Autor Wątek: Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?  (Przeczytany 12066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« dnia: Styczeń 14, 2011, 22:15:19 pm »

punisher

  • Gość
Cześć. Potrzebuje skleić, uszczelnić na zgrzewie metalowy zbiornik paliwa żywicą epoksydową (Opel Astra I kombi). Wali oparami w kabie, obwąchałem zbiornik na kanale wiem gdzie przeciekają opary. Objechałem wszystkie szroty dookoła i nigdzie nie mają takiego zbiornika chcę spróbować z żywicą, jak nie wyjdzie to nauczę się czegoś nowego i potem kupię używkę zbiornika. Nie chcę wyciągać zbiornika z auta, auto i tak będzie jeździło na gazie więc PB będzie max. 10 litrów.

Potrzebuję matę szklaną i żywicę? Jaką wybrać, ile tego, jaką matę? Czym wyczyścić ten zbiornik na brzegach, rozumiem że zakaz używania papieru ściernego, paliwa mam ok. 4 litrów PB, mam go wypompować?

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:40:13 pm »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
kup nowy nie jest drogi, tylko porzadny bo moze tak byc ze po kazdym zakrecie bedzie sie zapowietrzal.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2011, 09:23:44 am »

punisher

  • Gość
Nowy do kombi porządny kosztuje ok. 250-300 PLN + przesyłka, za tą cenę mam w aucie wymienione 1/4 rzeczy lub części do remontu. A i tak jak napisałem astra dopiero co została zagazowana więc z PB będę korzystał bardzo rzadko i w małych ilościach. Szukam informacji o zaklejeniu zbiornika żywicą.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2011, 10:30:10 am »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
to ja to widze tak, zakladaj bak od malucha 21litrow starczy ci w takim ukladzie. Zalożysz pompke ze starego i dawaj. Ja bak od malucha kupilem za 10zl., robilem ostatnio taką astre i powinien się zmieścić.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2011, 12:16:17 pm »

punisher

  • Gość
czapla499: ciekawy pomysł, mam Astrę kombi, bak w nim jest dziwnie wykrojony i inny niż w hatback i sedan, poza tym w takim układzie pewno przewody  paliwowe będą do przeróbki. Nie wiem jak z wskaźnikiem paliwa pb, może nie działać poprawnie.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2011, 13:39:27 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Kiedyś zrobiłem sobie piękna dziurę w baku bo najechałem na blachę, której jedna krawędź się uniosła i rozpruła mi bak na długości ok. 10 cm. Nawet nie wiedząc o tym jechałem sobie dalej i zostawiałem za sobą ślad z benzyny jak na Die Hard 2. Przejechałem tak ze 2 km aż policjanci mnie zatrzymali i uświadomili mi co się dzieje...

Dziurę załatałem specjalnym kitem dwuskładnikowym o konsystencji plasteliny. Kupiłem to w sklepie motoryzacyjnym. To specjalny środek, którego nie rozpuszcza benzyna. Był w postaci 2 wałeczków jak plastelina dla dzieci. Trzeba zmieszać razem czyli pomientolić trochę w rękach i załatać dziurę... Trzymało rok bez problemu. Potem sprzedałem auto więc nie wiem jak długo ostatecznie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2011, 13:01:54 pm »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
ja bym pomyslal o innym baku bo w tam w kombiaku jest jakiś dziwny w polowie plaski i szeroki przez co podatny na uszkodzenia, a jak nie potrzebny ci taki duzy to mozesz kombinować z przelożeniem bobechów od baku z astry do drugiego i gedzie dzialać. pozdro

Żywica epoksydowa do klejenia zbiornika paliwa - co i jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2011, 22:02:44 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Jeśli jest na  zgrzewie to powinno trzymać...
A druciarstwo typu inny zbiornik z maluch jest dla mnie śmieszne! podliczając czas i koszty wyjdzie drożnej niż nowy, a zalety????

Ja bym wyciągnął zbiornik, zalutował  i dopiero zakleił żywicą  lub pospawał gazowo.
najtańsze i najtrwalsze rozwianie.
Cytat: "DF"
Dziurę załatałem specjalnym kitem dwuskładnikowym o konsystencji plasteliny

fajna sprawa. Od roku na przewodzie wytrzymuje ciśnienie 8 atm. Nie wiem jak się sprawdzi na zgrzewie.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams