FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: TD 2000 w Luty 24, 2004, 16:08:22 pm
-
Witam. Potrzebuję wiedzieć wszystko. Jak macie coś na ten temat do dajcie. Będę wdzięczny jeśli będzie to można wydrukować i można to będzie wziąść do garażu i dzięki temu zrobić przekładkę bez zbędnych kroków typu prób i błędów.
-
Tez myslalem ze to jest proste ale nie bo stare zegary mialy kostki 3 a w tych nowych sa inne kosci i jest inna linka do predkosciomierza a zeby przerobic na nowe zegary to trzeba zmienic przednia wiazke elektryczna badz zrobic przejsciowki albo innym wyjscie obciac stare kosci i polaczyc kalbe z tymi nowymi
-
W takim razie niech się wykażą Ci co mają taj już zrobione(najlepiaj jeśli opisaliby w których kostkach są podłączone jakie kabelki)
Podam przykład: Kostka pierwsza od lewej i idąc np od góry (bo pierwsza od lewej jest pionowo) 1 pomarańczowy 2 granatowy itd, Kostka 2, idąc od lewej : 1 czerwony, 2 fiołkowy itd....
Ci co to już mają - pomóżcie!!. Wystarczy odkręcić licznik i spisać na forum
-
Ale zauywaz co zrobisz z migaczami bo w okraglych masz 2 kontrolki na lewa strone i prawa a w kwadratach masz jedna i do awaryjnych tak samo :mrgreen:
-
witam rozwiazanie jest prodte a raczej banalne plusy podpiac pod kierunki oddzielnie czyli lewa kontrolka pod lewy kierunek i odwrotnie.
PS. macie moze zalatwic okrągłe?????? bede wdzieczny. :mrgreen:
-
Ja sobie zrobilem inaczej chcialem miec okragle wiec sa w kwadratowej obudowie :mrgreen:
-
to może ktoś ni da namiary na schemat instalacji elektrycznej do Caro, które ma już okrągłe zegary? Wystarczy mi już tylko to. Dalej dam sobie radę.
-
Ale ty chcesz od caro z fabrycznymi zegarmai czy przerobka z kwadratow? bo jak przerobka to nikt nie ma sam szukalem :(
-
proponuje przeszperać działy techniczne obu klubów i tam na pewno są schematy elektryczne wszystkich modeli.
Trzeba jeszcze wykombinować kostki do nowej szafy z kawałkami przewodów.
Potem lutownica i do roboty.
-
Cześć!
Spróbuj tutaj :
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/polonez/zestaw.html
Pozdrawiam!
--
Kyllan#567
-
witam w necie czytalem ze liczniki te sa zupelnie inne i teraz jusz niewiem mam gaznikowca no to musze od gaznikowca dorwac licznik z okraglymi tak???? jesli tam to ok nastenie to podlaczenie obrotomieza linka podobno inna ale jak kupie on nowego (okraglego) to mi z pzeciwnej strony licznika bedzie pasowac??? . naspepnie ssanie i inne doperele jak to podpiac pod inne kontrolki jak to bedzie wygladalo jak wlacze ssanie to mi sie zapali jakas inna np od pasow. hmmmm dziwnie to bedzie wydgladać ale nic powiedzcie mi tylko jak kupie to jak mam rozpoznac czy od gaznikowca jest czy moze od wtrysku??? i co to za ruznica. podobno jest jakis pomputerek pliz pomuszcie mam kase i jutro bym kupil ale sie boje ze kupie a on bedzie lezał nieuzywany . :cry:
-
macie jakies linki ze zdieciami lub moze macie zdiecia licznikow zebym sobie porownał i zobaczyl jakie kontrolki ca tam??? brede wdzieczny
-
witam powiedzcie mi jaki sygnał jest podawany na obrotomiesz???? bo niewiem a chce go w domu sprawdzic plis pomuszcie. :mrgreen:
-
na podanej powyżej stronie jest wszystko dokładnie opisane, więc podłączasz masę, zasilanie zegarów i obrotomierz i odpalasz furę.
-
jusz doszudlem obrotomiesz to inaczej miernik ilesci jednorazowych wyladowań jakie dochodza do cewki (12) inaczej mowiec jest to miernik czestotliwosci jusz dziala poprawnie ale niewiem dlaczego zegarek mi niechodzi ale to nic. :mrgreen:
-
Waldek a miales obrotek z gaznikowca, czy w wytrysku? Bo ja mam roverowy i nie wiem czy do gaznikowca ma sens w ogole go przymierzac.. a moze stary pasuje? tylko wystarczy zmienic tarczke?
