FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: fripin w Marzec 27, 2017, 08:55:05 am

Tytuł: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 08:55:05 am
Cześć,
czy moglibyście mi coś poradzić ponieważ ja już dostaję szału z moim problemem. Ostatnimi czasy stałem się właścicielem Poloneza Caro 1.5 GLE. Jak wiadomo jak kupi się samochód to najpierw trzeba ponaprawiać po poprzednich właścicielach. A że ma blachy w dobrym stanie (brak dziur) to chciałbym go odbudować na niemal ideał. Najpierw na warsztat poszły standardowo hamulce i regulacja silnika. Z wyjącym mostem po wymianie oleju mechanik stwierdził, że luzów na łożyskach nie ma, nie cieknie więc taka jego natura, że jest głośny.
No ale do rzeczy - jednym z problemów, które nie dają mi spokoju jest metaliczny stuk przy gwałtowniejszym ruszaniu. Podczas jazdy on nie występuje. Najpierw myślałem, że to coś z przedniego zawieszenia ale po dokładniejszym osłuchaniu wydaje mi się że to z okolicy wału lub skrzyni. Pytanie co to może być? Krzyżak od strony mostu został wymieniony bo był na nim cholerny luz, przedni był nie ruszany. Jak sądzicie co to może być?
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Marzec 27, 2017, 12:12:00 pm
Krzyżaki wału, poduszka skrzyni, poduszka silnika, tuleje resorów.... do sprawdzenia.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 13:26:44 pm
Poduszka silnika odpada. Na resor mi to nie brzmi więc faktycznie pozostaje skrzynia i  krzyżak przy skrzyni. Osobiście myślałem że to ten krzyżak przy moście stukał ale dopiero po wyjeździe od mechanika się okazało.  :(
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Varisella w Marzec 27, 2017, 13:40:54 pm
Podpora może być wyrwana. Krzyżaki pasują od LR Disco. Montujesz i zapominasz o ich istnieniu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 13:53:11 pm
Podpora może być wyrwana. Krzyżaki pasują od LR Disco. Montujesz i zapominasz o ich istnieniu.

Jeszcze jakieś bardziej pancerne polecacie? :D

Podpora nie wiem w jakim jest stanie, w weekend powinienem mieć czas wjechać na kanał i zobaczę. Tylko wybić stary krzyżak będzie ciężko :D

Co jeszcze mogło się posypać żeby to sprawdzić?
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 27, 2017, 13:56:49 pm
A most nie ma nadmiernego luzu kątowego na ataku. Może sworzeń satelitów jest już dobrze podcięty i stuka mechanizm różnicowy.

U mojego brata kiedyś poluzowało się mocowanie środkowe resora i most przesuwał się raz do przodu raz do tyłu na tyle na ile pozwalała mu śruba spinająca pióra resora.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 14:58:09 pm
Tyle ile udało mi się zajrzeć pod samochód stojący na kołach to nie rzuciło mi się nic w oczy żeby było nie rak z resorami. W weekend zwolnię garaż z kanałem to będę musiał to sprawdzić, może jakieś zdjęcia uda mi się zrobić.

Ale jeśli to by była poduszka od skrzyni biegów to hałasowałoby za każdym razem gdy zmieniało by się bieg i gwałtownie dodawało gazu. A to stukanie zaobserwowałem tylko przy ruszaniu, albo jak podjeżdżam pod próg w garażu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 27, 2017, 15:18:40 pm
obsłuchaj silnik. stetoskopu pewnie nie masz, wystarczy prosty kijek dł. około 0,5 m. jeden przykładasz do kości policzkowej drugi koniec do silnika i dokładnie słyszysz czy szumi czy stuka.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 15:23:43 pm
obsłuchaj silnik. stetoskopu pewnie nie masz, wystarczy prosty kijek dł. około 0,5 m. jeden przykładasz do kości policzkowej drugi koniec do silnika i dokładnie słyszysz czy szumi czy stuka.

