Autor Wątek: Pompa elektryczna do gaźnika.  (Przeczytany 1978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa elektryczna do gaźnika.
« dnia: Lipiec 03, 2023, 17:01:08 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Czy pompa elektryczna o ciśnieniu do 0,4 bar i wydatku 1,2 l/min https://www.kramp.com/shop-pl/pl/p/pompa-paliwa-zasilaj%C4%85ca-kramp-elektryczna-12v--RE535717KR to dobry wybór do gaźnika bez przelewu?
Czy może lepiej jednak 0,2-0,3 bar, 80 l/h https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-paliwa-uniwersalna-0-2-bar-gaznik-11298234256 ?

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2023, 20:28:00 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2091
1,2l/min to 72 l/h
to to samo ;)
ta mała pękata to jest pompa tłokowa. Możesz popatrzeć na pompy od webasto działają na tej samej zasadzie. słychać stukanie podczas pracy.
A czy ta druga jest zębata i ma jakiś regulator ... tego nikt nie wiem

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2023, 21:28:21 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
O ile wydatek tych pomp jest praktycznie taki sam, to ciśnienie nie i to mnie odrobinę zastanawia, czy nie będzie to wyzwanie dla zaworu pływakowego grożące zalewaniem gaźnika.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2023, 23:11:23 pm »

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2023, 00:34:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
O ile wydatek tych pomp jest praktycznie taki sam, to ciśnienie nie i to mnie odrobinę zastanawia, czy nie będzie to wyzwanie dla zaworu pływakowego grożące zalewaniem gaźnika.
cis. tez jest takie samo, bo to zadna roznica 0.3 czy 0.4 bara - nie sadze by byly tam wbudowane regulatory cis., bo nie ma na to miejsca,
czyli jak zatkasz wylot to i 1bar nabije,
taki przyklad z pompa pracujaca na 3.5bara; po zatkaniu wylotu (zalozony manometr) maks. cis. jakie sie nabilo i ustabilizowalo to 6bar!

te parametry (o ile sa prawdziwe) oznaczaja, ze przy cis. roboczym 0.3bara pompa powinna zapewnic przeplyw 80l/h, jezeli cis. bedzie mniejsze to przeplyw wzrosnie, jezeli wieksze to przeplyw zmaleje,
czy zaworek iglicowy sobie poradzi - nie wiadomo,
zawsze mozna dorobic powrot
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2023, 14:23:02 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
czy zaworek iglicowy sobie poradzi - nie wiadomo,
zawsze mozna dorobic powrot
Nie ma co go "obciążać" i ufać że jest 100% szczelny. Powrót zawsze jest wskazany.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2023, 16:06:27 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
czy zaworek iglicowy sobie poradzi - nie wiadomo,
zawsze mozna dorobic powrot
Powrót zawsze jest wskazany.
Tego póki co chciałbym tego uniknąć, bo mam gaźnik 34DCHD-12 bez powrotu i stąd moje pytania przed, niż rozwiązywanie problemów po montażu.

ps. mam już tego Krampa, ale hałasuje jak krzyżówka żaby z pepeszą, prawie zagłusza mi silnik...
ps2. czy na temat tej pompy mielibyście coś do powiedzenia? https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka-paliwa-elektryczna-niskiego-cisnienia-13125792139?reco_id=c39e59bf-1a73-11ee-9cd3-56a001e187be&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2023, 22:28:30 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja kupiłem taką. Jutro będzie i będę montował niedługo. Pewnie *owno ale i tak 99% będzie jezdzone i odpalane na LPG.
Podłącze pod obudowę starej pompy w bloku i będzie powrót nadmiaru.
https://allegro.pl/oferta/elektryczna-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-gaznik-12645182340
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2023, 23:19:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2091
ja kupiłem taką na rajd koguta na wszelki wypadek ale nie założyłem. Na sucho jest głośna.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2023, 23:30:42 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zwróć uwagę na to że nie zawsze po włączeniu zapłonu uruchamiasz silnik. pomyśl o tym, żeby się nie zdarzyło że górą z gaźnika wypływa paliwo. ponieważ chyba jako pierwszy zastosowałem pompkę elektryczną do zasilania silnika gaźnikowego, elektronik zbudował układ który wyłączał pompkę po kilku sekundach o ile silnik nie pracował. sygnał pracującego silnika brał z przewodu cewka- kopułka aparatu zapłonowego. jeśli brak było impulsów elektronika wyłączała pompkę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2023, 23:44:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja planuję podpiąć przekaźnikiem pod elektrozawór od odciecia paliwa (elektrozawór dostaje prąd a pompa go traci). Więc jak będzie ustawione przełącznikiem na wypalanie benzyny z gaznika  lub przełączanie na lpg to pompa nie będzie chodziła (chyba). I będzie w sumie tylko przełączane na benzynę jak będzie się chciało odpalic konkretnie z benzyny więc i teoretycznie tylko wtedy będzie chodziła pompa. Więc trzeba tylko pamiętać że jak zapłon włączony a przełącznik ustawiony na benzyne a nie odpalamy to żeby przełączyć albo na wypalanie benzyny albo na lpg żeby pompa nie chodziła
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2023, 23:50:17 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2023, 01:02:33 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pompka elektryczna napełnia komorę pływakową gaźnika w kilka sekund. później zalewa kolektor ssący i świece.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2023, 01:04:29 am wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2023, 10:34:45 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Nawet jak będzie przelew zrobiony poprzez podłączenie jej do obudowy starej pompki mechanicznej? :) Wydaje mi się że nie powinno chyba
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2023, 16:43:40 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ja.mam od 2 lat pompę ep500 , dołożyłem powrót paliwa- przewód miedziany fi-6  też mam gaznik 34dchd i dorobiliem od pokrywy powrót paliwa nawiercajac  otwór na rurkę z gaznika który miał powrót na fi 5.8 A przelot do paliwa fi 1.  Tak jak było fabrycznie

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2023, 23:17:50 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5134
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
W ramach ciekawostki, to miałem gaźnik zasilany pompą z wielopunktu, jak wrzuciłem gaźnikowca zamiast rovera. Zasilanie gaźnika przepuściłem przez mechaniczną pompkę z ohvki, która ma króciec przelewowy (powrotny) do zbiornika i dzięki temu, ciśnienie tłoczenia zostało ograniczone na tyle, że gaźnik ani się nie przelewał, ani nie brakowało mu paliwa. Normalnie jeździłem na tym patencie i nic się nie działo złego.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 07, 2023, 13:48:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
W sumie to pompkę można podłączyć pod kontrolkę ciśnienia oleju. Lampka gaśnie, pompa dostaje prąd i jazda.  A jak się tylko przekręci kluczyk na zapłon to pompa nie będzie działała. I to bez żadnej elektroniki :D
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 07, 2023, 15:32:52 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 277
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Lampka gaśnie, pompa dostaje prąd i jazda.
Chyba będzie dokładnie odwrotnie. Kontrolka niskiego ciśnienia poprzez czujnik jest włączana masą, więc jeżeli gaśnie to jej obwód zasilania zostaje przerwany. Żeby to mogło działać i sterować pompką, to potrzebny jest przekaźnik. Troszkę więcej zachodu, ale pomysł z wykorzystaniem kontrolki ciśnienia jak najbardziej wart wdrożenia.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 07, 2023, 15:54:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
No oczywiście z przekaźnikiem mi chodziło, tak jak przy elektrozaworze od odciecia paliwa przy lpg co wyżej pisałem   :D
to ja, byly Marcin#839

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 07, 2023, 16:02:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Lampka gaśnie, pompa dostaje prąd i jazda.  A jak się tylko przekręci kluczyk na zapłon to pompa nie będzie działała.
i pozbawisz pompke elektryczna jednej z jej dwoch zalet,
a mianowicie tego, ze silnik po dluzszym postoju odpala od razu, a nie kreci dlugo,zeby zaciagnac paliwo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Pompa elektryczna do gaźnika.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 24, 2023, 17:20:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Zamontowałem tę pompkę elektryczna co kupiłem, jakoś 20-30 cm powyzej mechanicznej ale nie zaciąga paliwa... Ciśnienie jest jak się przytyka palec do wyjścia, opary też widać i czuć, że lecą, troszkę mokro w przewodach ale paliwa ogólnie w przewodach nie ma. W baku z 15 litrow wlałem bo możliwe że było zero.
Albo za wysoko zamontowałem albo zatkane przewody (dmuchałem w przewód i słychać coś w baku więc chyba nie)

I faktycznie jest głośna na sucho tak jak pisał diodalodz. Chyba przeponowa, nie wirnikowa. Ogólnie do dupy i nie polecam przez to. Jakby ktoś stukał młotkiem. Chyba że jak będzie miała paliwko w sobie to ucichnie

A pompę podłączyłem pod dodatkowy przycisk w kabinie i przez przekaźnik do elektrozaworu rozlaczajacego dopływ benzyny do gaźnika (czyli dwa stany muszą być spełnione żeby się włączyła pompa)

W korpusie pompy mechanicznej trzeba wywalić zaworki? Pompa elektryczna podłączona pomiędzy bak a wejście w pompie mechanicznej.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2023, 17:28:04 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839