Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 19:11:27 »
Owszem. Sztywny most ma całą serię ograniczeń mocno zmniejszających dostępną przyczepność, zwłaszcza na nawet niewielkich nierównościach, stąd FSO, tak samo jak Fiat i każdy inny producent samochodów ze sztywnym mostem na świecie, seryjnie ustawiał przednie koła żeby szły w pozytyw żeby przyczepność przodu również była mała w zakręcie i auto nie miało tendencji do bokowania i to w kąty które są nie do skontrowania.

W rajdówkach to było nie do przyjęcia ze względu na czas przejazdu, więc z przodu ustawiano negatyw, a przyczepność kół tylnego mostu poprawiano stawiając tył auta niżej i na dużo miększych niż przednie sprężynach, żeby mógł się wykrzyżować, a masa nadwozia dobrze docisnąć koła do drogi. W seryjnym samochodzie takie ustawienie nie wchodziło w grę ze względu na możliwość wyładowania pasażerami i bagażem. W sumie ciekawie by było, gdyby FSO chciało być innowacyjne i ustawiało seryjnie samochód trochę jak rajdówkę, a na okoliczność podróży całą rodziną w desce rozdzielczej byłby guzik który odpalałby kompresor i napełniał siedzące obok odbojów miechy powietrzne żeby podnieść tył. Mogliby w ten sposób bez zmiany prymitywnego tylnego zawieszenia, wyeliminować połowę problemów które stwarza.

W sumie chyba w takim kierunku bym poszedł gdybym robił uniwersalnego rodzinnego Poloneza a nie chciał wymieniać zawieszenia z tyłu i kopać się z urzędnikami. Przód wahacz dolny podnieść żeby uzyskać negatyw w zakręcie, twardsze sprężyny, mocniejsze amortyzatory, a z tyłu seryjny resor z lepszymi amortyzatorami, do tego obok odbojów miechy powietrze, na pokładzie kompresor do pompowania tyłu pod pasażerów/bagaż, i elektrozawór do spuszczania powietrza, żeby cały system umożliwiał dostosowanie zawieszenia bez wchodzenia pod samochód.
2
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Wczoraj o 17:25:46 »
Te korytko, to nie jest jakaś technologia kosmiczna.
Wystarczy wygiąć kawałek blachy 1,5-2mm (nie musi być tych fabrycznych wywinięć), ze starego korytka odzyskać uchwyt linki, przyspawać, pomalować/ocynkować, itp i wkleić w nie szybę klejem do szyb.
Zamontować.
Gotowe. 
3
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Wczoraj o 16:36:43 »
Dlatego ja nie bawiłem się w wymianę, tylko stare oczyściłem i te pęknięcie chwyciłem migiem. Następnie pomalowałem korytko i na x lat będzie spokój. W każdym razie szybciej i taniej, noż szukanie używki, bo ogarnąłem temat w jeden dzień ( dało by się w jedno popołudnie, ale farba musiała wyschnąć).
4
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Wczoraj o 14:13:51 »
No to do garażu i obadać co jest do roboty.
5
Sprzedam / Odp: ORCIARI made in poland - OBRSO- BAMBINO- UNIKAT!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Wczoraj o 12:36:37 »
UP
6
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maćko dnia Wczoraj o 12:08:42 »
Nowe korytko mocujące szybę to już raczej temat ciężko osiągalny. Zostają używki które też mogę być w kiepskim stanie nawet jeśli z wierzchu wygląda ok - ten element gnije od środka pod tą gumową uszczelką która trzyma szybę.

Akurat jestem świeżo po wymianie tego elementu w tylnych drzwiach, bo stare korytko pękło w pół i szyba wypadła z mocowania :]



7
Kupię / Odp: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czaroo#1879 dnia Wczoraj o 10:48:19 »
Przeniosłem wątek do działu Kupię
Ponadto proszę o podanie kontaktu.
8
Sprzedam / PRZENIESIONY: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Czaroo#1879 dnia Wczoraj o 10:47:00 »
Ten wątek został przeniesiony do Kupię.

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52906.0
9
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 00:43:55 »
Wykonalne, jednak wymagałoby to konkretnej rzeźby.
Najpierw trzeba by wymienić tylny zawias, dopiero potem jest jakikolwiek sens ruszać przód.
10
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 00:31:27 »
Generalnie tak jest. Czasem jednak coś tam zmienili, np. wieloklin kierownicy w '95, toteż wolę dopytać.

Na szrocie za szybę chcieli 200 zł. Starą i porysowaną - z prawie 40-letniego auta, więc tam to dopiero będzie pognite korytko. Dlatego już wolę kupić nówkę szybę, tylko nie wiem jak ma się moje korytko.

Dzięki za podpowiedzi. Spróbuję sprowadzić nową szybę. Skoro szyba wchodzi w korytko tylko na wcisk, to tam nie ma wiele do zepsucia.
Strony: [1] 2 3 ... 10