Autor Wątek: Aku/altek?  (Przeczytany 4909 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 06, 2012, 18:57:18 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Od wczoraj mam problem ze swoim Polonezem. Po solidnym nagrzaniu (jazda w korkach) znika ładowanie. Czasami żarzy się kontrolka ładowania, czasem po prostu świeci. Ładowania brak. Jeśli przegazuję, to ładowanie wraca lub nie (czasem kontrolka gaśnie a ładowania dalej brak). Jak zgaszę silnik i włączę zapłon ponownie to kontrolka ładowania nie świeci. W przypadku gdy ładowanie się pojawi to wynosi ono ok. 13,2 V (jak chodzą wentylatory to spada na 13 V). Wytargałem alternator i zawiozłem do zakładu naprawiającego tego typu urządzenia. Nie stwierdzono nic poza szumiącymi łożyskami, które zostały wymienione. Ładowanie na stanowisku pokazało ok. 14,2-14,3 V. O co tu chodzi? Nie chcę wrzucać alternatora zanim nie będę miał pewności, że wszystko z nim OK...
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 06, 2012, 19:01:11 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
sprobuj zmienic regulator ze szczotkami i sprawdz u mnie pomoglo

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 06, 2012, 19:38:40 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
sprobuj zmienic regulator ze szczotkami i sprawdz u mnie pomoglo
Regulator ma 10 tys km. Założyłem fabryczny ELMOT. Czy po tak krótkim czasie mógł się już posypać?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2012, 22:50:09 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
A jaki masz regulator? Razem ze szczotkami czy odzielnie?
Albo regulator pada i dzieja sie dziwne rzeczy. Moga tez sie szczotki zawieszac lub w najgorszym wypadku wirnik albo komutator jest przypalony.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2012, 22:56:02 pm wysłana przez bear2493 »

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 07, 2012, 05:57:45 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Regulator jest ze szczotkami.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 07, 2012, 09:35:38 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Czyli ten nowszy model. Jak masz mozliwosc to go podmien z innym i sprawdz. Moze sie szczotki zawieszaja?

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 07, 2012, 17:23:07 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Włożyłem alternator. Bardzo dokładnie wyczyściłem końcówki przewodu masowego w miejscu łaczenia z silnikiem, a także w miejscu łączenia z nadwoziem. Oczyściłem też końcówki przykręcane do alternatora. Jak na razie ładowanie mam między 14,1 a 14,3 V i kontrolka się nie zapala.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 08, 2012, 06:38:03 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
No niestety. Wczoraj było dobrze, a dzisiaj znowu są te same problemy. Jak się dobrze zagrzeje, to przestaje ładować. Co dziwne, przy ładowaniu 12,2 - 12,4 właściwie nie pali się kontrolka. Zaświeca się ona raczej nie z zasady a raczej przypadkowo. Podmienię jeszcze regulator napięcia, ale wątpię żeby to była jego zasługa... Może jest jeszcze coś, co powinienem sprawdzić?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 08, 2012, 11:20:31 am »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Moga byc to 3 przyczyny:
-regulator
-diody
-komutator

Jesli to pierwsze to zamienic lub zakupic nowy. Jesli do drugie to wymienic diody (koszt okoo 50gr za sztuke) a jesli trzecie to albo przetoczyc komutator albo wirnik na zlom. A skad jestes?

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 08, 2012, 20:12:09 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
OK, na razie założyłem używany regulator jaki miałem w garażu (jak był demontowany z poprzedniego alternatora, to był sprawny). Pojeżdżę-zobaczymy czy będzie jakaś różnica. Druga sprawa: jaki regulator kupić? Nowy Elmot jest z nieznanych mi powodów nieosiągalny w sklepach. Kiedyś miałem Magneti Marelli ale to badziew straszny. Pozostaje jeszcze polska firma Jezpol. Warte to cokolwiek? Z czego można podebrać jeszcze regulator? Tak na serio to regulatory Elmot jakie miałem założone w miejsce oryginału nie wytrzymują więcej jak 20-30 tys km, co mnie dziwi, bo oryginał to też przecież Elmot.

Jestem z Kielc.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 08, 2012, 20:20:03 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Jezpol to bardzo dobra firma. Mam kilka lat ten regulator w samochodzie i traktorze i nic sie z nimi nie dzieje.

Odp: Aku/altek?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 09, 2012, 01:00:44 am »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Nowy Elmot jest z nieznanych mi powodów nieosiągalny w sklepach.
W sklepie przy Radzymińskiej skasowali mnie kilka tygodni temu na >70 peelenów za regulator Elmotu, tlumacząc, że jak tylko Elmot sie zamknął to jego produkty skoczyły cenowo o 20-30%. Nie robilem śledztwa tylko kupilem bo byłem w potrzebie (+17V po przegazowaniu). Do sklepu jechałem powoli i na wszystkich odbiornikach jakie miałem (zwarłem nawet oba wentylatory chłodnicy)