Autor Wątek: brak mocy od 4tys. obrotow  (Przeczytany 26275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

brak mocy od 4tys. obrotow
« dnia: Marzec 22, 2008, 17:56:44 pm »

JAGOS

  • Gość
Otorz... po zlozeniu silnika mam dziwne objawy.... Przed zlozeniem silnik ciezko odpalal na benzynie i brakowalo mu mocy na benzynie a na gazie latal slicznie. Po zlozeniu silnika tez ciezko odpala.auto zajefajnie zbiera sie na benzynie praktycznie od 2tys. ale ciagnie tylko do 4tys. Czasem jak zalapie to ciagnie do odciecia......Czyzby za mala dawka paliwa??  Znow na gazie strasznie sie muli i brakuje mu mocy..... Na biegu jalowym jak stoje i silnik chodzi to dziwnie drga..... dzis wykrecilem swiece i jedna byla maxymalnie zakopcona..... Teraz moje pytanie.....

1. Wydaje mi sie ze musze wymienic swiece-Jakie beda dobre??
2. Mam wrazenie ze po rozwiercaniu glowicy i po polerowaniu silnik teraz potrzebuje wieksza dawke gazu?? Dostaje wiecej powietrza i dlatego tak mysle. Ile kosztuje regulacja Instalacji?? Auto na gazie a na benzynie to jak niebo i ziemia... kolosalna roznica.....


Co radzicie??

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2008, 19:42:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
na pewno musisz zapodać nowe świece (broń Boże żadne dedykowane do gazu), w kwestii instalacji lpg, to na pewno trzeba wyregulować instalkę, bo zmieniła się charakterystyka układu dolotowego (obrabiałeś głowice), poza tym to kiedy zmieniałeś filtr powietrza :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2008, 20:53:57 pm »

JAGOS

  • Gość
BARTEK#1925, wiesz... filtr zmienialem rok temu, ale nie jest zasyfiony....

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2008, 11:03:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swiece mogą być BOSCH do tego silniczka.

Filtr nie jest drogi i można odżałowac te 20zł ale raczej to nie przez to.

Dawka paliwa jest napewno potrzeba większa bo w końcu masz większą pojemność (nie tylko przez polerowanie) i o ile nie zmieniałeś wtryskiwaczy to może ci brakować faktycznie paliwa na wysokich obrotach. Druga sprawa to pompka paliwa może ma gdzieś uszkodzony kabelek i napięcie na niej jest siadnięte a raz na jakiś czas kontakt się poprawia i auto dostaje kopa.

Jak się ma sprawa sondy lambda. Może ją usmażyłeś jak VAN jeżdżąc na zbyt biednej mieszance.

Co do LPG wszystko zależy od rodzaju instalacji. Tu trudno powiedzieć co i jak w sprawie regulacji...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2008, 11:12:17 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie też był taki efekt że do 4 tys czasem ciągnał i zadyszki dostawał. po zmianie pompy paliwa oraz poprawieniu jej zasilania efekt znikł

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2008, 11:29:31 am »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313, nie wiem jak sprawdzic stan sondy lambda......

Pompa  jeszcze przed modami silnika chyba nie dawala w pelni efektu. Ciezko mi bylo odpalic auto musialem na MAXA wcisnac gaz. Ten sam motyw mam teraz.... Czasem autko odpali na doslownie dotkniecie a czasem zeby odpalic musze go krecic i MAX wcisnac gaz... a jak juz odpali to czasem gasnie a czasem chodzi ladnie. Znow jak czasem zle odpali i chce dac mu gazu zeby przezucil na gaz to gasnie....

Van#1860, skad do pompy paliwa dochodzi zasilanie?? Chetnie wymienie na nowe przewody od zrodla zasilania no i pompke na nowa....

I moje jeszcze 1 pytanie... Jedna swieca zachodzi max nagarem jest czarna bardzo bardzo a inne sa czysciutkie..... Przyznam ze nie wymienialem tej swiecy.... ale skoro zachodzi nagarem tak bardzo to znaczy ze nie daje iskry, albo daje ale mala....

Instalacje mam zwykla z Komputerem bodajze 3gen. Ile moze kosztwac zwiekszenie dawki gazu u gazownika??? Ktos juz to robil??

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2008, 11:50:16 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
JAGOS, domowy sposób na sprawdzenie sondy:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16602
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2008, 19:02:03 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ktora swieca jest dziwna ??
u mnie w R214 dostaje sie petrygo na cylinder, przez to jeden garnek na poczatku nie dziala
moze to byc wina uszczelki kolektora ssacego, chociaz w przypadku poldorovera jest to mniej prawdopodobne
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2008, 19:25:08 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100,  to jest niemozliwe bo ja mam nowke sztuke uszczeleczke i ladnie wsio jest skrecone, ale sprawdze dla pewnosci... dzieki za podpowiedz.... jutro wymienie swiece i sie okaze co jest nie tak.....

[ Dodano: 2008-03-27, 15:06 ]
dzis pocisnolem sobie ul.modlinska i moje doznania z jazdy sa niesamowite... jestem pod mega wrazeniem :mrgreen:  Kolesi w leprzych autach robilem jak chcialem a 100km/k pojawia sie momentalnie.... i ten dzwiek.....  :twisted:  Tylko podczas zmiany biegu jak by szarpie... czasem na 1 ja kurzam to sie dlawi, ale po chwili wciska zajefajnie w fotel.... :mrgreen:  Dzis wymienilem swiece na NGK i roznica jest kolosalna !!!!! Mam jeszcze problemy z odpalaniem ...czasem sie dlawi.... Ale fakt faktem mocy mu przybylo!!!!!! :mrgreen:  :mrgreen:

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2008, 20:31:22 pm »

KraseK

  • Gość
Mialem problem z odpalaniem i szarpaniem powyzej 4500 obr w 1.4. Winne okazałe sie wtryskiwacze. Po zamianie na inne ( ze starego silnika 1.4 problem poszedł w nie pamiec.

A wtryski masz od 1.4 czy 1.6?

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2008, 21:07:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
JAGOS,
powiem ci ,ze raczej nie masz 3gen ,choc kto wie
wpadnij na spot to cos ci przegrzebie w tej instalce

Bocian_s#313,
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda ,ale Van chyba za malo kaszy zjadl ,zeby to zrobic uboga mieszanka :]
sonda smazy sie na plomieniu palnika acetylenowo-tlenowego ,a nie na spalinach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2008, 23:58:26 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "KGB"
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda


to nie teoria, to fakt , spalanie ubogiej mieszanki powoduje znaczny wzrost temp spalin
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 28, 2008, 01:31:41 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "AndrewS#100"
Cytat: "KGB"
ciekawa teoria z tym smazeniem sondy lambda


to nie teoria, to fakt , spalanie ubogiej mieszanki powoduje znaczny wzrost temp spalin

nie wystarczajacy wzrost temp.
jakby rak mozna bylo usmazyc sonde to moja juz dawno by padla od ubogiej mieszanki LPG
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 28, 2008, 02:07:38 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "KGB"
nie wystarczajacy wzrost temp.


ciekawe, w takim razie co tak stopilo swiece nr 15
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
pewnie palnik  :D
skoro spaliny potrafia stopić swiece to co za problem stopic sonde
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2008, 12:25:34 pm »

JAGOS

  • Gość
AndrewS#100,  Masz racje chyba co do tego, ze do 4 komory spalania dostaje mi sie plyn poiewaz ciagle mi go ubywa i auto nadal nie jezdzi jak powinno. Przy najblizszej okazji rozbiore go i uszczelnie beztlenowa masa uszczelniajaca.

KraseK, niestety wtryski mam od 1.4 Chce wyminic wtryski  i pompe paliwa od 1.6.

1. Gdzie dochodza przewody zasilajace pompe? Chcial bym je wymienic na lepsze.
2. Czy po wymianie pompy i wtryskiwaczy zwiekszy sie dawka paliwa?? Bo komputer steruje tylko czasem otwarcia wtryskiwaczy a cisnienie nadaje pompa si??
3. W komputerze jest uszadzenie do ktorego dochodzi rurka. Padlo mi to urzadzenie i wymienilem je z komputera z 1.6 ,ale cos nie za bardzo sie sprawia. Wiec musze chyba wymienic kompa na dobrego.
3. Czy jest komputer dedykowany dla Rover-a ale bez Immobilaisera?? Bo t chyba jedyna przeszkoda by nie wlozyc kompa od 1.6...??

[ Dodano: 2008-03-28, 12:29 ]
KGB,  jak tam kiedys wpadne na Orzysz to zachacze o Ełk o ciotke i moze wpadne to mi piknie ustawisz gazik...:D:D:D  :mrgreen:

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 28, 2008, 12:42:28 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jagos, a ile Ci tego plynu ubywa. Moze slabo Ci sie odpowietrzyl i nadal sie odpowietrza i co jakis czas troche plynu ci zejdzie.

2. Dawka paliwa sie nie zwiekszy bo to reguluje regulator na listwie wtryskowej. Pomoc Ci moze wymiana wtryskiwaczy na wieksze. Pogadaj z Vanem. On do swojego zapodal jakies wtryskiwacze z omegi chyba. Moje z MGFa beda za silne do 1.6. Jesli masz watpliwosci co do dzialania pompy to ja oczywiscie wymien. Najlepiej na Walbro tak jak to zrobil Van. Nie bedziesz sie martwil o cisnienie.

3. Sa takie komputery, ale dostepne w UK. Cena jest dosyc wysoka bo w okolicach 600zl na polskie. Poza tym jesli masz zamach od 1.4 to komp musi byc tylko poldoroverowy, ewentulanie roverowy z lat powiedzmy 92-94 kiedy to w zamachu byly tylko dwa otwory do sterowania zaplonem, a nie 4 jak w tych nowszych.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 28, 2008, 13:05:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "AndrewS#100"
Cytat: "KGB"
nie wystarczajacy wzrost temp.


ciekawe, w takim razie co tak stopilo swiece nr 15
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
pewnie palnik  :D
skoro spaliny potrafia stopić swiece to co za problem stopic sonde

przeciez masz tam napisane ,ze przyczyna mogl byc samozaplon
nie myl pojec : temp. powstala w komorze podczas zderzenia fal naddzwiekowych to nie jest temp. spalania mieszanki ubogiej
zreszta nawet stopiona swieca nie swiadczy o stopieniu sondy ,bo sonda jest spory kawalek od komory spalania
oczywiscie mozna spalic pare elementow ukladu wydechowego ,ale dzieje sie to gdy do rury pompujemy mieszanke palna ,ktora zapala sie w rurze
czyli wypadanie zaplonow - dzieje sie tak miedzy innymi podczas proby spalania bardzo ubogich mieszanek
no ale to nie jest wtedy spalanie mieszanki w cylindrze   :P



JAGOS,
chodzilo mi raczej o spot w wawie ,bo w ełku bywam sporadycznie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2008, 16:40:28 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn... doszedlem gdzie mi ubywa... jednak lecialo przy niedocisnietym przewodzie.  Docisnolem i sie zobaczy co to bedzie......

a jeszcze raz zapytam... skad prowadza przewody od pompy paliwa??

I jeszcze cos... Senn...co by bylo gyby do 1.4 wpakowal wtryskiwacze od 1.6. Bo skoro do 1.6 wtryskiwacze od 1.8 sa za mocne to wynika z tego ze do 1.4 nie podejda z 1.6??  Ja jednak chcial bym zwiekszyc dawke paliwa ze wzgledu na rozwiercenie kanalow i lekkie powiekszenie komory spalania.

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 28, 2008, 18:00:58 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1.6 ma te same wtryski

[ Dodano: 2008-03-28, 18:02 ]
potrzebujesz wtrysków o wydajności 175ccm przy 3 barach
ja mam 192 ale ja to inna bajka :D

brak mocy od 4tys. obrotow
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 28, 2008, 19:27:41 pm »

JAGOS

  • Gość
Van#1860, ... Czemu TY to inna bajka?? Mam taki silnik jak Ty i do tego po sporych modyfikacjach wiec szukam jak najbardziej lepszego rozwiazania zasilania mojego silnika.....
Czyli... silniki 1.4 i 1.6 posiadaja te same pompy paliwa i wtryskiwacze??

Van#1860, powiedz mi jeszcze ile Twoj poldzio zyskal po zastosowaniu wiekszych wtryskow?? czy jest roznica??