Autor Wątek: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----  (Przeczytany 1584270 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10060 dnia: Maj 11, 2024, 22:17:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6601
  • Płeć: Mężczyzna
Bo te standardowe zderzaki Caro miały ukrywać jak wąskie było zawieszenie przed poszerzeniem w 93. W dodatku Caro nie miał wyglądać jakoś super, głównym czynnikiem przy projektowaniu było obniżenie kosztów produkcji w porównaniu do wcześniejszych modeli.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10061 dnia: Maj 11, 2024, 22:53:24 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1318
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Do mnie to "origami" nigdy nie przemawiało. Szczególnie w połączeniu z felgami 13-calowymi. Niby nakładki poszerzające mające za zadanie nadać jakiegoś rasowego wyglądu a koła 13stki i profil opony jak u ciężarówki.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10062 dnia: Maj 11, 2024, 23:46:02 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5126
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
nakładki orciari na drzwi nie bardzo komponowały się z plusowym zderzakiem
Nie to było sensem mojej wypowiedzi, lecz to, że po prostu dopiero plusy dostały ładniejsze zderzaki, które nie wyglądały jak gówno. Orciari nie było złym rozwiązaniem, poza zwiększoną korozją pod nim, ale poza tym, to właśnie wyrównywało nieco dół zderzaków i zastąpiło bardzo brzydkie listwy drzwiowe. W plusach listwy są zaokrąglone i na dodatek, lakierowane, co wygląda zdecydowanie lepiej. Faktura plastiku również została zmieniona na gładką, zamiast porowatej. Niestety, gusta są różne, a mi się zwykłe caro (nie plus) nigdy nie podobało, poza właśnie wersjami z orciari. Jakby chociaż zderzaki i listwy były lakierowane standardowo, to może jeszcze nie rzucałoby się to tak w oczy a tak, to pierwsze co, to waliło po oczach tymi brzydkimi, czarnymi zderzakami. Nawet zubożone plusy z czarnymi zderzakami, nie wyglądały tak tragicznie. No niestety, taki mam gust i nc nie poradzę. Gdybym miał zwykłe caro bez "koroziami" to pewnie próbowałbym polakierować zderzaki pod kolor, albo od razu go splusować, bo to najlepsze wyjście i tańsze, niż kupować cały pakiet, gdy się go nie ma wcale.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10063 dnia: Maj 11, 2024, 23:53:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1318
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Auto z czarnymi zderzakami na początku lat 90-tych nie było niczym dziwnym. Na przykład pierwsza Astra w bieda wersjach miała nielakierowane zderzaki i inne zachodnie auta również.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10064 dnia: Wczoraj o 03:10:10 »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5126
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Auto z czarnymi zderzakami na początku lat 90-tych nie było niczym dziwnym.
Oczywiście że tak. Ja tu piszę o swoich odczuciach i swoich własnych preferencjach. Nigdy nie ukrywałem, że mam zdanie znacznie odbiegające od zdania większości,bo np nie znoszę minusowych desek, zwykłych foteli, (które są dla mnie mega niewygodne i męczące), oraz paru innych rzeczy. Zawsze byłem zwolennikiem lekkiego dostosowania auta pod siebie, jeżeli jest taka możliwość tym bardziej, gdy można operować elementami występującymi fabrycznie. Jedni minusują plusy, a ja z czystym sumieniem splusowałbym minusa, gdybym nie miał lepszej opcji.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10065 dnia: Wczoraj o 09:37:55 »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Mnie chodziło bardziej o to, że plus - lepiej niż z tymi głupimi listwami bocznymi - wyglądałby z nakładkami, sięgającymi dołów drzwi, na wzór minusa w orciari. Oczywiście gładkimi, w nawiązaniu do stylu zderzaków. Względy praktyczne w tym przypadku to osobna kwestia, ale wizualnie samochód sporo by na tym zyskał.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10066 dnia: Wczoraj o 17:46:03 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6601
  • Płeć: Mężczyzna
Do mnie to "origami" nigdy nie przemawiało. Szczególnie w połączeniu z felgami 13-calowymi. Niby nakładki poszerzające mające za zadanie nadać jakiegoś rasowego wyglądu a koła 13stki i profil opony jak u ciężarówki.

A pamiętasz jak wyglądały drogi w Polsce przed wejściem do UE? Na mojej ulicy (dwujezdniowej), nie było metra kwadratowego który by nie miał co najmniej dwóch dziur głębokich na 2-3 cm, przy czym codziennością były dziury głębokie na pięść.
Pamiętam jak jeszcze jako dzieciak jechałem drogą A1. Poza fragmentami z płyt betonowych, nawet tam było pełno dziur, a na jednym odcinku koleiny były tak głębokie że samochody zwalniały do 30km/h i nawet Polonezy musiały tak celować zeby jechać po garbach bo by chyba zawisły na sankach i moście.

Mnie chodziło bardziej o to, że plus - lepiej niż z tymi głupimi listwami bocznymi - wyglądałby z nakładkami, sięgającymi dołów drzwi, na wzór minusa w orciari. Oczywiście gładkimi, w nawiązaniu do stylu zderzaków. Względy praktyczne w tym przypadku to osobna kwestia, ale wizualnie samochód sporo by na tym zyskał.

Tylko że to by były dodatkowe koszty.

Oczywiście że tak. Ja tu piszę o swoich odczuciach i swoich własnych preferencjach. Nigdy nie ukrywałem, że mam zdanie znacznie odbiegające od zdania większości,bo np nie znoszę minusowych desek, zwykłych foteli, (które są dla mnie mega niewygodne i męczące),

Bo fotele w Caro 93 były pomyślane podobnie jak nadwozie Caro. Miały wyglądać nowocześniej ale przedewszystkim być tańsze. Ile tam gąbki i materiału zaoszczędzili w stosunku do kanapowców.

Niby wyglądały dużo nowocześniej, ale zapewniały b. słabe podparcie lędźwiowe i całkowity brak trzymania bocznego. Jaki powinien być budżetowy fotel w tamtym okresie to pokazał Fiat Cinquecento gdzie oparcie choć małe i cienkie to sensownie się uginało, było dość mocno wygięte pod lędźwie i boczne poduszki wystawały na tyle że rzeczywiście trochę trzymały w zakręcie. A nie tak jak w Caro, że przechył samochodu = wypadnięcie kierowcy z fotela.
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 17:56:16 wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10067 dnia: Wczoraj o 20:15:44 »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1318
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Niby wyglądały dużo nowocześniej, ale zapewniały b. słabe podparcie lędźwiowe i całkowity brak trzymania bocznego. Jaki powinien być budżetowy fotel w tamtym okresie to pokazał Fiat Cinquecento gdzie oparcie choć małe i cienkie to sensownie się uginało, było dość mocno wygięte pod lędźwie i boczne poduszki wystawały na tyle że rzeczywiście trochę trzymały w zakręcie. A nie tak jak w Caro, że przechył samochodu = wypadnięcie kierowcy z fotela.
Widziałem kiedyś na faacebooku że ktoś wstawił do poloneza siedzenia z alfy 147 lub 156 (są chyba takie same) i podobno siedzi się niewyżej niż na oryginalnych.
Są także dostępne siedzenia MKM. Wyglądają jak ulepszone fotele z poloneza:
https://mkm2.pl/#offer



Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10068 dnia: Wczoraj o 21:45:28 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6601
  • Płeć: Mężczyzna
Ogólnie fotele to jest śliski temat. Jak przesiadłem się z CC do Pandy to rozczarowaniem było dla mnie gorsze podparcie lędźwiowe i słabsze trzymanie boczne. Niemniej w Pandzie jednak jakoś idzie się utrzymać w fotelu, a w Plusie jak raz nie zapiąłem szelek to zawracając do domu ze swoją normalną szybkością musiałem złapać prawą ręką za deskę rozdzielczą żeby w ogóle nie znaleźć się niechcący na miejscu pasażera.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10069 dnia: Wczoraj o 22:20:32 »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2234
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
A pamiętasz jak wyglądały drogi w Polsce przed wejściem do UE? Na mojej ulicy (dwujezdniowej), nie było metra kwadratowego który by nie miał co najmniej dwóch dziur głębokich na 2-3 cm, przy czym codziennością były dziury głębokie na pięść.
Pamiętam jak jeszcze jako dzieciak jechałem drogą A1. Poza fragmentami z płyt betonowych, nawet tam było pełno dziur, a na jednym odcinku koleiny były tak głębokie że samochody zwalniały do 30km/h i nawet Polonezy musiały tak celować zeby jechać po garbach bo by chyba zawisły na sankach i moście.

w Łodzi do dziś niektóre drogi wyglądają jak z lat 90'. W Subaru którym jeżdżę na co dzień, celowo kupiłem opony 205/55R16 zamiast 205/50 jak stosowała fabryka, żeby chociaż trochę ugrać na minimalnie wyższym aucie i mieć nieco bardziej baloniastą oponę która zmniejszy ryzyko uszkodzenia felgi.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10070 dnia: Wczoraj o 22:33:15 »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5126
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Są także dostępne siedzenia MKM. Wyglądają jak ulepszone fotele z poloneza:
https://mkm2.pl/#offer
Nie tak głupio wyglądają, bardziej jak takie nowe relaxy. Dolne maskownice mają chyba identyczne, jak nasze standardy, więc teoretycznie, pewnie można by u nich dokupić?
A tak poza tym, to wszystko ładnie pięknie, ale mogliby robić coś w rodzaju standardów.
Ogólnie fotele to jest śliski temat.
No bo to już trochę podchodzi pod gusta, a o gustach się ponoć nie dyskutuje. Ja chwalę standardy, bo po pierwsze, nie latam w nich jak niezabezpieczony ładunek na pace dostawczaka, a po drugie, nie boli mnie  w nich dupa. Tak po prostu, po ludzku. Nie wiem, czemu tak jest, ale te fotele po prostu mnie nie męczą. Mam tak już od baaardzo dawna. Np. na oryginalnych żukowskich fotelach, było to samo, że jak jechałem gdzieś dalej, niż te 80 km, to po prostu już ciężko mi było wysiedzieć. Dupa bolała, nogi bolały, a wyłożyć się jakoś wygodniej, nie było szans. Problem zniknął dopiero, gdy dorwałem fotel od opla kadeta, taki typu kubełkowego, jak nasze standardy. Takie fotele montowali dawniej w różnych autach, np w golfach. Dopiero w tym fotelu, poczułem różnicę.
Miałem okazję być nieraz pasażerem nowego sprintera, bo czasem jeździłem z kuzynem z towarem i robiliśmy całkiem sporą trasę, to było to samo. Wierciłem się już tam, jak kwoka na jajkach, bo też wszystko mnie bolało. Po prostu nie mogę mieć ani za miękko, ani za twardo. Nie moja wina. Dlatego standardy idealnie trafiły w moje potrzeby, bo mogę w nich siedzieć całymi dniami i jest ok. Oczywiście nie wykluczam, że znalazłbym jakieś równie wygodne fotele, ale jeśli chodzi o te w polonezach, to dla mnie zdecydowanie nr 1.

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10071 dnia: Dzisiaj o 13:47:51 »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3060
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Tylko że to by były dodatkowe koszty.
Mniejsze niż całe "orikari" do minusa, a efekt bardzo zbliżony. Jako opcja, mogłoby mieć wzięcie.
Wiem, teraz to i tak bez znaczenia...

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10072 dnia: Dzisiaj o 14:07:14 »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4690
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A pamiętasz jak wyglądały drogi w Polsce przed wejściem do UE? Na mojej ulicy (dwujezdniowej), nie było metra kwadratowego który by nie miał co najmniej dwóch dziur głębokich na 2-3 cm, przy czym codziennością były dziury głębokie na pięść.
Pamiętam jak jeszcze jako dzieciak jechałem drogą A1. Poza fragmentami z płyt betonowych, nawet tam było pełno dziur, a na jednym odcinku koleiny były tak głębokie że samochody zwalniały do 30km/h i nawet Polonezy musiały tak celować zeby jechać po garbach bo by chyba zawisły na sankach i moście.

w Łodzi do dziś niektóre drogi wyglądają jak z lat 90'. W Subaru którym jeżdżę na co dzień, celowo kupiłem opony 205/55R16 zamiast 205/50 jak stosowała fabryka, żeby chociaż trochę ugrać na minimalnie wyższym aucie i mieć nieco bardziej baloniastą oponę która zmniejszy ryzyko uszkodzenia felgi.

Przecież na Śląsku dalej jest na wielu ulicach krajobraz księżycowy. Banned, jeździsz tutaj czasem np. po DTŚ w kierunku Gliwic? Przecież jest tam odcinek, na którym można wybić się z progu jak Małysz, i wylądować telemarkiem dobijając do końca zawieszenia. Już nawet nie mówię o ekstremum, czyli kocich łbach w Zabrzu. Choć Wrocław ma jeszcze lepsze patenty - kocie łby + dziurawy asfalt.

Ja w polonezie mam 185/70 R13, i to pierwsze opony na których nie mam pogiętych felg, w moskwiczu na szybko były kupione na szybko byle jakie 14-tki, żeby tylko były nowe, i już jedna felga pogięta, a zawieszenie aż płacze, jak jadę po Katowickich dziurach pod blok. Następne opony będą z wysokim profilem, tyle ile wejdzie w nadkole.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 14:09:11 wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Odpowiedź #10073 dnia: Dzisiaj o 19:24:12 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6601
  • Płeć: Mężczyzna
DTŚ może jechałem ostatni raz 20 lat temu. Najgorsze co oprócz autodromu w Chorzowie spotkało zawieszenie mojego Poloneza to około dwumetrowej długości spowalniacze wysokości ok. 30 centymetrów obok CINiBa ale to dlatego że specjalnie rozpędzałem się przed każdym do około 60km/h na godzinę żeby sobie poskakać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E