Autor Wątek: Pęknięty pasek rozrządu  (Przeczytany 17511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pęknięty pasek rozrządu
« dnia: Grudzień 14, 2009, 22:47:28 pm »

niuniek89

  • Gość
Witam,

mam pytanko pęki mi wczoraj pasek rozrządu. i chciał bym się dopowiedzieć czy jak pęknie pasek to mogę się pokrzywić zawory, dźwigienki itp. i jaki mniej więcej jest koszt naprawy. z góry dziękuje

Pozdrawiam
Sebastian Woźniak

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2009, 22:49:01 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Idziesz do skpepu i kupujesz:
- pasek rozrządu polonez 92 - 14zł
- laski popychaczy bierzesz na wymówienie komplet (4ssące + 4 wydechowe) - 8zł szt

Wymieniasz pasek rozrządu.
Zdejmujesz pokrywę zaworów, wymieniasz laski popychaczy, regulujesz luz zaworowy.
Jeździsz dalej.

Koszt 14zł + 8*ilość pogiętych lasek + robota.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2009, 22:53:22 pm »

niuniek89

  • Gość
tylko ja chciałem go jeszcze wczoraj odpalić na popycha zanim się dowiedziałem o tym ze się pasek zerwał to nic się nie zmienia? Czy moglem coś jeszcze bardziej uszkodzić?

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2009, 23:03:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bardziej już nie :) Co się miało pogiąć to się przy zerwaniu pogięło i tak zostało.
LAski popychaczy (te pogięte przewaznie wydechowe) powymieniasz pasek zmienisz i będzie śmigał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2009, 00:34:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"
(te pogięte przewaznie wydechowe)
ssace  :mrgreen:

Cytat: "niuniek89"
jak zaprowadziłem go do mechanika to gościu powiedział e ze będzie musiał głowicę sięgacza wymieniać popychacze dosłownie wszystko :/i trochę się przeraziłem

pomylilo mu sie z hydropopychaczami ,albo wogole nie wie o czym mowi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2009, 14:52:37 pm »

niuniek89

  • Gość
to w takim razie nie ma konieczności ściągania głowicy? to powiedzcie mi co mogło się dokładnie tam poginąć zęby mnie mechanik nie naciągnąć. :D

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2009, 15:37:49 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
No te laski. Zeby wyjac je, wystarczy odkrecic "klawiature", nic wiecej. Po co glowice ;)

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2009, 16:32:50 pm »

niuniek89

  • Gość
ok, nio i niestety nie dowiedziałem się dzisiaj co się dokładnie popsuło:(bo nie miał czasu zajrzeć do niego :evil: . ale z góry dzięki ;)już wiem co mówić gościowi jak będzie chciał mnie naciągnąć:)pozdrawiam:)

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2009, 19:37:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tylko wymiana paska i tylko wymiana lasek i ustawienie luzu zaworowego.
100zł za cąłą robotę. Ustal z góry, i patrz mu na ręce, bo ci laski młotkiem poprostuje zamiast nowych włożyc.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2009, 20:07:43 pm »

niuniek89

  • Gość
nie mam jak mu patrzeć na rance do go oddalę i ma mi naprawić i zadzwonić jak skończy ale z tego co mi mówił to za szybko do nie dostane :( :( na koniec roboty poproszę wszystkie części jakie były uszkodzone. a z tego co widziałem polonezów nie miał żadnych więc innych części mi nie podłoży:)

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2009, 20:29:48 pm »

niuniek89

  • Gość
nie wiem czy amator po-prostu tak mi powiedział. ale naprawia dobrze bo cala rodzina do niego jeździ :D

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2009, 18:10:07 pm »

niuniek89

  • Gość
dzisiaj albo jutro ma go rozebrać i dopiero wycenić ile będzie to kosztować :/ bo jeszcze nawet nie wiem ile będzie robocizna a auto odstawiłem w poniedziałek :/

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2009, 18:20:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bożesz ty mój !

Zabieraj to auto od tego kretyna !
Szukaj kogoś z forum z łodzi !
Na rany chrystusa ! za flaszkę ci to ktoś zrobi !
Tam nie ma co rozbierać !

Roboty na godzinę, a on się z tym sra tydzień !

Wiadomo co jest do zrobienia !

Sam to zrób ! To prosta robota nie wymagająca ŻĄDNEJ SPECJALISTYCZNEJ WIEDZY

Klucz 38, klucz 13, klucz 10 kombinerki szczelinomierz.
Tyle !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2009, 18:32:06 pm »

niuniek89

  • Gość
nie mam go jak nawet do niego zabrać :(a sam nie będę się zabierał za to bo się nie znam na autach i jak bym go rozebrał to później przy składaniu pól części mi by zostało tak ze bym drugi silnik złożył :D

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2009, 18:37:16 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Typowe zagrywki tzw. "mechaników". Stworzyć atmosferę wielkiego problemu, którego rozwiązanie graniczy z cudem. Z wielkim oporem i niechęcią zabierać się za naprawę z uwagi na jej złożoność i niezbędną wysoką precyzję/doświadczenie/znastwo problemu... Gdy przerażony ceną klient chce zrezygnować z naprawy wtedy "mechanik" ujawnia się, że jest niezastąpionym cudotwórca i tylko w jego rękach niemożliwe stanie się. Lekko schodzi z wygórowanej po stokroć ceny. Następnie aby zachować powagę sytuacji przetrzymuje pojazd kilka dni co ma uwiarygodnić wycenę... Gdy klient nie widzi odpier... fuchę w pół godziny albo zleca to jakiemuś swojemu uczniowi.

Nie fach i znajomość mechaniki jest potrzebna a umiejętność manipulowania klientem. Lepiej nagadać się jak pobrudzić... Oni chyba rok łachów nie piorą, żeby wyglądać na pracującego...

Stingerek akurat wyjątkowo ma rację i możesz sam to nawet zrobić. Satysfakcja gwarantowana. Po pierwsze z własnej dobrze wykonanej roboty a po drugie możesz pochwalić się tym potem temu "mechanikowi" żeby go...

Weź napisz ile chce za tą robotę to chyba przyjadę normalnie...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2009, 18:47:01 pm »

niuniek89

  • Gość
nio tak jak powiedziałeś "DF" on to robi specjalni po pewnie naprawa jest mało kosztowana ale za to czasochłonna, i woli najpierw naprawi auta na których może więcej zarobić :/ dostaniesz stówę i flaczek na rozgrzanie po robocie :D

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:00:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Naprawa nie jest czasochłonna !
W momencie w którym się za to zabierzesz, twój kumpel jak się za bardzo nie będzie śpieszył to siedząc z boku nie zdąży piwa wypić ! Maksymaline godzina za pierwszym razem !
To jest banał !

Zdejmujesz pasek klinowy poluzowywując alternator.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym (klucz 38mm zapierasz o podłużnicę) za pomoca rozrusznika. (lekko pykasz kluczykiem i musi puścić)
Odkręcasz chyba 5 czy 6 śrub M8 (klucz 10mm) zdejmujesz osłonę rozrządu.
Zdejmujesz stary pasek, zakładasz nowy.
Skręcasz do kupy.

Następnie zdejmujesz obudowe filtra powietrza (13mm klucz)
Potem pokrywę klawiatury zaworów 4 śruby M8 na klucz 10mm.
Odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów (klucz 13 i kombinerki)
do maksymalnego luzu. Wyciągasz laski popychaczy WSZYSTKIE 8szt.
4 krótkie i 4 długie ( nie pamietam ktore są ssące które wydechowe ale to nie istotne)

Patrzysz które proste które pogięte. proste wkładasz z powrotem pogięte wymieniasz.
Ustawiasz luz zaworowy zgodnie z książką.

Cytuj (zaznaczone)

Regulację luzu zaworów należy wykonywać w następujący sposób:
— po zdjęciu pokrywy głowicy obracać wał korbowy do chwili aż w czwar-
tym cylindrze zawór wydechowy zacznie się zamykać, a zawór ssący
otwierać, odpowiada to początkowi ssania w czwartym cylindrze, więc
w pierwszym cylindrze przebiega suw pracy;
kluczem nasadowym przytrzymać śrubę regulacyjną (5, rys. 2.72),
a kluczem oczkowym zluzować nakrętkę (6), wsunąć szczelinomierz o gru-
bości 0,17 mm dla obydwu zaworów: ssącego i wydechowego i pokręcać
kluczem do chwili, aż szczelinomierz zacznie się przesuwać między dźwigien-
ką a zaworem z wyraźnym oporem; w tym położeniu Śrubę (5) unieruchomić
nakrętką (6), ponownie sprawdzić prawidłowość regulacji luzu szczelino-
mierzem i jeśli zachodzi potrzeba, poprawić regulację dla obydwu zaworów
pierwszego cylindra;
— obrócić wał korbowy o 180" i wyregulować luzy zaworów trzeciego
cylindra;
— obrócić wal o dalsze 180° w ceiu regulacji luzów czwartego cylindra;
— po obróceniu o następne 180"
1
 wyregulować luz w drugim cylindrze.
Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn zachodzi konieczność regulacji luzów
zaworów na gorącym silniku, naiezy używać szczelinomierza o grubości
0,25 mm dla obydwu zaworów: ssącego i wydechowego.
Regulacja zaworów na gorącym silniku nie jest zalecana, trudno bowiem
ustalić temperaturę gorącego silnika, która podczas wykonywania czynności
regulacyjnych może się zmieniać w znacznym stopniu, co w rezultacie da
błędny wynik.

Skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.
W kieszeni została ci stówka


KAŻDY Z TUTAJ OBECNYCH za pierwszym razem też był przerazony ale tylko do momentu w którym nie skonczyl roboty, to jest tak prosta robota jak wymiana klocków hamulcowych.
Dasz radę !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:06:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Stingerek, ja Cię tylko proszę, żebyś odnośnie śrub pisał tylko rozmiary pod klucz, bo chyba nigdy się nie nauczysz  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:15:40 pm »

niuniek89

  • Gość
jutro jak nic nie zrobi to zabieram go i spróbuje sam to naprawić;)najwyżej bardziej zepsuje :D

Pęknięty pasek rozrządu
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:20:08 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
niuniek89, nie zepsujesz :) Jak cos to pisz tu, pomożemy! :) Najlepiej jest sie uczyc na wlasnych bledach... Jak nie sprobujesz to sie nie nauczysz :)