FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: jimo#1921 w Czerwiec 25, 2009, 20:36:08 pm

Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Czerwiec 25, 2009, 20:36:08 pm
Cytat: "CZH1"
udało mi się zakupić prawie kompletny silnik dohc koncernu fiat na wtrysku

wkładaj oryginalny wtrysk....
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 25, 2009, 23:11:13 pm
Cytat: "CZH1"
Witam wszystkich udało mi się zakupić prawie kompletny silnik dohc koncernu fiat na wtrysku, i po mału przymierzam się go przeszczepić i mam dylemat czy bawić się w przekładanie całego układu wtryskowego z fiata czy założyć gaźnik ale tu może być problem z aparatem zapłonowym ( nie mam go) czy i jest to nowa koncepcja zostawić cały układ wtryskowy z GSI i ewentualnie pobawić się z wymianą wtryskiwaczy na wydajniejsze oraz zapakować drugi sterownik silnika powiedzmy od leganzy czekam na podpowiedzi. pozdrawiam


Jak masz glowiczke wydechowa z napędem na aparat  i kompletny DZIAŁAJĄCY wtrysk to się nie zastanawiaj tylko ładuj L/Le_Jetronica. Inaczej możesz się pobawić w adaptacje MPI  ,zwłaszcza jeżeli ma to chodzić na gazie -no i musisz sobie zdawać sprawę ze taki wtrysk od 1.6 dość mocno utnie moc i moment 2.0 -wiem bo mój kumpel jechał jednym i drugim  :wink:  i nie porównania LE kontra oryginalny wtrysk z polda który jest wysterowany maks na 90 KM .Oczywiście na jednym  i drugim jest znaczna różnica w stosunku do oryginalnego trzypodporowca  :)  ale na wtrysku od 1600 nie będzie to chodzić na 100% swoich możliwości i trzeba sobie z tego zdawać sprawę
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: TERY w Czerwiec 26, 2009, 19:35:06 pm
co do przepłacenia za silnik i skrzynię oraz osprzęt to wydaje mi się że kwota 500 zł nie jest wysoka a jeśli chodzi o wtrysk od gsi to rozważam tą opcję ponieważ instalacja od dohc jest w stanie opłakanym pocięta itp. ewentualnie można by się pobawić w naprawę tego ale nie posiadam schematów do tego silnika dziś wieczorem zrobię fotki i napiszę dokładnie co to jest.

[ Dodano: 26 Cze 2009 22:07 ]
to jest 2.0 132 2a chyba na pełnym wtrysku

[ Dodano: 02 Lip 2009 22:58 ]
a więc tak silnik został już włożony do auta niestety okazało się że obudowa sprzęgła od skrzyni fiatowskiej nie pasuje do skrzyni Poldka ( pierwszy zonk) , a więc musiałem włożyć całą skrzynie od fiata. Problem pojawił się gdy wkładałem skrzynie bo niestety trzeba to było zrobić przed silnikiem, no ale siedzi. Wał został bezczelnie obcięty szlifierką a po czy pospawany i zamontowany ( będzie zamontowany z fiata a jeśli ma ktoś takowy na zbyciu to proszę na PW) . Elektryka podpięta prawie cała tzn nie został podpięty krokowy, czujnik położenia przepustnicy oraz jeden z czujników w termostacie, mam tylko nadzieje że uda się go odpalić bez tego przynajmniej na gazie ( bo jednak instalacja została polonezowska). rozrusznik prawdopodobnie zostaje od poldka ale nie wiem czy automat zmieści się przy nadkolu tak na oko powinien. co do układu paliwowego to jak na razie tylko wtryskiwacze pozostały fiatowskie i nie zapowiada się na jakieś inne mody. wspomaganie zostało z fiata alternator też itd. jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać śmiało. relacje będę zdawał na bieżąco.

[ Dodano: 06 Lip 2009 20:47 ]
w dniu dzisiejszym auto zostało odpalone na sucho niestety padł prawdopodobnie rozrusznik i na razie prace zostają wstrzymane a nawet powiem że polonez znowu jest przeznaczony na sprzedaż ponieważ moja Żona poinformowała mnie że zostanę tatą tak więc potrzebuję auta bardziej rodzinnego. Jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem tego auta to przegląd ważny do 16.04.2010 a oc do 16.09.2009 ( pierwsza rata następna w wysokości 150 zł) mój nr 798-145-341
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Lipiec 10, 2009, 17:06:55 pm
i kolejny projekt spalil :(
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: TERY w Lipiec 11, 2009, 19:26:19 pm
nie spalił tylko są niestety inne priorytety jak na przykład dziecko!
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Lipiec 19, 2009, 20:17:57 pm
i prawda wyszła na jaw
2.0 na gsi na hamowni na noPB wypluło 98,2 KM przy 5795 obr/min (odcinka zadziałała i ucięła wykres) i 127,9 Nm przy 3073 obr/min

Moim zdaniem jest to dobry wynik jak na zestaw przeniesiony bez większej ingerencji, tym bardziej że jest to wynik uzyskany na kolektorze z gsi i standardowym wydechu.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Master82 w Lipiec 19, 2009, 20:29:07 pm
bodzik, no ładnie, działaj dalej i oby więcej w przyszłym roku ;) :P
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 19, 2009, 21:29:15 pm
Cytat: "bodzik"

Moim zdaniem jest to dobry wynik jak na zestaw przeniesiony bez większej ingerencji, tym bardziej że jest to wynik uzyskany na kolektorze z gsi i standardowym wydechu.