-
powiem tak niewiem ale napewno pasuje bo to hyba jest takasama zasada dzialania ale niejestem pewien bo ja mialem od gaznikowca a od wtrysko w gaznikowcu mam muj znajomy wiec musi byc tosamo ale niedam sobie glowy uciać zapytam sie go zaraz Ci powiem. zaczekaj zadzwonie do niego i Ci powiem. :P
-
znajomek powiedział ze wywalił cała elektronike z obrotomieza i wlozył bedechy od starego kwadraciaka cos tam kleil ale mowi rowniez ze robił tak tylko dlatego ze mial rozwalony obrotomiez w tym co wymienial wiec tam musial zrobic . muwi ze sa tesame ze o pare procent sie myli wskaznik i tzeba go wyregulować a z regulacja no to jest pzerabane sam to robilem u znajomka i w moim bo cos obroty zawyzał ale teraz jest ok.
-
dzieki wielkie. Widze ze bede musial poprobowac:D
-
jak znajde schemata to ci wysle mialem na 100% sam go robilem ale wydrukowałem i mialem w aucie powinien tam byc jak bedzie to ci pzerysuja w paicie (od gaznika) i bedziesz mugł poruwnać. :mrgreen:
-
z tego co sie dowiedzialem to w gazniku pzypadaja 2 impylcy na obrut czyli aby miec na budziku 10*100 obr na min to musisz podać 2 razy tyle impulsów
-
to juz wiem, a jak to wyglada we wtrysku? Albo w Roverku( po z tego tez dwukolowego pojazdu posiadam wskazniki :mrgreen: )
-
wydaje mi sie ze najlatwiej bedzie przelozyc stary obrotek do nowychzegarow, powinno sie udac, wg schematow umieszczonych wczesniej. Obrotek w koncu ten sam by zostal.
-
to jest naj[prostze wyjscie ale najpierw podlacz pod instalacje wskaznik (obrotomiez ) powinien dzialac poprawnie.
-
właśnie zabieram się do zmiany zegarów, kolor podświetlenia muszę zmienić na zielony (jak folia? gdzie kupic?) co muszę dokupić, co będzie potrzebne przy zmianie? piszcie piszcie - dobrych rad nigdy mało ;)
-
Zmywacz do paznokci oraz baiegtki(takie kosmetyczne)
-
buleczka tez.. jak zglodniejesz. ;) ja jeszcze uzywalem precyzyjnych wkretakow, do odrecania srubek i zdejmowania wskazowek. Ale zdejmowania nie polecam.. moze ci wyjsc wskazowka razem z osia. jeszcze jak masz stara instalalacje, to kostki (nie musza byc w zegarach) oraz tasma izolacyjna i konektorki.. chlopcy o ile dobrze pamietam. Przy przekladce nie ma problemow.. po prostu laczysz wszystko tak jak jest na schemacie gdzies w tym watku. jesli masz roverowe zegary, to nie bedzie ci dzialal wskaznik paliwa i cisnienia oleju (bo go nie ma :) ) to mniej wiecej tyle.
-
zegary z gaŹnikowca bedę staralsię kupić więc mam nadzieję ze wszystko bedzie działało, aha - czy w nowej desce są inne konektorki? (np te mniejsze czy też takie standardowe jak w moim (mr91) i dalej nie wiem jaką folię zastosować by to usrojstwo swieciło na zielono :|
-
W okrągłych zegarach są całkiem inne wtyczki (nawet nie te mniejsze ) , a że zamiast płytki drukowanej jest folia ze ścieżkami to robi się nie ciekawie :( Ja ciągle czekam aż pewnemu klubowiczowi z Wrocławia uda się coś załatwić :D
A co do obrotomierza to przełożyć ze starych zegarów niezabardzo darady bo inne gabaryty , ale można chyba przeskalować przy pomocy potencjometru który jest przy obrotku.
-
wydaje mi sie ze peny zalozyl obrotek z kwadratow do plusa. Ja mialem zegary z roverka i oprocz wskaznika paliwa dzialaly calkiem OK. temp sprawdzalem termometrem i nie bylo kantu. Co do konektorkow... tu sa schody, bo w mr 93 nie masz wtyczek jako takich, tylko takie zagiecia na tej folii ze sciezkami z tylu zegarow. Konektory do tego wygladaja jak na focie. Sa montowane w kostkach. z tym ze we wtrysku jest ich wiecej niz w gazniku stad ta nadwyzka walajaca sie po moim pokoju:) (zdjecie robione przed chwila aparatem, ktory tez sie tu wala :P ) ja za 5 kostek dalem az 40 zl.. koles powiedzial, ze bez tych kostek cala instalka to tylko kupa miedzi i taniej nie pusci.. nie pamietam ile dal czaku ale wiele mniej chyba nie zszedl. Jeszcze jedna sprawa, ze w sklepie kolesie powiedzieli ze kiedys ktos robil cale przejsciowki ze starych zegarow na nowe, ale juz dawno tego nie widzieli. poszukaj po sklepach.. moze sie znajda. u nas to juz tylko szroty... a folie daj dosc ciemna.. moja byla taka (patrz w galerii) i wygladalo to jakbym w dzien nie mial w ogole podswietlenia, dopiero w nocy bylo je coraz lepiej widac.. bardzo ladny efekt.
