FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Lupo w Lipiec 11, 2005, 13:45:58 pm

Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Lipiec 11, 2005, 13:45:58 pm
Problem: niezaleznie od ustawien dmucha na goraco, nawet jak jest wylaczona dmuchawa to leci gorace powietrze , a przy obecnych warunkach pogodowych to masakra.

Podejrzenie: wadliwy (niedomykajacy sie) zawor na nagrzewnicy.

Pytania:

Poniewaz nie mam o tym pojecia :D

0. Macie jakis inny pomysl co to jest?
1. Jak ona wyglada?
2. Jak wyglada ten zawor?
3. Czy ciezko to samemu zmienic?
4. Ile by za to chcieli w warsztacie??

Zdjecia mojego "V8" ;)

zdjecie1 (http://www.lupo.prv.pl/Obraz 0055.jpg)
zdjecie 2 (http://www.lupo.prv.pl/Obraz 0057.jpg)
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Lipiec 11, 2005, 15:28:27 pm
Możesz kupić zywkły zawór kulowy i zamontować go w miejscu dotychczasowego. Co prawda przez to stracisz możliwo?ć jego obsługi z wnętrza pojazdu, ale będzie on niezawodny. Jego wymiana to 10 minut roboty.

Pozdrawiam
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Lipiec 11, 2005, 16:01:11 pm
a moze po prostu odczepila/urwala sie linka idaca do kabiny do suwaka   twierajaca/zamykajaca ten zawor. u mnie tak bylo.
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: ANMARI w Lipiec 11, 2005, 21:20:42 pm
Je?li masz te słynne suwaki do regulacji nawiewu to zawsze Ci będzie waliło ciepłe powietrze - chyba że wymienisz zawór na jakis inny bo oryginalne zawsze przepuszczaj?!:(
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Lipiec 11, 2005, 22:33:20 pm
z tego co sie orientuje to zawor z Lublina sie swietnie nadaje do carowki.ja mam plusa wiec z autopsji tego nie wiem,ale slyszalem takie opinie i widzialem takie rozwiazanie u kilku osob.Ponoc lepszy efekt
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Lipiec 12, 2005, 17:19:35 pm
Jutro zabieram go na dzialke i sie tym pobawie i dokladniej przyjrze bo i tak jade przy nim pogrzebac (olej, filtry, swiece i te sprawy).

Dzieki i pozdrawiam :)
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Lipiec 12, 2005, 20:38:05 pm
Cytat: "lupov"
Jutro zabieram go na dzialke i sie tym pobawie i dokladniej przyjrze bo i tak jade przy nim pogrzebac (olej, filtry, swiece i te sprawy).

Dzieki i pozdrawiam :)

Wiesz jeżeli on puszcza, a wszystko na to wskazuje to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko jego wymiana. Jest to element nienaprawialny. Otrzymałe? kilka alternatywnych metod na rozwi?zanie tego problemu dobierz jedn? z nich dla siebie.

Pozdrawiam
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Lipiec 13, 2005, 20:26:55 pm
Okazalo sie ze sie nie domyka, jesli zamyka sie go za pomoca wewnetrznych pokretel. Jest lekko uszkodzony i stad tak. Domknac go mozna reka i jakos to narazie sie spisuje.
Tak czy inaczje konieczna jest wymiana. Jak go skoluje to wymienie.

Poki co w trakcie inspekcji pokazalo sie ze tylne kolo puszcza plyn hamulcowy i cos jest przekombinowane ze sruba na misce olejowej bo jest cala zaklejona jakims czerwonym czyms  :?:
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Bedzio#1833 w Lipiec 14, 2005, 19:08:57 pm
a u mnie nawet jak domykam reka do oporu ten zaworek to dalej cieple/gorace powietrze!!  :mad:  :mad:  zaznaczam ze zaworek jest prawie nowy kilka miechow temu wymieniany!!

Cytuj (zaznaczone)
bo jest cala zaklejona jakims czerwonym czyms


to czerwone cos to silikon uszczelniajacy odporny na wysokie temperatury!! pewnie cieklo i ktos uszczelnil tym
Tytuł: Dmucha na goraco - wymiana zaworu w nagrzewnicy.
Wiadomość wysłana przez: Lupo w Lipiec 14, 2005, 19:52:38 pm
No i teraz strach ruszac ze mi znow bedzie cieklo jak to zdrapie.

Podjade chyba na jakis warsztat niech mi to po wymianie albo zakleja albo przed zmienia miske olejowa i juz.