Autor Wątek: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak  (Przeczytany 34901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« dnia: Marzec 28, 2011, 23:10:34 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Chciałbym przedstawić swoje auto forumowiczom :)
Deawoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI MR 97
Auto od nowości w rodzinie, zakupione przez dziadka z salonu w Ciechanowie. Dziadek jeździł nim do kościoła i do miasta nigdy nie robił większych tras niż 50km. Zawsze garażowany, robione wszystko na czas tzn. olej bo zawieszenie do tej pory ma oryginalne. Później odkupiony od dziadka przez jednego z zięciów, jeździł trochę ponad rok w Markach tam dołożony miał alarm i centralny zamek, wujek dostał auto służbowe samochód wrócił na wieś i stał w garażu nie cały rok, po tym czasem odkupiony przez moich rodziców w 2003r. z przebiegiem 53tyś. km za 7000zł, jeżdżony przez mamę również tylko do miasta i kościoła. W 2007r. został zamontowany gaz Lovato II gen. Od tamtej pory jeżdżony w większość na gazie. Do tej pory ma przejechane 95,5tyś. km i cały czas rośnie, w zeszłym roku przeszedł w moje posiadanie i zaczęła się zabawa. Jeżdżę nim nie cały rok ale miałem z nim kilka przygód, wyjazdu na imprezy, nocne wypady, mazury i różne przygody czasem lepsze czasem gorsze ale nigdy mnie nie zawiódł nie ważne jaka była sytuacja on zawsze jechał. Czasem mnie denerwuje i mam go dość ale to tylko Polonez :)
Teraz opiszę trochę co auto ode mnie dostało czego nie dał salon:
Silnik:
-pełna seria od nowości nic nie robione, wymieniony tylko rozrząd i świece no i wiadomo olej cały czas na Lotosie 10w40. Jedyna modyfikacja to założona rura dolotowa zimnego powietrza.
Nadwozie:
-brak zbędnych spoilerów i naklejek
-Lampy przednie z czarnym środkiem.
-Maska z Bad Loockiem Hand Made
-Grill siatka z tyłu
-Przedni zderzak siatka
-Końcówka wydechu ULTER
-Felgi alu letnie RH Classic 7Jx15 z oponami bieżnikowanymi 195/50 zimowe alu Rial z oponami Kormoran
Wnętrze:
-Fotele Inter Groclin Relax w czerwone paski
-Boczki drzwi czarne materiałowe z modelu MR 95
-Elektryczne sterowanie szyb przednich
-Czerwono-Białe podświetlanie zegarów
-Czerwony zegar
-Czerwone podświetlanie sterowania nawiewów
-Podświetlany schowek
-Podłokietnik Scorpion
-Środek kierownicy z logo FSO
-Diodowe żarówki oświetlenia wnętrza
-Skórzany mieszek
Car Audio:
-Jednostka sterująca SONY GT-300
-Głośniki przód średnie tony z Opla Vectry B
-Głośniki tył Pioneer TS-GT1340s
-bagażnik wzmacniacz Blaupunkt GT 2 Special Mk II 400W
-Tuba Blaupunkt GT 2 Special Mk II 200W
-Radio CB Cobra 19 DX IV + antena Hustler

W najbliższym czasie szykuję się do swapa silnika na 1.4 16V Rover, bo niestety seryjne OHV po mimo niskiego przebiegu już zaczyna już brakować mu mocy i panewka grać. No i czekają na obszycie w pół skórę nowe fotele Inter Groclin Standard w Czerwone Krzaki.
Perspektyw jest jeszcze dużo co do zmian w aucie ale zobaczymy jak fundusze pozwolą. W planach podczas swap'u
to zrobienie przelotowego wdechu, przeróbka sprzęgła na hydrauliczne na podwójnym docisku, zmiana cewki zapłonowe na MSD Blaster II, obniżenie przodu, dolot z chwytem zimnego powietrza i jeszcze parę innych rzeczy które wyjdą same w trakcie prac.
Mała galeria:





« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2011, 21:33:24 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2011, 22:26:03 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
panowie nie chcę zakładać nowego tematu a znaleźć nie mogę odpowiedzi na swoje pytanie. Robiąc swap'a czy przekładać tylko wiązkę silnika czy też i część wiązki wewnątrz samochodu?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2011, 11:25:36 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Jak masz oryginalną wiązkę z plusorovera to całość, jeśli nie, to wkładaj samą silnika. U mnie jest instalacja auta abimexowa i podpiety rover i działa elegancko ;)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2011, 16:04:39 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
mam całość bo mam całego plusorovera na chodzie kupiłem go dla swap'u po jeździłem nawet trochę zrobiłem o kolo 4tyś. km silnik zachowywał się dobrze tylko most niepotrzebnie wykończyłem. Czyli pruć deskę rozdzielczą i przekładać wszystko co w środku?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2011, 02:38:16 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Jak lubisz się bawić dla samej zabawy to tak. W przeciwnym wypadku przerzucasz tylko wiązkę spod maski i gra gitara. Cała trudność operacji złączenia wiązki silnika z wiązką budy polega na spięciu 7 (słownie: siedmiu) kabelków.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2011, 21:20:56 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
bawić się nie chcę bo swap ma być robiony w miarę sprawnie z potrzeby że jest to auto warsztatowe więc jest dość potrzebne. Czyli odpinam złącze 13ktotne podpinam rovera i wszytko czy jest jakaś rzeźba?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2011, 21:39:30 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba złącze 13-krotne w boshu nie dogada się z roverem.
Ja u siebie (GSi) musiałem:
- podpiąć pompę paliwa pod przekaźniki po kompem (w skrzynce bezpieczników wpiąłem się w bezpiecznik od pompy)
- poprowadzić stały plus z aku na instalacje budy
- podać 2x plus po stacyjce na kompa i cewkę
- podpiąć kontrolkę od ładowania
- podłączyć obrotek (kabelek sygnałowy od cewki leci dalej do budy i w zależności od wersji: jeżeli plusorover to podmieniasz styki, jeżeli mr93 to lutujesz kabelek do starego styku)
- czujnik temperatury po prostu przepinasz

Ot i cała filozofia :D Tylko pamiętaj, żeby wszystkie "masy" podpiąć, ba ja o jednej zapomniałem i auta po swapie nie mogłem 3 dni uruchomić :P
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2011, 09:14:55 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
bo szczerze to chyba szybciej bym przełożył całą wiązkę niż bawił się w dorabianie.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2011, 10:48:21 am »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Jak uważasz. Mi sztukowanie wiązek zajęło jakieś 2 godziny z przerwą na piwo.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2011, 10:56:26 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
chyba przełożę całą bo chce wymodzić Caro w cabrio, to tylko bym zamienił silniki i wiązki i jeździł Atu z 1.4 a Caro z 1.6
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2011, 22:27:03 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
swap się odwleka na wakacje... ale za to mam nowe fotele :)

FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2011, 23:33:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
śliczne. Zazdroszczę :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 12, 2011, 08:19:07 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
nie ma czego :) Twoje też są bardzo ładne i ciekawie zrobione.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 12, 2011, 11:59:08 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6603
  • Płeć: Mężczyzna
Czy w tych IG siedzi się niżej niż w zwykłych fotelach?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 12, 2011, 12:53:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W tych IG siedzi się "luźniej w tyłku" niż w zykłych IG standardach - jak widzisz mają już nowy typ siedziska. Ten sam który ja mam w Aku.

A w porównaniu do całkowicie zwykłych seryjnych foteli, siedzisz niżej, "na oko" 3-4cm niżej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

FSO Polonez Atu+ GLI swap GTI
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2011, 22:32:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Coraz bliżej wakacji i coraz bliżej swapa z Rovera silnik już wytargany zostało jeszcze wiązkę, wał i wydech. Silnik umyć wymienić rozrząd i uszczelniacze bo zarzygany jak nie wiem...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2011, 14:08:11 pm »

nethero

  • Gość
Co do wiązki silnika, to na pewno nie ma sensu zmieniać całej.
Po prostu dopasuj wiązkę silnika 1.4 do tego co masz, to jest raptem 6 czy 7 kabelków,
i to na jednym złączu 13-pinowym w komorze silnika od strony pasażera.
Dorobisz sobie komplementarną wtyczkę do tego złącza i będzie ładna p&p wiązka.
Ztcp to dodatkowo trzeba dołożyć do niej kabel od temperatury.

Oddzielnie prowadzisz do istniejących obok 2 kabli: +12 dla całego samochodu (łącząc to z aku i alternatorem)
oraz wzbudzanie. O czerwonym od rozrusznika nie muszę chyba wspominać. I wsio.

Aha: ponieważ przekaźniki od pompy i zasilania kompa masz pod kompem w 1.4,
to w centralce wyjmujesz te przekaźniki i mostkujesz te obwody.

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2011, 22:46:58 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
w tej kwesti już postanowione wiązka wnętrza wylatuje cała... jest tyle roboty co kot napłakał, myślałem że będzie więcej roboty ale wymontowanie poszło sprawnie dlatego montaż też nie powinien sprawić większych kłopotów.

Dziś złożyłem rozrząd wraz z wymianą uszczelniaczy, sprzęgło, układ zapłonowy, rozmontowałem kolektor ssący i dekiel leci na dniach do piaskowania.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 26, 2011, 16:14:55 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Mały up tematu:
Czysty silnik i skrzynia



Wypolerowany i zalakierowany alternator:


Przepustnica:


I nowy komplet LuK'a:


Dziś jeszcze wypolerowałem górę sterownik silnika a boki pomalowałem na czarny połysk jutro będą zdjęcia :)
I znowu Up dokończyłem sterownik :p

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2011, 18:45:55 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: FSO Polonez Atu+ GT by RSilak
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 27, 2011, 17:56:27 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
te foty są przed czy po polerce? bo jakoś nie widzę tutaj polerki :]
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)