-
czyli jeszcze musze kupić kostki... :| no nic... nikt mie móewił że bedzie łatwo ;)
-
Dalem 30zl za kosci ale nie kazdy zgodzi ci sie sprzedac same kosci bo reszte wiazki mozna wtedy wyrzucic :mrgreen:
-
w dalszym ciągu nie wiem jaką folię mam dać... napiszcie mi gdzie taką folię mogę kupić - zależy mi na zielonej - jasno zielonej - u ciebie guciu to świeci (świeciło) na niebiesko a u mnie ma być zielony jak tra lala :roll:
-
Co do kostek to chłopaki troche przepłaciliści, ja w Płocku na złomie za 1 szt. z przewodami płaciłe 2zeta X 5 szt to jest 10 zeta.
Jak będziesz robił kierunki to w kwardratach miałeś na jedną kontrolke obydwa a w okrągłych masz odzielnie prawy i lewy ja rozwiązałem to tak że pociągnąłem dwa przewody od przełącznika świateł awaryjnuch (jak dobrze pamiętam to druga stopka od góry prawy i lewy) i tak uzyskałem kierunki, no chyba że po rozdzieleniu tych przewodów z wiązki od kierunków jest prawy i lewa bo ja ich nie ruszałem tylko zaizolowałem i schowałem. Tak też jest ze światłami w kwadratach masz jedną kontrolkę na postojówki i krótki a w okrągłych dwie i tu też zajrzałem do przełącznika świateł tu jednak wystarczy jeden kabelek i tak mam odzielnie kotrolke na postjówki i krótki.
A ten schemat który tu gdzieś jest to bardzo dobra sprawa.
-
ja polaczylem przewody kierunkow i oba na raz mi sie swiecily. A folie dostalem od kolegi Wilka z ford escort fan klub. Taka folia do obklejania tramwajow czy czegos.. w kazdym razie mial tylko niebieska.. Moze poszukaj w papierniczych?
-
to nie moje dzieło ale może link CI się przyda....
http://www.teneg.com.pl/~kyllan/zestaw.html
-
dzięki dzięki ale link jest już wcześniej podany - ale i tak dzięki za zainteresowanie :D
-
Właśnie po 2 dniach walki podłaczyłem zegary ( zajeło mi to długo bo zamiast orginalnych kości użyłem wtyczek z taś do stacji dyskietek 5.25 - troche dłuższe ale pasują w miarę - no i zadarmo je miałem ) Wszystko fajnie ,w obrotościomierzu podmieniłem elelktronike z starych zegarów i działa git. zamiast ssania podpiełem się pod kontrolke ssania a kontrolke ręcznego i niskiego płynu hamulcowego rozdzieliłem. Kierunki naraazie złączyłem razem bo już niemam siły prowadzić dodatkowe kabelki.
Ale jedna sprawa mnie trapi , czy okrągłe zegary są podświetlane odrazu po włączeniu kluczyka a nie po włączeniu świateł ??? Czy może coś skopałem lutując przewody ?
-
Ja tez myslalem ze cos mam skopane ale zegary sa podswietlane od razu:)
-
a kontrolke ręcznego i niskiego płynu hamulcowego rozdzieliłem
możesz troszkę więcej na ten temat? bo w kwadratach to jest podpięte pod jedną kontrolkę tylko ręczny idzie przez bimetal.
-
niewiem gdzie kabelki od zbiorniczków na płyn łączą się z tym od ręcznego ale wystarczy odłączyć te przy zbiornikczkach ( z jednej strony są czarne a z drugiej kolor po latach wyblakania i brudzenia się w komorze silnika lekko przypominał zielony , i zamiast tych zielonych podłączasz kabelek prosto do kontrolki wolnej.
U siebie nie mogłem podłączyć pod ( ! ) bo niewiem czemu jest on jakby zmostkowany z lampką ciśnienia oleju więc podłączyłem pod kontrolkę od klocków hamulcowych
-
Bez końcówek trudno litować prosto do tej foli bo się topi.
Kiko , ja przylutowałem część elektroniczną ze stareo obrotościomierza , ale niejestem przekonany co do dokładności ( nie miałem kiedy sprawdzić ale na oko troche kłamie na wysokich )