W trakcie jazdy może być kiepsko, bo pod maską nie siedzę, a na postoju jest wszystko ok :D Problemu żadnego z silnikiem nie ma, poza tym to jest dźwięk ewidentnie spod spodu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: markus w Marzec 27, 2017, 22:14:07 pm
Sprawdz te dwa drazki tzw.kosci .Maja one silenbloki , ktore  po latach  nie siedza sztywno w obudowie . Przy ruszaniu wydaja dzwieki  typu uderzenie stuk . Silentbloki  musza byc zawulkanizowane w uchu drazka .
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 27, 2017, 23:12:35 pm
 
Sprawdz te dwa drazki tzw.kosci .Maja one silenbloki , ktore  po latach  nie siedza sztywno w obudowie . Przy ruszaniu wydaja dzwieki  typu uderzenie stuk . Silentbloki  musza byc zawulkanizowane w uchu drazka .
W sensie chodzi o mocowanie resorów, wahaczy czy czego?
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 27, 2017, 23:19:28 pm
drązki reakcyjne.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Marzec 28, 2017, 05:58:49 am
O gumach stabilizatora nikt nie wspomniał?
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 28, 2017, 08:34:06 am
A to kolega ma kombi bo w gle nigdy nie było fabrycznie staba z tyłu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 28, 2017, 09:50:14 am
A to kolega ma kombi bo w gle nigdy nie było fabrycznie staba z tyłu.
Nope, nie mam kombi ;)
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Marzec 28, 2017, 10:06:59 am
A z przodu nie wytłuczone? Mimo wszystko, radzę sprawdzić.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 28, 2017, 10:20:56 am
Zaraz wyjdzie, że mam cały samochód do wymiany :D
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Gordo#1806 w Marzec 28, 2017, 11:28:52 am
Wymienisz pół układu napędowego i  zawieszenia, a potem wyjdzie, że klucz do kół kulał się po bagażniku.  :d :jezyk2:
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 28, 2017, 11:48:22 am
Faqtycznie. Mi stuka deska co ją pod podnośnik podkładam...
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Marzec 28, 2017, 11:57:57 am
Coś w tym jest. Ostatnio zresztą pisałem, że mechanik wymienił mi w masterze całe przednie zawieszenie, a później sam doszedłem, że zderzak kłapał o budę, bo mocowanie z jednej strony było obłamane.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 28, 2017, 12:02:26 pm
Jeździsz jeszcze do niego?  <rotfl2>
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 28, 2017, 12:13:48 pm
Na moim mechaniku się jeszcze nie zawiodłem :D Starszy facet, emeryt więc mam większe zaufanie do niego w kwestii Poloneza niż do dużych warsztatów, które robią na ilość i niby poprzedni właściciel wymieniał olej w moście i uszczelniacze ale jak się wlazlo w kanał to korek nie wyglądał na nawet przetarty szmatką a co dopiero jakby ktoś klucza na nim użył. Sam ma w garażu odbudowanego Dużego Fiata z 82 r. w idealnym stanie a ostatnio u niego czarna Wołga Gaz 24 stała. :D Największa jego wada, że faktury się od niego nie dostanie, więc w razie sprzedaży nie ma jak udowodnić, że faktycznie było coś robione. Ale coś za coś ;)
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: markus w Marzec 28, 2017, 13:13:05 pm
Fripin , guma w uszach  kosci nie moze miec rozwarstwien z metalem drazka . Ta guma ma być zwulkanizowana z drazkiem ,   ma sprezynowac , jak montujesz nowe drazki to luknij  w Morawskim ,  podaje przy jakim obciazeniu to robic i jakie wysokosci ma miec karoseria mierzona do podstawy . Rozwarstwine  niezle stukaja  wlasnie przy ruszaniu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 28, 2017, 13:38:19 pm
Jeśli to może chodzić o zawieszenie, to po zrobieniu hamulców zauważyłem, że przy mocniejszym hamowaniu samochód mi ściąga na prawo i to dosyć znacząco. Byłem przekonany że to stukanie jest gdzieś z okolicy mostu więc nie wspominałem o tym.  <mysli>
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 29, 2017, 11:47:22 am
Jednak nie uda się wjechać na kanał w ten weekend  :( Ale może Poldolot będzie miał okazję się przelecieć jakieś 200km. Zobaczymy co jeszcze z niego wyjdzie.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Marzec 29, 2017, 15:14:34 pm
W celu poruszania drążkiem stabilizatora nie musisz nawet wchodzić pod pokład, a ewentualny luz wyczujesz od razu.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 30, 2017, 08:18:52 am
Tak ale to mi nie rozwiązuje problemu ściągania samochodu przy hamowaniu :D
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 30, 2017, 09:56:25 am
problem sam się nie rozwiąże. jeśli samochód ściąga przy hamowaniu to oznacza że zacisk drugiej strony nie hamuje z właściwą siłą. gdzieś popełniłeś błąd.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 30, 2017, 12:00:19 pm
Ehhh nie mam teraz czasu się za to wziąć :( dopiero za tydzień będę miał trochę czasu. Chociaż nie wiem co mogło pójść nie tak przy wymianie klocków u mechanika.  :(
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 30, 2017, 20:46:30 pm
pisałeś o "zrobieniu hamulców". wymiana klocków to nie jest "zrobienie" hamulców.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Marzec 31, 2017, 08:16:54 am
pisałeś o "zrobieniu hamulców". wymiana klocków to nie jest "zrobienie" hamulców.

Nie no oprócz tego tylny prawy zacisk był zastany, linka ręcznego była wymieniana. A cały układ był zapowietrzony i samochód nie hamował. Dopiero po zapompowaniu było czuć szarpnięcie ale hamulce zaraz odpuszczały. Z przodu zaciskom nic nie dolegało i nawet odpowietrzniki udało się odkręcić. Tarcze były jeszcze w dobrym stanie i nie wymagały wymiany. Później standardowo spuszczenie płynu, zalanie świeżym i odpowietrzenie.

Teraz samochód w końcu hamuje i ma hamulec ręczny ale to ściąganie... :(
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Kwiecień 03, 2017, 08:45:45 am
No przejechałem się nim w trasie jakieś 200km i powiem tak - jest źle. Jak samochód był załadowany 3-ma osobami + ja to stukania przy ruszaniu nie było słychać. W trasie 130 wyciągnął, do 140 już miał ciężko się rozbujać z 4 osobami i wiatrem. Po takiej jeździe okazało się jednak, że wolne obroty spadają grubo poniżej 800 i silnik ledwo pracuje, do tego faluje na niskich obrotach. Nie ma mocy. Jak trochę ostygnie ma problemy z odpalaniem - kręci się rozrusznikiem, już czuć, że silnik ma zamiar załapać ale jak mu się nie wyciągnie minimalnie ssania albo nie wciśnie gazu trochę to zgaśnie. Nie może się sam wkręcić na wolne obroty i ich utrzymać. Do tego skrzynia biegów się strasznie trzęsie więc zapewne poduszka skrzyni biegów idzie do wymiany razem z tym gumowym łącznikiem i podporą wału, która wydawało mi się, że grzechocze przy wyższych obrotach.  <smutny>
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Kwiecień 03, 2017, 12:30:00 pm
zacznij od regulacji gaźnika. śrubę regulacji obrotów wykręcaj aż silnik będzie ledwo się kręcił. śrubą składu mieszanki- kręcąc ją delikatnie, wykręcaj, wkręcaj- szukaj właściwej pozycji- staraj się znaleźć pozycję kiedy silnik będzie pracował najszybciej i równo. wkręcając śrubę regulacji obrotów podnieś obroty na 800- 900. silnik musi być rozgrzany do 90 stopni. po każdym choćby najmniejszym ruchu śrubą daj silnikowi czas na odpowiedź. silnik reaguje powoli. po każdym ruchu śrubą zobacz jaki jest rezultat.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: trucker w Kwiecień 03, 2017, 12:40:09 pm
Dobrze by było też ustawić zapłon (na lampę) oraz zmienić świece, kable oraz kopułkę wraz z palcem rozdzielacza.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Kwiecień 03, 2017, 12:46:36 pm
Coś czuję że czeka mnie długa droga do wyprowadzenia tego samochodu do porządnego stanu :D

Dobrze by było też ustawić zapłon (na lampę) oraz zmienić świece, kable oraz kopułkę wraz z palcem rozdzielacza.

Świece, kable, kopułka i palec podobno były w grudniu wymieniane przez poprzedniego właściciela i wyglądają faktycznie na nowe. Nie wiem jak ze świecami bo nie wykręcałem.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Kwiecień 03, 2017, 18:52:53 pm
na unieruchomionym silniku pościągaj kable ze świec, chodzi o to żebyś na pracującym silniku nie musiał się szarpać z kablami, załóż kable "prowizorycznie". odpal silnik i kombinerkami zdejmuj po kolei kable ze świec, odłączenie świecy dobrze pracującej pogorszy pracę silnik. zdjęcie kabla ze świecy źle pracującej nie wpłynie na jego pracę.
Tytuł: Odp: Polonez Caro - stuk przy gwałtownym ruszaniu
Wiadomość wysłana przez: fripin w Kwiecień 09, 2017, 10:48:15 am
No to tak:
- podejrzenie, że kuleje jeden cylinder jest odrzucone, świece, kable, kopułka i palec są nowe. Nie ustawiany był tylko zapłon bo nie miałem od kogo pożyczyć lampy
- gaźnik jest ustawiony tak żeby na zimno z włączonymi światłami i ogrzewaniem tylnej szyby, które się odpala po przekręceniu kluczyka miał 1000 obr/min. Może to trochę przydużo ale jak w przyszłości przyjdzie podtlenek LPG to i tak do tych 1000 by dobiło :D
- przy bujaniu zawieszeniem nie wyszło nic - wszystkie gumy są na swoim miejscu, nie są sparciałe, nie ma luzów na nich wszystko jest sztywno za równo z przodu jak i z tyłu, problem się zrobił bo zaczyna mi bardziej ściągać samochód w prawo więc jeśli to nie luzy to musi być coś z geometrią
-podpora wału jeszcze się trzyma ale zaczyna parcieć więc trzeba będzie wymienić, przegub elastyczny jeszcze jest ok, na krzyżakach nie ma luzów
-z tego co zostaje najbardziej prawdopodobne to ten stuk może być spowodowany sporym luzem w moście, ale kasowanie tego luzu to już zdecydowanie nie naprawa na amatorskie garażowe warunki
-okazało się że wszystkie wężyki elastyczne ciekną więc komplet idzie do wymiany, rurki hamulcowe są już w stanie zagrażającym bezpieczeństwu więc prawdopodobnie też będzie trzeba je wymienić
- ramie regulatora siły hamowania się zapiekło do tego stopnia że wygląda jak banan więc zapewne i ramie i sam regulator pójdą do wymiany, kół z przodu nie zdejmowaliśmy żeby zobaczyć co się dzieje z hamulcami z przodu bo nie starczyło czasu
- no i tak dodatkowo wyszło ze guma od łapy sprzęgła jest pęknięta, cieknie spod pompki paliwa no i od spodu w okolicach uszczelki od głowicy jest zapocone ale nie wiem czy to faktyczny wyciek czy jest brud po poprzednich robotach, nie starczyło czasu żeby wyczycić
- ruda zaczyna wychodzić na progach i zjadło prawe mocowanie lewarka więc do czasu kiedy się nie przywitam z lakiernią trzeba będzie to zabezpieczyć ale przy próbie zdjęcia tych plastikowych nakładek okazało się że nie da się tego odkręcić a część tych plastików już jest urwana więc czeka mnie rozwiercanie i wymiana i wkrętów i plastików