONEZ (jednopunktowy TBI i wielopunktowy MULTEC XM)". 183 zł sobie za niego chcą :D
Tak więc, jak macie kabel do Abimexa to i macie do Delphi - ten sam służy do tego. Abimex i Delphi to ALDL, Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).
A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa :-) I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).
=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================
13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału
14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa
19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy
21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki
22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski
24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału
29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy
32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa
33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki
34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski
35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)
41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa
42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa
44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)
45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)
49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])
51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)
55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)
61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy
62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa
63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy
64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy
69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)
71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)
85
uszkodzony immobilizer
87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy
88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa
93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================
=========================================================
A teraz poszczególne parametry pracy układu wtryskowego Delphi:
=========================================================
Obroty silnika [rpm]
Aktualna prędkość obrotowa silnika, określana na podstawie pomiaru impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
Zakres: 0 - 6375 [rpm].
Położenie przepustnicy [Volt]
Wartość napięcia na suwaku potencjometru zamontowanego na osi przepustnicy, służącego do pomiaru kąta otwarcia przepustnicy.
Zakres: 0.0 - 5.0 [Volt].
Wartość . 0.5 [V] - przepustnica całkowicie zamknięta
Wartość . 4.5 [V] - przepustnica całkowicie otwarta.
Kąt wyprzedzenia zapłonu [°TDC]
Aktualna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, wyznaczana przez algorytm sterowania silnikiem na podstawie mapy charakterystyk wyprzedzenia zapłonu, w funkcji prędkości obrotowej i podciśnienia w kolektorze ssącym, i zmodyfikowana w zależności od temperatury silnika i sygnału sondy Lambda.
Zakres: -90 - 90 [°TDC].
Ciśnienie powietrza [kPa]
Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika ciśnienia bezwzględnego powietrza w kolektorze (MAP).
Zakres: 10 - 105 [kPa].
Temperatura silnika [°C]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS).
Zakres: -40 - 152 [°C].
Temperatura powietrza [°C]
Wartość temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału
z czujnika MAT.
Zakres: -40 - 152 [°C].
Pozycja serwomotoru IACV [-]
Aktualne położenie silnika krokowego sterującego zaworem kontrolnym powietrza na biegu jałowym (IAC). Silnik ten jest stosowany w celu zapewnienia stabilności obrotów na biegu jałowym (na poziomie 800[rpm]).
Zakres: 0 -255 [-].
Prędkość pojazdu [kph]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika prędkości samochodu (VSS).
Zakres: 0 - 255 [kph].
Sonda Lambda [mV]
Sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach (EOS). Mieszanka paliwowo-powietrzna bliska stechio-metrycznej (o współczynniku .=1) powoduje wskazania sondy około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą. Sterownik uwzględnia wskazania sondy Lambda dla temperatury silnika powyżej 68[°C].
Zakres: 0 - 1128 [mV].
Integrator Lambda [-]
Wartość regulacyjna integratora sondy lambda. W trybie pracy z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego od czujnika tlenu (C/L), parametr ten służy do korekcji składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego wartość nominalna powinna wynosić 128, co odpowiada mieszance stechiometrycznej. Wartości poniżej 128 oznaczają mieszankę zbyt bogatą, a wartości powyżej 128 mieszankę zbyt ubogą.
W przypadku mieszanki zbyt ubogiej wartość integratora jest zwiększana, co powoduje stopniowe przedłużanieczasu wtrysku, aż do momentu rozpoznania przez sondę Lambda mieszanki bogatej. Następnie wartość integratora jest redukowana, aż do chwili rozpoznania mieszanki ubogiej itp.
Zakres: 0 - 255 [-].
Korekcja BLM [-]
(Adaptacja)
Wartość współczynnika adaptacji (korekcji) składu mieszanki (tzw. ‘Block Learn Memory’).
Zakres: 0 - 255 [-].
Napięcie akumulatora [Volt]
Wartość pomiarowa napięcia zasilania sterownika.