I mapach z GSI - sie zrobi sie.  :D Wykres ładny - leci do góry i niestety odcięcie.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Lipiec 20, 2009, 19:56:27 pm
wykresik
(http://img268.imageshack.us/img268/4673/hamowniav.th.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/hamowniav.jpg/)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Lipiec 22, 2009, 15:28:47 pm
ile tak przeicetnie kosztuje silnik 2.0  i cała przekladka w warsztacie?
i trzeba jeszcze przekładac most czy wał?? czy stare od GSI wytrzymają
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Lipiec 22, 2009, 17:50:39 pm
Ceny są różne, zależne od stanu i tego czy chcesz stara serie dohców czy nową z przednionapędówek, powiedzmy od 300zł do 1,5kzł. Jeśli kupujesz stara to często nadaje się on tylko do remontu, który jest dość kosztowny.
Most może zostać, nic mu się nie stanie, przednia część wału i skrzynia do zmiany.
Trochę daleko mieszkasz bo byśmy przekładkę z rozpędu zrobili.
Chcesz 2.0 na gsi stawiać?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: xprot w Lipiec 22, 2009, 18:21:03 pm
Cytat: "CZH1"
tatą tak więc potrzebuję auta bardziej rodzinnego


nie ma czegos  takiego jak auto bardziej rodzinne niz polonez :>
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: fazer151 w Lipiec 23, 2009, 11:59:29 am
Cytat: "bodzik"
Ceny są różne, zależne od stanu i tego czy chcesz stara serie dohców czy nową z przednionapędówek, powiedzmy od 300zł do 1,5kzł. Jeśli kupujesz stara to często nadaje się on tylko do remontu, który jest dość kosztowny.
Most może zostać, nic mu się nie stanie, przednia część wału i skrzynia do zmiany.
Trochę daleko mieszkasz bo byśmy przekładkę z rozpędu zrobili.
Chcesz 2.0 na gsi stawiać?

nom myśle o tym w pozniejszych czasach albo moze taniej by wyszłoi lepiej odrazu kupic poldka z silnikiem 2.0
jak pozbieram gotówki troche do do ciebie napsize pokazesz mi który wziasc i wezme go ze sobą przyjade do ciebie i zrobimy ale poki co narazie są inne wydatki
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 24, 2009, 19:55:54 pm
Cytat: "fazer151"
nom myśle o tym w pozniejszych czasach albo moze taniej by wyszłoi lepiej odrazu kupic poldka z silnikiem 2.0

co prawda to prawda , w ostaecznosci mozesz zrobić tak jak mój braciszek , kupić za 600 zł polda 2.0 dohc z padłą blachą i bez papierów i zrobić swap :D
pozdrawaim
p.s. sory za OT
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 24, 2009, 19:59:51 pm
Cytat: "Leonek1321"
upić za 600 zł polda 2.0 dohc z padłą blachą i bez papierów i zrobić swap :D


To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Lipiec 24, 2009, 20:28:47 pm
Cytat: "Multec"
To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.

to nie był orginał choć poprzedni właściciel twierdził ze w papierach było polonez 2000
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: TERY w Wrzesień 06, 2009, 19:31:02 pm
Witam po dość długiej przerwie i od razu informuje że niestety ( dla niektórych ) projekt nie umarł a pracę choć wolno dalej się poruszają. Po pierwsze z oryginalnej instalacji paliwowej jak i elektrycznej nie pozostało praktycznie nic. silnik jak siedział tak siedzi ale narodził się w mojej głowie projekt adaptacji gaźników od kawasaki zzr600 do silnika poloneza i zastąpienie komputera klasycznym układem z modułem. Gaźniki powinienem dostać około środy, flansza pod dolot została już przygotowana czeka w tej chwili na dopasowanie króćców i dalszy montaż.
(http://img154.imageshack.us/img154/4811/aaav.th.jpg) (http://img154.imageshack.us/i/aaav.jpg/)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 07, 2009, 22:54:34 pm
Jaka średnica zwężek ?

