Autor Wątek: Polonez na przedni napęd ?  (Przeczytany 29069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 20, 2011, 00:17:05 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Myślisz ze jak przeciętny Kowalski z wrodzonymi uprzedzeniami (jakieś 70% społeczeństwa) będzie miał do wyboru Poloneza z wiadomo jaką opinią (nie zapominaj, My znamy wartość tego auta, inni niekoniecznie, a z reguły mają wyrobioną negatywną opinię) i inne "zachodnie" auto o podobnych parametrach i cenie, to co wybierze?
NA PEWNO NIE POLONEZA  <blee> <blee> <blee>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 20, 2011, 00:45:19 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
No to sorry. Nie masz szans tego sprzedać. Żeby sprzedawać w tej cenie, to musiałbyś mieć markę. A nie masz.

Polonez kosztował tyle co fiat seicento.Żeby się teraz jakoś sprzedał musiałby kosztować w okolicach Pandy i Logana.


Myślisz ze jak przeciętny Kowalski z wrodzonymi uprzedzeniami (jakieś 70% społeczeństwa) będzie miał do wyboru Poloneza z wiadomo jaką opinią (nie zapominaj, My znamy wartość tego auta, inni niekoniecznie, a z reguły mają wyrobioną negatywną opinię) i inne "zachodnie" auto o podobnych parametrach i cenie, to co wybierze?
w cenie tych aut to mozesz sobie Warsa sprzedawac ,a nie nowoczesne auto klasy C,
o marke sie nie martw,wystarczy kupic dobra licencje np. bmw model e46 (na dzien dzisiejszy) ,

a co do Kowalskiego to sprawa jest prosta - sprzedwac za granica :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 20, 2011, 08:40:38 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
KGB, ludzie nie chcieli kupować wypasionego poloneza za 21tys zł, a Ty chcesz sprzedawać coś na bazie E46?

FSO musiałoby zacząć od sprzedaży dość obszernego auta, ale w cenie auta o klasę niżej. Do tego musiałoby być dość trwałe i niezawodne, żeby zyskało dobra opinię. A Ty chcesz od razu na głęboką wodę.

PS. Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO???....Wątpię. Może prędzej VW na zmodernizowanego Golfa II.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 20, 2011, 09:32:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
A o tych czterech wozach to myślałem że jakąś nowinę masz. FSO nie było w stanie wprowadzić żadnego projektu od początku lat osiemdziesiątych, to co niby miało zrobić biedne Daewoo? Skoro projekty nadawały się do produkcji, to dlaczego ich nie uruchomiono? Na co czekano? Komuna skończyła się w 1989r, a patrząc na FSO to trwa do dnia dzisiejszego.

Przecież to jest oczywiste. Daewoo przejęło FSO w 94tym roku i dlaczego nie było zainteresowane rozwijaniem polskich samochodów to już było poruszane: brak zainteresowania rynkiem motocykli i konkurencja z ich samochodami, a FSO nie było w stanie wprowadzić BO NIE MIAŁO PIENIĘDZY. Co nie zmienia tego że gdyby Daewoo nie przejęło FSO tylko FSO egzystowało samodzielnie to wprowadzenie części tych projektów było tylko kwestią czasu. Uruchomienie produkcji prostego motocykla było dużo tańsze i fabryka dała by sobie spokojnie z tym radę, Kit-Cara też bo to był z założenia zestaw do samodzielnego montażu samochodu na ramie kratownicowej. Podobnie unowocześnienie Poloneza nie pociągało tak dużych kosztów bo wytłoczniki i większość części pozostawała ta sama. Z Analogiem też pewnie w końcu by się uporali bo to w dalszym ciągu nie jest zupełnie nowe auto. Najdroższy z tego byłby Wars bo wymagałby w niemal 100% nowego oprzyrządowania produkcyjnego. Jeżeli Koreańczycy nie chcieli za bardzo ulepszać Poloneza żeby nie kradł klientów Lanosowi to jak myślisz jak zareagowali kiedy w fabryce znaleźli konkurencyjną terenówkę, prototyp kompaktu do którego już nowe nadwozie projektowano i wóz za 21 tyś. zł do którego właśnie chcieliśmy wpakować 120KM rodem z zupełnie innego koncernu?

Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO?

Jakby dobrze zapłacili to nie widzę problemu, choć podejrzewam że łatwiej byłoby kupić od Chryslera albo Fiata licencję na starszej generacji płyty Mercedesa. Inna sprawa że robienie auta RWD było by dosyć kosztownym i odważnym pomysłem, nawet BMW chce wycofać się z RWD w najmniejszych wozach bo okazuje się to nieopłacalne- propaganda FWD, i tumiwisizm konsumentów w zakresie rodzaju napędu oraz jego możliwości to spowodowały. Generalnie możliwość zabawy samochodem jest dla przeciętnego podejrzewam jakimś absurdem chyba że mówimy o zabawie systemem audio. Kiedy ojciec mojego kolegi poszedł do salonu Mistubishi obejrzeć nowego Lancera to sprzedawca zaproponował mu żeby wziął go na jazdę próbną zachęcając żeby się poślizgał i ponawracał na ręcznym na parkingu za salonem na co ten się obraził i po wyjściu z oburzeniem stwierdził "Za kogo on mnie uważa?!"
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2011, 09:40:37 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 20, 2011, 11:14:26 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
FSO nie miało kasy, więc nie wprowadziłoby ani nowego modelu, ani nie kupiło licencji.  Potrzeba była przebudowy całego zakładu, w sensie mentalnym. Koniec z rozkradaniem wszystkiego i zagarnianiem jak najwięcej dla siebie. Takie to powszechne w Naszym Kraju.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 20, 2011, 12:08:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
w sensie mentalnym

Jakbyś chciał w sensie mentalnym w kilka lat to zrobić to byś musiał podziałać ogólnokrajowo przy użyciu metod Hitlera :]
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 20, 2011, 15:59:21 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jaki sens byloby sprzedawac auto klasy C z bogatym wyposazeniem za 35kpln ?
to byloby robienie po kosztach,a dodatkowo malo kto by chial kupic takie auto ,bo byloby to goowno takie jak chinszczyzna i idia ,
wystarczy dac odpowiednio wysoka cene i juz jakosc w oczach klienta rosnie :>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 20, 2011, 23:30:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
PS. Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO?
Z tego co widac przez jakies ostatnie 40 lat albo lepiej BMW nie sprzedało nikomu licencji ani na jakies nadwozie(nawet jakies super stare) ani na silniki(wyjatek TDS  dla Opla i M10 które ruscy sobie skopiowali za free do moskwicza) a przeciez takie M30B35 idealnie sie nadaje do np terenowek a M43B16 do jakis osobowek jako podstawowy silnik
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2011, 23:32:24 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 21, 2011, 00:59:52 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jak nie bmw to mercedes ,
a jak nie trzeba sie licencja chwalic ,tylko inny marketing zastosowac mozna ,
to trzeba sobie po cichaczu skopiowac ,tak jak w przypadku Warszawy 210 bylo :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 21, 2011, 11:53:37 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Fiat przejął od Chryslera w cholerę płyt podłogowych w tym od Mercedesa i Lotusa i nie wie co z tym robić. Miała być tylnonapędowa Alfa Romeo i Fiat 124 Spider z silnikiem umieszczonym centralnie. Jak na razie nic z tego nie wyszło.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 22, 2011, 23:49:02 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Wy tu piszecie o cenach Poloneza z kosmosu typu 21zł za auto w full opcji,Polonez nawet przy końcówce produkcji za 25zł był autem przestarzałym drogim w produkcji,materiałochłonnym i dlatego FSO nawet przy produkcji ok.100tyś Polonezów potrzebowało inwestora bo nie mieli kasy na rozwój,
Ja bym zrobił odwrotnie,podniósł bym cenę auta do ok.30.000zł a w zamian poprawił jakość,wyposażenie i zmodernizować ale tak żeby nie ponosić zbędnych kosztów czyli nie ruszać płyty podłogowej i wytłoczek i na podstawowy motor dać OHV(w Fordzie i Skodzie to rozwiązanie przetrwało do nie dawna),ale za to zostawić ludziom możliwość wyboru opcji typu lepsze silniki i wyposażenie,i na pewno na tle wynalazków typu lada 110,czy ostatnio popularna Dacia Logan czy auta  segmentu B było by konkurencyjne,a moda na szmelcwageny  zrobiła się już po śmierci Poloneza bo ludzie chcieli jeździć a nie każdy lubi gnieść się w SC.
Jeżeli chodzi o następców to jeżeli Dacia jest w stanie wyprodukować dobre auto segmentu B z plecakiem za ok.30tyś zł to my moglibyśmy produkować podobnej wielkości i o podobnych prostych rozwiązaniach  za ok 35tyś z tylnym napędem i bardziej sportowym charakterem.
A odnośnie segmentu C zrobić coś wielkości Skody Oktavii i w podobnej cenie od ok.45zł z wykorzystaniem wielu rozwiązań mniejszego auta.

A jak się chciało mieć produkcje na szybko żeby było za co fabrykę utrzymać to trzeba było próbować wyrwać licencje i prawa do produkcji nawet udanych aut typu lanos ,Matiz,Nubira.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 23, 2011, 10:13:43 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Wy tu piszecie o cenach Poloneza z kosmosu typu 21zł za auto w full opcji,

Nie piszemy o aucie za 21tys zł, a porównywaliśmy cenę z przeszłości, czyli z ok 2001r. Wiadomo, że teraz musiałby być droższy.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwiec 23, 2011, 13:26:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
OHV

Jak Piłsudski szedł na Kijów...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwiec 23, 2011, 23:27:45 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
OHV

Jak Piłsudski szedł na Kijów...


Zajrzyj pod maskę Fabii I gen i Forda fiesty i Ka,przy autach które mają być tanie w wersji podstawowej to trzeba na czymś oszczędzić bo nie każdy chce jeździć 200km/h i piszczeć kołami na czwórce ;p
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 24, 2011, 19:29:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Zajrzyj pod maskę Fabii I gen i Forda fiesty i Ka,przy autach które mają być tanie w wersji podstawowej to trzeba na czymś oszczędzić bo nie każdy chce jeździć 200km/h i piszczeć kołami na czwórce

Problem polega na tym że na to co chcą i potrzebują ludzie wystarczyłyby spokojnie osiągi Poloneza OHV, jednakże:

Konsument jest głupi i chętnie wybierze silnik który ma znacznie więcej koni.
Silnik OHV ma niską sprawność, jeżeli auto by miało 80KM to wypadałoby żeby paliło góra 7 litrów benzyny (Tyle pali 109konna Kia mojego wujka), szczególnie teraz ma to duże znaczenie.
Silnik cieszy się, choć niezupełnie uzasadnienie, złą sławą i "gadanie o Piłsudskim" u dziennikarzy byłoby jak w banku. Niestety minimum co trzeba zaoferować konsumentowi żeby dziennikarze się nie pastwili ,a klient na papieże potraktował auto poważnie to jakiegoś SOHCa który będzie robił setkę w góra 12 sekund i palił góra 7 litrów.

A jeśli chodzi o aluzję to nie da się zapiszczeć na mokrym, do tego oponami które nawet na suchym piszczeć nie chcą, a po ostatniej rozbiórce kolektorów kiedy przy okazji je poprawiłem okazało się że mam wyjątkowo udaną głowicę która nie wymaga obróbki, co powszechne nie jest bo Elwood i Bocian musieli poprawiać.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2011, 20:06:02 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 24, 2011, 21:46:28 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Jeżeli chodzi o silniki to dać wybór klientowi jak chce jeździć szybko to niech dopłaca <lol> na tym ten biznes polega ;p a nie zrobić  dobrze wyposażone auto po dumpingowej cenie lub co gorsza po wygórowanej.
Odnośnie silnika to K16 to nie OHV w której niedoróbki nawet ślepy zobaczy,do tych silników potrzeba odpowiedniej wiedzy :] 
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 25, 2011, 13:45:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Ciekawe że nikt, nawet Dacia nie sprzedaje samochodu który przy marnych osiągach zużywałby dużo paliwa  :] ,a poza tym im więcej wersji wyposażenia tym większa cena wszystkich wersji bo produkcja jest bardziej skomplikowana. Do tego dawaj to, do tego tamto, produkuj 4 silniki ,a nie dwa itd...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #97 dnia: Czerwiec 25, 2011, 17:49:25 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez byl ciezki jak na swoja klase cenowa i dlatego troche wiecej palil - OHVka duzo tu nie wnosila ,
produkcja OHVki zostala zakonczona ,bo na hali silnikowej mieli klepac silniki do Lanosa i wtedy zastapienie OHVki silnikiem z lanosa byloby sluszna koncepcja,
ale PN nie doczekal sie silnika z lanosa,
zreszta Lanos tez nie doczekal sie tego silnika z FSO
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #98 dnia: Czerwiec 25, 2011, 18:37:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
To skąd brali te silniki? Przychodziły w paczkach z Korei?

Skoro OHV wiele tu nie wnosiło to wyjaśnij mi jak to jest Polonez który ważył powiedzmy 1150kg, palił 9-10 litrów, z silnikiem Rovera 7-8, a nowa Kia która waży 1300kg pali 7 litrów na 1.4 Dohcu ze zmienną fazą?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #99 dnia: Czerwiec 25, 2011, 18:44:42 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
palił 9-10 litrów
Bzdura.To jakiś super POLONEZ,bo moje które miałem dotychczas,nigdy tyle mi nie paliły przy dobrze wyregulowanej instalce [13 l gaznik],[12 l wielpunkt Pb] <lol> [chyba masz na myśli miasto i OHV-kę].To jest książkowe zużycie.!!!!!!! [9-10 l/100 km],i to silnika na hamowni,OBR
Zaraz się odezwą Ci co im palą 7,albo mniej <lol> <lol> <lol>
Za długo siedzę w tym interesie żeby mi takie wałki wciskać. <blee>
Z silnikiem Lanosa podejrzewam że wcle mniej by nie palił,bo w dużej mierze odgrywa tu masa pojazdu,gdzie w polonezie jest dość pokaźna,oraz wysoki współczynnik oporów powietrza który wynosi cx 0,41,co przy dużych prędkościach powoduje duży wzrost zużycia paliwa. ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2011, 19:39:08 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123