Zakres: 0.0 - 25.5 [Volt].
=========================================================
-
Witam. Jakby kogos zainteresowal komputer do poloneza GSI to ja mam dwa. jeden fabryczny a drugi jest wyjety z policyjnego poloneza. Prawdopodobnie ten z policyjnego jest jakis bardziej usportowiony. Fakt faktem policyjne poldki tez ladnie popierdzielaly. Wrazie pytan pisac na priv albo e-mailem. Pozdrawiam
-
Panowie, zastanawiam się czy w polonezie przejdzie takinumer jak w astrze. Robiło się to tak- brało sie zwykłą spinke biurową lub drucik, wpinało się w odpowiednie piny w złączu, przekręcało się zapłon i na kontrolce check engine czytało się błędy. Da się tak w polonezie?
-
tak bylo o tym wiele razy
-
slonik, przejdzie bo to i to jest na multecu :)
-
dorzucę swoje 3grosze
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48240-0.html
schematy kabli i programy diagnostyczne
szukałem wczoraj i znalazłem :)
-
dzieńdobry, ja tylko na chwilkę, czy ma ktoś rozpiskę pinów kompa GSI,lub schemat instalki do kompa (sterownik, wtryskiwacze, czujnik prędkości itd.)
aaaa, tak sobie rzeźbię u sąsiada.
pozdro dla wszystkich!
-
Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).
A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).
Boscha z poloneza mozna odczytac na diagnostyce za pomoca programu do fiata tipo 1,4 albo 1,6(nie pamietam teraz który) Jedyne co wyswietla zawsze to bląd EGR (który w polonezie nie wystepuje) Numer komputera fiata i poloneza jest taki sam -róznia sie jedynie kilkoma koncowymi znakami
-
drucik#1814, Witaj,co porabiasz,kupe czasu :)
-
żyję, żyję tylko, że trochę szybciej. Ale zaglądam tu czasami, więc sobie nie myślcie.....
a tak w ogóle, to co z tym schematem?
-
Z jakim schematem? GSI diagnozuje od kilku miesięcy kablem do abimexa - ten sam jest do abimexa co do delphi :-)
-
mam dwa schematy pierwszy prostszy, oparty na samych rezystorach, drugi oparty o elementy takie jak tranzystory. zastanawiam się dlaczego w pierwszym przypadku każą się podłączyć w piny A,B i E a w drugim przypadku A, F, G (F wiadomo ale zamiast E jest tutaj G)? męczy mnie problem tego typu, że jak podłączam kabel (jest oparty na rezystorach rys1 i zgodny ze schematem) to kontrolka check engine nawet nie tyle co miga co po prostu nierównomiernie szybko "pulsuje". program nie ma komunikacji z komputerem w aucie? mam poloneza atu 96 1.6GLI Abimex...
-
Panowie więc jaki jest najlepszy program do diagnostyki kompa GSI,znalazłem kilka na elektrodzie ale żaden mi się nie komunikował z laptopem,może to wina laptopa że nie ma koma tylko taki emulator na usb?proszę o odpowiedzi. :mrgreen:
-
A tak wogóle, to najlepiej użyj spinacza :P Tani, prosty w użyciu i niezawodny :mrgreen:
no właśnie mógłbyś mi tak na chłopski rozum podpowiedzieć jak te błyski odczytywać mam opis ale nie moge zaskoczyć jak te błędy odczytywać :roll:
-
tur-GSI, szczerze to nie pamiętam dokładnie. Ale szło to jakoś tak:
Kody ogólnie są wszystkie 2 cyfrowe.
Lampka Ci mrugnie kilka razy, dłuższa przerwa i znowu kilka razy.
Np. 2 razy, przerwa 3 razy to masz kod 23. Wywala wszystkie błędy jeden po drugim i potem jedzie od początku. Ale już nie pamiętam na 100%. Nagraj filmik, wrzuć do neta, to ktoś Ci napewno policzy, albo mi się przypomni ;)
-
powitac moze ktos wie jak podlaczyc "interfejs obd ll kkl" do poldka gsi i czy bedzie porozumienie z programem (umieszczam link do niego bo nie wiem jak sie nazywa http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217 )
-
Odświeże temat.
Chciałbym zakupić interfejs i kabel pod mojego plusa GSi(czyli multec XM)żeby wkońcu mieć możliwość pełnej kontroli parametrów silnika i w razie czego możliwości usunięcia błędów.
Sprawdzałem już na allegro kilka interfejsów,wyczytałem też na forum,że można zastosować interfejs od opla i daewoo.Który z interfejsów może być bardziej przydatny pod Poldka?
Allegro proponuje coś takiego :) :
http://moto.allegro.pl/item938689546_interface_diagnostyczny_euroscan.html -OPEL
http://moto.allegro.pl/item940283838_hit_interfejs_aldl_daewoo_z_kablami_obd2_i_daewoo.html -DAEWOO
Kabla niestety nie znalazłem,oprogramowanie już zassałem z elektrody.
Może ktoś na forum już dłuższy czas użytkuje któryś z interfejsów i podzielił by się informacjami,kabel rozumiem,że trzeba samemu zrobić,czy jest możliwość zakupu w nie astronomicznych pieniądzach?Myślę,że odświeżenie tego tematu pomoże użytkownikom ze względu na doświadczenia posiadaczy interfejsów i programów do poldka GSi ;)
-
wiekszosc uzytkownikow diagnozuje kabelkiem ze spinacza biurowego :D bez PC :P i sprawdza sie znakomicie to rozwiazanie :mrgreen:
-
Mój znajomy mechanik miał interfejs do Opla i ten nie chcial się z Poldkiem połączyć, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to ten sam.
Z drugiej strony kontaktowałem się z gościem, który sprzedał mi interfejs do Kangoo i zapytałem go o interfejs do Poloneza - odpowiedział, że musi być specjalny do Daewoo, bo z innym się nie dogada, ale takich na USB jeszcze nie robią ( mi chodziło właśnie na USB ).
-
Wiem,że diagnozować da się spinaczem ale chcę się pobawić na laptopie bo jednego mam z dosem a drugiego z vistą także tego z dosem mógłbym wykorzystać dla poldka:)
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
Zależy mi na dokładnej diagnostyce i usuwaniu błędów,powoli zazdroszczę użytkownikom Poldków na boschu gdzie nie ma takiej komplikacji z oprogramowaniem i interfejsami czy kablami.
-
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
pewnie chodziło im o abimexa
-
Zadałem kilka podstawowych pytań jednemu ze sprzedawców na allegro czy posiada interfejs do GSi,wyjaśniłem mu jaki to wtrysk,producent itp. W odpowiedzi zapytam mnie tylko czy to abimex czy bosch co mnie zdziwiło bo boschowskiego wielopunktu nie było w poldku GSi.Tak więc czekam na kolejną odpowiedź...w między czasie może ktoś stąd wyjawi"sekret" jaki zestaw pasuje pod diagnostykę GSi ;)
Dostałem odpowiedź od sprzedawcy z allegro : "nie mamy" tzn.ze z ALDL nie da się połączyć GSi z kompem? :roll:
-
Niestety nie znalazłem nigdzie jak korzystać z interfejsu do Poloneza GSI więc pozwolę sobie napisać parę słów, a może komuś się przyda.
Do GSI inteface (kabelek) jest taki sam jak do GLI Abimexa. Niestety trzeba go zrobić samemu.
Uwaga! Wcześniej w tym temacie był podawany schemat odręczny, jednak jest błędny, ponieważ są w nim pozamieniane wartości oporników.
Poprawny schemat:
(http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/polonez.jpg)
Jak widać schemat jest prosty więc nie powinno być kłopotów z jego wykonaniem. Wszystko mieści się we wtyczce DB9, poza opornikiem 10K, który "zwiera" piny A i B.
