FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Artur. w Styczeń 08, 2016, 20:27:55 pm
-
Witam! Dzisiaj rano jadąc na stację benzynową podczas przyspieszania nagle zaczęło głośno tłuc w silniku.. Zatrzymałem się, na biegu jałowym (luzie) praktycznie nic nie słychać, prócz tego, że chodzi jak ursus trzydziestka i podczas naciśnięcia gazu tak jakby chodził na trzy cylindry.. Mocy ma w zasadzie tyle samo, nie próbowałem wracać do domu z obrotami pow. 2 tyś. obr. Aha.. Polonez to Caro plus 1.6 GLi, wtrysk Boscha, przebieg 118 tyś.
Czy to może być coś związane z zaworami? Rozrząd nie wiem, kiedy był wymieniany, bo auto kupiłem niedawno. Czy jest możliwość przeskoczenia na rozrządzie?
-
Wszystko jest możliwe, może pasek przeskoczył, może wypaliła się uszczelka pod głowicą, trzeba popatrzeć i posłuchać, zmierzyć sprężanie w cylindrach może coś pokazać. Szukaj.
-
Może to sławne boschowe spalanie stukowe.
-
takie klepanie o umiarkowanej glosnosci to prawdopodobnie zawieszony popychasz zaworu,
jezeli laczy sie to z nierowna praca ,to mozliwe,ze sie zablokowal w pozycji scisnietej i nie otwiera zaworu,
albo zeskoczyla laska popychacza,
dobrze ,ze to GLI ,bo latwiej zdjac pokrywe niz w GSI
-
I jak? Udało się znaleźć przyczynę? Dziś zaczęły się u mnie dokładnie takie same objawy..
-
Nagle zaczęło stukać, pod obciążeniem, a na jałowym nie stuka? Układ korbowo-tłokowy do przeglądu, mogą być cuda.
-
Jak zaczęło się nagle, to uszczelka pod głowicą. Przedmuch pomiędzy cylindrami.
-
Jak zaczęło się nagle, to uszczelka pod głowicą. Przedmuch pomiędzy cylindrami.
Dokładnie tak. Jak się okazało przepaliła się między 3 i 4 cylindrem.
-
ale objawy musiales miec inne - na pewno nie nagle glosne stukanie,
gdy przepala sie uszczelka miedzy cylindrami, to zaczyna sie od spadku kompresji i wtedy przy przyspieszaniu lekko dzwonia zawory, a za kilka/kilkanascie km moze to sie przerodzic w calkowity brak pracy na cylindrze lub od razu dwoch,
a na dwoch pozostalych cylindrach silnik pracuje tak, ze trudno ruszyc
-
KGB, w takich przypadkach zawory potrafią walić głośniej niż panewki.
-
w takich przypadkach zawory dzwonia, wiec panewek nie zagluszaja,
wiem, bo przejechalem na takiej uszczelce ponad 90km Truckiem przechodzac caly proces objawow i wystepujacych dzwiekow
-
To fajnie że przejechałeś. A ja miałem taki objaw jak kolega wyżej. Od razu zaczęło walić, nie dzwonić.
-
stuki to raczej nie zawory, tylko uderzenia panewek, swozni lub sam tlokow
-
Czyli wymiana uszczelki receptą na panewki. Dziękuję.
-
alez prosze, sluze pomoca dla tych, ktorzy nie potrafia odrozniac dzwiekow dochodzacych z silnika ;]
tylko jeszcze zapytam, bo musze ;> :
czym rozni sie "naprawa" panewek poprzez wymiane uszczelki od "naprawy" zaworow przez wymiane uszczelki <hahaha>
-
Dziwne, bo jakoś postawiłem prawidłową diagnozę a Ty kolejny raz nie wykazałeś się. Ale oczywiście i tak przekręcisz na swoje.
Do Twojej osoby idealnie pasuje powiedzenie: Nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem.
-
Dziwne, bo jakoś postawiłem prawidłową diagnozę
w twoim przypadku idealnie pasuje powiedzenie : Głupi ma szczęście.
pojechales na pierwszym skojarzeniu i przypadkiem trafiles - tzw. strzal z dupy ,
bo autor pytania nie podal zadnych objawow - takie same, czyli te sprzed pieciu lat nie pasuja do ukladanki, zwlaszcza "mocy ma w zasadzie tyle samo" pracujac na dwoch/trzech cylindrach pozostawie bez komentarza <lol2>
jeszcze raz powtorze, ze zawory nie "wala" tylko "dzwonia" i niekoniecznie jest to wypowiedz skierowana do Ciebie, bo przeciez "wiesz swoje" i nie masz zamiaru niczego nauczyc sie
-
Jeszcze będziesz się podniecał?