[ Dodano: 2009-09-07, 22:58 ]
Cytat: "Multec"
To nie takie łatwe, fabryczne 2.0 w PN-ie to rarytas.
Rarytas to jest dzisiaj- kilka lat temu to 2.0 DOHC fiata można było zakupić bez problemu poniewaz był to najpopularniejszy silnik na przekładki ponieważ rovera nikt nie chciał i dodatkowo miało to astronomiczne ceny części , dużo gorzej wyglądała i wygląda sprawa z 2.0 OHC Ford.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Listopad 22, 2009, 20:59:02 pm
TERY jak tam Twoj projekt?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pit w Listopad 24, 2009, 11:38:18 am
powodzenia w regulacji tych gaznikow :roll:
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Grudzień 31, 2009, 12:10:55 pm
Ja również planuję przekładkę na Fiat 2.0 Dohc tylko że posiadam dwa DOHCe i obydwa są na gaźniku a chciałbym żeby silnik chodził na osprzęcie z GSI.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Grejfrut w Grudzień 31, 2009, 12:33:11 pm
ale wtryskiem z GSI zdusisz motor.... max 95 kucy.... poczytajna forum. a nie lepiej poszukać jakegoś fest gaźnika??
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Grudzień 31, 2009, 12:49:45 pm
Bodziowy wyplul 98 kucykow i ok 130Nm wiec niezle ,jak na taki wiekowy silnik i ograniczenia spowodowane osprzetem z 1.6.Wiadomo ze jesli chce sie wiecej to trzeba grzebac /modzic ,co w/w czlowiek udowodnil
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 31, 2009, 13:14:36 pm
Cytat: "Grejfrut"
ale wtryskiem z GSI zdusisz motor.... max 95 kucy.... poczytajna forum. a nie lepiej poszukać jakegoś fest gaźnika??


Gdyby Bodziowy miał wydech zrobiony pod 2.0 wypluł by ponad 105kuca.
Do poprawienia są jeszcze mapy.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Grejfrut w Grudzień 31, 2009, 13:28:55 pm
a niech pluje i 115 :) kwestia wielkości modów :) pytanie tylko kto co lubi :) w 2000 roku poprzedni pold wyhamował 118 kucy i chyba 160 pare Nm i wszystko na gaźnikach i bez rzeźby map wydechów hałasów itp. do tego stopnia zapierdzielał ze go ukradli :)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Grudzień 31, 2009, 14:09:39 pm
Wypluje jeszcze więcej ale właśnie o to chodzi, że zależy co się lubi. Jeden właduje wór kasy w "rzeźbę" ohvki i będzie wychwalał ją pod niebiosa, dla innego szczytem marzeń będzie roverowa k16 a jeszcze inny będzie dłubał i zrobi parę rzeczy tylko dlatego żeby paru osobom coś udowodnić i mieć przyjemność z użytkowania. Ilu ludzi tyle charakterów.

btw fest gaźnik to minimum dcoe/idf 40 webera/dellorto/solexa a to nie dość, że kosztuje to "podrasowuje" zużycie paliwa, a i jeszcze regulacja ich. Także co kto lubi
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Grudzień 31, 2009, 14:32:11 pm
Ja nie lubię grzebać w gaźnikach wolę się z wtryskiem pobawić. Chciałbym uzyskać około 130KM żeby się sprawnie przemieszczać a jak się to mi uda to kupuję Atu plusa i wkładam w niego jakiś większy silnik.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Grudzień 31, 2009, 15:10:49 pm
Przy osprzęcie z GSI wrzucić większe wtryski (wydajniejsze), odpowiedniej średnicy wydech i kolektor, wstawić "świnkę" i będzie robiło robotę :)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 02, 2010, 00:04:30 am
Najwaznijsze to w przypadku montazu wtrysku od 1.6 to podniesienie cisnienia na listwie, lub ciut wieksze wtryski aby to wykamic oraz o czym wielu zapomina (bo i nie bardzo jest jak) to ruszyc zaplonem gdyz inaczej silnik jest mocno zmulony i nie ma sie sie sily wkrecic. Seria ma niestety mocno opozniony zaplon Opcji jest kilka:
-swinia np ecu master- okolo 500zł
-zaplon na rozdzielaczu
-rozpilowanie kola tak aby dalo sie nieco przekrecic kolo wzgledem walu
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 02, 2010, 08:25:16 am
A na gazie jak się będzie sprawował ten silnik na osprzęcie z gsi?? Ja mam aktualnie założoną prosta instalację w której jest tylko emulator wtryskiwaczy.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Styczeń 02, 2010, 09:33:38 am
Gaz to tylko blos, jazda taka sama jak na benzynie.

Elwood a czy Ty myślisz, że ktoś będzie kombinował ze wsadzeniem do tego silnika wtrysków z ohvki mając za grosze dostępne kolektory z kompletną listwą z dohców? Chociaż może nie doceniam "pomysłowości" tego narodu.
Rozpiłowania koła nie podsuwaj nikomu bo później będą problemy ze ścinającym się klinem, szczególnie jeśli koło jest przykręcone nakrętką a nie śrubą. Lepsze rozwiązanie to podstawka czujnika położenia wału z regulacją taka jak przy wtryskowym dohcu fabrycznie była.
Niestety żeby zrobić sensowny użytek z ecu mastera trzeba wydać sporo więcej niż te 500zł (det2) czy 650zł (det3).
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 02, 2010, 09:47:57 am
A jak kolega który ma 2.0 GSI rozwiązał zamocowanie czujnika położenia wału?? W dohcu na gaźniku nie ma raczej żadnego miejsca pod to.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 02, 2010, 10:04:01 am
Cytat: "pold20"
W dohcu na gaźniku nie ma raczej żadnego miejsca pod to.

Musisz posiadac przednia osłone walu korbowego(ta z uszczelniaczem) od silników z wtryskiem - jest tam nadlew i mocowanie pod czujnik PWK w odpowiednim miejscu. Nalezy tylko dorobic kawałek blaszki za pomoca której przykrecisz czujnik. Do gaznikowca tez da sie załozyc ale jest troche wiecej kombinacji -nalezy uzyc istniejacych otworów

Cytat: "bodzik"
Elwood a czy Ty myślisz, że ktoś będzie kombinował ze wsadzeniem do tego silnika wtrysków z ohvki mając za grosze dostępne kolektory z kompletną listwą z dohców? Chociaż może nie doceniam "pomysłowości" tego narodu.

Mysle ze nie kazdy wie ze takowy kolektor wejdzie, i jezeli jest "low price" to bedzie robił z tego co posiada czyli z ohv. Sam kolektor pasuje po dospawaniu uszu pod sruby i lekim podcieciu  mniej wiecej w polowie aby go połozyc na glowicy, rozstaw otworów kanałow dolotowych sie zgadza tyle ze do regulacji luzów trzeba bedzie go zdejmowac  :P

[ Dodano: 2010-01-02, 10:07 ]
Cytat: "bodzik"
Niestety żeby zrobić sensowny użytek z ecu mastera trzeba wydać sporo więcej niż te 500zł (det2) czy 650zł (det3).
Trzeba dokupic sande szerokopasmowa z kontrolerem(na ebayu juz od 200$) i dodatkowo wskazane jest posiadanie czujnika temp spalin. Noi laptopa, dlatego chyba bardziej sensownym wyjsciem jest zaplacic pare złotych za strojenie, nie koniecznie w jakiejs firmie bo sporo osób robi to " po godzinach"
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Styczeń 02, 2010, 12:52:50 pm
No więc właśnie, 200 $ to spokojnie licząc wychodzi 600 zł plus do tego czujnik spalania stukowego z kontrolerem i wychodzi, że znacznie przekroczyliśmy 1kzł i nieubłaganie zbliżamy się do 1,5kzł.

Kolektor z tipo/tempry/delty/dedry z wtryskami i listwą wtryskową kosztuje 40-50 zł a za tyle to myślę, że normalny spawacz nie będzie się babrał w napawanie kolektora a i takie rozwiązanie zalatuje druciarstwem. Tak w ogóle to czy kolektor z gsi wejdzie pod maskę przy 2 litrówce?

Mocowanie czujnika położenia wału do gaźnikowca różni się praktycznie tylko i wyłącznie wielkością potrzebnej blachy na wspornik, jej docięciem i ugięciem/spawaniem, robota prawie ta sama.

ps. U mnie są fabryczne nagwintowane nadlewy pod śruby mocowania czujnika.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 02, 2010, 14:45:25 pm
A  nie dało by rady przełożyć np. z cromy koła pasowego i mocowania czujnika???
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 02, 2010, 16:02:44 pm
Cytat: "pold20"
A nie dało by rady przełożyć np. z cromy koła pasowego i mocowania czujnika???

Z tego co wiem to nie gdyz jest inaczej mocowane kolo pasowe i kolo rozrzadu tzn w starym dohc male kolo rozrzadu jest na klin, na to idzie kolo pasowe tez na klin i jest nakretka centralna o rozmiarze najczesciej 36 choc spotyka sie tez 30. W cromie male kolo jest mocowane tez na klin za pomoca malej sruby i ma w sobie trzy otwory do ktorych to jest dokrecone kolo pasowe ktore napedza pompe wody  i reszte osprzetu. Istnieja wczesne modele przejsciowe ktore maja mocowanie jak w starym dohc ale zdobycie takiego zestawu moze byc sporym problemem
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pit w Styczeń 02, 2010, 20:16:35 pm
Cytat: "Elwood#1887"
36


38mm, te mniejsze to tez byly chyba 2mm wieksze
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 02, 2010, 23:39:42 pm
faktycznie 38, pokickalo mi sie, ale ten drugi rozmiar to na 100% 30 bylo, to akurat pamietam bo za cholere nie moglem tego odkrecic
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 03, 2010, 11:09:30 am
Cytat: "Elwood#1887"
W cromie male kolo jest mocowane tez na klin za pomoca malej sruby i ma w sobie trzy otwory do ktorych to jest dokrecone kolo pasowe ktore napedza pompe wody  i reszte osprzetu.


Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
Ma to kilka plusów moim zdaniem:
- prawdopodobnie małe koło rozrządu da się łatwiej kupić  od Cromy niż do 132,
- można założyć wspomaganie od Cromy.

Właśnie, czy w końcu komuś udało się do wtrysku Boshowskiego  w DOHC założyć pompę od plusa? Mi się wydaje że trzeba nieco pomodzić żeby to zamontować. Możliwe też ze da sie zmienić koło zębate w pompie wspomagania ze 132 na koło pasowe, ale wciąż nie widziałem takiego działającego rozwiązania.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 03, 2010, 12:38:16 pm
Cytat: "Cyneq"
Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
No wlasnie nie pasuje bo w 132 jest nakretka o duzej srednicy i gwint jest na wale, a croma ma mocowane male kolo za pomoca sruby wkrecanej w wal o duzo mniejszej srednicy, mozna je oczywiscie sprobowac np roztoczyc(chociaz to cholernie twarde i chyba nie da rady) tyle ze gdzie wtedy przykrecisz kolo pasowe ? Jedyna opcja to spróbowac zastosowac cały wal od cromy
Cytat: "Cyneq"
Właśnie, czy w końcu komuś udało się do wtrysku Boshowskiego w DOHC założyć pompę od plusa?
Mi sie udalo -zamontowalem pompe JKC z plusa 97 do bloku silnika dohc z kolektorem wtryskowym 132. Mocowanie wykorzystuje wspornik filtra oleju z argenty z uchem pod alternator, ktory jest odpowiedio zeszlifowany(tak aby pompa była w osi) oraz elementy orginalnego mocowania pompy z silnika OHV(te blaszane) -po zeszlifowaniu wspornika przekladasz odpowiednia srube od dołu pompy i skrecasz, od góry natomiast wykorzystane jest orginalne mocowanie i orginalna łapa alternatora od dohc -ta wygieta w L z tym ze wymagało to chyba przegiecia czy obnizenia troche. Sama pompa jest umiejscowiona w miejscu rozdzielacza zaplonu, pedzona paskiem klinowym z kola dohc, a pasek napinany tak samo jak w alternatorze. Problem w tym ze kolektor gaznikowy nie posiada tego mocowania jak we wtryskowym i aparat musi byc wtedy w głowicy.
Wczesniej to samo mocowanei było wykorzystane w SPI boscha w 2.0 na kolektorze gaznikowym, tyle ze inaczej była rozwiazana łapa napinajaca- był to kawalek plaskownika zaparty o blok w okolicach odmy ktory to "odpychał" pompe od bloku ale nie bylo to zbyt stabilne i mialo bardzo maly zakres regulacji wiec nie polecam tego rozwiazania. NA dzien dzisiejszy to juz chyba lepiej dorwac elektryczna pompe wspomagania od astry za okolo 300zl i nie bawic sie w samoróbki
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Styczeń 03, 2010, 13:52:42 pm
Ja posiadam Silnik DOHC z orgnalnego poloneza 2000 i on posiada śrubę na wale a nie nakretkę. Mam również Dohc z Fiata 131 i on ma właśnie nakrętkę. Więc który lepszy??
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Styczeń 03, 2010, 13:55:37 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "Cyneq"
Ależ to przecież jest fajna sprawa, jeśli tylko pasuje na wał.
No wlasnie nie pasuje bo w 132 jest nakretka o duzej srednicy i gwint jest na wale, a croma ma mocowane male kolo za pomoca sruby wkrecanej w wal o duzo mniejszej srednicyi


Niektóre DOHCe też tak mają, np mój, więc pewnie się to zdarza częściej. Mam lewogwintową śrubę z nakrętką 22, więc może być to samo.
Masz gdzieś jakieś zdjęcie porównawcze małego koła od 132 a Cromy?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Maj 03, 2010, 22:06:26 pm
Mam okazję kupić przednią osłonę wału korbowego od cromy razem z mocowaniem na czujnik. Czy bedzie ona pasować do DOHCa ze śrubą na wale i czy czujnik będzie zamontowany dzięki niej w odpowiednim miejscu??

[ Dodano: 30 Maj 2010 11:20 ]
Mógłbym prosić jakieś zdjęcie zamontowania czujnika położenia wału w 2.0 GSI??? :?:
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 12, 2010, 00:06:46 am
Cytat: "bodzik"
przy moście 4,3 polskie krzyżaki domagają się wymiany (charakterystyczny stuk) co kilka miesięcy,
Sprobowac dorwac niemieckie -sa takowe podobno na pierwszy montaz lady -daja rade w 2.0 ohc i nie ma problemu. Sa tez pasujace od ktoregos meska sprintera -nie wiem od ktorego -trzeba popatrzec w katalogach

Cytat: "bodzik"
nie stosujcie poduszek z łady, niska jakość,
Dobre orginalne od argenty ale trudno osiagalne -mozna dac poduszki od silnikow r6 bmw- ale sa one duzo twardsze

Cytat: "bodzik"
ruski bendix nie spisał się, stenmot? chodzi idealnie,

jaki rozrusznik ? bosch ,magneti czy duceriel(albo jakos tak :P  )

Cytat: "bodzik"
Jak ktoś ma ochotę to po poprawkach będzie miał katalogowe osiągi 2.0 ie.

Tutaj moze byc problem(zaplon)  :roll:
Proponuje dac tez dluzszy most -4,3 to stanowczo za duzo do 2.0, na miasto to 4,1 jak lubisz cisnac albo 3,9 jak jezdzisz nolmalnie -wtedy dopiero da sie odkryc zalete 2.0
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Czerwiec 12, 2010, 00:43:44 am
Elwood, ja się powoli zaczynam (z ogromnym żalem i rozterką) żegnać z tym ładnie brzmiącym dohcem i powiem szczerze, że niemam zbytniej chęci w kombi modzić tego zestawu. Zostanie on w dość niedługim czasie wyjęty i przejdzie kompleksowy przegląd celem sprawdzenia oddziaływania mojego stylu jazdy na tą jednostkę i wykrycia ewentualnych błędów lub wad.

A wracając do tematu.

Krzyżaki to są i od isuzu, podobno land rovera i innych cudów tylko, że to nadal droga przez mękę. Najrozsądniejsze wyjście to mod w wałem z jakiejś bmki, raz na zawsze zniknie problem krzyżaków.

Rozrusznik z wałkiem wirnika o średnicy 14mm, wg danych z katalogów głównie MM takie robiło, na pewno bosch tego nie tykał.. Jako że elmot to w czystej postaci MM to pasuje również do rozruszników z kanta/ poloneza. Ten z kanta pasuje idealnie pod dolot dohca.

Zapłonem w prosty sposób można się pobawić stosując regulowaną podstawkę czujnika położenia wału, niestety również przestawiamy moment wtrysku. W ramach eksperymentu może ktoś się pobawi w dłuższy dolot, regulacje ciśnienia paliwa, fazowanie rozrządu, policzony wydech. To powinno pozwolić na zbliżenie się do orginału, który swoją drogą ma spory rozrzut mocy i trudno powiedzieć jakie realne wyniki miał wychodząc z fabryki. Łukasz na ubiegłorocznych czerniewicach na orginalnym wtrysku miał 4 konie i 20 Nm więcej od 2.0 gsi.

A co do mostu to na dłuższym nie ma już tak fajnej reakcji na gaz. Dłuższy most zda egzamin u mnie jedynie z mocniejszym silnikiem.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 12, 2010, 01:17:18 am
Cytat: "bodzik"
A co do mostu to na dłuższym nie ma już tak fajnej reakcji na gaz. Dłuższy most zda egzamin u mnie jedynie z mocniejszym silnikiem.
Nie ma bo brak paliwa przy depnieciu lub za pozny zaplon. Silnik musi ciagnac a most nie ma tu nic do rzeczy
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: jimo#1921 w Czerwiec 12, 2010, 01:45:04 am
Cytat: "bodzik"
Mit awaryjnego dohca można spokojnie wsadzić między bajki

Cytat: "bodzik"
ja się powoli zaczynam (z ogromnym żalem i rozterką) żegnać z tym ładnie brzmiącym dohcem i powiem szczerze, że niemam zbytniej chęci w kombi modzić tego zestawu. Zostanie on w dość niedługim czasie wyjęty i przejdzie kompleksowy przegląd celem sprawdzenia oddziaływania mojego stylu jazdy na tą jednostkę i wykrycia ewentualnych błędów lub wad.


;)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: bodzik w Czerwiec 12, 2010, 21:26:32 pm
Cytat: "Elwood#1887"
Nie ma bo brak paliwa przy depnieciu lub za pozny zaplon. Silnik musi ciagnac a most nie ma tu nic do rzeczy


Czyli innymi słowy "mocniejszy silnik";) Nowy most o bardziej cywilizowanych przełożeniu niż 4,3 już mam, czaka tylko na dostosowanie.
btw: Możesz wrzucić gdzieś do neta charakterystykę 2.0 ie Siurzewskiego?


@jimo
 Czy w tych zdaniach które raczyłeś zacytować jest jakakolwiek sprzeczność?

Żeby nie było zbędnego gadania: DOHC nigdy się nie zepsuł, nie strzelił focha, nie zagotował, nic nie pękło, nie urwało się, spalanie miło zaskoczyło, panewki nie tłuką mimo jazdy która nie jedną ohvke by zniechęcała do współpracy, zawory i gniazda się nie wypalają, olej nie znika w dziwny sposób, uszczelka pod głowicą nie pada, na gazie lata jak na benzynie, jedynie jest mniej agresywna reakcja na wciśnięcie pedału gazu. Czyli z cyklu "lać paliwo, zmieniać olej i jeździć".

Z kombi zostaje wyciągnięty bo robi miejsce następcy. Po wyjęciu zostanie rozebrany jedynie w celach naukowych i badawczych a nie dlatego, że wymaga jakiejkolwiek naprawy. Po tych oględzinach zostanie złożony, lekko poprawiony i trafi do kolejnego auta niespodzianki.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: święty w Czerwiec 13, 2010, 21:28:35 pm
A ja się pochwalę że w tarnowie jeździ kolejny taki DOHC tyle że 1.6, pochodzący z Tipo i na nowym bloku , na odwróconej głowicy i osprzęcie z GSI , jedynym problemem jest komp od GSI co odcina kiedy w 1.6 zaczyna się zabawa.
Jak znajdę fotki do zraz je zapodam , zresztą to właśnie dzięki temu kombiakowi co go razem z właścicielem oglądaliśmy na czerniewicach powstał ten projekt :)

Znalałem:
(http://img215.imageshack.us/img215/3574/dsc00867medium.jpg)

(http://img227.imageshack.us/img227/6591/dsc00870medium.jpg)

(http://img221.imageshack.us/img221/9348/dsc00868medium.jpg)

(http://img717.imageshack.us/img717/4360/dsc00869medium.jpg)

