Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 4388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Akumulator
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2009, 00:50:30 am »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Oryginalny ZAP Piastów, z pierwszego montażu w FSo przeżył u mnie 11,5 roku z czego ostatnie 2 lata jego życia auto stało pod chmurką, i wymieniłem tylko dlatego że sam sobie go zajechałem... (brak kontroli elektrolitu sprawił że korki się poprzypalały... teraz jest Centra Standard i nie narzekam, poza tym podstawą jest dbanie o dobre naładowanie akumulatora.
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Akumulator
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 10, 2009, 00:59:05 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Cytat: "Tomek_"
no to dobra ;) wleje co jest ;)
ale
jak sprawdzić poziom elektrolitu ?
podnosze pokrywke i widze elektrolit, na obudowie aku jest min i max, ale jak sie do niego odnieść ? :| skoro tam nie ma wziernika :|

najważniejsze aby cele (te płytki szare w środku) były zalane i będzie już dobrze. A najlepeij jak zalejesz aż po tzw. "schodki", one pokazują jaki powinien być poziom elektrolitu.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Akumulator
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2009, 15:48:59 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Się pochwalę w temacie a co tam. Znalazłem ostatnio u kumpla ciepniętą w kąt Centrę Standard 60Ah 610A - parametry ok więc pytam kumpla co z nim, że tak brutalnie potraktowany (zakurzony, bez korków, suchy...). A on, że nawet nie pamięta, jakoś tak wyszło. Niewiele myśląc aku trafił do mnie na reanimację. Zalany wodą destylowaną do pełna, podpięty do prostownika (mam samoróbkę mojego śp. Ojca - regulowany prąd ładowania 1-8A) i odpalam ładowanie. A tu... nic - echo totalne. Myślę sobie - chwilę potrwa zanim załapie. I miałem rację. Prąd zaczął się stopniowo podnosić, a z cel zaczęło przemiło i delikatnie bulgotać... Po kilku godzinach dałem mu odpocząć po czym na noc delikatnie prądem 5% nominału ładował się przez noc. Sporo elektrolitu oczywiscie "wybulgotało" ale to norma. Na szczęście wypłynął również dziwny szaro-brązowy syf. Dziś rano stwierdziłem, że zrobię test nr 1 i... auto po prostu na nim odpaliło jakby nigdy mu nic nie było.

Tym sposobem stałem się właścicielem kolejnej centry... zima mi nie straszna  :P

[ Dodano: 10 Paź 2009 15:50 ]
W sumie to napisałem to po to, żeby uzmysłowić innym, że nawet jak wody się naleje pod korek to nic złego się nie stanie. Najlepiej ładować aku z odkręconymi korkami i kontrolować raz na godzinę ile wypłynęło i po prostu wycierać. Po naładowaniu pozakręcać korki i wsio.

Akumulator
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 10, 2009, 23:58:31 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Ale ładować jednak trzeba (co wiekszość ludzi uważa za głupote...


jeśli ktoś często odpala silnik i przejeżdża kilkaset metrów to trzeba doładować.

Cytat: "Tomek_"
ja mam centre 64 standard
wczoraj trasa 50 km, dzisiaj podpiołem pod prostownik, ponieważ altek może nie ładować na maxa (raczej nie powinien)


a niby dlaczego nie powinien? jak jest sprawny to musi naładować

Akumulator
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 11, 2009, 22:26:15 pm »

Tomek_

  • Gość
Cytat: "Tomek_"
ja mam centre 64 standard
wczoraj trasa 50 km, dzisiaj podpiołem pod prostownik, ponieważ altek może nie ładować na maxa (raczej nie powinien)


a niby dlaczego nie powinien? jak jest sprawny to musi naładować[/quote]
nie wiem jaka jest konstrukcja regulatora ;) ale jesli miał by ładować 100% to łatwo było by przeładować,  oczywiście nie jestem ekspertem i mogę się mylić  :lol:
jeden aku już miałem przeładowany i powiem szczerze że nieciekawy widok  :roll:

ok, zaleje pod "schodki" dzięki :)

Akumulator
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 30, 2009, 18:52:11 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Odkopuje temat ponieważ szukajka nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie jaki akumulator powinienem zakupić do pluszaka... Pod maska jak na razie 1.6 a w planach 2.0 do tego jakie takie nagłośnienie, centralny alarm i no to jednak wszystko ciągnie prąd z akumulatora... Oryginalny był chyba coś przed 60Ah a później był chyba trochę większy ale myślę o 74Ah żeby nie było, że jak włączę radio i odpalę suba po paru chwilach nie będę mógł zapalić...

Oczywiście jaka firmę polecacie jak czytałem Centra Futura blee  :P
Polecają mi BANNERA a między 64Ah a 74Ah jest koło 50 zł różnicy, tylko nie wiem czy altek wyrobi go naładować jak czytałem Multec pisał ze 70A jest w pluszaku... Więc już nie wiem proszę o pomoc...
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Akumulator
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 30, 2009, 18:58:59 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja polecam akumulatory Autopart ;) Poprzedni zanim padł miał już naście lat - dostałem go z dużego fiata po dziadku "w spadku".
http://www.allegro.pl/item830990474_promocja_akumulator_autopart_66ah_570a_p.html
Ja dałem jeszcze 50zł mniej niż w aukcji.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Akumulator
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 01, 2009, 09:45:39 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Pudzian_Puławy"
Oczywiście jaka firmę polecacie jak czytałem Centra Futura blee  
Polecają mi BANNERA a między 64Ah a 74Ah jest koło 50 zł różnicy, tylko nie wiem czy altek wyrobi go naładować jak czytałem Multec pisał ze 70A jest w pluszaku... Więc już nie wiem proszę o pomoc...


Akumulator musi być dobrany do alternatora, do poldera spokojnie 62Ah to jest aż nadto. Każde dodatkowy odbiornik jak jakiś mocny wzmacniacza powoduje pobór prądu, jednakże nie można iść w związu z tym w drugą stronę i ładować akumulator z ciężarówki (przykładowo 120Ah) bo po prostu nie będzie doładowywany, szczególnie jak jeszcze jeździsz na krótkich trasach.


Co do jakości akumulatorów to szczerze mówiąc obecnie jest to zależne od konkretnej sztuki jaką trafisz :/ Miałem ZAP Piastów (obecnie Sznajder), miałem BOSCH i ogólnie kwas. Teraz kupiłem co tańsze :] tj. w sieci IC akumulator 4max (wew. marka inter carsu, akumulatory pod szyldem 4max robi z tego co wiem Warta i Jennox), ważne że gwarancja na 2 lata a reszta mnie nie interesuje.
Słyszałem, że dobre są akumulatory firmy Exide
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;