Autor Wątek: Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?  (Przeczytany 3286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« dnia: Listopad 03, 2006, 20:33:35 pm »

PEPCIO

  • Gość
Witam.
Od kilku dni posiadam Poldka Caro Plusa z układem hamulcowym Lucasa.
Słyszałem (i widziałem ale w Trucku) że czasami potrafi koło z tyłu odpa?ć wraz z półosi? . Jak często dziej? się takie rzeczy i czy można temu zapobiegać (je?li tak to jak?) Zaczynam się nieco bać bo żonka synka tym wozi - do tej pory je?dziłem wieloma wynalazkami przeważnie Fiatowskimi ale takich ,,jaj' nie było.
Pozdrawiam.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2006, 21:30:40 pm »

keichi

  • Gość
Oczywiscie na bebnach z tylu moze sie to zdazyc, znajomy mial juz tak dwa razy. Winny jest za to kamien polosi czyli ten pierscien ktory powinien trzymac lozysko a czesto wlasnie nie chce trzymac. W kazdym poldku moze sie poluzowac ale w starym ukladzie hamulcowym jazmo zatrzyma tarcze i poloska nie wyjedzie jedynie bedzie sie zdierac tarcza o jazmo. W nowym ukladzie na bebnach poloska poprostu wyjezdza cala z kolem na bok ale nie odrazu tylko powoli i da sie to wyczuc i zauwazyc za wczasu.

Na ten kamien (pierscien) jest jednak sposob. Trzeba go poprostu zaspawac, robi sie 2 albo 3 hefty symetrycznie i spokoj do konca czyli do nastepnej wymiany lozyska.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2006, 00:03:19 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta usterka pierscienia jest bardzo zadka ,na fabrycznych lozyskach praktycznie nie wystepuje
ale po naprawie moze sie zdarzyc (jak ktos zmienia lozyska u ludzi malo orientujacych sie w temacie ,czylu "fachoffcoff")

oska wyslizgnac sie moze tylko na zakrecie i tylko wewnetrzna ,czyli mniej niebezpieczny przypadek
w czasie jazdy na prosto tylne kola daza do zbieznosci ,wiec oska sie nie wyslizgnie

generalnie to nie obawialbym sie takiej niesparwnosci ,bo to praktycznie niezdarza
Truck ma inne lozyska i dzwiga toche ,wiec tam przy niedopatrzeniu moze sie wiele zdarzyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2006, 13:20:49 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
a ja znam typa ktoremu wyjechala oska na starym typie i co??keichi,

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2006, 16:21:34 pm »

keichi

  • Gość
Cytat: "G.T.#092"
a ja znam typa ktoremu wyjechala oska na starym typie i co??keichi,


jest to zabardzo niemozliwe :) chyba ze wywalil z tylu hamulce calkowicie :) zreszta polecam ksiazke naprawcza albo poprostu uwaznie sie przyjzec jak to wyglada na aucie i to jest nie mozliwe aby polos wyjechala bo tarcza oprze sie o jazmo. Oczywiscie jakby tak jezdzic dlugo (sam jezdzilem z wysunieta poloska jakis czas) to jazmo sie zeszlifuje i wtedy faktycznie poloska moze wyjechac. Ale to juz ekstremalny przypadek nie wiem jakim trzeba byc ignorantem i ciemniakiem aby jezdzic z taka usterka bardzo dlugo (widac, slychac i czuc ze z autem jest cos bardzo nie tak). Chociaz nic mnie nie zdziwi ostatnio jechala sobie rodzinka polonezem (juz na pierwszy zut oka widac ze ze wsi - nie mam nic do ludzi na wsiach jakby co) i tylne kola byly wygiete w bok o jakies 20 stopni i cale auto latalo na boki z czestotliwoscia proporcjonalna do predkosci. Wygladalo to komicznie i dramatycznie za razem ale ci ludzie najwyrazniej sie tym nie przejmowali. Nie rozumiem jak mozna tak zaniedbywac samochod (nie wazne czy to mercedes czy polonez czy cos innego).

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2006, 17:21:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to pewnie nie polos sie sie wyslizgnela tylko ktos flanszy nie przykrecil i wyleciala cala kompletna polos
kompletna az do bolu ,bo z flansza,lozyskiem,jazmem,zaciskiem,tarcza i kolem  :roll:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2006, 17:26:24 pm »

Gregs

  • Gość
U mnie w starym typie (tarcze z tyłu) prawie wyjechała póło?. Wła?nie jakby nie jarzmo, to straciłbym koło. Była taka temperatura, że kołpak się stopił i dosłownie spłyn?ł po kole. "Stary fachura" do którego oddałem auto, po wymianie łożyska nabił najprawdopodobniej stary pier?cień zamiast podgrzać i założyć nowy. Tak więc po kilku dniach...w trakcie wyjazdu (na dodatek w ?więto) wyjechała mi póło?ka....jedyne wyj?cie w tej sytuacji, to zaspawanie pier?cienia...Tak zrobiłem i wróciłem do domu. Jeżdżę tak do dzi?...już ponad rok, z tym że w bagażniku na wszelki wypadek mam zapasow?, kompletn? póło? :D

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 04, 2006, 17:37:16 pm »

keichi

  • Gość
Cytat: "Gregs"
U mnie w starym typie (tarcze z tyłu) prawie wyjechała póło?. Wła?nie jakby nie jarzmo, to straciłbym koło. Była taka temperatura, że kołpak się stopił i dosłownie spłyn?ł po kole. "Stary fachura" do którego oddałem auto, po wymianie łożyska nabił najprawdopodobniej stary pier?cień zamiast podgrzać i założyć nowy. Tak więc po kilku dniach...w trakcie wyjazdu (na dodatek w ?więto) wyjechała mi póło?ka....jedyne wyj?cie w tej sytuacji, to zaspawanie pier?cienia...Tak zrobiłem i wróciłem do domu. Jeżdżę tak do dzi?...już ponad rok, z tym że w bagażniku na wszelki wypadek mam zapasow?, kompletn? póło? :D


Mialem dokladnie tak samo. Ja juz jezdze 2 lata na zaspawanym kamieniu. Od razu wymienilem sobie wtedy lozysko i do dzis nie ma luzow.

Wypadanie półosi - układ lucas : prawda czy mit?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 04, 2006, 19:11:27 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Fabryczne nigdy się nie wysun?. po naprawie się to zdaża. Jużtak miałem na starym typie. Na szcze?cie jażmo nie pozwoliło by wyskoczyło. Ale już nieżle zostało przytarte i wymagało wymiany. Dlatego nie zmieniam łożysk tylko wymieniam całe póło?ki :)