Autor Wątek: 2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy  (Przeczytany 45219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 29, 2005, 22:51:07 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Przez dwa dni walczyłem z TBI poniewaz po 10 latach domagał sie wyczyszczenia. Rozebrałem całosc, wyczysciłem no i chodzi troche lepiej. Tutaj mam pytanie : Czy w innych miastach tez nie mozna dostac uszczelek do TBI ?

Też  :x . Nawet jak FSO produkowała polonezy to nie mogłem tych gówien zdobyć nawet w samych firmowych (z autoryzacj? FSO - np. sieć Polmozbytu) sklepach. Cóż poradzić...? Jak uszczelki się porwały (lub trzeba było je po kawałku zdzierać) to trzeba sobie je po prostu wyci?ć z grubej kartki względnie z odpowiedniej gumy.
Cytuj (zaznaczone)
Tutaj chciałbym sie zapytac znawców DOHC o jeszcze jedn? pierdołe która spedza mi sen z powiek  : Kupiłem dwururke starego typu z mysla o zaadoptowaniu jej do DOHC, ale trzeba j? nagi?c zeby poł?czyc z kolektorem DOHC. Jak j? naginaliscie, na zimno czy na gor?co a moze nie obejdzie sie bez flexa i spawarki ?

Trzeba j? po prostu przerobić - bez cięcia i spawania się niestety nie może obej?ć - albo wykorzystuj?c górn? czę?ć dwururki oryginalnej (od dohc) , w odpowiednim miejscu przycinaj?c rury, względnie je lekko ponaginać (jak dasz rade to na zimno - na gor?co. po podgrzaniu paliniem łatwiej się rury poddaj? i maj? mniejsz? tendencję do załamywania się podczas gięcia) żeby dobrze i bez ostrych załamań ze sob? pasowały i pospawać... albo można przerobić dwulufę z poldka (najlepiej now?, ale fabryczn?, bo tylko taka długo wytrzyma - rzemiosło pordzewieje i rozsypie się błyskawicznie, co przy uwzględnieniu wł?zonej pracy w przeróbkę - się nie opłaci) nie wykorzystuj?c nic z 132/argenty - mój stary opis sprzed kilku lat, ale ci?gle aktualny  :mrgreen: :
Cytuj (zaznaczone)
(...) przerobić dwururkę polonezowsk? - nadaje się do tego zarówno i ta starego typu lub nowsza w caro.
Poniżej opis jak to poprawnie wykonać.

- odcinamy płytę mocowania do kolektora od dwururki
- odwracamy j? o 180 st. (czę?ć dolna będzie teraz płaszczyzn? przylegania do kolektora, więc należy j? starannie wyrównać z pozostało?ci spawów) i będzie pasować pod szpilki kolektora fiatowskiego
- przymierzyć i przyci?ć odpowiednio rury dwururki; fiatowska jest troszkę niższa i ma krótsze rury - jednak wielko?ć przycięcia jest zależna od posiadanej wersji silnika DOHC - blok 1.6 jest najniższy, a 2.0 najwyższy (1.8 i 1.6 o skoku 79,2mm pomiędzy nimi) , więc w zależno?ci od wysoko?ci bloku odpowiednio więcej lub mniej należy rury skrócić;
- nagi?ć odpowiednio rury - płyta mocowana do kolektora fiatowskiego jest obrócona w płaszczy?nie o około 90 st. (porównaj sobie kolektory - wystarczy na nie spojrzeć)
- ponownie zespawać.


Pomy?l nad przerobieniem kolektora PN GSI  :mrgreen: - więcje pracy, większy koszt ale pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu.

[ Dodano: 2005-01-29, 23:26 ]
Cytat: "Piotrek#389"
zdjecia ze swapu...

Pozwolę sobie na krótki komentaż do ww. zdjęć.

1. Widok zespołu wtryskowego jednopunktowego wtrysku Boscha, z poloneza plusa 1.6 GLI w silniku 2.0. Jak widać - jest on przykręcony bezpo?rednio do ga?nikowego kolektora silnika dohc.
2. Zdjęcie zł?cza głównej wi?zki wtrysku. Podejrzewam, że jest to kostka calkowicie seryjna - jednak musiałby to potwierdzić kto? kto ma zwykłego seryjnego plusa GLI.
3. Widok na kolektor z przerobion? dwururk? polonezowsk? od modelu GLI oraz oczywi?cie - na dobrze widoczn? na zdjęciu sondę lambda (uwaga do Elwooda - tak też można zrobić, tzn. mam na my?li, że przerobiona może być seryjna krótka dwururka od modeli caro - nie trzeba wtedy przerabiać nic dalej - lub też zarówno długa dwururka stargo typu, tzn. z polonezów z lat 78-91 - wtedy jednak usun?ć trzeba pierwszy tłumik jaki jest w caro i wykombinować poł?czenie z dwururki z rur?).
4. Czwarte zdjęcie przedstawia ogólny widok na komorę silnikow? Poloneza Plusa 2.0 GLI - czyli można się przynajmniej przez moment zachwycić  :mrgreen: , bo taki model jest do zrobienia !!! Gratulacje Tomek.
5. Widok z przodu. Ciekawy patent z poł?czeniem wyj?cia układu chłodzenia ze zbiorniczkiem wyrównawczym  ;) Widać też kabalek czujnika położenia wału id?cy w lew? stronę oraz czujnik temperatury (ten od wi?zki układu wtryskowego) wtręcony w trójnik - w miejsce argentowskiego - czyli jak widać, pasuje.

Niedługo kilka kolejnych zdjęć, nieco dokładniejszych  :mrgreen:  Również dopiszę do nich co? od siebie.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 30, 2005, 18:33:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niestety dwururki seryjnej Caro nie przerobie poniewaz zaczep ł?cz?cy trzyma sie tylko na jednej srubie i przepuszcza jak auto jest obci?zone. Tłumiki tez maj? juz dosc.(przy okazji wymiany silnika wymienie chyba tez pół samochodu ;) ). Dlatego zakupiłem star? dwururke - odpada jeden tłumik. Oczywiscie kupiłem orginalne portki - kto zakładał rzemiosło ten wie : przesuniecia rur na uszczelce kilka mm, otwory to ktos chyba wiercił po 4 piwach, a zeby to spasować w aucie to trzeba posiadać mocne rece, duzo cierpliwosci i kogos do pomocy(najlepiej). Oczywiscie nie obejdzie sie bez pomocy narzędzi udarowo-naginaj?cych typu łom czy młotek. Róznica w cenie orginał -rzemiosło to ok 23 zł. Dwururke przerobie albo dospawam od góry kawałek tej orginalnej fiatowskiej - zabaczymy w trakcie co i jak. Na kolektor GSi na razie sie nie skusze, szkoda mi na niego kasy - za jakis czas dorobie go na zamówienie.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 31, 2005, 09:57:07 am »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Tutaj mam pytanie : Czy w innych miastach tez nie mozna dostac uszczelek do TBI ?


A w jaki? serwisach opla pytałe??
TBI700 (czy 7000 ???)  które jest w poldkach Abimexowych to dokładnie to samo które jest w Oplu kadecie (nie wiem dokładnie które roczniki) i  benzynowej Corsie B (na pewno wersja 1.2 45 KM, około 1993 roku).

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 31, 2005, 16:20:10 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Mam pytania odnosnie pompek do L-Jetronica.

1. Czy trudno jest zamontowac pompke zanurzeniowa w baku, gdzie jej nie bylo?
2. Czy da sie w miare prosto przerobic pompke zanurzeniowa na niezanurzeniowa?
3. Jaka mniej wiecej powinna byc wydajnosc pompki do L-Jetronica w 2,0 we Fiacie 132?

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 31, 2005, 17:00:53 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Ad1. Żeby zastosować pompkę zanurzeniow? najlepiej zmienić bak na ten na przykład od GSI (zakładam że masz teraz GLE gdzie niema otworu na pompke w baku)
Ad2. Poco j? przerabiać jak można j? zanle?ć tanio do kupienia ;) Zanurzeniowa jest droższa, oczywi?cie mówie o uzywanych.
Ad. 3 Ja u siebie zastosowałem pompkę od GSI i jest dobra. Ona ma ok. 4barów. Łatwo to sprawdzić czy bedzie dobra. Trzeba j? podł?czyć do zasobnika paliwa (tej rurki przy wtryskach) i jak poleci paliwo krućcem powrotu, tz. "przełamie" regulator ci?nienia to się nadaje :D

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 31, 2005, 19:53:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do Cyneq :
W serwisie opla akurat nie pytałem o uszczelki ale w ponad 10 sklepach które odwiedziłem pytałem sie tez o uszczelki od kadeta i vectry których nie było. Nie wiedziałem natomiast ze pasuja tez od corsy.( a pasuja od 1,2 1,4 1,6 /93 tak mam w ksi?zce) Problem dotyczy tylko tych dwóch które opisałem poniewaz cała reszta czyli : gumowa pod filtr, okr?gła papierowa pod osłone wryskiwacza i na kolektor dolotowy (tutaj spotkałem sie z dwoma wersjami tej uszczelki : papierowa, najprawdopodobniej rzemiosło i metalowo-gumowa znacznie grubsza podobna w budowie do uszczelek do tłumików, tak? miałem w aucie chyba orginalna jak? fso dawało na montaz) s? do do dostania w kazdym prawie sklepie z czesciami do fso.

Do DooMinick :
AD1 : Po co bawic się w przeróbki baku skoro mozna zdobyc bak od wersji wtryskowej, ewentualnie mozna zastosować pompe elektryczn? zewnetrzn? gdzies pod maska. Mozna spróbowac dopasowac cos od jakiegos niemca(np od kadeta tam tez montowali L i LE-jetronic. Pzy okazji mam do sprzedania cał? instalacje wtryskow? do argenty(LE-Jetronic) i troche klamotów od niej, jak ktos jest chetny to prosze na priv lub GG.
AD2 : Pompy zanurzeniowej raczej nie przerobisz na zewnetrzna poniewaz te pompy najczejsciej s? chłodzone przez paliwo w którym s? zanurzone i dlatego czesto padaj? jezeli jezdzi sie na rezerwie(problem znany posiadacz? instalacji LPG)
AD3 : NIe wiem, najprosciej zobaczyc w ksiazce od opla(po to przeciez sa :roll: )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 31, 2005, 20:14:47 pm »

GeOrGe#411

  • Gość
Jeszcze ad. 1. Powiem tak, muszisz zastosować bak od wtryskowca nie tylko ze względu na miejsce mocowania pompy lecz także na to że posiada specjalne przegrody i pompa nie zasysa powietrza przy 1/4 zapełnienia zbiornika paliwem na zkrętach, co w instalacjach z tryskiem jest dosyć kłopotliwe. Miałem tak na pocz?tku i poprostu czasmi nie dało się samochodu zapalić jak było mało paliwa ponieważ wcze?niej pompa zassała powietrze, a poza tym silnik przerywał. Powiem tak, szukaj baku i pompy od GSI (ja tak zrobiłem i o wszystkich problemach zapomniałem)
Uważaj tylko przy zakupie pompy bo ta do wtrysku jednopunktowego jest troche inna i ma mniejsze ci?nienie tłoczenia na poziomie 0.5bara (mi kiedys go?ć na giełdzie chciał tak? sprzedać ale przeszedłem sie po giełdzie i popytałem i znalazłem odpowiednia) Jak by? chciał to mogę ci podesłać jak taka pompa wygl?da na maila

[ Dodano: Pon 31 Sty, 2005 ]
Znalazłem że w L-Jetronicu pompa paliwa musi dawać ci?nienie od 2,5 do 2,7bara. Moim zdaniem może być też o większej wydajno?ci poprostu regulator bedzie wiecej przepuszczał

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 31, 2005, 20:33:44 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Dzieki. Pozostanie mi wariant z pompa niezatapialna, bo baku raczej zmienial nie bede. Na allegro po prostu pompki niezatapialne zaczynaja sie od 70zl w gore, a tansze sa np z Lanosa, ktore wygladaja na zatapialne.

Ile w Wawie/Wrocku kosztuja na gieldach czy szrotach takie niezatapialne pompki (mniej wiecej), bo nie wiem, czy 100 za pompke to przeplacam czy nie...

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 31, 2005, 20:37:47 pm »

Czaku

  • Gość
Ostatnio w robocie sprzedalismy caly bak kompletny z Gsi za 150 zl u nas pompy do daewoo chodza  w granicach 150-200 zl

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 01, 2005, 07:53:36 am »

GeOrGe#411

  • Gość
DooMinick#1823 pamiętaj co ci napisałem wcze?niej! Jak nie założysz baku z przegrodami nie bedziesz mógł je?dzić na rezerwie bo samochód nie bedzie ci chciał je?dzić. Nie wiem ile kosztuje bak bo go dostałem ale pompka kosztowała 160zł na giełdzie w Białymstoku

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 01, 2005, 08:10:27 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Nie mam zamiaru zakladac pompki zanurzeniowej, tylko zwyczajna, jak od Poldka Trucka itp.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 02, 2005, 23:16:05 pm »

Piotrek_

  • Gość
kolejna porcja fotek 2.0 GLI, któr? zaraz skomentuje Mroziu ;)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 02, 2005, 23:43:58 pm »

Mrozek#83

  • Gość
1. Mocowanie boschowskiego zespołu cewek zapłonowych - przed kolektorem ss?cym. W przypadku Abimexa - cewek nie trzeba ruszać z nadkoli.
2. Mocowanie czujnika położenia wału (najprawdopodobniej w miejscu czujnika digiplexowskiego). Widać też koło pasowe plusa z wieńcem zębatym. Takie koło sprawia mniej problemów z zamontowaniem do dohc niż koło abimexowskie, dlatego iż abimexowskie nacięcia ma na bieżni o dużo miejszej ?rednicy od bieżni paska klinowego(nie widać jej bez dokładniejszego przyjrzenia się) i któr? to wła?nie bieżnię trzeba trochę stoczyć, żeby w ogóle nasadzić abimexowskie kołko na wał dohc. Może się też po stoczeniu okazać, że nacięcia zostały za małe, żeby dawały odpowiednie impulsy - może więc być konieczne ich niewielkie (w granicach możliwo?ci) powiększenie.
3 i 7. Zł?cza do cewki zapłonowej i czujnika położenia wału. Obszerniejszy komentarz chyba zbędny. Na tym zdjęciu mialo być widoczne mocowanie plusowskiej pompy wspomagania, ale niestety wg. Tomka nie było jak za bardzo z aparatem doj?ć, żeby się to udało uwiecznić.
4. Termostat. W tym samchodzie zastosowany został termostat ładowski (zamiennie stosowany z oryginalnym ze względu na dwukrotnie niższ? cenę - 30 zł w stosunku do 60-80 zł za oryginał fiata). Zastanawia mnie jak wpięto w obieg zbiorniczek wyrównawczy (plusy maj? chłodnicę bez korka wlewu i zbiorniczek po stronie ćwiartki z polem numerycznym nadwozia - troche inaczej niż w starym układzie chłodz?cym) - pewnie do rzeczy ma co? ten cienki gumowy przewód biegn?cy z głowicy (widoczny na którym? z wcze?niejszych zdjeć).
5 i 6. Do?ć wyra?ne zdjęcie zespołu wtryskiwacza przykręconego go ga?nikowego kolektora ss?cego silnika dohc. Jak widać - obeszło się bez jakiej? specjalnej przej?ciówki (tzn. wystarczało nawiercić nowe otwory pod TBI, ew. delitatnie porze?bić otwór w kolektorze, żeby nie przysłaniał okr?głego otworu przelotu zespołu wtryskowego - jednak, jak wcze?niej wspomniałem to jest bosch, abimexowski jest nieco inny).

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 03, 2005, 00:38:19 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na zdjeciu widac ze pasek klinowy jest bardzo blisko czujnika, nawet pomimo montazu alternatora z lewej strony. Ten od abiego jest jeszcze wiekszy.

Panowie, niestety mam powaznijszy problem. Numery były na moim silniku przebijane i to po chamsku tak ze nie przejdzie to na stacji diagnostycznej. Nie wiem czy teraz szukac drugiego silniora(zwłaszcza ze ten jest całkiem niezły) czy zlecic zrobienie tego obecnego tak jak powinno byc :roll: .(nie mam tu na mysli nabijania numerów 1.5) Ktos orientuje sie moze jak wyglada ponowne nabijanie numerów na legalu przez stacje okregowa i jak taki numer wygl?da. Czy ktos moze  tez tutaj zarzucic zdjecia orginalnych numerów z dohc ? (wiem ze były dwa rzedy np132C2000 i c2 mał? czionka a pod tym siedmio cyfrowy numer silnika). Znalazłem tez jakies drugie numery wiec jest mozliwosc ze były one nabijane na legalu ale nie mam zadnych dokumentów które to potwierdzaj?. Bede wiedział dokładnie jutro, za wszelkie sugestie bede zobowi?zany.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 03, 2005, 00:38:26 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Cytat: "Mrozek#83"
4. Termostat. W tym samchodzie zastosowany został termostat ładowski (zamiennie stosowany z oryginalnym ze względu na dwukrotnie niższ? cenę - 30 zł w stosunku do 60-80 zł za oryginał fiata).


Czym rozni sie oprocz ceny termostat Lady od termostatu Fiata? Nie wiem, czy moj jeszcze dziala, wiec za wczasu chcialbym go wymienic na nowy i wlasnie nie wiem. Ktos mi powiedzial, ze fiatowski to bedzie kolo 15zl, ale chyba sie mylil w takim razie:(

I jeszcze dwa pytania.
1. Co poza juz istniejaca instalacja przemawia za instalowaniem polonezowskiego monowtrysku zamiast L-Jetronica?
2. Czy L od LE rozni sie tylko sonda lambda, czy jest jeszcze jakas roznica i czy warto zamienic komp od L na LE?

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 03, 2005, 00:46:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
AD 1 Prostota układu wtryskowego. Cena czesci i ich dostepnosc. Jak bosch padnie ci na trasie w srodku nocy to koniec. A dostep do niektórych czujników jest wprosc powalaj?cy.
AD 2 LE i L-Jetronic NIE MAJA SONDY LAMDA. Poza tym s? to zupełnie inne układy wtryskowe i czesci z nich nie sa zamienne po za drobnymi rzeczami np czujnik temp.

Ten za 15 zeta to był chyba do 125p, Co do róznic to dokładnie nie wiem ale wiem ze tego od łady nie powinno sie stosowac do dohc bo ma inne nastawy i jest awaryjny. Róznica w cenie to około 20 zeta.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 03, 2005, 00:50:52 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Wiec jaka jest roznica miedzy L a LE jetroniciem? Taka na chlopski rozum (nie wnikajac w super szczegoly), bo ja niby mam Fiatowski normalny wtrysk od Argenty, a mowia ze to L Jetronic, a Ty mowisz, ze sprzedasz LE z Argenty. Wiec albo montowali 2 rozne (malo prawdopodobne), albo juz sam nie wiem co...

Chyba po piatkowym kolokwium pojade do Technicznej i poczytam o wtryskach :) A jak dobrze pojdzie to w sobote przywioze silnik i go przejrze calego i zdjecia jakies walne:)

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 03, 2005, 01:00:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Montowali takie i takie(czesciej L) a sa to zupełnie inne układy, pomimo podobnej nazwy, zobacz sobie ksiazke od opla kadeta E tam masz wszystko opisane. Zupełnie inny jest przepływomierz, regulator cisnienia paliwa, wtryskiwacze maja inna rezystancje, zupełnie inny komputer i nstalacja elektryczna np w LE masz jeden przekaznik a w L juz dwa
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 03, 2005, 01:17:33 am »

DooMinick#1823

  • Gość
Czyli nie ma lepszego i gorszego, tylko po prostu 2 rozne tak???

2.0 DOHC do 1.5 GLI =>problemy
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 03, 2005, 01:22:19 am »

Elwood niezalogowany

  • Gość
Tak. LE jest prostszy w diagnostyce i ewentualnych naprawach bo ma mniej poł?czen niz L. Ale w przypadku tych układów trzeba sie znac conieco na elektryce, bo samo jego podł?czenie jest banalne.(5 przewodów które nalezy wpiac do instalacji auta, w tym plus i minus)