FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: Mardas#1946 w Czerwiec 06, 2011, 16:40:04 pm

Tytuł: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 06, 2011, 16:40:04 pm
Dzisiaj dzwoniłem do Warszawy za częściami,i dowiedziałem się że w FSO pod koniec działalności, przymierzano się do produkcji Poloneza na przedni napęd.Między innymi ,były podejmowane ponoć próby w tym kierunku,i z taśmy montażowej zjechało 3 Polonezy z silnikiem od Lanosa.Pytanie, czy ktoś może wie więcej na ten temat.Warto podyskutować,bo projekt,takiego Poloneza chyba był wart zachodu.???????? :]
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 06, 2011, 17:09:30 pm
Ponoć kiedyś było coś takiego jak Polonez Kier, ale to tylko zasłyszane informacje, potwierdza się w nich info o silniku z Lanosa...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Chicane w Czerwiec 06, 2011, 17:13:21 pm
Ponoć kiedyś było coś takiego jak Polonez Kier, ale to tylko zasłyszane informacje, potwierdza się w nich info o silniku z Lanosa...
Polonez Kier to był żart primaaprilisowy chyba motoru o ile dobrze pamiętam
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Czerwiec 06, 2011, 17:25:14 pm
Dla mnie przedni napęd po poldka nie pasuje, po prostu to nie polonez, chyba że 4x4 jak analog.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Czerwiec 06, 2011, 17:31:57 pm
Analog miał z tego co pamiętam stały na przód i dołączany na tył czyli bardzo niepolonezowsko. :D

Poldek z napędem na przód byłby ciekawy, najbardziej zastanawia mnie jak by to grało na zwykłym 1.6 połaczonym ze skrzynią np. Lanosa na przegubach - tzn. ciekawe czy straty mocy byłby mniejsze niż zanim ta moc na tył doleci. :)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Czerwiec 06, 2011, 17:56:11 pm
ak by to grało na zwykłym 1.6 połaczonym ze skrzynią np. Lanosa na przegubach

A jak by to grało z roverkiem ?

tylko inna skrzynia np z 214 i ogień :D
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Czerwiec 06, 2011, 17:58:56 pm
To swoją drogą, ale rover z założenia kręci polda mniej-więcej tak jak ten pold chodzić powinien "w standardzie" - jestem natomiast ciekaw ile by się poprawiło na zwykłym silniku ale z napędem przednim.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Czerwiec 06, 2011, 18:04:21 pm
Trzeba poszukać królika doświadczalnego :). Może chłopaki z obrso by co wiedzieli na ten temat.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 06, 2011, 18:07:39 pm
jakoś sobie nie wyobrażam, upchnięcia silnika w poprzek i przegubów w polonezie.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 06, 2011, 18:20:16 pm
jakoś sobie nie wyobrażam, upchnięcia silnika w poprzek i przegubów w polonezie.
Ale z tego co się dowiedziałem silnik Lanosa dało się wkomponować.Ciekawe gdzie podziewają się te 3 Polonezy wyprodukowane w FSO,i jak one wyglądały  <mysli>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 06, 2011, 18:37:45 pm
KGB pisał kiedyś że trzymał w ręku wiązkę do takiego Poloneza.

Polonez z silnikiem Lanosa byłby super, 1.6 16v jest lepszy niż Roverowski ale z FWD to już nie byłoby to. Cała frajda z jazdy by uleciała.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Czerwiec 06, 2011, 19:07:18 pm
Coś już kiedys czytałem na tym forum o Poldkach z Lanosowskim 1.6. Trzeba by poszukać.

Ja już dawno powiedziałem, że silniki z Lanosa/Nubiry 1.6 i 2.0 powinny byc w standardzie, ale z klasycznym napędem :-)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 06, 2011, 19:37:37 pm
Ponoć 1.6/1.8 Rover nie wszedł do Poloneza bo puścili prototyp na ostry test 20 tyś. km i po rozbiórce stwierdzili że zdeformowały się jakieś części w napędzie.

Może jakby Daewoo nie przejęło to zrobili by mocniejszy most i skrzynię pod te silniki.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: gateway w Czerwiec 06, 2011, 21:42:53 pm
Silnik nie musi być poprzecznie. Np. audi 80 ma silnik wzdłużnie i napęd na przód.
Ja największy problem widzę w zawieszeniu, które nie jest za bardzo przystosowane do ciągnięcia.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 06, 2011, 21:49:51 pm
Może być i przedni napęd i silnik wzłuż, ale wtedy także komora musi wyglądać inaczej. W polonezie oczywiście, że się da zrobić napęd na przod. Trzeba tylko odciąć przód i przyspawać inny. Czyli przeprojektować całe podwozie samochodu od nowa. Miało by w sumie to sens, bo można by było uzyskać więcej miesca z tyłu, okroić rozmiary tulelu, oraz powiekszyć bagażnik. Czyli powstało by zwykłe auto FWD.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 06, 2011, 21:57:19 pm
Silnik nie musi być poprzecznie. Np. audi 80 ma silnik wzdłużnie i napęd na przód.
tylko popatrz jak mocno silnik jest wysunięty przed oś, a w polonezie przednia oś wypada w połowie silnika.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 06, 2011, 22:11:59 pm
tak, trzymalem taka wiazke w reku - powiedziano mi ,ze to prototyp ,nie wspominiano o wiekszej ilosci ,wiec nie wiem ,czy takie polonezy zmontowano,
wiazka byla do silnika 1.5 8v z lanosa ,
bylo to dokladnie w listopadzie 2001 i facio powiedzial ,ze planowano, ale juz nie wprowadza

osobiscie uwazam,ze pomysl bez sensu ,
mialo to byc sztuczne przedluzanie zycia Poloneza po taniosci ,czyli buda PN i reszta lanosa,
pewnie przekalkulowali ,ze to sie jednak nie oplaca finansowo ,
a szkoda ,ze nie pomysleli ,zeby poprostu wlozyc silnika z lanosa do poldka ,zwlaszcza ,ze akurat wychodzil w duzych ilosciach 1.5 16v ,
albo zabraklo czasu ,albo poprostu byloby to nieoplacalne (podnoszenie sprzedazy tanszego Poloneza kosztem zmniejszenia drozszego Lanosa)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 06, 2011, 22:26:55 pm
Z tego co pamiętam, to nie miały to być Polonezy z przednim napędem tylko normalny Polonez z napędem na tył i z silnikiem od Lanosa zamiast od Rovera. Nie wdrożono ich do produkcji żeby nie robiły konkurencji właśnie Lanosowi. I to cała historia.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 07, 2011, 01:20:42 am
nie wiem co mozesz pamietac,ale ja usluszalem takie zdanie :
- "a tu mamy wiazke do prototypu Poloneza z przednim napedem i silnikiem od lanosa"
- Polonez z przednim napedem ?
- "no tak ,warszawka chciala cos takiego wprowadzic ,ale chyba juz nie zdaza ,bo zlozyli zlecenie na opracowanie wiazki ,zrobilismy prototyp i lezy u nas,wiec nie wyglada na to,ze projekt idzie"
- a to nie moga wlozyc silnika z lanosa normalnie ?
- "chyba chcieli go unowoczesnic, ale przy takiej sprzedaży to juz chyba nic nie beda robic"

mniej wiecej tak brzmiala rozmowa jak bylem na dziale projektowym ZEM EŁK (bylem tam przez tydzien praktyk)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 07, 2011, 02:08:02 am
No to ja słyszałem inną wersję - o 3 prototypach z silnikiem od Lanosa, które miały go zamontowanego normalnie czyli podłużnie i te jednostki napędowe miały być zamiast silnika od Rovera. Słyszałem to całe lata temu. Opowiadał to jakiś pracownik FSO zdaje mi się, ale dokładnie nie pamiętam, bo nie było to dla mnie jakieś strasznie ważne...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Czerwiec 07, 2011, 07:14:12 am
Ja dla odmiany dokopałem się do innej ciekawej konstrukcji, mam nawet gdzieś kilka fotek, konstrukcja też związana z Polonezem i Lanosem, ale raczej w drugą stronę niż wyżej opisane konstrukcje, mianowicie LanoTrucka czyli Lanos z paką Trucka, auto bynajmniej nie pozostało tylko na papierze, powstał przynajmniej jeden jeżdżący prototyp, auto miało być następcą klasycznego Trucka i miało być produkowane w Nysie, jak to się skończyło - wiemy wszyscy (w Polsce w końcu nic się nie opłaca - lepiej kupić od niemca czy chińczyka.).
Na marginesie dodam że LanoTruck nie był ostatnim pomysłem który miał nieść Nysę w lepszą przyszłość, w Polsce miał być też produkowany Lanos pickup, prototypy także powstały (mam fotki) baa jeszcze w lutym tego roku można było kupić nadwozie tego prototypu (też mam i jego fotki), koniec końców produkcja pickupa ruszyła w końcu na Ukrainie gdzie auto do dziś powstaje i ma się dobrze.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 07, 2011, 15:06:07 pm
,bo zlozyli zlecenie na opracowanie wiazki ,zrobilismy prototyp i lezy u nas,wiec nie wyglada na to,ze projekt idzie"

Z tego wynika że powstał prototyp wiązki ,a prototypie samochodu tylko tyle że miał powstać.

,bo zlozyli zlecenie na opracowanie wiazki ,zrobilismy prototyp i lezy u nas,wiec nie wyglada na to,ze projekt idzie"
iało by w sumie to sens, bo można by było uzyskać więcej miesca z tyłu, okroić rozmiary tulelu, oraz powiekszyć bagażnik. Czyli powstało by zwykłe auto FWD.

Nie miałoby to żadnego sensu przy takiej skali jaką proponujesz bo trzeba przeprojektować nadwozie i wykonać nowe wytłoczki co jest kosztowne.

Można to było załatwić łatwiej. Moim zdaniem Polonez pożyłby kilka lat dłużej i lepiej się sprzedawał gdyby przy okazji modernizacji do Plusa zrobili co następuje:

-Zarzucili produkcję Lucasów 240mm i felg 13 ET28 i zunifikowali wszystko do Lucasów 260mm i felg 14 cali z Trucka
-Podparli tylny most drążkiem Panharda
-Utwardzili trochę zawieszenie na obu osiach
-Zarzucili produkcję OHV i wsadzili pod maskę którykolwiek silnik Lanosa, najlepiej jakiś z 16 zaworami

Co by to dało: Zmniejszyłaby się ilość produkowanych części czyli koszt produkcji mniejszy, nie licząc zwiększonej ilości materiału na tarcze, felgi, drążek i sprężyny. Natomiast bardzo poprawiłyby się noty w testach za prowadzenie i hamowanie oraz wyraźnie poprawiła stabilność samochodu. Użytkownicy z radością powitaliby też nowocześniejszy silnik, wiadomo jaką opinią cieszyło się OHV. Na pewno samochód zyskałby pod każdym względem. Czemu tego nie zrobiono? Bo z pewnością fundusze na modernizację Poloneza były tak małe że starczyło tylko na plastik i dwie pierdoły z osprzętu czyli nagżewnicę i wspomaganie ,a Polonez z modami jak powyżej byłby samochodem konkurencyjnym dla Lanosa, żadna firma nie lubi kiedy dwa własne modele odbierają sobie klientów. Wnioski: Polonez był samochodem który przynajmniej od 1997 roku przeznaczony był na odstrzał. To prawda że wdrożono odmianę Kombi ale to była zmiana bardzo tania która jeszcze mogła się opłacić ,a samochód pozostawał w dalszym ciągu większą alternatywą dla Seicento, nie konkurował z Lanosem.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: mogles w Czerwiec 07, 2011, 16:09:06 pm
Ja dla odmiany dokopałem się do innej ciekawej konstrukcji, mam nawet gdzieś kilka fotek, konstrukcja też związana z Polonezem i Lanosem, ale raczej w drugą stronę niż wyżej opisane konstrukcje, mianowicie LanoTrucka czyli Lanos z paką Trucka, auto bynajmniej nie pozostało tylko na papierze, powstał przynajmniej jeden jeżdżący prototyp, auto miało być następcą klasycznego Trucka i miało być produkowane w Nysie, jak to się skończyło - wiemy wszyscy (w Polsce w końcu nic się nie opłaca - lepiej kupić od niemca czy chińczyka.).
Na marginesie dodam że LanoTruck nie był ostatnim pomysłem który miał nieść Nysę w lepszą przyszłość, w Polsce miał być też produkowany Lanos pickup, prototypy także powstały (mam fotki) baa jeszcze w lutym tego roku można było kupić nadwozie tego prototypu (też mam i jego fotki), koniec końców produkcja pickupa ruszyła w końcu na Ukrainie gdzie auto do dziś powstaje i ma się dobrze.


Potwierdzam na własne oczy widziałem lano-tracka w nysie na dniach otwarych fabryki :P
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 07, 2011, 17:57:15 pm
No to ja słyszałem inną wersję - o 3 prototypach z silnikiem od Lanosa, które miały go zamontowanego normalnie czyli podłużnie i te jednostki napędowe miały być zamiast silnika od Rovera. Słyszałem to całe lata temu. Opowiadał to jakiś pracownik FSO zdaje mi się, ale dokładnie nie pamiętam, bo nie było to dla mnie jakieś strasznie ważne...
ale zeby to zrobic ,to nie trzeba nowej wiazki robic ,tylko dzwon do skrzyni ,
wiazka z GSI lezalaby jak ulał ,moze jakies czujnik trzeba by predluzyc i tyle



To prawda że wdrożono odmianę Kombi ale to była zmiana bardzo tania która jeszcze mogła się opłacić ,a samochód pozostawał w dalszym ciągu większą alternatywą dla Seicento, nie konkurował z Lanosem.
podejzawam,ze przyczyna byl brak w ofercie kombi w segmencie C,
gdyby mieli lanosa kombi ,to by PN kombi pewnie nawet nie ruszyli
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Czerwiec 07, 2011, 19:36:43 pm
Zdjęcia Lanotrucka można obejrzeć na złomniku:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/02/05/ostatni-prototyp-z-nysy-lanos-truck-roy-doppelkabina/
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 08, 2011, 00:12:46 am
Moim zdaniem, to bardzo dobrze, że nie zmodernizowano mechanicznie poloneza. To byłoby bez sensu. To i tak byłaby stara konstrukcja z dodatkową komplikacją. Przedłużanie życia trupa. Cena też musiałaby wzrosnąć i klienci zamiast przyjść, odeszliby do konkurencyjnych konstrukcji, ale nowocześniejszych: lanos,  siena, punto, astra I, itd. A tak polonez do końca pozostał prostym konstrukcyjnie autem. To w połączeniu z ceną pozwoliło utrzymać mu się na rynku aż do 2002 roku. To i tak bardzo długo.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 08, 2011, 00:32:00 am
A ja twierdze że jakbym miał do wyboru teraz za 25K nówkę sztukę furę z klimą pełną elektryka i porządnym silnikiem typu poldek z roverkiem 1.8 (pod warunkiem żeby to badziewie nie gniło) i do tego wszelkie modyfikacje które my tutaj na forum uskuteczniamy od lat X... czyli
- stab z tyłu
- grubsze sprężyny z przodu (bądź modyfikacja na McPersony)
- most normalnej jakości (co by nie zarżnął się po 100KKM)
- w ofercie dostawczak/terenówka typu analog)
- hamulce normalne (truck i w standarcie normalna felga
- normalne wnętrze (w sensie normalnie wykończone a nie mikrometrem odmierzone... kredą odrysowane i siekierą odrąbane)

To by szło jak ciepłe bułeczki... ale... nieeeeeeeee........... to się nie nada...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 08, 2011, 11:33:48 am
A ja twierdze że jakbym miał do wyboru teraz za 25K nówkę sztukę furę z klimą pełną elektryka i porządnym silnikiem typu poldek z roverkiem 1.8 (pod warunkiem żeby to badziewie nie gniło) i do tego wszelkie modyfikacje które my tutaj na forum uskuteczniamy od lat X... czyli
- stab z tyłu
- grubsze sprężyny z przodu (bądź modyfikacja na McPersony)
- most normalnej jakości (co by nie zarżnął się po 100KKM)
- w ofercie dostawczak/terenówka typu analog)
- hamulce normalne (truck i w standarcie normalna felga
- normalne wnętrze (w sensie normalnie wykończone a nie mikrometrem odmierzone... kredą odrysowane i siekierą odrąbane)

To by szło jak ciepłe bułeczki... ale... nieeeeeeeee........... to się nie nada...
taki Polonez nie kosztowalby dzisiaj 25kpln ,tylko 30kpln i mialby szanse utrzymac sie na rynku w specyficznym sobie segmencie o czym dalej za chwile ,
i nie byloby w nim zadnego rovera ,tylko silnik z lanosa 1.6 i moze 2.0 z nubiry,
nie wiem co masz do wnetrza z Plusa ,widac ze go nie posiadasz - porownaj sobie do wnetrza lanosa,astry ,golfa3 ,a dzisiaj np. daci logan   :]
wolalbym raczej plastikowe elementy karoserii wprowadzic niz zajmowac sie spasowaniem wnetrza auta segmentu C powoli wielkoscia zmierzajacego do B


Moim zdaniem, to bardzo dobrze, że nie zmodernizowano mechanicznie poloneza. To byłoby bez sensu. To i tak byłaby stara konstrukcja z dodatkową komplikacją. Przedłużanie życia trupa. Cena też musiałaby wzrosnąć i klienci zamiast przyjść, odeszliby do konkurencyjnych konstrukcji, ale nowocześniejszych: lanos,  siena, punto, astra I, itd. A tak polonez do końca pozostał prostym konstrukcyjnie autem. To w połączeniu z ceną pozwoliło utrzymać mu się na rynku aż do 2002 roku. To i tak bardzo długo.
no wiec wlasnie szereg drobnych usprawnien,ktore mogly prawie gratis zaistniec 10 lat wczesniej spowodowaloby trzymanie pewnego stalego zbytu,
oczywiscie mulasty i rdzewiejacy Polonez jakim go uwazaja praktycznie wszyscy (nawet na forum  <lol> ) musialby zmienic sie w nierdzewiejacy - oczym trzeba by bylo glosno mowic ,
najlepiej przygotowac do prospektow wersje w kolorze wiadra :p ,czyli cynk walacy po gałach ,
Polonez musialby byc tez niemulasty ,czyli ze slabszych silnikow wogole zrezygnowac ,zostawic najslasza jednostke 1.6 16v ,a wszystkie 1.4 8v i 1.5 8v zostawic do lanosow,
i tak nikt by nie kupowal Poloneza ,bo lubi jego wyglad ,ale mocny silnik i tylny naped w polaczeniu z przystepna cena wielu by zachecilo,
zwlaszcza ze stabilizatorem z tylu ,grubszym z przodu ,lekkim obnizeniem ,felgami 14' lub nawet 15' (14' stalowki to 0pln kosztow wprowadzenia) i lepszymi hamulcami (na tyl powinny wrocic tarcze ,chocby dla szpanu),
to sa modyfikacje nie wymagajace nakladow finansowych ,
ocynkowanie karoserii kosztuje ,ale i tak wrzucone byloby w koszty dla klienta - czy ktos z nas kupujac nowego Poloneza nie dolozyloby 1000pln za wersje w pelni ocynkowana ?
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 08, 2011, 12:20:58 pm
To i tak byłaby stara konstrukcja z dodatkową komplikacją.

Co jest skomplikowanego w drążku Panharda? Powinni byli go zamontować już w latach 70tych! Mnie tam nie przeszkadza jak po deszczu na nierówności auto nagle staje bokiem, uważam że to zabawne ale szybkości to nie poprawia, przeciętnego kierowcę doprowadza do zawału ,a nawet ja przy prędkościach autostradowych uważam za kłopotliwe to że przy wejściu w łuk auto najpierw samo zacieśnia skręt ,a potem lekko z tego rezygnuje.

musialby zmienic sie w nierdzewiejacy - oczym trzeba by bylo glosno mowic ,

10 lat temu może i owszem bo teraz to już nie ma znaczenia.

taki Polonez nie kosztowalby dzisiaj 25kpln

Z klimą na wypasie pewnie nie ale z poprawionym zawieszeniem, hamulcami, silnikiem itp. mógłby spokojnie kosztować coś koło tego skoro lanosa 1.4 FSO sprzedawało w ostatnich latach po 24tyś zł.

nie wiem co masz do wnetrza z Plusa ,widac ze go nie posiadasz - porownaj sobie do wnetrza lanosa,astry ,golfa3 ,a dzisiaj np. daci logan

Popieram, Plus ma zupełnie nowoczesne wnętrze, jedyny słaby punkt to dosyć kiepskie na dzisiejsze standarty maty wygłuszające, nowe samochody są cichsze.

olonez musialby byc tez niemulasty ,czyli ze slabszych silnikow wogole zrezygnowac ,zostawic najslasza jednostke 1.6 16v

1.4 16v powinien być najsłabszy, ze 100km na bazę przy tej masie spokojnie wystarcza nawet na standardy obecnego roku.

tak nikt by nie kupowal Poloneza ,bo lubi jego wyglad ,ale mocny silnik i tylny naped w polaczeniu z przystepna cena wielu by zachecilo,

10 lat temu w Polsce? No nie jestem tego taki pewien. W każdym razie na pewno byliby klienci którzy by na to poszli ,a lepsze prowadzenie, hamowanie, trwałość, osiągi i spalanie ze pewnością poprawiłoby sprzedaż skoro tyle 1.6 GLI Bosch i GSI zdążyli natłuc choć te auta nie miały prawie żadnych usprawnień.

To by szło jak ciepłe bułeczki... ale... nieeeeeeeee........... to się nie nada...

Sprzedaż byłaby lepsza ale na rok 2010ty nie widzę już tego auta na rynku... No chyba żeby eksportować do Turcji (rynek Ukraiński i Rosyjski już przez cła nieopłacalny, skądinąd tego kroku nikt nie mógł 10 lat temu przewidzieć) i na Polskę ew. resztę Europy na dzień dzisiejszy byłaby to typowe auto do KJSów. Co prawda ja bym takie nowe auto chętnie na dzień dzisiejszy kupił do normalnej jazdy ale większość kupujących nie działa racjonalnie i kupują byle co co jest nowe i "nowoczesne"
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Czerwiec 08, 2011, 16:34:27 pm
Można by go spokojnie eksportować do krajów "mało prestiżowych". Strasznie mnie zawsze drażniło to ślepe zapatrzenie na zachód jako rynkiem do podbijania i wręcz z zażenowaniem przyznawanie się, że Polonezy eksportowaliśmy do Egiptu. Zupełnie jakby to była jakaś ujma.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 08, 2011, 17:04:52 pm
musialby zmienic sie w nierdzewiejacy - oczym trzeba by bylo glosno mowic ,

10 lat temu może i owszem bo teraz to już nie ma znaczenia.

taki Polonez nie kosztowalby dzisiaj 25kpln

Z klimą na wypasie pewnie nie ale z poprawionym zawieszeniem, hamulcami, silnikiem itp. mógłby spokojnie kosztować coś koło tego skoro lanosa 1.4 FSO sprzedawało w ostatnich latach po 24tyś zł.


olonez musialby byc tez niemulasty ,czyli ze slabszych silnikow wogole zrezygnowac ,zostawic najslasza jednostke 1.6 16v

1.4 16v powinien być najsłabszy, ze 100km na bazę przy tej masie spokojnie wystarcza nawet na standardy obecnego roku.
popatrz na nowe mercedesy ,fordy itp. i powtorz jeszcze raz ,ze nierdzewiejace nadwozie nie ma znaczenia :p

lanosy za 24kpln moze i tak ,ale nie rocznik biezacy ,
nie wziales pod uwage inflacji i innych takich - pokaz dzis samochod,ktory kosztuje mniej niz 30kpln,
dalej twierdze ,ze mniej niz 30kpln by nie kosztowal ,ale za to mozna by wyjechac z salonu za pare tys. wiecej ,a nie jak w innych autach za kilka tys. wiecej niz cena podstawowa na golasa

o 1.4 16v zapomnij - silnik delikatny i nie bylo go w ofercie produkcyjnej Dajewo ,
w Egipcie DFy i PNy lubia za prosta konstrukcje i latwa naprawe ,a K16 tego nie zapewnia ,
co ciekawe w Egipcie zupelnie nie moga narzekac na korozje produktow FSO :d
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mifumi w Czerwiec 08, 2011, 17:25:57 pm
a nie jak w innych autach za kilka tys. wiecej niz cena podstawowa na golasa
Tak wtrącę że do Citroena C1, "drzwiczki" do schowka przedniego są za dopłatą..... 181zł
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: CzaroT-11 w Czerwiec 08, 2011, 17:36:07 pm
U mnie na zajezdni jest jeden kierowca co pracował w FSO. Mówił mi, że nie słyszał o takich Polonezach jednakże były rozmowy aby Lanosa z którym było coś nie halo zastąpić Polonezem, czyli wznowienie produkcji. Jednak Koreańczycy wycofując Poloneza "udupili" poddostawców części do tego samochodu więc Polonez nie mógł już wrócić do produkcji. Nie wiem ile w tym prawdy.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 08, 2011, 19:02:28 pm
U mnie na zajezdni jest jeden kierowca co pracował w FSO. Mówił mi, że nie słyszał o takich Polonezach jednakże były rozmowy aby Lanosa z którym było coś nie halo zastąpić Polonezem, czyli wznowienie produkcji. Jednak Koreańczycy wycofując Poloneza "udupili" poddostawców części do tego samochodu więc Polonez nie mógł już wrócić do produkcji. Nie wiem ile w tym prawdy.
Bo wyprodukowano ich 3 sztuki do testów,z przednim napędem,i nie wszystko można wiedzieć jak się pracuje w jednej firmie.Ja też wiele rzeczy  dowiaduję się po fakcie.Czasami po latach


Myślę że KGB ma dużo racji.Polonez z nowym silnikiem [chociażby od Lanosa] na przedni napęd  by się sprzedawał,gdyby naprawdę zrobiony był, z głową.Była by to w swoim rodzaju rewelacja !!!!!!!!! "Co Polonez na przedni napęd ?????? trzeba to sprawdzić",i za tym poszła by odpowiednia reklama,i dodatkowo jak by doszedł pełny ocynk,modernizacja [chociaż minimalna]wnętrza,w standarcie klimatyzacja,i inne bayery.Nie było by problemu.Kwestia była by tego rodzaju na ile wyceniła by fabryka swój wyrób.25,30 tys.na tamten okres to było by za mało,trzeba by dołożyć jeszcze ze 5 tys.do tego.Powiem wam że mój GSI [jako wersja "wypasiona". z klimatyzacją,alufelgami,lakier metalik,z podwoziem ocynkowanym-co niedawno stwierdziłem]kosztował 11 lat temu w granicach 28-29 tys.Ale ja go kupiłem na wyprzedaży jak DAEWO padało za około 21tys.
Jeszcze dodam.Jeśli by miała fabryka zostawić Poloneza z   tylnym napędem ,a zmieniła  tylko silnik ,to by nie wiele osiągnęła, tak myślę.To by było cofanie się do tyłu,a nie droga do rozwoju.Aby na rynku się utrzymać, trzeba być konkurencyjnym,więc wybaczcie ,ale napęd tylny,resorki,to już przeżytek,i mało kto by był zainteresowany kupnem takiego samochodu.

P.S.
Jak by produkowano Poloneza na przedni napęd,osobiście, ja bym go kupił. <ok> :]
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 08, 2011, 19:19:23 pm
Piszecie, że polonez z innym silnikiem by się sprzedawał.

To czemu nie sprzedawał się tak super z silnikiem rovera?
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 08, 2011, 19:21:32 pm
JA pisalem o wersji tylnonapedowej ,
po co Polonez z przednim napedem ?
ludzie by wpadli w zachwyt i ... kupili Lanosa za ta sama kase,
a ile kasy by trzeba bylo wlozyc w taka przerobke,
Polonez mial szanse przetrwac w sprzedazy tylko jako egzotyczny RWD za mala kase ,
z wielkich przerobek ,to na posadzenie mostu na sprezynach mogliby sie szarpnac ,
minium wkladu finansowego w zmiany i maksimum korzysci z tych zmian + wyjatkowosc  i auto samo by sie w sprzedazy utrzymalo

Piszecie, że polonez z innym silnikiem by się sprzedawał.

To czemu nie sprzedawał się tak super z silnikiem rovera?
reklama dzwignia handlu,
ocynkowanie i pare elementow w zawieszeniu w polaczeniu z mocnymi silnikami mozna ladnie rozdmuchac - zwlaszcza w RWD za 30kpln
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Czerwiec 08, 2011, 19:22:18 pm
Polonez musi mieć tył napęd bo wtedy to już stracił by swoją "duszę".

Wysterczyło zrobić kilka usprawnien:
-zmodernizowane tylne zawieszenie - mieli gotowe w prototypie białego sedana.
-blacha ocynk
-silniki 1.6 i 2.0 z Nubiry
-hamulce - przód Lucas Truck, a na tył wrzucić przednie tarcze z osobowego Lucasa
-przednie zawieszenie - obniżyć troszkę, utwardzić

i po tych modyfikacjach Lanos itp. auta miałyby bardzo mocną konkurencję ;)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Czerwiec 08, 2011, 19:44:27 pm
My tutaj  sobie możemy gdybać co było gdyby... i tak nic z tego bo na górze debile siedzą którzy troszczą się o własne stołki a nie polski przemysł.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 08, 2011, 19:55:45 pm
Co Polonez na przedni napęd ?????? trzeba to sprawdzić",i za tym poszła by odpowiednia reklama,i dodatkowo jak by doszedł pełny ocyn

Jak ty sobie to wyobrażasz? Przedni napęd ze sztywnym tylnym mostem? I tak by wypadało założyć Panharda a dziennikarze by to wyśmiali. Twardsze, lepiej podparte zawieszenie na większych felgach i z większymi hamulcami by bardzo poprawiło prowadzenie i byłoby w zgodzie z trendami, zauważcie że od paru lat nowe samochody mają coraz większe koła z oponami o niższym profilu i coraz twardsze zawieszenia. Dziennikarze zaatakowaliby zawieszenie ale znacznej poprawy nie mogliby mu odmówić. Silnik odegrałby dużą rolę, jakkolwiek OHV padały bo nikt nie zmieniał w nich oleju to silnik Lanosa dużo lepszy i co znowu istotne: W temacie Poloneza kiedy przechodzi się do silnika to każdy dziennikarz zaczynał opowiadać o marszałku Piłsudskim. Przy motorze z Lanosa już by nie mógł tego zrobić bo to nowoczesny silnik, w dodatku na licencji Opla co stanowi dodatkowy atut bo mamy w Polsce paradoks że uważa się iż co w Hitlerlandzie zbudowano to jest dobre.

My tutaj  sobie możemy gdybać co było gdyby... i tak nic z tego bo na górze debile siedzą którzy troszczą się o własne stołki a nie polski przemysł.

Auto by mogło wyjść niczego sobie i nieźle prosperować gdyby tak jak proponowali przedmówcy eksportować je również na rynki mało prestiżowe. W ostatecznym rachunku pewnie fabryka by i tak padła za następnych 10 lat w roku 2020tym chyba żeby doszło wtedy do przejęcia ala Renault-Dacia co przy istnieniu takiego poprawionego Poloneza byłoby bardziej realne. A prawdziwe szanse zaprzepaszczono na początku lat 90tych. Bo nie ma kasy to wszystko sprywatyzować. Tak! Ciekawe że kasy nie mieli ,a kościołowi zaczęli grunty i forsę pchać już od 90tego roku, skoro jej nie mieli to czemu nie powiedzieli: "Oddamy co się należy za 10 lat" tylko zaczęli od razu płacić grubą forsę bez opamiętania przez tą zasraną komisję? Za te pieniądze które oddali w 20 lat można by od zera stworzyć General Motors!

Zamiast prywatyzować FSO i oddawać FSM Fiatowi za darmo, trzeba było wywalić nadmiar pracowników, połączyć obie firmy i dać im forsę przynajmniej na wdrożenie Beskida, Analoga, i pomodzenie Poloneza. Z takim startem fabryka by już sobie poradziła, z resztą projektów, zwłaszcza jakby zawiązał się koncern FSO-Rover. Brytyjski przemysł motoryzacyjny był na początku lat 90tych w podobnym syfie jak nasz bo British Leyland się rozleciał ale mieli dobre choć HGFowe silniki i dawali radę wdrażać własne samochody.

znów to samo. Niby silnik na licencji Opla, a ludzie i tak wolą Skody i Fiaty.

Moim zdaniem tu zawalił marketing, ludzie myśleli o Daewoo w kategoriach czegoś co upadło i nie wiedzieli że nowego Lanosa można kupić ,a o niemieckim rodowodzie silnika nikt nie wspominał.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 08, 2011, 20:02:17 pm
I znów to samo. Niby silnik na licencji Opla, a ludzie i tak wolą Skody i Fiaty.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 08, 2011, 20:10:46 pm
Jak ty sobie to wyobrażasz? Przedni napęd ze sztywnym tylnym mostem? I tak by wypadało założyć Panharda a dziennikarze by to wyśmiali
BXMaster przecież ja tego nie napisałem.Tył też pewnie był by zmodernizowany,nie tak jak piszesz.Przecież to oczywiste.Czytaj uważnie.!!!
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 09, 2011, 11:07:23 am
(http://img8.imageshack.us/img8/1864/polonezreklamadanejpeg.jpg) (http://img8.imageshack.us/i/polonezreklamadanejpeg.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 09, 2011, 12:14:56 pm
Ale to jest wersja sportowa z silnikiem Opla, niepopularna.!!!!!!!! Ale całkiem niczego sobie. :]
Skąd ten przedruk ???
No i ta cena 26,6 tys śmiesznie niska jak na wózek sportowy  <mysli>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 09, 2011, 20:06:05 pm
215/50 R15 i 195/50 to niezly rozrzut na predkosciomierzu ,
175/60 R14 jeszcze wieksza kicha ,
jak ma byc dopracowane auto ,to i prospekt nalezy dopracowac,czyli kola 195/55 R15 lub ewentualnie 215/50 R15 (tylko po co tak szeroko),a seria 185/65 R14,
na prospekcie sa felgi  16-17 cali ,a nie 15
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 09, 2011, 20:26:23 pm
na prospekcie sa felgi  16-17 cali ,a nie 15

Większość ludzi nie ma suwmiarki w oczach


175/60 R14 jeszcze wieksza kicha ,

Chyba najpopularniejszy obecnie rozmiar w klasie kompakt.

ewentualnie 215/50 R15 (tylko po co tak szeroko)

Sobiesław Zasada opisuje coś takiego w swojej książce: Przyjechał do jego salonu klient Mercem którego niedawno kupił i się awanturował że auto fatalnie jeździ w koleinach. Zasada się zainteresował i się pyta co się stało ,a potem, gdzie stoi ten samochód. Jak go zobaczył to powiedział: Nie trzeba było wybierać kół w tym rozmiarze, na tak szerokich oponach nie ma prawa się prowadzić dobrze. Mercedes takie oferuje ale ja nigdy bym takich nie założył. Jeżeli koniecznie chce pan poprawić prowadzenie to proszę zamówić koła standardowe.

Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 09, 2011, 21:37:23 pm
175/60 R14 jeszcze wieksza kicha ,

Chyba najpopularniejszy obecnie rozmiar w klasie kompakt.
a gdzie ty byles 10 lat ?
jakos zbytnio czasu nie mam ,zeby po salonach skakac ,a w PuntoG 15' w serii widzialem ,a
 pozniej to juz wszystkie compakty na 15' widuje - oczywiscie chodzi o standardowe felgi stalowe ,bo alusy to rozne ,w zaleznosci od fantazji wlasciciela
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 10, 2011, 13:55:15 pm
Pomyliło mi się.

W każdym razie w Polonezie do normalnego użytkowania nie widzę sensu felgi większej jak 14.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Czerwiec 14, 2011, 15:32:24 pm
Zmodernizować Poloneza żadna filozofia i koszty też:
-koła dać chociaż 5.5J14 i opony 185/65R14
-drążek Panharda i stabilizator do każdej wersji(w kombi był).
-na przód dać tarcze wentylowane 259mm i dostosować układ hamulcowy do ABS-u
-pomyśleć o poduszkach,jak w przestarzałych Nivach czy Samarach czy Felicjach były,to w Polonezie też nie było by problemu.
-korekta charakterystyki sprężyn i resorów i amortyzatory gazowe w standarcie.
-silniki Rovera od 1.4 do 1.8 i diesle PSA 1.9 lub dostosować silniki Daewoo.
-pomyśleć o lepszym zabezpieczeniu antykorozyjnym i dać ocynk w newralgicznych miejscach.
-nie rezygnować z wyposażenia opcjalnego typu Grocliny itp.
-pomyśleć jeszcze o krótkoseryjnej produkcji Coupe 
Na pewno w takiej konfiguracji i w cenie poniżej 30.000zł z możliwością dokupienia opcji auto było by na tle Dacii czy łady 110 czy wynalazków typu Matiz było bez konkurencyjny

Silnik OHV po modernizacji można by zostawić jako jednostkę podstawową bo tania w produkcji i zaplecze części na rynku duże a odnośnie przeróbki na napęd na przód to uważam to za bezsens totalny i finansowe samobójstwo bo trzeba by gruntownie zmienić płytę podłogową(najdroższy element auta) w aucie którego produkcja potrwa niedługo a i tak w następcy musieli by ją zmieniać ze względu na mały rozstaw osi,wiadomo nie każdy jest mistrzem kierownicy do tego dochodzi propaganda głupoty(że przedni napęd jest lepszy) to żeby poprawić zachowanie się auta taniej by było zmodernizować zawieszenie i dołożyć opcjalnie jakiś system kontroli trakcji.
A jeżeli FSO by przetrwało to następce Poloneza trzymać dalej w tej koncepcji jaka była czyli nie wzorować się na tanich wozidełkach czyli pudełeczko z napędem na przód(ciekaw jestem ilu użytkowników Dacii Logan wykorzystuje w całości ponad 500l bagażnik),po prostu zrobić duży wygodny samochód z napędem na tył o lekko sportowym zacięciu i co ważne z własną tożsamością i na pewno by się auto sprzedawało,bo BMW już takich aut nie robi a w niższych segmentach cenowych czyli Kia lub Skoda nie ma żadnego nawet trochę zbliżonego auta.
Odnośnie wyposażenia proszę porównać sobie Poloneza Plusa z 2001r( za ok26tys)  z obecnym Loganem to przeżyjecie szok.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 14, 2011, 15:44:28 pm
-pomyśleć jeszcze o krótkoseryjnej produkcji Coupe

Równie dobrze można by od razu ogłosić upadłość. Dlaczego? Bo albo by trzeba zrobić wytłoczki co jest kompletnie nieopłacalne albo zatrudnić fachowców którzy będą ręcznie blachy do tego auta klepać- to też się nie opłaca bo by trzeba wywindować cenę.

A propo ręcznego klepania to w dawniej wszystkie superauta były krzywe bo klepano je ręcznie- przy małej produkcji tylko ta opcja była opłacalna.

diesle PSA 1.9 l

W dzisiejszych czasach już raczej widziałbym tam Fiat M-Jet 1.3 w wersji 90KM
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Czerwiec 14, 2011, 16:10:33 pm
Chodź by nie wiem co to i tak nie ruszy już taśma produkcyjna z Fso, niestety.Bo jak inni pisali kto dziś kupi nowego poloneza? Każdy woli jakieś plastiki niż "przecież to polonez nie wstyd Ci jeździć takim gruchotem?" ... :(

Jedynie nowego poldka by kupiło 3/4 PTK, sekcji śląsk, no i może troche dziadków co by przypomnieć sobie lata młodości,  tyle...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 14, 2011, 19:09:48 pm
W Turcji zbyt na Tofasy jest ,a to auto to nic innego jak Fiat 124...

Nie zmienia to faktu że reaktywacji produkcji nie będzie już choćby dlatego że linia produkcyjna Poloneza została rozebrana i prawdopodobnie zezłomowano wytłoczki.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: piciek w Czerwiec 14, 2011, 23:04:27 pm
można gdybać, reaktywacji nie będzie... poza tym ze strony fabryki był błąd z modernizacją poloneza, patrząc chociażby na znienawidzonego golfa, który powstal w tym samym czasie co polonez i zwracając uwagę na jego kolejne generacje, ostatni golf ma się nijak do pierwowzoru poza nazwą i segmentem. Polonez natomiast od 78 do 2002roku miał praktycznie tą samą budę, wyjące mosty, słabe silniki i mimo, ze był samochodem przestronnym został wyparty przez konkurencję. W latach '80 już miał być zastąpiony przez nowocześniejszego warsa, więc i tak chwała FSO za to, że klepała polską osobówkę przez tak długi czas. Najbardziej żenujace w tym wszystkim jest to, że mamy wielu wspaniałych inżynierów, którzy potrafią coś zrobić, a fabryka upadła... ale grunt, że mamy poloneza, leoparda, a niedługo, być moze dołaczy arinera do grona polskich samochodów. pozostaje tylko marzyć, ze kiedyś znajdzie się ktoś, kto zacznie produkować polski samochód pod marką Polonez.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: damian6819 w Czerwiec 15, 2011, 09:28:26 am
Kto bierze kredyt 10 MLN złotych na reanimacje FSO ? :)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 15, 2011, 18:43:49 pm
Kto bierze kredyt 10 MLN złotych na reanimacje FSO ? :)
za 10mln pln to ty mozesz sobie kupic 3 apartamenty w strone centrum ,a nie fabryke uruchomic
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Rysiob w Czerwiec 16, 2011, 13:44:41 pm
Na taką zabawę to z grubsza 800 mln zł, a żeby to wszystko jakoś działało - 2 mld :/
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 17, 2011, 13:53:55 pm
Znacjonalizować majątki kościelne i forsy będzie dla FSO x20
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Czerwiec 17, 2011, 16:38:44 pm
Znacjonalizować majątki kościelne i forsy będzie dla FSO x20

Też pomyślałem o tym, żeby wydatki na kościół zamienić na wydatki na FSO :P
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 17, 2011, 18:29:54 pm
Też pomyślałem o tym, żeby wydatki na kościół zamienić na wydatki na FSO :P

W przeciwieństwie do kościoła wydatki na FSO by się zwróciły z nawiązką.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 17, 2011, 19:23:49 pm
Też pomyślałem o tym, żeby wydatki na kościół zamienić na wydatki na FSO :P

W przeciwieństwie do kościoła wydatki na FSO by się zwróciły z nawiązką.


Tak, jasne. Gdyby FSO było rentowne, to istniałoby nadal, a nie było przerzucane z jednych rąk do drugich.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Czerwiec 17, 2011, 19:27:31 pm
Tak, jasne. Gdyby FSO było rentowne, to istniałoby nadal, a nie było przerzucane z jednych rąk do drugich.

Gdyby ktoś (rząd) się nim zajął tak jak powinien to by było rentowne.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 17, 2011, 20:27:04 pm
Tak, jasne. Gdyby FSO było rentowne, to istniałoby nadal, a nie było przerzucane z jednych rąk do drugich.

Szanowny kolego, FSO było rentowne na połowie gwizdka przykręcone przez KE póki był kontrakt, samo z siebie na Lanosie też żyło w momencie kiedy zaatakowali Ukrainę i Rosję gdy jeszcze nie było cła zaporowego. Przerzucane jest z rąk do rąk bo jak wyszli PRLu z przerostem zatrudnienia i zacofaniem jak wiele firm, to pchnięto to z pełną załogą Koreańczykom i 4 nowe wozy plus motocykl poszły do piachu, po czym Daewoo poszło do piachu dzięki MFW i wszystko zdechło w jednym wielkim bagnie ,a teraz tym podatkiem przyrżnęli w najgorszym momencie. Sympatie kościelne tego syfu który wokół fabryki zrobiono nie przykryją. Mało ma jedno z drugim wspólnego, jednak nie da się ukryć tego faktu że kościół NIE licząc tacy zarobił przez 20 lat 20 miliardów zł zgarniając grunty i nieruchomości na które PRL łożył w modernizację i utrzymanie przez 45 lat ,a póki istniał to jako REKOMPENSATĘ za mienie znacjonalizowane wypłacał pensje i zapewniał księżom ubezpieczenia. Niech ktoś ogarnie 20 miliardów, przecież ile silników, płyt podłogowych itp. można by za to zaprojektować i wdrożyć! Pomijając że wiele włości "odzyskał" kościół niesłusznie i tam gdzie władze miasta nie chcą sobie za publiczne mienie kupić zbawienia, będą się teraz o to bić w sądzie, albo dostał w dzierżawę po bandyckiej (dla Polski) cenie bo pan prezydent myślał że właśnie sobie za sprzeniewierzenie dobra wspólnego dostanie do nieba, to dziwi mnie że kiedy brakowało rzekomo w 90tym roku forsy na wszystko to jakoś Komisja Majątkowa miała co kościołowi dawać, nikt nie powiedział "zapłacimy za 10 lat jak będziemy mieli z czego".
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 17, 2011, 21:07:02 pm
Nie bardzo rozumiem związek Kościoła z FSO.

Gdyby FSO zarządzano właściwie lub sprzedano w odpowiednie ręce, to może by istniało.


O jakich 4 nowych wozach piszesz?


Szansą na utrzymanie zakładu było uruchomienie na czas produkcji czegoś takiego


(http://images49.fotosik.pl/913/d186e6d4b43a1537.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 17, 2011, 23:00:57 pm
no wiec wlasnie,
pompowanie forsy w FSO nawet jakby mialo pasc i tak jest lepsze niz pompowanie kasy w KK
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 18, 2011, 08:17:15 am
Nie bardzo rozumiem związek Kościoła z FSO.

Gdyby FSO zarządzano właściwie lub sprzedano w odpowiednie ręce, to może by istniało.


O jakich 4 nowych wozach piszesz?


Szansą na utrzymanie zakładu było uruchomienie na czas produkcji czegoś takiego


(http://images49.fotosik.pl/913/d186e6d4b43a1537.jpg) (http://www.fotosik.pl)
jak by coś takiego produkowali,byłbym pierwszy w kolejce do jego kupna. <ok> :]
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 18, 2011, 13:03:19 pm
jak chcecie takie pazdzierze kupic to wystarczy isc do salonu

zdejmijcie znaczek FSO z tego swetra
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 18, 2011, 19:02:22 pm
jak chcecie takie pazdzierze kupic to wystarczy isc do salonu

zdejmijcie znaczek FSO z tego swetra

Może i pazdzierz, ale to Skoda ma się dobrze i jest wysoko w rankingach sprzedaży i niezawodności.


Gdyby się dogadali jak była możliwość, to prawdopodobnie na tym pazdzierzu byłby znaczek FSO.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 18, 2011, 19:38:31 pm
Może i pazdzierz, ale to Skoda ma się dobrze i jest wysoko w rankingach sprzedaży i niezawodności.
Na pewno nie paździeż bo Skoda szczególnie OCTAVIA stoi wysoko w rankingach,i kto wie czy ją nie kupię,bo się w przyszłości przymierzam do zmiany auta. :] jeszcze się zastanawiam co kupić. <mysli>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 18, 2011, 20:07:27 pm
Może i pazdzierz, ale to Skoda ma się dobrze i jest wysoko w rankingach sprzedaży i niezawodności.
Na pewno nie paździeż bo Skoda szczególnie OCTAVIA stoi wysoko w rankingach,i kto wie czy ją nie kupię,bo się w przyszłości przymierzam do zmiany auta. :] jeszcze się zastanawiam co kupić. <mysli>

Polecam. Aktualnie użytkowana jest u mnie jako Babowóz.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 18, 2011, 20:48:40 pm
jak chcecie takie pazdzierze kupic to wystarczy isc do salonu

zdejmijcie znaczek FSO z tego swetra

Może i pazdzierz, ale to Skoda ma się dobrze i jest wysoko w rankingach sprzedaży i niezawodności.


Gdyby się dogadali jak była możliwość, to prawdopodobnie na tym pazdzierzu byłby znaczek FSO.
nie byloby znaczka ,bo bude  Czesi sami zaprojektowali ,
wiec sweter ze znaczkiem FSO mialby inna bude ,a znajac kreatywnosc polskich stylistow to poprostu bylby sweter z bagaznikiem ,moze przod swetra ,a reszta bory ,bo na tyle tylko stac polskich kreatorow ze zwiazkow zawodowych ze znaczkiem FSO ,a moze i to by wycial szmelcwagen group ,
nie jestesmy Hiszpanami z seata ,ani Czechami ze skody ,zeby sobie autonomicznosc wywalczyc

Czesi sa mentalnie 400lat przed nami ,wiec nie ma co sie dziwic,ze im sie udalo fabryke uratowac ,
ich produktu w segnecie C to byly ciekawe wytwory ,ale mialy sie nijak do naszych licencyjnych DFow i PNow,
a i tak przetrwali,bo maja leb na karku

co do rankingow to  <rotfl2> ,
sprzedaje sie to ,bo lepiej miec tanszego swetra z bagaznikiem niz drozszego swetra bez,
ale polotu w tym produkcie to tyle co favoritce i oryginalnosci 105/120/130 brak
rankingi niezawodnosci ... warto sie zaznajomic z tym jak sa robione i nie podawac ich jako argumenty
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 18, 2011, 21:13:34 pm
W rankingu GTU OCTAVIA zebrała negatywy za układ wydechowy,i oświetlenie.W kategorii samochodów 6,i 7 letnich OCTAVIA zajęła 61 miejsce z wynikiem 84,6 % aut bez usterek.W rankingu DEKARA na zbadanych 31 tys.sztuk,wykryto 9% aut z drobnymi defektami,i 3,5% z poważnymi.Także dochodzi niska utrata wartości,stosunkowo niskie koszty utrzymania.To chyba nie tak źle <okok>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 18, 2011, 22:02:18 pm
Jest dobrze. Octavia jakimś cudem przebija niezawodnością Golfa i Toledo. A co do ceny, to swego czasu używane sztuki były droższe od Golfa.

Jak szukasz auta w przystępnej cenie zakupu i niskimi kosztami utrzymania, dość dużej niezawodności, to jest to dobry wybór. Jak dla mnie największa wada, to nisko zawieszony przód.

KGB, Ty wiesz swoje, rynek pokazuje co innego. Chcesz się utrzymać z produktem, dopasuj się do rynku. Nie ma litości. Kowalskiego stać na niedrogie auto, a w takim aucie trudno zapewnić oryginalność i "polot". To jest zwykły dupowóz.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2011, 01:48:01 am
jezeli chodzi o rynek ,to lanos sie dobrze sprzedawal ,co nei znaczy ,ze dobrze by bylo ,gdyby nosil nazwe polonez,
Poloneza osiagnal juz swoja słąwe - dla niektorych dobra ,dla niektorych zla,
JA nie wyobrazam sobie nowego Poloneza jako plastikowe FWD - jezeli taki mialby byc,to lepiej niech go nie bedzie,
auto klepane tak aby bylo moze nosic inna nazwe,
dla mnie nowy PN musialby byc autem,ktore chcialbym kupic,a wiec :
klasyczny wyglad ,sedan,a nie vano-hecbacko-coś,
przerosnieta klasa C,
RWD,
szczegoly (roznica miedzy tym co zwyczajne ,a niezwykle polega na sumie drobnych szczegolow),

mysle,ze popyt na nowoczesne auto o pieknej,klasycznej sylwetce bylby nie marginesowy,
jakby FSO mialo klepac swetra ,to niech go nazwie Wars - to by nawet pasowalo :>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 19, 2011, 07:31:41 am
Pisałeś wyżej że auto musiałoby być z "polotem". Teraz klasyczny.

Popyt na auto o klasycznym wyglądzie był. Patrz "paździerz" wyżej.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 19, 2011, 17:30:17 pm
O jakich 4 nowych wozach piszesz?

Polonez z nowym wnętrzem, tylnym zawieszeniem i większymi silnikami K-Series- patrz jeden z prototypów sedana na targach Poznańskich,
Wars który od Poloneza był nowocześniejszy ,a na początku lat 90tych prof. Nawrot zaprojektował dla tego samochodu nowe nadwozie o nazwie Sella i nawet nie wziął za to pieniędzy.
Nota bene tak ten sprzęt miał wyglądać, prof. jak zwykle pojechał z wizją kilkanaście lat naprzód bo vanowate nadwozia brylują teraz:
(http://2.bp.blogspot.com/_5vHkkGhIRXc/THjuwrMx9eI/AAAAAAAACp4/-y9Mt1M3jw0/s1600/warssella.jpg)

Polonez Analog którego można by sprzedawać do całej Europy, Afryki, Azji i Ameryki Południowej
FSO Kit-Car który miał wejść do produkcji ale na etapie zaawansowanych prac zarzucono ten projekt.
No i motocykl FSO Maraton.

To są wszystko projekty które fabryka realizowała zanim weszło Daewoo. Zamiast dać im forsę na wdrożenie tego sprywatyzowano Koreańczykom ,a ci wszystko rozwalili bo to ich nie interesuje, a tamto by konkurowało z ich samochodami.

Związek kościoła z FSO jest następujący: Jakby władować 20 miliardów w FSO to nie wiem jakiego defraudatora by trzeba żeby to nie wypaliło i nie zaczęło się zwracać w formie podatków i zysków jeśli byłaby to spółka skarbu państwa, a KK będzie kradł przez następne 20 lat i nic z tego nie przyjdzie chyba że ktoś myśli że jak sprzeniewierzy własność wspólną narodu to wykupi sobie miejscówkę u św. Piotra.

nie jestesmy Hiszpanami z seata ,ani Czechami ze skody ,zeby sobie autonomicznosc wywalczyc

Powiedz to stylistom szkoły profesora Nawrota ,a hiszpańce to nie mieli nic do powiedzenia tylko w VW wymyślili markę sportową i wynajęli da Silvę żeby coś zaprojektował i dał nosek a'la BMW ,a potem zmienili koncepcję i zaczęli robić eksperymenty z vanowaniem wszystkiego.

Octavia jakimś cudem przebija niezawodnością Golfa i Toledo

Bo Skoda jako marka budżetowa używa nieco starszych ,a co za tym idzie prostszych i trwalszych rozwiązań co jest ważne bo Skodę kupuje nie nowobogacki idiota tylko człowiek który umie liczyć i się rozzłości jak nowe auto się zepsuje.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Robi w Czerwiec 19, 2011, 20:03:08 pm
jezeli chodzi o rynek ,to lanos sie dobrze sprzedawal ,co nei znaczy ,ze dobrze by bylo ,gdyby nosil nazwe polonez,
Poloneza osiagnal juz swoja słąwe - dla niektorych dobra ,dla niektorych zla,
JA nie wyobrazam sobie nowego Poloneza jako plastikowe FWD - jezeli taki mialby byc,to lepiej niech go nie bedzie,
auto klepane tak aby bylo moze nosic inna nazwe,
dla mnie nowy PN musialby byc autem,ktore chcialbym kupic,a wiec :
klasyczny wyglad ,sedan,a nie vano-hecbacko-coś,
przerosnieta klasa C,
RWD,
szczegoly (roznica miedzy tym co zwyczajne ,a niezwykle polega na sumie drobnych szczegolow),

mysle,ze popyt na nowoczesne auto o pieknej,klasycznej sylwetce bylby nie marginesowy,
jakby FSO mialo klepac swetra ,to niech go nazwie Wars - to by nawet pasowalo :>

ŚWIĘTE SŁOWA ;)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 19, 2011, 22:01:43 pm
Bo Skoda jako marka budżetowa używa nieco starszych ,a co za tym idzie prostszych i trwalszych rozwiązań co jest ważne bo Skodę kupuje nie nowobogacki idiota tylko człowiek który umie liczyć i się rozzłości jak nowe auto się zepsuje.

Akurat używa takich samych - zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, osprzęt silnika itd. Dlatego napisałem że "cudem", bo komponenty wspólne - chyba ze inne fabryki je produkują.


A o tych czterech wozach to myślałem że jakąś nowinę masz. FSO nie było w stanie wprowadzić żadnego projektu od początku lat osiemdziesiątych, to co niby miało zrobić biedne Daewoo? Skoro projekty nadawały się do produkcji, to dlaczego ich nie uruchomiono? Na co czekano? Komuna skończyła się w 1989r, a patrząc na FSO to trwa do dnia dzisiejszego.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2011, 22:31:32 pm
Pisałeś wyżej że auto musiałoby być z "polotem". Teraz klasyczny.

Popyt na auto o klasycznym wyglądzie był. Patrz "paździerz" wyżej.
hmm ,bmw 3 , 5 ,nawet 7 maja raczej klasyczna sylwetke niezaleznie od roku produkcji,
a ciagle sa tak samo porzadane,
jezeli "polot" oznacza u ciebie np. sraudi TT ,gdzie przod od tylu odroznia jedynie kolor swiatel ,to nie zrozumielismy sie :P
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 19, 2011, 23:05:47 pm
Dobrze, to zaprojektuj klasycznego sedana z polotem na podwoziu ok 4m i sprzedaj go za ok 35tys zł.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 19, 2011, 23:08:39 pm
zrobie to ,jezeli bede mial taka mozliwosc ,
ale myslalem raczej o dlugosci 4.5m (PN Plus ma dlugosc prawie 4.4m) i cenie blizej 50kpln ,bo tyle kosztuja auta segmentu C ,
za 35kpln to ciezko wyjechac z salonu autem segmentu B
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 19, 2011, 23:46:06 pm
No to sorry. Nie masz szans tego sprzedać. Żeby sprzedawać w tej cenie, to musiałbyś mieć markę. A nie masz.

Polonez kosztował tyle co fiat seicento.Żeby się teraz jakoś sprzedał musiałby kosztować w okolicach Pandy i Logana.


Myślisz ze jak przeciętny Kowalski z wrodzonymi uprzedzeniami (jakieś 70% społeczeństwa) będzie miał do wyboru Poloneza z wiadomo jaką opinią (nie zapominaj, My znamy wartość tego auta, inni niekoniecznie, a z reguły mają wyrobioną negatywną opinię) i inne "zachodnie" auto o podobnych parametrach i cenie, to co wybierze?
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 20, 2011, 00:17:05 am
Myślisz ze jak przeciętny Kowalski z wrodzonymi uprzedzeniami (jakieś 70% społeczeństwa) będzie miał do wyboru Poloneza z wiadomo jaką opinią (nie zapominaj, My znamy wartość tego auta, inni niekoniecznie, a z reguły mają wyrobioną negatywną opinię) i inne "zachodnie" auto o podobnych parametrach i cenie, to co wybierze?
NA PEWNO NIE POLONEZA  <blee> <blee> <blee>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 20, 2011, 00:45:19 am
No to sorry. Nie masz szans tego sprzedać. Żeby sprzedawać w tej cenie, to musiałbyś mieć markę. A nie masz.

Polonez kosztował tyle co fiat seicento.Żeby się teraz jakoś sprzedał musiałby kosztować w okolicach Pandy i Logana.


Myślisz ze jak przeciętny Kowalski z wrodzonymi uprzedzeniami (jakieś 70% społeczeństwa) będzie miał do wyboru Poloneza z wiadomo jaką opinią (nie zapominaj, My znamy wartość tego auta, inni niekoniecznie, a z reguły mają wyrobioną negatywną opinię) i inne "zachodnie" auto o podobnych parametrach i cenie, to co wybierze?
w cenie tych aut to mozesz sobie Warsa sprzedawac ,a nie nowoczesne auto klasy C,
o marke sie nie martw,wystarczy kupic dobra licencje np. bmw model e46 (na dzien dzisiejszy) ,

a co do Kowalskiego to sprawa jest prosta - sprzedwac za granica :D
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 20, 2011, 08:40:38 am
KGB, ludzie nie chcieli kupować wypasionego poloneza za 21tys zł, a Ty chcesz sprzedawać coś na bazie E46?

FSO musiałoby zacząć od sprzedaży dość obszernego auta, ale w cenie auta o klasę niżej. Do tego musiałoby być dość trwałe i niezawodne, żeby zyskało dobra opinię. A Ty chcesz od razu na głęboką wodę.

PS. Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO???....Wątpię. Może prędzej VW na zmodernizowanego Golfa II.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 20, 2011, 09:32:14 am
A o tych czterech wozach to myślałem że jakąś nowinę masz. FSO nie było w stanie wprowadzić żadnego projektu od początku lat osiemdziesiątych, to co niby miało zrobić biedne Daewoo? Skoro projekty nadawały się do produkcji, to dlaczego ich nie uruchomiono? Na co czekano? Komuna skończyła się w 1989r, a patrząc na FSO to trwa do dnia dzisiejszego.

Przecież to jest oczywiste. Daewoo przejęło FSO w 94tym roku i dlaczego nie było zainteresowane rozwijaniem polskich samochodów to już było poruszane: brak zainteresowania rynkiem motocykli i konkurencja z ich samochodami, a FSO nie było w stanie wprowadzić BO NIE MIAŁO PIENIĘDZY. Co nie zmienia tego że gdyby Daewoo nie przejęło FSO tylko FSO egzystowało samodzielnie to wprowadzenie części tych projektów było tylko kwestią czasu. Uruchomienie produkcji prostego motocykla było dużo tańsze i fabryka dała by sobie spokojnie z tym radę, Kit-Cara też bo to był z założenia zestaw do samodzielnego montażu samochodu na ramie kratownicowej. Podobnie unowocześnienie Poloneza nie pociągało tak dużych kosztów bo wytłoczniki i większość części pozostawała ta sama. Z Analogiem też pewnie w końcu by się uporali bo to w dalszym ciągu nie jest zupełnie nowe auto. Najdroższy z tego byłby Wars bo wymagałby w niemal 100% nowego oprzyrządowania produkcyjnego. Jeżeli Koreańczycy nie chcieli za bardzo ulepszać Poloneza żeby nie kradł klientów Lanosowi to jak myślisz jak zareagowali kiedy w fabryce znaleźli konkurencyjną terenówkę, prototyp kompaktu do którego już nowe nadwozie projektowano i wóz za 21 tyś. zł do którego właśnie chcieliśmy wpakować 120KM rodem z zupełnie innego koncernu?

Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO?

Jakby dobrze zapłacili to nie widzę problemu, choć podejrzewam że łatwiej byłoby kupić od Chryslera albo Fiata licencję na starszej generacji płyty Mercedesa. Inna sprawa że robienie auta RWD było by dosyć kosztownym i odważnym pomysłem, nawet BMW chce wycofać się z RWD w najmniejszych wozach bo okazuje się to nieopłacalne- propaganda FWD, i tumiwisizm konsumentów w zakresie rodzaju napędu oraz jego możliwości to spowodowały. Generalnie możliwość zabawy samochodem jest dla przeciętnego podejrzewam jakimś absurdem chyba że mówimy o zabawie systemem audio. Kiedy ojciec mojego kolegi poszedł do salonu Mistubishi obejrzeć nowego Lancera to sprzedawca zaproponował mu żeby wziął go na jazdę próbną zachęcając żeby się poślizgał i ponawracał na ręcznym na parkingu za salonem na co ten się obraził i po wyjściu z oburzeniem stwierdził "Za kogo on mnie uważa?!"
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 20, 2011, 11:14:26 am
FSO nie miało kasy, więc nie wprowadziłoby ani nowego modelu, ani nie kupiło licencji.  Potrzeba była przebudowy całego zakładu, w sensie mentalnym. Koniec z rozkradaniem wszystkiego i zagarnianiem jak najwięcej dla siebie. Takie to powszechne w Naszym Kraju.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 20, 2011, 12:08:04 pm
w sensie mentalnym

Jakbyś chciał w sensie mentalnym w kilka lat to zrobić to byś musiał podziałać ogólnokrajowo przy użyciu metod Hitlera :]
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 20, 2011, 15:59:21 pm
a jaki sens byloby sprzedawac auto klasy C z bogatym wyposazeniem za 35kpln ?
to byloby robienie po kosztach,a dodatkowo malo kto by chial kupic takie auto ,bo byloby to goowno takie jak chinszczyzna i idia ,
wystarczy dac odpowiednio wysoka cene i juz jakosc w oczach klienta rosnie :>
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 20, 2011, 23:30:27 pm
PS. Myślisz ze BMW sprzedałoby licencje FSO?
Z tego co widac przez jakies ostatnie 40 lat albo lepiej BMW nie sprzedało nikomu licencji ani na jakies nadwozie(nawet jakies super stare) ani na silniki(wyjatek TDS  dla Opla i M10 które ruscy sobie skopiowali za free do moskwicza) a przeciez takie M30B35 idealnie sie nadaje do np terenowek a M43B16 do jakis osobowek jako podstawowy silnik
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 21, 2011, 00:59:52 am
to jak nie bmw to mercedes ,
a jak nie trzeba sie licencja chwalic ,tylko inny marketing zastosowac mozna ,
to trzeba sobie po cichaczu skopiowac ,tak jak w przypadku Warszawy 210 bylo :d
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 21, 2011, 11:53:37 am
Fiat przejął od Chryslera w cholerę płyt podłogowych w tym od Mercedesa i Lotusa i nie wie co z tym robić. Miała być tylnonapędowa Alfa Romeo i Fiat 124 Spider z silnikiem umieszczonym centralnie. Jak na razie nic z tego nie wyszło.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Czerwiec 22, 2011, 23:49:02 pm
Wy tu piszecie o cenach Poloneza z kosmosu typu 21zł za auto w full opcji,Polonez nawet przy końcówce produkcji za 25zł był autem przestarzałym drogim w produkcji,materiałochłonnym i dlatego FSO nawet przy produkcji ok.100tyś Polonezów potrzebowało inwestora bo nie mieli kasy na rozwój,
Ja bym zrobił odwrotnie,podniósł bym cenę auta do ok.30.000zł a w zamian poprawił jakość,wyposażenie i zmodernizować ale tak żeby nie ponosić zbędnych kosztów czyli nie ruszać płyty podłogowej i wytłoczek i na podstawowy motor dać OHV(w Fordzie i Skodzie to rozwiązanie przetrwało do nie dawna),ale za to zostawić ludziom możliwość wyboru opcji typu lepsze silniki i wyposażenie,i na pewno na tle wynalazków typu lada 110,czy ostatnio popularna Dacia Logan czy auta  segmentu B było by konkurencyjne,a moda na szmelcwageny  zrobiła się już po śmierci Poloneza bo ludzie chcieli jeździć a nie każdy lubi gnieść się w SC.
Jeżeli chodzi o następców to jeżeli Dacia jest w stanie wyprodukować dobre auto segmentu B z plecakiem za ok.30tyś zł to my moglibyśmy produkować podobnej wielkości i o podobnych prostych rozwiązaniach  za ok 35tyś z tylnym napędem i bardziej sportowym charakterem.
A odnośnie segmentu C zrobić coś wielkości Skody Oktavii i w podobnej cenie od ok.45zł z wykorzystaniem wielu rozwiązań mniejszego auta.

A jak się chciało mieć produkcje na szybko żeby było za co fabrykę utrzymać to trzeba było próbować wyrwać licencje i prawa do produkcji nawet udanych aut typu lanos ,Matiz,Nubira.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 23, 2011, 10:13:43 am
Wy tu piszecie o cenach Poloneza z kosmosu typu 21zł za auto w full opcji,

Nie piszemy o aucie za 21tys zł, a porównywaliśmy cenę z przeszłości, czyli z ok 2001r. Wiadomo, że teraz musiałby być droższy.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 23, 2011, 13:26:34 pm
OHV

Jak Piłsudski szedł na Kijów...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Czerwiec 23, 2011, 23:27:45 pm
OHV

Jak Piłsudski szedł na Kijów...


Zajrzyj pod maskę Fabii I gen i Forda fiesty i Ka,przy autach które mają być tanie w wersji podstawowej to trzeba na czymś oszczędzić bo nie każdy chce jeździć 200km/h i piszczeć kołami na czwórce ;p
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 24, 2011, 19:29:22 pm
Zajrzyj pod maskę Fabii I gen i Forda fiesty i Ka,przy autach które mają być tanie w wersji podstawowej to trzeba na czymś oszczędzić bo nie każdy chce jeździć 200km/h i piszczeć kołami na czwórce

Problem polega na tym że na to co chcą i potrzebują ludzie wystarczyłyby spokojnie osiągi Poloneza OHV, jednakże:

Konsument jest głupi i chętnie wybierze silnik który ma znacznie więcej koni.
Silnik OHV ma niską sprawność, jeżeli auto by miało 80KM to wypadałoby żeby paliło góra 7 litrów benzyny (Tyle pali 109konna Kia mojego wujka), szczególnie teraz ma to duże znaczenie.
Silnik cieszy się, choć niezupełnie uzasadnienie, złą sławą i "gadanie o Piłsudskim" u dziennikarzy byłoby jak w banku. Niestety minimum co trzeba zaoferować konsumentowi żeby dziennikarze się nie pastwili ,a klient na papieże potraktował auto poważnie to jakiegoś SOHCa który będzie robił setkę w góra 12 sekund i palił góra 7 litrów.

A jeśli chodzi o aluzję to nie da się zapiszczeć na mokrym, do tego oponami które nawet na suchym piszczeć nie chcą, a po ostatniej rozbiórce kolektorów kiedy przy okazji je poprawiłem okazało się że mam wyjątkowo udaną głowicę która nie wymaga obróbki, co powszechne nie jest bo Elwood i Bocian musieli poprawiać.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Bogdan611 w Czerwiec 24, 2011, 21:46:28 pm
Jeżeli chodzi o silniki to dać wybór klientowi jak chce jeździć szybko to niech dopłaca <lol> na tym ten biznes polega ;p a nie zrobić  dobrze wyposażone auto po dumpingowej cenie lub co gorsza po wygórowanej.
Odnośnie silnika to K16 to nie OHV w której niedoróbki nawet ślepy zobaczy,do tych silników potrzeba odpowiedniej wiedzy :] 
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 25, 2011, 13:45:27 pm
Ciekawe że nikt, nawet Dacia nie sprzedaje samochodu który przy marnych osiągach zużywałby dużo paliwa  :] ,a poza tym im więcej wersji wyposażenia tym większa cena wszystkich wersji bo produkcja jest bardziej skomplikowana. Do tego dawaj to, do tego tamto, produkuj 4 silniki ,a nie dwa itd...
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 25, 2011, 17:49:25 pm
Polonez byl ciezki jak na swoja klase cenowa i dlatego troche wiecej palil - OHVka duzo tu nie wnosila ,
produkcja OHVki zostala zakonczona ,bo na hali silnikowej mieli klepac silniki do Lanosa i wtedy zastapienie OHVki silnikiem z lanosa byloby sluszna koncepcja,
ale PN nie doczekal sie silnika z lanosa,
zreszta Lanos tez nie doczekal sie tego silnika z FSO
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 25, 2011, 18:37:35 pm
To skąd brali te silniki? Przychodziły w paczkach z Korei?

Skoro OHV wiele tu nie wnosiło to wyjaśnij mi jak to jest Polonez który ważył powiedzmy 1150kg, palił 9-10 litrów, z silnikiem Rovera 7-8, a nowa Kia która waży 1300kg pali 7 litrów na 1.4 Dohcu ze zmienną fazą?
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 25, 2011, 18:44:42 pm
palił 9-10 litrów
Bzdura.To jakiś super POLONEZ,bo moje które miałem dotychczas,nigdy tyle mi nie paliły przy dobrze wyregulowanej instalce [13 l gaznik],[12 l wielpunkt Pb] <lol> [chyba masz na myśli miasto i OHV-kę].To jest książkowe zużycie.!!!!!!! [9-10 l/100 km],i to silnika na hamowni,OBR
Zaraz się odezwą Ci co im palą 7,albo mniej <lol> <lol> <lol>
Za długo siedzę w tym interesie żeby mi takie wałki wciskać. <blee>
Z silnikiem Lanosa podejrzewam że wcle mniej by nie palił,bo w dużej mierze odgrywa tu masa pojazdu,gdzie w polonezie jest dość pokaźna,oraz wysoki współczynnik oporów powietrza który wynosi cx 0,41,co przy dużych prędkościach powoduje duży wzrost zużycia paliwa. ;)
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 25, 2011, 19:41:40 pm
Czyli jeszcze gorzej, choć chciałbym zdrowe OHV dostać na jakiś tydzień żeby sprawdzić jakie spalanie uda mi się uzyskać.

,gdzie w polonezie jest dość pokaźna,oraz wysoki współczynnik oporów powietrza który wynosi cx 0,41,co przy dużych prędkościach powoduje duży wzrost zużycia paliwa.

0.41 to Duży Fiat miał. Poza tym poza CXem liczy się powierzchnia czołowa, nowe auta mają lepszy Cx ale powierznię czołową większą bo są szersze.

Silnik Lanosa przynajmniej nie puściłby tych 10 litrów dla 75koni.

Nie można lekceważyć silnika, OHV to jeden wałek w bloku, 8 zaworów i w najlepszym przypadku wielopunktowy wtrysk. Jakby SOHC i DOHC nie zwiększały sprawności silnika to by tego nie dawali, przecież na DOHCu można lepiej wystroić silnik niż na OHV. Cee'd mojego wujka ma 1.4 DOHC 16v i pali te 7 litrów, powyżej tego niewiele i rzadko wychodzi. Silnik zapewne ma już cwańszą elektronikę, poza tym zmienne fazy też robią robotę bo siła ciągu na niskich obrotach jest dużo lepsza niż w Poldroverze choć auto cięższe. Ten silnik po prostu jest sprawniejszy, jakby go wpakować do Poloneza to spokojnie powinien robić wyniki Kii. Stawiam że mniej paliłby w mieście, a na trasie może trochę więcej masa na korzyść Poloneza,  Cx na korzyść Kii choć jaki jest rzeczywisty opór tego nie wie nikt).
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Mardas#1946 w Czerwiec 25, 2011, 20:16:29 pm
0.41 to Duży Fiat miał
Tak jest.Mała niedyspozycja pamięci.Polonez Caro miał cx 0,36,sprawdziłem.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 25, 2011, 22:32:05 pm
To skąd brali te silniki? Przychodziły w paczkach z Korei?

Skoro OHV wiele tu nie wnosiło to wyjaśnij mi jak to jest Polonez który ważył powiedzmy 1150kg, palił 9-10 litrów, z silnikiem Rovera 7-8, a nowa Kia która waży 1300kg pali 7 litrów na 1.4 Dohcu ze zmienną fazą?
ale co to za porownanie ?
ohv pali 9-10 w miescie ,a k16 7-8 w trasie czy jak ,a kia 7 na luzie ?
jakas kultura techniczna obowiazuje chyba,
lanos sedan 1.5 8v pali 1l mniej gazu niz polonez (moj) w tych samych warunkach,
fakt ze lanos byl zwawszy i w trasie go ze dwa razy przycisnalem mocno ,ale to raczej nie zmienilo wyniku na odcinku 350km
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: Despero w Czerwiec 25, 2011, 23:13:54 pm
Ten silnik po prostu jest sprawniejszy, jakby go wpakować do Poloneza to spokojnie powinien robić wyniki Kii.
Nie zapominajmy Szanowni Panowie, że Polonez ma tylny napęd, a to robi swoje dla spalania - na niekorzyść oczywiście. Ciekaw jestem ile paliłyby 1.6 OHV, np. GSi, gdyby Polonez był autem przednionapędowym... Jednak gdybym miał do wyboru Poloneza FWD ze spalaniem załóżmy 2 litry mniejszym, a Poloneza takiego jakim jest, czyli RWD, ze spalaniem takim jakie odnotowujemy, wybrałbym z ręką na sercu tę drugą opcję, bo jak wielu Forumowiczów podkreśla, nie ma to jak tylny napęd! Jedyne czego można jeszcze wymagać od tego naszego tylnego napędu, to lepszej trwałości części mechanicznych, ale z momentem obrotowym OHV i tak daje radę to, co jest.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: banned w Czerwiec 26, 2011, 13:09:09 pm
Pontiac Trans Am 3 generacji miał współczynnik oporu 0.32 i z silnikiem 2.5 R4 o mocy 90KM przejeżdżał wg. danych producenta na autostradzie 34 mile na galonie. Nowy Ford Mustang który ma podobne rozmiary z tym że jest wyższy, a Cx ma raczej gorszy (dokładnych danych nie sposób znaleźć) z silnikiem V6 o pojemności 3.7 litra i mocy 305KM na galonie przejeżdża po autostradzie 31 mil.

Jakby sprawność silnika była nieważna to byśmy do tej pory mieli silniki z lat 50tych.
Tytuł: Odp: Polonez na przedni napęd ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 26, 2011, 20:57:33 pm
oj BXmasterze ,silniki to chyba nie to w czym czujesz sie najlepiej,
powiem ci tyle ,ze od tych lat 50-tych to sprawnosc silnika jako takiego nie wzrosla wiele,
oczywiscie lepsze paliwo pozwala uzyskac wieksza sprawnosc po odpowiednich zabiegach,
mechanicznie to tylko niuanse,
a najwiecej to teraz sie bawia elektronika - nim doskonalsze dawkowanie ,tym mniej paliwa sie marnuje w wydechu :P ,
nie podniecaj sie ta Kiją ,bo te 7l to ona moze palic w jezdzie mieszanej na spokojnie,
w normalnym ruchu miejskim tyle nie spali ,bo by musiala wazyc duzo mniej