Autor Wątek: 1.8T K-series  (Przeczytany 9232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.8T K-series
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 16:24:38 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Krotkie pytanie - Nie umialem znalezc odpowiedzi w technice

1.8T + skrzynia polonez =  Noł goł ? czy da rade?

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2012, 16:28:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Spiąć owszem. Blok w każdej K-Serii jest taki sam, więc i skrzynia pasuje. Trzeba tylko założyć koło zamachowe np. z MG ZR 105 pod sprzęgło 200mm i trigger 36-4.
Czy wytrzyma to druga kwestia. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2012, 16:32:12 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2012, 16:54:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Niech kolega zmontuje taki bajerek i wszyscy się dowiemy,czy wytrzyma.  :d A tak poza tym,to taki dmuchany silniczek miał kolega Johnny Walker i jego by wypadało zapytać o wrażenia.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2012, 16:59:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tyle co przeniesie sprzeglo 200mm to skrzynia powinna wytrzymac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2012, 20:02:00 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Johnny Walker
tyle że kolega miał uturbione zwykle 1.8, no i nie pojeździł nim za długo ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2012, 11:10:29 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
tyle że kolega miał uturbione zwykle 1.8, no i nie pojeździł nim za długo ...

Ale dopóki jeździł to zapier**lał, momentu miało to-to sporo. Ogólnie powiem tak: jedna, od początku ta sama skrzynia zaliczyła u mnie 1.4 i trzy odsłony 1.8. Wciąż żyje, tylko synchronizator od II się kończy.
KGB ma tutaj jednak słuszność. Powyżej 1.8 classic warto myśleć już o większym sprzęgle i innej skrzyni.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2012, 14:10:22 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Czyli reasumujac da rade ale na jazde z dziadkiem do kosciola .... A ze nikt kto robi swapa na 1.8T tak nie jezdzi to skrzynie trzeba podmienic:D

Nie zamierzam oczywiscie palic gum i nonstop krecic po 7K RPM ale jak robic swapa na +50% wiekszą moc to tez nie po to zeby wszedzie sie wozic 60

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2012, 14:22:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale jak robic swapa na +50% wiekszą moc to tez nie po to zeby wszedzie sie wozic 60
do jazdy 60km/h wystarczy silnik z malucha wstawiony do Poloneza,
moge cie pocieszyc , ze jak wstawisz 1.8 to bedziesz mogl nawet 90km/h wycisnac ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2012, 14:43:40 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Dodam jeszcze ze zanim sie stalo co sie stalo z moim roverem to jezdzac 60 po miescie naprawde fajne spalanie mial ten samochod. Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2012, 14:50:56 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
dlatego moim zdaniem aby zachowac urok poloneza, wyjacy most, seryjna skrzynie 1.8 na dobrym osprzecie [pompa paliwa, regulator cisnienie itp] to takie max w ktore sam celuje ;)
Dodam jeszcze ze zanim sie stalo co sie stalo z moim roverem to jezdzac 60 po miescie naprawde fajne spalanie mial ten samochod. Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
tak sie da? :D ja moim po miescie ponizej 70 nie schodze, ale spalanie ok 12-13 benzyny i 14LPG jest za to :P
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 15, 2012, 16:16:19 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
W sumie trzeba stwierdzić że skrzynia fso jest nad podziw wytrzymała :] W turbo może już zaszkodzić duży moment, ale wolnossące wynalazki znosi bardzo dzielnie :d No i znaczenie będzie miał też most, jak wsadzać któryś krótki to paczka jak też sprzęgło mniej zbiorą po dupie. I można nawet w 100km/h celować ]:->
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 15, 2012, 17:37:46 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Haha czyli demon predkosci sie szykuje :D w takim razie moze zrobie swapa na OHV setke tez wycisnie:D

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2012, 18:44:35 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
 
1.8T K-series
« dnia: Wczoraj o 16:24:38 »

Krotkie pytanie - Nie umialem znalezc odpowiedzi w technice

1.8T + skrzynia polonez =  Noł goł ? czy da rade?


jeśli będziesz jeździł w miarę spokojnie to z rok pociągnie... u mnie Zdrowe 1.6 gle "rozerwało" dosłownie dwie skrzynie , pękają od spodu na łączeniu "dupki" skrzyni z głównym jej kadłubem (pęka główny kadłub) centralnie od spodu tam jest bardzo słabe miejsce skrzyni FSO :D objawy to głosna praca skrzyni i wolno lejacy sie olej ]:->

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2012, 19:01:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
Bartek qwa,przeciez ty w miescie nie mieszkasz,
jezeli to spalanie liczyles na dojazdach do pracy to nic dziwnego

co do skrzyni FSO, to duzo zalezy od stylu jazdy,
szarpanie drazkiem i zmiana biegow powyzej 6krpm znacznie skraca zywot ,ale same tryby wytrzymaja sporo,
jezeli skrzynia peka ,tak jak pisze marcin88 i jezeli jest to spowodowane naciskami lozysk na obudowe to tez jest na to sposob,
wystarczy korzystac z pelni mocy jedynie na IV biegu (w sposob ciagly ,bo doraznie to mozna na kazdym) i juz ogranicza nas jedynie wytrzymalosc synchronizatora ,a sciac mu zeby to jednak spory wyczyn
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2012, 19:06:32 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
 mrkita

 najlepiej zrób swapa na skrzynie od 132 :) wytrzyma duzooo...

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2012, 23:26:02 pm »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
A pro po skrzyń. Jak wygląda wytrzymałość skrzyń Ładowskich? Bo na pewno są lepiej dostępne od skrzyń z Fiatów 132 i 131
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 15, 2012, 23:38:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a niby dlaczego skrzynia lady mialaby byc mocniejsza od polskiej ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2012, 00:07:10 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2012, 09:34:26 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?
Zgadza sie.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: 1.8T K-series
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2012, 22:51:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
najlepiej zrób swapa na skrzynie od 132 :) wytrzyma duzooo...
wiedziałem że N9-tki nikt nie wsadzi :P... Poza mną.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.