w korkach, takich prawdziwych np. warszawskich odechciewa sie operowania sprzeglem i dzwignia - to meczy, moze nawet bardziej psychicznie niz fizycznie,
wiec rozumiem kogos, kto chcialby sie pozbyc tego obciazenia,
sam bym chcial, ale automatu nie kupie,
jezdzilem kilkowa autami z automatem, najwiecej km zrobilem akurat skrajnymi rozwiazaniami, czyli stary hydrokinetyk w volvo 940 i w dodatku turbodiesel oraz wagina A5 45tsi czyli DSG - te skrzynie dzieli przepasc (jak to sie przyjelo mowic), ale w pracy obu widze wiecej wad niz zalet,
przy czym na taksowke to nadaja sie obie, bo to i tak bez roznicy
do auta, ktorego prowadzenie ma sprawiac radosc to ni "ch*"a,
jezeli chodzi o auta z dwoma pedalami to zdecydowanie wybieram rozwiazanie bez potrzeby zmiany biegow poprzez wyeliminowanie skrzyni biegow, czyli auto elektryczne
A co automatów, to jeszcze oglądałem niedawno film z Audi S3 i te auta (chyba wszystkie audice z automatem) mają jakieś "lagi" że po wciśnięciu gazu, mija kilka sekund, zanim komputer zdecyduje się na ruszenie do przodu.
nie kilka sekund, tylko raczej jedna, ale sa lagi - podbno i na pewno krowi lancuch je ma, a podono juz wieswagen z ta sama skrzynia lagow nie ma (czytaj ma znacznie mniejsze),
dlaczego marka aspirujaca do "sportowcow" programuje skrzynie na wieksze opoznienia nie wiem, ale taka praca skrzyni pasuje do "sportu" jak swini siodlo,
ale moze sie nie znam i klienci lubia takie egzotyki jak swinia z siodlem i krowim lacuchem na ryju
Histereza, mówi Ci to coś? Gdyby komputer redukował biegi przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu, nawet bardzo krótkim, to deklarowana trwałość skrzyni biegów nie wynosiłaby 300k km tylko 100k km... Ale wszędzie są spiski...
nie wymyslaj teorii pseudotechnicznych, bo te samochody nie maja nawet przepusnicy polaczonej z pedalem gazu i reakcja na dodanie gazu tez jest programowalna, swoja droga tez mulasta, a histereze mozna przyjac w dowolnym ksztalcie,
jakos klientom na pastuchy z parkinsonem zaserwowali lepsza reakcje skrzyni nie bojac sie o nadwyrezenie ukladu