Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 1650484 razy)

arek1995 i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5360 dnia: Marzec 09, 2014, 11:16:59 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Lubelskie taxi, jeszcze na sluzbie :)

Chodziło mi bardziej o tego niżej. :D

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5361 dnia: Marzec 09, 2014, 11:35:55 am »

Offline pjak1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • pn C+
ta 60 jest praktycznie nowa
i ile motogodzin przebiegu?? :D podrzuć więcej fotek :D
nawet nie ma 1 moto godziny, jeszcze od czasu remontu poza hale nie wyjechal :)
Piękny. Faktycznie nówka.
To teraz "na glebę" go  <lol>.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5362 dnia: Marzec 09, 2014, 11:38:22 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jeszcze nie dokonczony, nie patrzcie na te obrysowki na grilu, to nie byl moj pomysl:)
Co Ci powiem,ale ładnie,po gospodarsku zrobione i uczciwie.Na lakier chyba nie żałowaliście,bo nawet ładny połysk.Nie wiem,czy zaglądasz na forum Agrofoto.pl,ale jest tam gość o nicku vitoma,który robił niedawno C-360 i też konkretną kasę w nią wpakował,tylko że chyba mechaniki nie tykał,typu silnik,skrzynia (miał chyba zrobione wcześniej) Kupił nówkę kabinę koja,wspomaganie,tura i takie tam różne,lakier wszystko akryl z bezbarwnym,podkłady epoksydowe itd.śrutowanie niektórych rzeczy.Co do kosztów,to coś pisał o 25 tysiącach wpakowanych.Wszystko kosztuje,wiadomo.Jestem milo zaskoczony,bo nie każdemu się chce zrobić coś uczciwie,a z doświadczenia wiem,że z pozoru oszczędzamy,a potem trzeba wydać drugie tyle,bo się te tańsze części rozsypują,a dzisiaj do ciągników,to też "żółtych" części jest od groma.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5363 dnia: Marzec 09, 2014, 12:01:22 pm »

Offline Potega92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
Jeszcze nie dokonczony, nie patrzcie na te obrysowki na grilu, to nie byl moj pomysl:)
Co Ci powiem,ale ładnie,po gospodarsku zrobione i uczciwie.Na lakier chyba nie żałowaliście,bo nawet ładny połysk.Nie wiem,czy zaglądasz na forum Agrofoto.pl,ale jest tam gość o nicku vitoma,który robił niedawno C-360 i też konkretną kasę w nią wpakował,tylko że chyba mechaniki nie tykał,typu silnik,skrzynia (miał chyba zrobione wcześniej) Kupił nówkę kabinę koja,wspomaganie,tura i takie tam różne,lakier wszystko akryl z bezbarwnym,podkłady epoksydowe itd.śrutowanie niektórych rzeczy.Co do kosztów,to coś pisał o 25 tysiącach wpakowanych.Wszystko kosztuje,wiadomo.Jestem milo zaskoczony,bo nie każdemu się chce zrobić coś uczciwie,a z doświadczenia wiem,że z pozoru oszczędzamy,a potem trzeba wydać drugie tyle,bo się te tańsze części rozsypują,a dzisiaj do ciągników,to też "żółtych" części jest od groma.
tutaj jak na razie okolo 30 tys ale w sam silnik 8-10 jakoś poszlo ,tylko kabina stara zostala ,na żywo robi wrażenie ale poczekajmy do jak sie go zlozy do końca , bo on nawet jeszcze nie byl ani razu myty :D
Jest:
Yaris d4d 2009r
Polonez Caro 1996 1.6 ROVER

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5364 dnia: Marzec 09, 2014, 13:39:59 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
piękna ta 60 :) mój MF-255 nie był ruszany nic od kiedy z fabryki wyjechał, jedynie pompa wody i swożeń z przodu był wymieniany. Oczywiście oleje też były wymieniane. ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5365 dnia: Marzec 09, 2014, 13:48:28 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
To i ja dodam foty mojej c-330 jak wroce do domciu 87rok
ale 60siona piekna :]
Przejściówka

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5366 dnia: Marzec 09, 2014, 14:00:54 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ładnie zrobiona, ale lakier mogliście bardziej dopasować (chyba że tak zdjęcia wyszły).

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5367 dnia: Marzec 09, 2014, 14:26:57 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Przed :



Po:

* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5368 dnia: Marzec 09, 2014, 15:04:47 pm »

Offline Potega92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
Ładnie zrobiona, ale lakier mogliście bardziej dopasować (chyba że tak zdjęcia wyszły).
troche zle odcien dobrali , ale ogolnie te blotniki i klapy sa tak chu...e niby nowe a nic nie pasuje ;/ szukamy jeszcze przyczepki , zeby zrobic do kompletu
Jest:
Yaris d4d 2009r
Polonez Caro 1996 1.6 ROVER

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5369 dnia: Marzec 09, 2014, 17:08:47 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
To i ja dodam foty mojej c-330 jak wroce do domciu 87rok
ale 60siona piekna :]
mój szkrab driver :)
Nic nie malowana  od nowości - jedynie dolozony altek oczywiście z poldka
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 17:10:38 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5370 dnia: Marzec 09, 2014, 19:54:50 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
I do tego M Power.

PS. Seria C-325 - C-335 to chyba jedyny pojazd naszej rodzimej produkcji dopracowany od A do Z. Bardzo wysoka trwałość, koszty eksploatacji (również śmieszne zużycie paliwa), stosunek mocy do wagi i uciągu, itd.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 20:03:30 pm wysłana przez utek »

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5371 dnia: Marzec 09, 2014, 19:58:48 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
jedynie dolozony altek oczywiście z poldka
I mieszek na dźwigni zmiany biegów też by FSO :)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5372 dnia: Marzec 09, 2014, 21:16:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
I do tego M Power.

PS. Seria C-325 - C-335 to chyba jedyny pojazd naszej rodzimej produkcji dopracowany od A do Z. Bardzo wysoka trwałość, koszty eksploatacji (również śmieszne zużycie paliwa), stosunek mocy do wagi i uciągu, itd.
Szkoda tylko,że przestali produkować,a licencję sprzedali Hindusom,a tamci zrobili z niej tego Escorta i dzisiaj u nas to ludzie kupują,a mógł to Ursus sprzedawać nadal.Mieli nawet silnik S-313,czyli S-312C w wersji trzycylindrowej i to też Hindusom sprzedali.Nawiasem mówiąc,to tzw "esiok" to w gruncie rzeczy praktycznie to samo,co w 30-ce,tylko jednocylindrowy.Teraz jest moda na swapowanie do 30-ki silnika Perkins AD3.152UR,czyli popularnego 3P.Bardzo fajny ciągniczek się z tego robi.Nawet jakiś koleś pod Częstochową niby produkuje obudowy sprzęgła do takiego ciągnika,żeby połączyć ten silnik ze skrzynią 30-ki.Były kiedyś takie prototypy z Ursusa,ale jak to u nas,nie weszło do produkcji.


Na jutubie dużo filmików z tym jest.Kto siedzi w temacie,to wie i nie trzeba mu tłumaczyć,a kto nie wie,to już wie  :P Ogłoszenie tego gościa,który robi te obudowy.pewnie dorwał orginalną dokumentację,bo to jest taka sama,jak ta w prototypie.
http://tablica.pl/oferta/silnik-perkins-mf255-mf235-3p-ursus-c-330-CID757-ID3IjbT.html


Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5373 dnia: Marzec 09, 2014, 21:53:32 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
jedynie dolozony altek oczywiście z poldka
I mieszek na dźwigni zmiany biegów też by FSO :)
słuszna uwaga :) skrócony mieszek poloniusza :)
dodam ze kapcie tez od nowosci
Przejściówka

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5374 dnia: Marzec 09, 2014, 22:37:19 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
najlepsze w silniku Perkinsa (montowanym w moim MF-255) to świeca płomienna nie ma że nie odpali przy -30*C, poprostu musi odpalić i tyle :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5375 dnia: Marzec 09, 2014, 22:39:26 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
I do tego M Power.

PS. Seria C-325 - C-335 to chyba jedyny pojazd naszej rodzimej produkcji dopracowany od A do Z. Bardzo wysoka trwałość, koszty eksploatacji (również śmieszne zużycie paliwa), stosunek mocy do wagi i uciągu, itd.
Szkoda tylko,że przestali produkować,a licencję sprzedali Hindusom,a tamci zrobili z niej tego Escorta i dzisiaj u nas to ludzie kupują,a mógł to Ursus sprzedawać nadal.

Wiesz że Ursus to tak samo jak i FSO. Szkoda gadać. Tak dziś sobie myślałem o tych dwóch fabrykach, łączą je powtarzalne błędy. Ursus kupił od Zetora licencję na 4011, czyli tzw. 40stkę. Równocześnie produkowane były bliźniacze Ursus 4011 i Zetor 4011. Później odbyły się modyfikację i szybko upraszczając u nas była niedorobiona 60tka, a zetor miał serię 5211-7745 (poniekąd modernizowane do dnia dzisiejszego). A jak wygląda i jaką jakość, komfort oferuje zetor z 1980, a jaką C360 to chyba nawet nie będący w temacie wie.
Odnośnie FSO, rok 1967 Fiat 125p, a jego późniejsze "modernizacje" polegające głównie na zubażaniu wyposażenia i pogarszaniu jakości.

Dodatkowo obydwie fabryki nie skupiły się na wytworzeniu konkretnego produktu, tylko co chwila kupno innej licencji, szukanie szczęścia z innym silnikiem itd.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 22:43:40 pm wysłana przez utek »

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5376 dnia: Marzec 09, 2014, 23:06:50 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5377 dnia: Marzec 09, 2014, 23:15:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Utek, bardziej bym powiedział że Ursusa załatwiał zakup licencji od Massey-Fergusona, kiedy to mieliśmy przygotowane już doskonałe prototypy serii U np. U-310

Silniki które po badaniach w UK okazały się bardzo ekonomiczne, a zarazem wytrzymałe no i dostosowane do możliwości produkcyjnych jakie mieliśmy w Polsce wtedy. A silniki Perkinsa, nie dość że wymagały zastosowania drogich materiałów to potrzebowały też o wiele dokładniejszej obróbki. No i żeby było weselej to wszystkie połączenie gwintowe i ogólnie całe wymiary były calowe - to był dodatkowy koszt przerobienia tego na miary metryczne.

Żeby nie było że OT, pomysł na zaworek nagrzewnicy  :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 23:19:56 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5378 dnia: Marzec 09, 2014, 23:22:17 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5110
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
najlepsze w silniku Perkinsa (montowanym w moim MF-255) to świeca płomienna nie ma że nie odpali przy -30*C, poprostu musi odpalić i tyle :D
Tylko dziwne,że w C-360-3P tego już nie montowali,a przydało by się czasem.Natomiast takie świece były montowane w Tarpanach 239D z silnikiem Perkinsa.Tam była montowana słabsza wersja tego silnika o mocy 38KM pochodząca z MF-235/Ursus 2812 zamiast 47KM z MF-255/Ursus 3512 i C-360-3P i właśnie ta sama wersja znajdowala się w prototypie C-330-3P,bo w Ursusie bali się chyba o wytrzymałość skrzyni,a jak się okazuje,to wsadzają mocniejsze wersje i nic się nie dzieje złego.Ktoś kiedyś zauważył,że dawniej podzespoły były obliczane na większą moc,niż nominalna i taka skrzynia w C-330 wytrzyma spokojnie te 47KM.Tak samo jest z autami,co sami niejednokrotnie udowadniacie.Dzisiaj już wszystko się robi "na styk" .A wracając do silnika Perkinsa,to istnieje również wersja fabrycznie doładowana o symbolu AT3.152 moc chyba gdzieś z 55KM,nie pamiętam dokładnie,ale ten by już lepiej dawał radę w C-360.

Utek, bardziej bym powiedział że Ursusa załatwiał zakup licencji od Massey-Fergusona, kiedy to mieliśmy przygotowane już doskonałe prototypy serii U np. U-310
Najważniejsze,ze Polacy uratowali dupę Fergusonowi,bo ponoć firma wtedy cienko przędła i taki zastrzyk gotówki wyszedł im na dobre.  ;>
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 23:36:09 pm wysłana przez Buźka »

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #5379 dnia: Marzec 09, 2014, 23:30:50 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Najważniejsze,ze Polacy uratowali dupę Fergusonowi,bo ponoś firma wtedy cienko przędła i taki zastrzyk gotówki wyszedł im na dobre. 
Należy podziękować ówczesnym rządzącym:
Cytuj (zaznaczone)
Władze ZM Ursus, jak wieść gminna niesie, zmieniły swoje stanowisko co do produkcji własnych ciągników na polecenie Ministra Przemysłu Tadeusza Wrzaszczyka i wiceministra Janusza Szotka.
Cytuj (zaznaczone)
Tak niekorzystna dla Ursusa decyzja zdaje się mieć całkiem prozaiczne wyjaśnienie. Ferguson od końca lat 60-tych popadał w coraz większe kłopoty finansowe, których apogeum przypadło właśnie na rok 1974. Jest wielce prawdopodobne, że przekupiono kogo trzeba, by Polska zakupiła licencję dla Ursusa i podratowała sytuację finansową Fergusona.

Ogólnie polecam artykuły na tej stronie, bardzo ciekawe, szczególnie cz. III
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/16/504-sia-ursusa-cz-1.html
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/historia/566-sia-ursusa-cz-ii.html
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/16/630-sia-ursusa-cz-iii-licencje-kontra-wasna-myl-techniczna.html
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2014, 23:32:40 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...