Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7620 dnia: Styczeń 30, 2021, 23:55:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5136
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To tak, jakbym porównywał stare C-360 z nowym Zetorem, nie mówiąc już o markach z wyższej półki. zawsze będzie bieda po stronie polskiego.

Wystarczy porównać z takim z tego samego roku produkcji i też będzie bieda.
Tu masz również rację. Prawdą jest, że Ursus został w tyle, a taki Zetor, ciągle się rozwijał, choć można powiedzieć, że zaczynali podobne. Ale karma nikomu nie odpuszcza i Zetor, choć jest młodszą firmą, to powoli chyli się ku upadkowi z tego, co słychać coraz częściej w internecie. Po prostu nie wytrzymuje konkurencji ze strony topowych producentów, jak John Deere itp. Gdyby FSO cudem przetrwało do dnia dzisiejszego, to podejrzewam, że w dobie dzisiejszych norm na wszystko i tak zwinęło by interes.
A co do reszty, to może jednak sprzedajmy te polonezy, kupmy sobie po bmw, zmieńmy te dwa pierwsze słowa w nazwie klubu i będzie git? Niech każdy sobie zada pytanie, "dlaczego właściwie jeżdżę tym gruzem"? Z sentymentu, z konieczności, bo mi się podoba to auto, bo moda? Jeżdżąc nim z własnej, nieprzymuszonej woli, akceptujemy te wady i nie widzę sensu bez przerwy pisać, że jakieś tam inne auto jest lepsze. Pewnie, że jest, ale znalazło by się pewnie i kilka takich, które już niekoniecznie. Gdyby mi osobiście polonez się nie podobał, to bym nim nie jeździł, nawet z konieczności, bo bym se kupił jakiegoś golfa, żeby się tylko kupy trzymał, ale golfy mi się nigdy nie podobały. Ja wiem, jak się jeździ innymi autami i akurat miałem okazję nieraz jeździć Yariską siostry i jest to przepaść. Silnik o podobnej mocy do ohv, bo to tez tam jakieś chyba 85 KM (1,2 VVTi), ale zbiera się żwawiej. Auto zapewne lżejsze i przedni napęd, ale i ciszej (co mi akurat nie przeszkadza w polonezie, bo jak się całe życie starym ursusem robi, to w poldku można spać) no i zawieszenie lepiej tłumi. Mam taki odcinek drogi, którym często jeżdżę i polonezem jest tragedia po tym jechać, nawet z małymi prędkościami, a Yariska jednak to wybiera, jakby tego nie było. A to przecież nie klasa premium. Podsumowując, to skończmy porównania poloneza z "normalnymi" autami, bo to temat rzeka. Jak komuś tak naprawdę nie pasuje to auto, to niech to sprzeda i się nie męczy. Z polonezem, to jak z dzieckiem. Coś czasem spsoci i człowiek wie, że pasowało by dać reprymendę ale patrzy na niego i jakoś tak żal, bo to nie jego wina.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7621 dnia: Styczeń 30, 2021, 23:57:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Nie żebym coś, ale ostatnio matka zakupiła sobie nowy samochód, przez nowy mam na myśli 5 letnią Kię Rio z nalotem 100k km. Powiem szczerze, że jak się jeździ tym samochodem to widać jakim PN jest jaskiniowcem. No normalnie troglodyta 110%, pod każdym względem! Wyposażenia, wyciszenia, komfortu jazdy itd. Mówcie co chcecie, ale "najnowsze" polskie samochody technologicznie tkwiły w głębokich latach 50, więc porównując je do czegokolwiek nowszego wypadają słabo lub wręcz "ch*"owo.

Jedyna rzecz ostro do kitu w Polonezie to to, że robiąc szerokie Caro zamiast dać dużo twardsze sprężyny przednie, dali tylko ociupinkę twardsze, i że trzymali się uparczywie kół 13 kiedy zmiana na 14 daje niesamowitą wprost poprawę stabilności i precyzji prowadzenia.

Cała reszta wg. mnie była bardzo dobra, tzn. owszem, przy pierwszym kontakcie z moim pierwszym Polonezem auto odstraszało, ale już w czasie powrotu do domu przekonałem się że wiele w tym aucie rzeczy jest świetnych, a to co robiło złe wrażenie przy pierwszym kontakcie to drobiazgi które po tygodniu przestały być zauważalne.

Ja rozumiem że są auta cichsze, oszczędniejsze i szybsze (przy czym połączenie tych zalet zwykle oznaczało (w czasach Poloneza), wydanie nie większych pieniędzy, a kilkukrotnie większych pieniędzy.


Polonez Caro i Caro Plus był może trochę siermiężny ale był też jednym z najtańszych aut na rynku. I co oferował? Może nie był tak cichy jak Golf, ale bez przesady, nie był też nieznośnie głośny, podróże na Węgry na tylnej kanapie upływały przyjemnie. Komfort resorowania jest dużo lepszy niż wielu nowych autach, na pewno lepszy niż w Kii Sportage ostatniej generacji, a i miejsca w środku więcej. Do tego w każdej wersji silnikowej osiągi te same lub dużo lepsze niż cokolwiek innego w cenie do 30 tys. zł, a i wydaje mi się że OHV idzie lepiej niż Golf IV 1.4 który był dużo droższy. Roverem natomiast ścigałem się z Golfem V czy navet VI 1.6 TDI na autostradzie. Nie mogłem go wyprzedzić ale też on nie mógł mnie zgubić, do 160 przyspieszenia mieliśmy identyczne. A ścigał się ewidentnie, bo dał w palnik jak go wyprzedziłem i mnie wyprzedził, cisnęliśmy tak ze 20 km wyprzedzając wszystko po drodze, czasem prawym pasem.

Poza tym w Polonezie mogę usiąść na tylnej kanapie i mam miejsce nad głową, a nie tak jak w obecnych generacjach Corolli i Priusa, którymi ostatnio jeżdżę jako pasażer, że w porównaniu do obecnej młodzierzy jestem kurduplem, a na tylnej kanapie muszę mocno zginać kark. No i najważniejsze: rozkład mas.
Polonez w poślizgu tylnej osi jest baaardzo łatwy do kontrolowania, czego nie można powiedzieć nawet o plastikach o zbliżonym rozstawie osi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7622 dnia: Styczeń 31, 2021, 00:05:18 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna

k jak napisał utek porównaj sobie cokolwiek z roku 2000 z segmentu C do PNa i zobaczysz jaki jak blado wypada na tle konkurencji. BLADO! Wszystkie wprowadzone zmiany i ulepszenia to był przysłowiowy kwiatek do kożucha bezpieczeństwo czynne i bierne na poziomie lat 70-tych taka niestety prawda.


 Z całym szacunkiem ale tu już jednak się mylisz i to mocno. Co z tego w konkurencji (dwa razy droższej) od PNa były poduszki powietrzne, skoro słupek A z dachem się łamał i walił w kierowcę?

O ABSie zdanie mam jakie mam i nie będę się powtarzał.
Kiedyś myślałem że byłoby może dobrze mieć w krótkim hatchbacku ESP, ale z tego co teraz widzę na nagraniach, to te wymuszone przepisami ESP w małych autach, nie potrafią do spółki z EBD utrzymać w ryzach tylnej osi nawet przy hamowaniu na prostej- więc po co mi niedziałający system dający złudne poczucie bezpieczeństwa?

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7623 dnia: Styczeń 31, 2021, 00:11:51 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Zbyt dużo teoretyzujesz.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7624 dnia: Styczeń 31, 2021, 00:12:13 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Gdyby FSO cudem przetrwało do dnia dzisiejszego, to podejrzewam, że w dobie dzisiejszych norm na wszystko i tak zwinęło by interes.
Pewnie wiesz jak skończył "jelonek", FSO skończyłoby dokładnie tak samo. Oficjalnie produkcja a w praktyce manufaktura produkująca jakieś lekkie pojazdy bojowe typu Honker+ dla MONu, nieoficjalnie dziesiątki stołków dla partyjnych działaczy i pożeranie milionów publicznych pieniędzy tylko po to, żeby Janusza czuły że "mamy nasze, polskie" "ch*" z tego że Polska jest tylko nazwa a reszta to zbieranina części z połowy świata liczy się efekt na propagandowy.
O ABSie zdanie mam jakie mam i nie będę się powtarzał.
Krótko zwięźle i na temat. Hamowanie awaryjne z 80 km/h z ominięciem przeszkody na śliskiej nawierzchni. Idę o zakład, że polonezem tego nie wykonasz, za to Dacią z ABSem z palcem w nosie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2021, 00:25:53 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7625 dnia: Styczeń 31, 2021, 00:18:17 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5136
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tu masz rację, bo tak to teraz wygląda. Ta szumnie zapowiadana "repolonizacja" to nic innego, jak produkcja kolejnych stołków dla "zasłużonych" dla partii. FSO było by kolejnym dołkiem do topienia kasy, w postaci pensji dla prezesów i innych takich. Ale gdyby fabryka fizycznie nadal istniała, to może tam produkowali by (składali?)  tą słynna Izerę?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7626 dnia: Styczeń 31, 2021, 00:42:54 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Niekończąca się opowieść... Że Wam to się nie nudzi  <lol2>

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7627 dnia: Styczeń 31, 2021, 12:09:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
to może tam produkowali by (składali?)  tą słynna Izerę?
Wierzysz w to, że ta makieta kiedykolwiek zacznie dans jeździć? <lol> To się skończy tak samo jak polski program budowy elektrowni atomowej, czyli nieprędko i z  marnym skutkiem. Notabene to aż dziwne, że Polska w 3/4 leżąca na źródłach geotermalnych chce pchać się w atom.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7628 dnia: Styczeń 31, 2021, 13:33:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5136
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To była ironia, ale pasowało by idealnie do tego, co pisałeś o topieniu kasy. Jeśli kiedykolwiek cokolwiek z tym ruszy i nie okaże się, że to jeden wielki przekręt (co jest wątpliwe), to pewnie skończy się na przyklejaniu naklejki na jakąś gotową chińszczyznę.
To zarzućmy znów linkiem, tym razem z dojeżdżania atu plus.
https://www.youtube.com/watch?v=G_t_bY_KKaI
Niby taki gruz, a deska nie popękana. Czy wy też tak macie, że ile razy na złomie widzieliście jakiegoś zgniłka, to miał całą deskę, a te niby ładne, popękaną? W komentarzach ostra jazda, ale przeczytałem tylko kilka, bo niektórzy powinni wrócić do szkoły, celem nauki pisania. Taki bełkot, ze czasem zrozumieć nie idzie.
A tu dla równowagi, ten sam model, ale aż miło spojrzeć.
https://www.youtube.com/watch?v=8cj1ArWjmfc
Ciekawe, ile jeszcze takich naprawdę ładnych egzemplarzy jest gdzieś pochowane?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7629 dnia: Styczeń 31, 2021, 14:43:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Krótko zwięźle i na temat. Hamowanie awaryjne z 80 km/h z ominięciem przeszkody na śliskiej nawierzchni. Idę o zakład, że polonezem tego nie wykonasz, za to Dacią z ABSem z palcem w nosie.

Spoko, jak już samoloty zaczną latać to się możemy zgadać. Załatwisz kawałek drogi żeby można było taki test zrobić i szerokiego Poloneza z takimi samymi oponami jak Kia. Polejemy wodą, wytyczysz przeszkodę i Ty będziesz jechał Kią, a ja będą próbował powtórzyć Polonezem. Jeden warunek: będę miał czas żeby w Polonezie samemu zrobić serwis hamulców jeśli wyczuję że coś z nimi nie w porządku.
Jaka stawka zakładu? 100, 500, czy 1000zł?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2021, 14:46:42 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7630 dnia: Styczeń 31, 2021, 15:35:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Tylko jeszcze jedna rzecz. Żaden z Was nie wie gdzie i kiedy pojawi się przeszkoda. Przejeżdżacie 500km. Ja już widziałem "fachowców" którzy udowodniali wyższość swoich umiejętności nad elektroniką wspomagającą. Wiedzieli o przeszkodzie i robili kilka prób, aby ostatecznie prawie zrównać się z komputerem.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7631 dnia: Styczeń 31, 2021, 17:25:54 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dokładnie o to mi chodziło, jak się zrobi kilka prób jest się przygotowanym do "niespodziewanej" sytuacji można się w jakiś sposób porównywać do komputera, ale jak się jest statystycznym Kowalskim i że tak powiem jest się wziętym z zaskoczenia to nie ma takiej możliwości.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7632 dnia: Styczeń 31, 2021, 20:34:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Myślę, że dałoby się zbliżyć do komputera za pierwszym podejściem w sytuacji zaskoczenia, gdyby spełniony był jeden warunek: regularny trening.
ABS+EBD rzeczywiście ma tę istotną zaletę, że awaryjne hamowanie w samochodzie z takim systemem nie wymaga regularnego trenowania żeby mieć pewność że w razie czego noga "zatańczy" jak trzeba na pedale hamulca.

Ale chciałem podkreślić jedną istotną rzecz którą napisałem:

Cytuj (zaznaczone)
po co mi niedziałający system dający złudne poczucie bezpieczeństwa?

Otóż nieważne czy ma się ABS czy się go nie ma kiedy już dochodzi do wypadku, a im większa prędkość tym zniszczenia będą większe i większe ryzyko obrażeń. Mniej jest też czasu na wykrycie przeszkody zanim do zdarzenia dojdzie.

W tym sensie samochód bez systemów jest bezpieczniejszy, bo każdy rozsądny kierowca, mając z tyłu głowy że żaden system go nie wesprze, będzie jechał po prostu wolniej, co przekłada się na lepszą zdolność wykrywania zagrożeń, więcej czasu na ocenę sytuacji w razie nieprzewidzianego zdarzenia, a w razie wypadku, mniejsze zniszczenia i mniejsze ryzyko obrażeń.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7633 dnia: Styczeń 31, 2021, 23:13:51 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Samochód bez systemów jest tylko nieco bezpieczniejszy, ponieważ kierowca bardzo szybko dostaje informacje zwrotną o tym co się ze samochodem dzieje, np. może łatwiej ocenić stopień puszystości nawierzchni, bo praktycznie od razu czuje anomalia w jego prowadzeniu.
Samochód z systemami pod tym względem jest znacznie trudniejszy do wyczucia bo lekkie poślizgi i uślizgi niweluje sam, dopiero jak systemy przestaną wyrabiać kierownik dowiaduje się, że było zbyt ślisko, żeby latać po 100-150 km/h. Ale to zazwyczaj jak znajdzie się na barierkach, w rowie lub na drzewie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2021, 23:16:38 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7634 dnia: Luty 01, 2021, 06:52:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I to brzmi sensownie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7635 dnia: Luty 01, 2021, 17:43:58 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Banned w swoich rozważaniach na temat bycia ,,na nie" dla systemów wspomagających bezpieczeństwo, strasznie teoretyzujesz. Weź po uwagę, że 90% ( co najmniej ) użytkowników dróg, stanowią osoby które nie analizują jak samochód X zachowa się w sytuacji Y, żeby wykorzystać to w razie potrzeby. Być może Ty jako Ty, pojedziesz lepiej w prostszym aucie. Ale dla przeciętnego stereotypowego Janusza czy Grażyny, to dobrze jak jednak te systemy mają. Ostatnio wpadłem Puntem w mały poślizg przy hamowaniu, włączył się ABS, gdybym to było auto bez ABS, ogarnąłbym sytuację hamowaniem pulsacyjnym i wyszłoby na to samo, ale 80% moich znajomych wpadłoby w panikę... ;)

Sam też wolę auta bez elektronicznych wspomagaczy bezpieczeństwa, ale tylko dlatego, że dają mi więcej frajdy i satysfakcji z jazdy.

Jedynym samochodem w którym ABS doprowadzał mnie do szewskiej pasji był Rover 25. Załączał się przy byle okazji i baaaardzoo wydłużał mi drogę hamowania. Nawiasem mówiąc, cieszę się, że moja przygoda z tym autem była krótka. Z kolei kolega ma Subaru Impreze, gdzie ABS włącza się tylko w naprawdę podbramkowych sytuacjach, dla mnie idealnie. W ogóle, dwie pierwsze generacje Imprezy są mega fajnymi samochodami. Mógłbym mieć taki dupowóz  <cwaniak2>
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2021, 17:46:39 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7636 dnia: Luty 02, 2021, 13:37:34 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5136
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Kurde, jak tak to oglądam, to zaczynam żałować, że się caro pozbyłem, bo by teraz można było gdzieś się pobawić bez żalu, że się gdzieś uderzy, czy coś. Plusem troszkę strach, bo to nie auto na dobijanie.
https://www.youtube.com/watch?v=htwNLi3er1A

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7637 dnia: Luty 02, 2021, 15:48:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Weź po uwagę, że 90% ( co najmniej ) użytkowników dróg, stanowią osoby które nie analizują jak samochód X zachowa się w sytuacji Y, żeby wykorzystać to w razie potrzeby.

No to nie powinny mieć prawa jazdy. Proste jak drut. Jeździłoby się bezpiecznej, szybciej i powietrze byłoby dużo czystsze, a ludzie byliby zdrowsi bo nikt nie używałby samochodu żeby pojechać po bułki do sklepu za rogiem.

A jeżeli musieliby mieć prawo jazdy, to wg. tego co pisał Cygankow wystarczyłby tydzień intensywnego treningu żeby zrobić z każdym porządek.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7638 dnia: Luty 02, 2021, 16:30:41 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ty, mistrz kierownicy.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7639 dnia: Luty 02, 2021, 17:43:11 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 886
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Kajetanowicz czy McRae mogli by mu lpg tankować  <lol2>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali