GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Mechanika

Półpierścienie

(1/5) > >>

pablo166:
Mam pytanie. Jak dobrać półpierścienie oporowe na wał w OHV? Kupuje sie po prostu nowe czy szlif i nadwymiar? Bo robie remont dołu silnika i wypada je też wymienić.
Pozdrawiam

FSOmr88:
Z tego co wyczytałem kiedyś, to określają one luz osiowy wału, pierwsze co, to mierzymy właśnie ten luz i na podstawie pomiaru decydujemy, czy potrzebny jest nad wymiar. Widziałem kiedyś nawet na allegro, nowe nad wymiarowe półpierścienie. Zajrzę do książki.

pablo166:
Byłbym wdzięczny jakbyś to sprawdził. Głownie chodzi o to na jakiej podstawie dokonać pomiaru, co do czego tam przyrównać.

FSOmr88:

--- Cytuj (zaznaczone) ---Do czopów i powierzchni oporowych szlifowanych stosuje się panewki podwymiarowe i pierścienie nadwymiarowe (patrz tabl. 2-6 i 2-7).
--- Koniec cytatu ---

--- Cytuj (zaznaczone) ---GHUBOSC PłEflSCIENi OPOROWYCH WAŁU KORBOWEGO ORAZ LUZ OSIOWY WAŁU NOMINALNY I GRANICZNY Tablica 2-6
Wymiar
Nominalny
Nad wymiar 0,1
Grubość pierścienia oporowego mm
2,31-2,36
2.41 ...2,46
Luz osiowy wału korbowego mm
nominalny
0,06. .0.26
graniczny ^^
0.35
--- Koniec cytatu ---


--- Cytuj (zaznaczone) ---Wartości nominalnego i granicznego luzu osiowego dla wału korbowego, podane w tablicy 2-6, można sprawdzić szczelino- mierzem w następujący sposób. Przesunąć tak wał korbowy, aby jeden kołnierz czopa środkowego oparł się o półpierścienie oporowe i wsunąć między półpierścień oporowy a kołnierz czopa, od strony gdzie części te nie stykają się ze sobą, od- powiednią płytkę szczał inomierza. Jeżeli tuz przekracza 0,26 mm, należy założyć pierścienie nadwymiarowe.
--- Koniec cytatu ---
Tabele można znaleźć na stronie 45 książki "Budowa Naprawa i Eksploatacja - Polonez"

Jeśłi jest taka opcja, popstrykaj kilka fotek, dodaj trochę opisu, i wrzuć gdzieś tu, może ktoś kiedyś będzie szukał.

pablo166:
Wszystko wiem. Wielkie dzięki :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej