FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Buźka w Luty 20, 2022, 20:54:05 pm

Tytuł: Akumulator w przedziale pasażerskim?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 20, 2022, 20:54:05 pm
Widzę, że ciekawy patent z tym filtrem. Mi chodziło po głowie, żeby akumulator wywalić do bagażnika, a dać filtr z GSI w fabrycznym miejscu i połączyć jakąś kibelrurą z przepustnicą rovera, to może zacząłby chodzić trochę ciszej, bo jakoś zaczęło mi przeszkadzać to buczenie. Powinien się na tym znacznie wyciszyć.
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 20, 2022, 22:02:25 pm
Mi chodziło po głowie, żeby akumulator wywalić do bagażnika

Wymarzone rozwiązanie...

...żeby spowodować gigantyczne spadki napięcia w instalacji, no, chyba, że chcesz dawać kable wyniesione z jakiejś kopalni o przekroju większym od kciuka, no i można sobie ewentualnie gazującego elektrolitu powdychać w kabinie  <lol2>
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 20, 2022, 22:12:15 pm
Wiesz, to, że mogą mieć, nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie. W każdym razie, według mnie to głupota, nie chciałbym mieć akumulatora w przedziale pasażerskim. Począwszy od wdychania tych chemicznych oparów, po zgnicie podłogi wypadku, gdy elektrolit się rozleje ->patrz stan półki pod akumulatorem w wielu autach.

A na same przewody prądowe wydałbyś przy obecnych cenach miedzi parę stów, żeby wykonać takie spaghetti z bagażnika do komory z przodu. Użytkownicy maluchów mają ten problem, a patrz jakie to krótkie auto, ze słabiutkim alternatorem wydajności 35A - najczęściej wstawiają grube, miedziane przewody o 2 razy wyższym przekroju, bo spadki napięcia na odcinku alternator->akumulator przy włączonych światłach potrafią przekraczać 1 volt.
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 23, 2022, 01:25:18 am
A na same przewody prądowe wydałbyś przy obecnych cenach miedzi parę stów, żeby wykonać takie spaghetti z bagażnika do komory z przodu

Chyba że kilka kabli puszczonych obok siebie, a wyciągniętych z aut na złomie.
nie chciałbym mieć akumulatora w przedziale pasażerskim.

Zawsze można dorobić mocowania w burtach i je zaklajstrować od wewnątrz. Tam jest sporo miejsca. W najgorszym razie można zrobić jak w Tatrze, czyli po dwa małe akumulatory w burtach, tylko że zamiast z przodu, to z tyłu, bo tak jak w Tatrze silnik był z tyłu, to w Polonezie jest z przodu.
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: Joker w Luty 28, 2022, 13:24:13 pm
W każdym razie, według mnie to głupota, nie chciałbym mieć akumulatora w przedziale pasażerskim. Począwszy od wdychania tych chemicznych oparów, po zgnicie podłogi wypadku, gdy elektrolit się rozleje ->patrz stan półki pod akumulatorem w wielu autach.

po to są boczne odpowietrzniki akumulatora do których wpinasz wężyk z króćcem i wypuszczasz poza auto.
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 28, 2022, 14:23:04 pm
W każdym razie, według mnie to głupota, nie chciałbym mieć akumulatora w przedziale pasażerskim. Począwszy od wdychania tych chemicznych oparów, po zgnicie podłogi wypadku, gdy elektrolit się rozleje ->patrz stan półki pod akumulatorem w wielu autach.

po to są boczne odpowietrzniki akumulatora do których wpinasz wężyk z króćcem i wypuszczasz poza auto.
dokładnie.
Daniel, nie szukaj dziury w całym, bo mercedes, czy bmw mają aku w przedziale pasażerskim, od ponad 30 lat i działa to bez problemów.
poza tym kabel plusowy z bmw, bez kupisz za 100-150zł i to taki, który zasila rozrusznik w 3.0d.
Tytuł: Odp: Odp: Czy da się coś zrobić z dźwiękiem OHVki
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 28, 2022, 18:54:51 pm
A jaki ten kabel ma przekrój? OFC starocia z używek?

Wężyk spoko, ale co w wypadku np. zwarcia celi? Miałem przypadek, że akumulator dosłownie wykipiał elektrolitem, a cela zwarła się w sumie bez powodu (auto kumpla - nissan primera, aku centra). Jeden akumulator też mi się kiedyś rozszczelnił na klemie (czerwona topla - nieszczelność między biegunem minusowym, a obudową - elektrolit się sączył).
Tytuł: Odp: Akumulator w przedziale pasażerskim?
Wiadomość wysłana przez: Joker w Luty 28, 2022, 19:14:56 pm
Wężyk spoko, ale co w wypadku np. zwarcia celi? Miałem przypadek, że akumulator dosłownie wykipiał elektrolitem, a cela zwarła się w sumie bez powodu (auto kumpla - nissan primera, aku centra). Jeden akumulator też mi się kiedyś rozszczelnił na klemie (czerwona topla - nieszczelność między biegunem minusowym, a obudową - elektrolit się sączył).

to są skrajne przypadki,ale zawsze możesz kupić akumulator optima.
Tytuł: Odp: Akumulator w przedziale pasażerskim?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 28, 2022, 21:13:47 pm
Akurat ja nie potrzebuję aku w przedziale, wolę go w komorze silnika z w/w powodów. Nie widzę sensu zmiany umiejscowienia aku, chyba, że przeszkadza w montażu turbiny bądź innych wynalazków, i jest to naprawdę konieczne :P
Tytuł: Odp: Akumulator w przedziale pasażerskim?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 28, 2022, 21:36:19 pm
A jaki ten kabel ma przekrój? OFC starocia z używek?
wystarczający
tak, z używki. oczywiście zawsze możesz kupić nowy za ok 2000zł.
Tytuł: Odp: Akumulator w przedziale pasażerskim?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 01, 2022, 01:11:23 am
Panie, a na co mi to. W poldku mam pod maską i mi nie przeszkadza, zrobiłem mu tylko masowe i plusowe na nowo 50mm2 + 8mm2 do plusa alternatora i nie narzekam :P. Tylko kosztowały trochę mniej niż 2000zł.