Jak podjedzie na bajerkę to zrobię nowe fotki , jak to teraz jest ogarnięte
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Czerwiec 13, 2010, 22:14:42 pm
Czy kolega święty mógłby zamieścić zdjęcie jak zamocowany jest czujnik położenia wału??? :?:
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 13, 2010, 22:17:47 pm
Cytat: "bodzik"
: Możesz wrzucić gdzieś do neta charakterystykę 2.0 ie Siurzewskiego?
To musisz gadac z Siurzewskim, ja jestem tylko wladza wykonawcza jezeli chodzi o motor :P  Wykrecil 103KM na seryjnym zaspawanym do polowy wydechu(podczas kreciola zachaczyl pieniek i bylo to spawane na szybko wieczorem, a nastepnego dnia rano byla hamownia) Generalnie z tego co mowil to motor duzo lepiej chodzi na module digiplex od argenty/132 niz na poznijszej wersji z cromy ktora wtedy byla zalozona
A mocowania czujnika chyba jeszcze nie ma  :)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Czerwiec 20, 2010, 20:44:52 pm
A da się przełożyć komputer sterujący z jakiegoś auta żeby pasował pod wejścia poloneza i nie ucinał mocy i momentu tak jak oryginalny komputer/???/
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Czerwiec 22, 2010, 19:46:41 pm
Cytuj (zaznaczone)
A da się przełożyć komputer sterujący z jakiegoś auta żeby pasował pod wejścia poloneza i nie ucinał mocy i momentu tak jak oryginalny komputer/???/
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem, jesli by tak było to moznaby przezucic kompa np od astry 1.6, tylko ile w tym prawdy ze te kompy sa zamienne? Moze ktos sie w tym temacie wypowie?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 22, 2010, 22:08:35 pm
Cytat: "radzio_1991"
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem
 Masz chyba na mysli abimexa w astrze. Jak tak to kompy sa tylko podobne, w 1,4 jest rozdzielacz a w poldzie jest juz modul. A astra GSI to chyba tylko 2.0 bylo
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Czerwiec 23, 2010, 19:39:20 pm
Cytat: "Elwood#1887"
radzio_1991 napisał/a:
ja słyszałem ze polonez GSi ma taki sam komputer jak astra 1.4 i sa one zamienne na wzajem

Masz chyba na mysli abimexa w astrze. Jak tak to kompy sa tylko podobne, w 1,4 jest rozdzielacz a w poldzie jest juz modul. A astra GSI to chyba tylko 2.0 bylo


nie chodziło mi o abimexa, chodziło mi o astre II na wilepunktowym wtrysku, byłu w różnych wersjach silnikowych począwszy od 1.2, i słyszałem własnie ze polonez GSi ma ten sam komputer co astra II 1.4 na wioelopunktowym wtrysku wie ktos cos moze o tym?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 23, 2010, 22:09:27 pm
Komp może i ten sam, ale mapy inne na pewno  :idea:
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Czerwiec 24, 2010, 10:26:56 am
Cytuj (zaznaczone)
Komp może i ten sam, ale mapy inne na pewno
Ale Czy na komputerze z astry będzie chciał pracować silnik?? Sprawdzał to ktoś??
Tytuł: argenta
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Lipiec 06, 2010, 15:36:51 pm
Może mi ktoś powiedziec ile stopni ma wyprzedzony zapłon 2.0 DOHC na wtrysku ? Jeżeli ktoś posiada taki silnik to na jakim zapłonie najlepiej silnik pracuje?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Lipiec 07, 2010, 14:58:18 pm
Elwood#1887, a ile stopni był (jest) wyprzedzony zaplon w tych silnikach?
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 01, 2010, 20:34:28 pm
Z przyjemnością informuję że powstał kolejny 2.0 DOHC GSI. Jest to srebrno czarny Caro+. Porusza się on w okolicach buska zdroju. Ma zrobiony on od podstaw układ wydechowy, pozostał tylko oryginalny kolektor wydechowy. Niedługo w planach mam pomiar na hamowni.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 01, 2010, 22:26:13 pm
Cytuj (zaznaczone)
Elwood#1887, a ile stopni był (jest) wyprzedzony zaplon w tych silnikach?
Tak jak w polonezie 1.6 czyli 12 stopni jak dobrze pamietam