Prawidłowe wykonanie interfejsu objawia się szybkim migotaniem kontrolki Check Engine w rytm przesyłanych danych. Tak wiec migotanie jest jak najbardziej poprawne.
Program do GSI musi być w wersji 3.4 do sciągniecia z:http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296 (http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296)
Do tego DOS w wersji 5.0 do 7.xx lub dyskietka startowa z Windows 95 lub 98, a w zasadzie 3 pliki IO.SYS, MSDOS.SYS i COMMAND.COM. Program i te 3 pliki systemowe zmieszczą się na jednej dyskietce. Laptop należny uruchomić z dyskietki, dlatego też potrzebny jest laptop z flopem, a już na pewno z Comm-em. Zwykle jak jest w laptopie comm to i flop też jest ;) Po uruchomieniu systemu uruchamiamy program wpisując monitor.exe. Jeśli nie mamy w katalogu głównym programu należy przejść do katalogu w którym jest program, polecenie CD
azwa_katalogu. Po uruchomieniu program zapyta się czy interfejs jest podpięty należy podać Y. Następnie program pokaże błędy jeśli są. Jeśli nie ma pojawi się komunikat No Error Codes. Następnie pojawi się okno do odczytu parametrów z ECU. Tu mamy do odczytu:
- Throttle pos [V]- położenie przepustnicy
- Engine Speed [rpm]- obroty silnika
- MAP [kPa]- podciśnienie z MAP Sensora
- O2 [mV]Sensor - Napięcie jakie podaje sonda Lambda
- Integrator i BLM [jednostki]- skład mieszanki prawidłowa wartość to 128
- Coolant temp [*C]- temperatura płynu chłodzącego
- Man. Air Temp [*C]- Temperatura powietrza (w gsi czujnik na filtrze powietrza)
- Spark Adv. [*BTDC]- kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Idle Air [kroki]- ilość kroków silniczka krokowego
- Vech. speed [km/h]- prędkość pojazdu
- Battery [V]- napięcie akumulatora
Jeśli ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wartości niech napisze. Miłego diagnozowania. :D
-
No dobra. Mam kod usterki 29. Co on oznacza? Pytam bo nigdzie o nim nie ma. :roll:
-
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie. :)
-
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie. :)
Podmiana przekaźnika od pompy i od wtrysku i powinien zniknąć ;)
-
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).
-
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).
No może być też ;) Ale pod warunkiem, że wyłącznik działa na sterowaniu przekaźnika, a nie jest wpięty w obwód zasilania.
-
Robił może już ktoś ten interface w/g schematu Kolegi Koniuszka?
Ja jakiś czas temu sobie zrobiłem, pożyczyłem specjalnie z roboty Della D610 (ma COM i nawet LPT) i...
kombinowałem jak mogłem ale za cholerę nie chciało to z się Poldkiem dogadać :|
-
w czym go chciałeś odpalić ( trzeba 486 pod dosem z RS dopiero się dogadają )
-
Witam, mam pytanie jak wywołać błędy diagnostyczne z komputera (GSi Delco) przedstawionego na zdjęciu, czy wogóle się da?, z boku są dwa duże łącza wielopinowe czerwone i białe (lokalizacja komputera pod fotelem pasażera), w tym wątku doszło do zbyt dużych niedomówień. Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens
(http://images47.fotosik.pl/964/f46ff455232ef36dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f46ff455232ef36d)
-
Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens
No chyba nie bałdzo załapałeś o co chodzi...
Zwierasz piny, ale w złączu diagnostycznym, a nie we wtyczce komputera. Złącze znajdziesz za schowkiem w okolicach słupka (z prawej strony), może być gdzieś pod dywanem. Następnie zwierasz piny A i B i włączasz stacyjkę.
-
(http://file:///C:/Documents%20and%20Settings/kacper/Pulpit/kabelek_152.gif)
zwierasz styki A i B