Autor Wątek: Skoki temperatury do 120 stopni  (Przeczytany 2360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skoki temperatury do 120 stopni
« dnia: Czerwiec 05, 2007, 00:27:26 am »

sobekkk

  • Gość
Witam

Mam taki problem ze mam nagle skoki temperatury i wskazówka wędruje pod czerwone pole (zatrzymuje sie przy kresce przed).
Z układu wywala dość dużą ilość wody do zbiornika wyrównawczego i (chyba) tworzy sie dość duża ilość pary.
Z rury wydechowej wydobywa się dużo pary (silnik gorący) i spaliny wydają mi się jakoś za ciepłe (przecież pokonują spory kawałek) ale może mi sie to tylko wydawać gdyż wcześniej nie badałem ich temperatury.

Zaczeło się to dziać jak przełożyłem silnik.
"Nowy" silnik stał w garażu z poprzedniego poldka 1600 (auto było skasowane) od jakiś 2 lat
ale silnik był w lepszym stanie niż ten co w aucie (1500) wiec je zamieniłem. (oba są na gaźniku + LPG )
Musiałem przełożyć także pompę wody i czujnik temp. (ale tu raczej nic nie zepsułem).
Do układu chłodzenia wlałem petrygoQ i uzupełniłem zwykłą kranówą bo nic innego nie miałem pod rękom  (czy może to być wina?)
Wczoraj padał lekki deszczyk a akurat przejeżdżałem koło toru kartingowego wiec postanowiłem zobaczyć jak się będzie zachowywał z nowym silnikiem i nowymi oponami - obróciło mnie raz o 180 kawałek dalej znowu o 180 i odechciało mi sie - temp wskoczyła pod czerw pole (dziwnie szybko, wcześniej jeździłem po torze i tak się nie działo a temp na zewnątrz była wyższa)
Temp. się ustatkowała w drodze do domu... Na drugi dzień (dzisiaj) chciałem gdzieś jechać i po 500m  temp pod czerwonym polem ... następne 500 m nie spadało więc sie zatrzymałem (wydawał się słabszy) zgasł i już nie udało mi się go uruchomić.
W domu okazało się że brakło gazu spalanie wyszło 19.5L/100km i spadł kabel z 4 świecy.
Przełożyłem termostat od silnika 1500 i wywaliłem jakąś gumę na końcu termostatu (w 1500 jej nie było), przełożyłem aparat zapłonowy bo okazało się że odśrodkowy przyśpieszacz zapłonu jest zatarty.
Niby się trochę poprawiło bo przejechałem około 2 KM z prędkością średnia koło 80 a max 120 i temp była w granicy 90 stopni ale jak sie zatrzymałem zgasiłem sinik, chwila postoju, odpalam i po chwili wskazówka w połowie miedzy 90 a czerwonym polem.

Co może być przyczyną tych skoków temperatury?
Można mieszać petrygo z wodą ?
Przegrzanie silnika czym się objawia ?


Sorrki że taki referat ale opisałem wszystko co się w miedzy czasie działo.

P.S. "nogę mam ciężką", nie jeżdżę szybko tylko podczas rozpędzania pedał gazu w formie 1/0 no ale żeby aż 19L ma 100 km ;/

Pozdrawiam Rafał

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2007, 01:04:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna mieszac petrygo z woda

cghyba zalatwiles uszczelke pod glowica
ale przydaloby sie sprawdzic droznosc chlodnicy i sprawnosc pompy wodnej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2007, 11:15:09 am »

sobekkk

  • Gość
Pompa była w tamtym silniku i wszystko było OK, chłodnica zresztą też :(
Możliwe że coś zatkało kanalik wodny w silniku ?
stał on przez 2 lata w garażu więc może coś wpadło... ale przez termostat nie bo patrzałem, chyba że przez tą małą rureczkę od strony 4 cylindra albo od pompy bo była rozwalona podczas wypadku :/ ... wymieniałem ją i nic nie było :(

W zasadzie to wszystko wskazuje tak jak piszesz na uszczelkę pod głowica :( (przez styl jazdy)

Dam radę ją sam wymienić ? (mam klucz dynamometryczny)
Trzeba planować/szlifować czy coś robić z głowicą ?
Domyślam się ze będę też musiał ustawić luz na zaworach...
Luz sie ustawia na ciepłym silniku... jak ja mam go rozgrzać ?

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2007, 11:54:15 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "sobekkk"
W zasadzie to wszystko wskazuje tak jak piszesz na uszczelkę pod głowica :( (przez styl jazdy)

Ewidentnie.
Cytat: "sobekkk"
Dam radę ją sam wymienić ? (mam klucz dynamometryczny)

Raczej tak.
Cytat: "sobekkk"
Trzeba planować/szlifować czy coś robić z głowicą ?

Trzeba planować.

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2007, 13:28:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
luz w Polonezie ustawia sie na zimnym 0.15 na ssacych i 0.2 na wydechowych

daj glowice do splanowania na frazarce - koszt takiej operacji to ~50pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2007, 15:15:44 pm »

sobekkk

  • Gość
hmm  a nie da się tego zrobić bez planowania ?
np odkręcając po jednym obrocie śruby w głowicy ?

Gdzie takie coś mi zrobią w Częstochowie ?
Ile się czeka ?

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2007, 15:31:12 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "sobekkk"
hmm  a nie da się tego zrobić bez planowania ?
np odkręcając po jednym obrocie śruby w głowicy ?

 :shock:

Nie, nie da sie.

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2007, 15:55:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
efekt zalozenia uszczelki bez planowania moze byc niezadowalajacy

nie wiem ,gdzie ci to zrobia ,ale czaka sie ,hmm ... ze dwa piwa zdazysz wypic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Skoki temperatury do 120 stopni
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2007, 10:51:14 am »

sobekkk

  • Gość
zdjąłem głowice i była walnięta uszczelka miedzy 1 cylindrem a kanałem wodnym

[ Dodano: 08 Cze 2007 19:41 ]
no samochodzik już poskładany...
uszczelka pod głowice - 28 zeta
szlif głowicy - 40 zeta
muszę tylko jechać gdzieś ustawić zapłon, gaźnik i LPG... zobaczymy co to będzie
póki co wygląda że jest w porządku  :D