Cytat: "pold20"
Z przyjemnością informuję że powstał kolejny 2.0 DOHC GSI.
To wrzuc jakies foto i opis- jakie czesci wykorzystales, z czym byly problemy itd
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 05, 2010, 21:31:07 pm
No więc od początku:
-Silnik 2.0 DOHC wersja gaźnikowa oraz wałem korbowym z centralną śrubą na klucz 22
- koło pasowe z 1.6 GSI stoczone o 9mm od tyłu
- czujnik położenia wału zamontowany na kantowniku dociętym czujnik i przewierconym od śruby które są oryginalnie przy przedniej obudowie wału korbowego
- kolektor dolotowy z Tempry 2.0 i.e wraz z listwą wtryskową i wtryskiwaczami, na końcu listwy przykręcone kolanko 90 stopni które umożliwiło bezproblemowe doprowadzenie paliwa (nie jak to pisał BODZIK aby skrócić listwę za czwartym wtryskiwaczem)
- przepustnica zaadoptowana od Leganzy 2.0 16V
- dla sprawnego jeżdżenia na gazie zamontowany BLOS BRC
- obudowa filtra powietrza założona od Poloneza 1.4 (w planach montaż stożka)
- układ wydechowy zrobiony od postaw z rury fi 60mm (wewnątrz 55mm) wraz z końcowym tłumikiem zrobionym od na bazie seryjnego tłumika z Poloneza (różnica polega na tym iż ma wstawione wewnątrz rury fi 60mm) tłumik zakończony końcówka fi 90mm na zewnątrz a 55mm wewnątrz, z seryjnego wydechu pozostał tylko kolektor wydechowy od 2.0, dwururka również zrobiona nowa
- alternator zamontowany od Fiata 131 2.0
- pompa od wspomagania założona polonezowska na dorobionych wsporniku złożonego z dwóch płaskowników
- skrzynia biegów pozostawiona seryjna od 1.6 GSI przełożona została tylko obudowa koła zamachowego
- silnik zalany olejem 10w40 natomiast most i skrzynia 85w140
- poza tym samochód przeszedł kapitalny remont blacharski
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Wrzesień 06, 2010, 17:10:41 pm
Jaki zastosowałeś regulator cisnienia paliwa? Co z termostatem(seria czy 125p)?- nie ma problemów z temperaturą? Czym sie sugerowałeś zakładając czujnik położenia wału? Jak pali na PB(zimny/rozgrzany)- równo pracuje? :)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 07, 2010, 23:47:22 pm
Regulator ciśnienia paliwa został zamontowany oryginalny z tempry 2.0 i.e. Termostat jest zamontowany seryjny z 2.0 i jak narazie temperatura jest ok choć czasem na postoju potrafi 110 stopni złapać mimo dwóch wiatraków na chłodnicy. Montując czujnik położenia wału zmierzyłem o ile "zębów" oddalony jest czujnik od osi wału korbowego w pionie w 1.6 GSI. Z odpalaniem na PB nie ma żadnych problemów bez względu na to czy jest rozgrzany czy zimny.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: święty w Wrzesień 08, 2010, 08:11:48 am
Na kompie z astry czy vectry GSI miga checkiem i tyle w tym temacie. Teraz jak są zimniejsze dni będziemy z tym walczyć ale wiem że nie będzie łatwo bo wg schematów opel ma jeszcze czujnik faz wałka rozżądu :/
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Wrzesień 08, 2010, 13:38:24 pm
pold20, A nie masz takiego wrażenia że jak jedziesz na wolnych obrotach to silnik ma wyższą temperatur? jak podniesiesz obroty( np redukcja biegu)to temp. spada do normy. Poza tym jak się zagrzeje to trudniej mi go odpalic na PB-trzeba z wciśniętym gazem, na zimnym odpala na dotyk.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 08, 2010, 22:44:22 pm
Cytat: "waldi919"
A nie masz takiego wrażenia że jak jedziesz na wolnych obrotach to silnik ma wyższą temperatur? jak podniesiesz obroty( np redukcja biegu)to temp. spada do normy.
W sumie może coś w tym jest. Osobiście nie jestem do końca zadowolony z tego SWAPu. Choć myślę jeszcze uda mi się coś poprawić.
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Wrzesień 09, 2010, 16:42:53 pm
Co u Ciebie nie gra? Napisz co jest nie dograne i warte jest poprawy. Może i mnie sie przyda:-) Choc ja na brak mocy nie narzekam... Byc masz cos inaczej zrobione i różnią się nasze projekty... Pokaż jakieś foty jak to u Ciebie wygląda ewentualnie filmik...
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Wrzesień 10, 2010, 23:02:56 pm
Ostatnio miałem małe problemy z gazem ale już naszczęście udało mi się je jak narazie usunąć. Mam małe problemy z benzyną a mianowicie praktycznie cały czas jak jadę na benzynie świeci kontrolka od wtrysku i jak przyśpieszam to szarpie tak jakby nie chodził na wszystkich wtryskach. Dzieje się tak tylko od 1000 do 3000 obr potem już ciągnie jak należy.

[ Dodano: 10 Wrz 2010 23:14 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8ee55540d8d9547.html
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: święty w Wrzesień 11, 2010, 12:19:50 pm
Ten wtrysk w gsi to porażka - zawsze coś mu się nie podoba - kumplowi co ma tipo1.6 dohc na tym wtrysku co chwila check swieci i albo problemy z obrotami albo nie chce zapalic , następny silnik będzie na elektronice magneti-marelli.
A takie szarpanie bylo u znajomego jak czujnik położenia wału był zamocowany na zbyt cienkiej blaszce i wpadał w wibracje przy małych obrotach.Zrobienie solidnego uchwytu rozwiązało problem :)
Tytuł: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Wrzesień 11, 2010, 12:44:49 pm
Musisz odczytac błędy u mnie na początku też byłe cyrki. Teraz juz jest ok ale czasem obroty świrują... i jak pisał Święty dłużej muszę kręcic na PB jak jest gorący, na zimnym odpala super. Ja mam jeszcze regulowany uchwyt do czujnika położenia wału ale to i tak nie to samo co aparat...
Tytuł: Odp: swap dohc do gsi
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Marzec 04, 2012, 21:03:42 pm
Pozwolę odświeżyć temat, Pojawił się jakiś nowy DOHC GSI czy historia tego zakończyła się na 4 egzemplarzach??