Autor Wątek: Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)  (Przeczytany 23363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:50:49 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytat: Rafał#1951
Cytat: "fafik#1953"
Cytat: "Bogdan611"
silniki OHV rzadko kiedy trzymają fabryczne parametry,dlatego bardzo fajnie reagują nawet na najmniejsze usprawnienia :P
czasami nawet dobry efekt daje wymiana kata na I-szy tlumik z gaznikowca. I nie zawsze jest to placebo ;)

Nie jeden wlasciciel niejednego gsi to potwierdzi.

[ Dodano: 02 Sty 2011 22:52 ]
Cytat: "Larry075"
Cytat: "fafik#1953"
czasami nawet dobry efekt daje wymiana kata na I-szy tlumik z gaznikowca. I nie zawsze jest to placebo  


Masz na myśli puche z GLE? Mój kat był juz reanimowany i raczej nie powinienem mieć juz z nim problemów ale jednak ma swój wiek, i pewnie nie jest do końca przelotowy.
a co to znaczy reanimowany? Plukales go czy cos? Kata sie poprostu wymienia na nowy lub na wlasnie puzon z gle.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 02, 2011, 22:54:02 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Ja u Siebie wsadziłem zamiast kata puche z gle... myslałem ze bedzie bardziej słychac mugena przez to a sie zdziwiłem, i oczywiscie inaczej sie zbiera. Zauwazyłem to i na paliwie i na gazie. Nie jest taki hmmm "przymulony"
Poloneza, za milion czterysta?

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 02, 2011, 23:04:17 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "fafik#1953"
a co to znaczy reanimowany? Plukales go czy cos? Kata sie poprostu wymienia na nowy lub na wlasnie puzon z gle.

Pękł zaraz za katem przez złączką, nałożona i zaspawana rura... oj gruba, złączki też lekko podspawałem i ogólnie jest szczelny.
Cytat: "Młody#1955"
Zauwazyłem to i na paliwie i na gazie. Nie jest taki hmmm "przymulony"

Nie wiem czy to własnie nie to u mnie siedzi, jest strasznie przymulony, jadąc 60 na IV biegu wciskam bardziej gaz i tylko słysze jak ssie powietrze i ma zamiar się zebrać, ale trzeba jednak wcisnąć więcej gazu aby szedł.

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 03, 2011, 07:43:39 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
Po solidnej obróbce głowicy jesteś w stanie zbliżyć się do deklarowanych 87 KM
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 03, 2011, 17:34:58 pm »

Kagan

  • Gość
Panowie a kolektor ssący i wydechowy mam tylko wypolerować i zgrać z otworami w głowicy czy zwiększyć srednice poprzez szlifowanie na całej ich długości? Czym to zrobic? ile podszlifować? otwory w głowicy też powiększyc?

[ Dodano: 03 Sty 2011 17:44 ]
Jak to się będzie miało do GAZU I GENERACJA ( stan lotny)

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 03, 2011, 18:12:36 pm »

Buszek

  • Gość
Cytat: "Kagan"
Panowie a kolektor ssący i wydechowy mam tylko wypolerować i zgrać z otworami w głowicy czy zwiększyć srednice poprzez szlifowanie na całej ich długości? Czym to zrobic? ile podszlifować? otwory w głowicy też powiększyc?


Liczyłem kiedyś głowice z ohv i wychodzi na to ,że średnice kanałów są jak najbardziej OK , najwięcej do zebrania jest przy łączeniu z kolektorami .

Z resztą to powinna być Twoja biblia do sukcesu http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=13&t=1907 . Zastosuj się do tego i będziesz zadowolony .

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 04, 2011, 09:02:01 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
1. zgraj
2. początek wydechu (GSI) można przyszlifować spawy
3. ssący. Jak powiększać średnicę to całych kanałów. Nei ma sensu zwiększać srednicy na przejsciu kolektor-głowica jak zaraz będzie wąsko. Zgraj to i tyle. Przed zaworem ssącym jest załamanie kanału - wyprowadź na równo. Wypoleruj grzybki ssących, przeszlifuj nierównosci w całych kanałach ssących - papier 200 - nie drobniej.
Fajne są ściernice listkowe - jakby małe kawałki papieru przyklejone krawędziado wałka. Dopasowuja się do kanału. Dostępne w marketach. Kamienia używaj raczej przy obróbce spawów i innych wystających krawędzi. Aczkolwkie to lepiej kupić frez palcowy.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 04, 2011, 12:44:12 pm »

Larry075

  • Gość
Mam na warsztacie szlifiereczke prostą pneumatyczną, nawet nie używana ale mam problem z dostaniem frezów 6mm, przechodziłem przez wszystkie supermarkety i nic

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 04, 2011, 12:49:41 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
Ja używałem wiertarki celma z giętkim wałkiem.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:16:55 pm »

Larry075

  • Gość
Krótkie, ale bardzo ważne pytanie, czy silnik 1.6 można poprzez tulejowanie przerobić na 1.5? Z tego co wiem 1.6 nie da się tulejowac ale to wynika z braku materiału między cylindrami, ale czy nie da się roztoczyć na III wymiar naprawczy i wprasować tuleje na pojemność 1500ccm?

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:26:44 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A po co :shock: chcesz grubszymi tulejami usztywnić blok?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Lekki Tuning 1.6 GSI (koło zamachowe,kolektor, glowica)
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:36:32 pm »

Larry075

  • Gość
Takimi małymi kroczkami szykuje się do uturbienia poloneza, niedługo będę obrabiał głowice (mam drugą na warsztacie). Całą góre chciałbym sobie zrobić na spokojnie, a później tyllko połozyć na mój blok z hydroszklankami.

Jak można wyczytać wyżej jakość jest marna, skoro przy seryjnej mocy potrafią zrobić się znaczne progi, to pomyślałem nad tulejami z dobrego żeliwa a nad tłokami pomyśle później (znaczy juz mniej wiecej wiem co zrobie).

Pytanie, da się czy nie, głowice mam od 1500 i tej pojemnośći wolał bym się trzymać. Mam też blok 1,5 ale nie ma hydroszklanek