Autor Wątek: Alternator  (Przeczytany 2761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator
« dnia: Sierpień 20, 2006, 10:07:07 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jaka warto?ć napięcia powinna występować  na akumulatorze na biegu jałowym alternatora? Ja mam 14.1V pytam bo wcze?niej pisałem o lampie spalonej żarówki która głupieje. i jak można sprawdzić sprawno?ć alternatora. Dzięki
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2006, 10:50:19 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
treba miec specjalny przyrzad do sprawdzania napiecia na akumulatorze, jesli jest ~14V to jest ok wszystko z alternatorem (ale mierzone przy duzym poborze pradu - swiatla, stop, wsteczny dmuchawa or whatever wlaczone) Bo te zwykle mierniki (z Geanta za 15zł) sie do niczego nie nadaja.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Alternator
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2006, 10:59:31 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale ~14V przy pełnym obci?zenu? jak tak załoncze to mam 12.35V a miermik Maxa za 500zeta możesz poldkiem po nim przejechać i nic a nie jakie? gówno.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2006, 22:08:30 pm »

Arnold

  • Gość
Powinno być od 14,1 V do 14,4 V bez obci?żenia, a na obci?żeniu jak masz regulator napięcia sprawny to nie powinno spa?ć albo nieznacznie...
Ja jak miałem rozwalony, to miałem 13,8 bez, a na obci?żeniu 12,5. Jak mi naprawili, to miałem 14,1 bez i jakie? 13,9 z obci?żeniem. Niestety robotę wykonali do dupy i po 2 tygodniach jest to samo co było, a 170 zł poszło...  :?
Wogóle to ja mam jakie? dziwne akcje, że im więcej obrotów tym mniejsze ładowanie :shock:

Alternator
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2006, 00:35:13 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Mariusz"
ale ~14V przy pełnym obci?zenu? jak tak załoncze to mam 12.35V a miermik Maxa za 500zeta możesz poldkiem po nim przejechać i nic a nie jakie? gówno.

hmm.. czyli nie za rozowo.
chyba szykuje sie regeneracja alternatorka  :twisted:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Alternator
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2006, 00:36:54 am »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
jak tak załoncze to mam 12.35V
to masz stanowczo za male, jedz i zrob alternator, nie powinno spasc nizej jak ciut 14... diody pewnie do wymiany i juz.
Cytuj (zaznaczone)
Niestety robotę wykonali do dupy i po 2 tygodniach jest to samo co było, a 170 zł poszło...
tu nie ma jakos zasady, ja mam swojego elektryka i u ojca w mitsubishi wymienial diody 3 razy w roku, az w koncu bylo dobrze... wujas w nissanie wymienil raz i znow drugi po 3 tygodniach...

Alternator
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2006, 08:09:36 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ha nowy mostek do gsi 90 dych lipa
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2006, 15:42:16 pm »

Arnold

  • Gość
Wg mnie to regulator napięcia, bo bez obci?żenia masz właciwe ładowania (dokładnie te same objawy co ja). Ale wymień też diody przy okazji (pewnie też co? maj? do tego, ja nie wymieniem i dupa zbita - znowu nie mam ładnowania :? ). I nie narzekaj na ceny, tylko ciesz się, że nie masz 1.4 :mrgreen: ;)

Alternator
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2006, 01:23:20 am »

karol-1987

  • Gość
kurde... a ja wlasnie dojrzalem ze kontrolki ciut mrugaja i wydawalo mi sie ze troche slabiej kreci rozrusznikiem, ale nieznacznie. mierze ladowanko, a tu 13,1...! no to zara do sklepu po regulator, kobita mi pokazuje 2, sprawdzilem ktory, zaplacilem 23zl, zalozylem regulator, sprawdzam napiecie i... 13,4 (bez obciazenia)... fuck. moze i regulator mialem padniety i pewnie jakas dioda czy cus.. ale na razie pojezdze jakos z poltora tygodnia (nie mam czasu teraz) i sie zrobi.. ;)

Alternator
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2006, 15:39:58 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
witam zakupiłem dzi? alternator ze szrotu  podł?czyłem ma troche lepiej je?li chodzi o ładowanie bo o 2 dzies?te wolta ale wydaje mi sie że to wynik temperatury na to wpłynoł bowiem pomiar na zimnym silniku. Ale o co chodzi nie widze różnicy pomiędzy moim starym a (nowym)Kurcze czy kupiłem padake? Pomocy a może to nie alternator "what the fuck"?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2006, 21:23:43 pm »

Russell

  • Gość
|poks. ja mam amperomierz i woltomierz które ci?gle mierz? przeznaczone dla nich warto?ci. Mam też nowiutki akumulator, regulator  i alternator po regeneracji na nowych diodach, szczotkach, uzwojeniu i  innych pierdołach. i przy wł?czonych ?wiatłach, wycieraczkach i dmuchawie  mam tak ok 12.5 V.

[ Dodano: 2006-09-03, 21:26 ]
jaim cudem Wy chcecie mieć 14V bez i z obci?żeniem???

Alternator
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2006, 09:57:29 am »

jankiel

  • Gość
od tego jest regulator napięcia ze z obci?zeniem i bez masz mieć takie samo napięcie. Napięcie może sie wachać między 13.9 V to jest minimum i 14,5 V to jest max. Powyżej i poniżej tych napięc  w akumulatorze występuje spływ masy czynnej z płyt akumulatora. Ja zawsze dbam o to żeby było  odpowiednie ładowanie.  Mam ładowanie nawet z obci?zeniem  nie spadaj?ce poniżej 13,9 V i w największe mrozy odpalałem polda choć już aku jest padaka.
pozdro

Alternator
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2006, 15:30:01 pm »

Russell

  • Gość
Sprawdzone, jankiel#1857 słusznie prawisz. Mam ok 14V

Alternator
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 04, 2006, 17:48:06 pm »

Arnold

  • Gość
Dokładnie, ja po wymianie regulatora miałem na max. obciażeniu 13,9 V a przed wymian? 12,5.  Ale to długo nie podziałało i teraz mam 13,5 bez  :? W dodatku im wyższe obroty, tym ładowanie mniejsze, a przecież powinno być odwrotnie.

Alternator
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2006, 17:58:26 pm »

jankiel

  • Gość
arnold je?li tak masz to wymień najpierw  diody wzbudzenia  to s? trzy takie małe czarne diody ja miałem tak ze porzez tydzień było dobrze a pozniej znów ładowanie za male wymienilem diody na pierwsze lepsze jakie mialem w domu byly troszke większe ale nie przejmowałem sie tym  i teraz jest ok .

pozdro

Alternator
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 05, 2006, 19:22:17 pm »

Arnold

  • Gość
Do roverka diody ciężko dostać, a nowy mostek kosztuje 100 zł... Bardziej mi się opłaca kupić używany alternator. Zobaczę co z tego wyjdzie. Nie mam zamiaru znowu aku codzień w zimę ładować.

Alternator
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 05, 2006, 20:44:51 pm »

jankiel

  • Gość
mówiłem o diodach wzbudzenia. Rozbierz altek i idz do sklepu elektronicznego z tymi diodami zeby dali ci takie same --groszowa sprawa tylko ze trzeba sie troszke pobawic z lutowaniem ale jesli troche sie elektronik? bawiłes to zero problemu

Alternator
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 06, 2006, 20:21:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak bendziesz kupował używke to sobie pomierz te diody  , ja też kupiłem  używke i sie okazało że wcale nie musiałem tego robić  bo ładowanie było takie samo jak na starym i na (nowym) naszczęscie udało sie kupczy oodać spowrotem i kasa come back :)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 06, 2006, 20:57:04 pm »

Arnold

  • Gość
Ale jak to zmierzyć?? Można ocenić jakie będzie ładowanie na danym altku zanim się go włoży do samochodu??

Alternator
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 07, 2006, 14:04:02 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
?ci?gasz plastikow? osłone z alternatora, bierzesz miernik i mierzysz  diody. Jest po 3-wzbudzenia, dodatnie i ujemne, łatwo poznać bo s? w tych samych poziomach(mowa o alternatorze z poloneza plusa 125-70p). Dioda w jednym kierunku powinna przewodzić w drugim już nie to znaczy że jest dobra. Je?li przewodzi w obu lub wcale to jest do shitu. pomiaru dokonyjesz omomierzem. Warto?ci dla diód  poszczególnych rodzajów powinny być takie same lub powinny mieć niewielkie różnice. W starych alternatorach jest troche inaczej przyznam sie że nie rozbierałem i nie wiem czy s? na wierzchu czy trzeba rozkręcać alternator ale pomiar napewno odbywa sie w ten sam sposób.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem