Autor Wątek: TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?  (Przeczytany 34191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 10, 2006, 09:42:39 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no ale przecie moze byc tak ze gestrzy mineralny bedzie trzymal, a rzadki syntetyk wypusci  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 10, 2006, 11:14:03 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
To tak jak w silniku. Samobójstwem jest zalać syntetyk, czy półsyntetyk do motoru gdzie był minerał (zwłaszcza z dużym przebiegiem). W skrzyni i w mo?cie jest tak samo...my?lę :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 10, 2006, 18:10:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w skrzyni i moscie panuja inne cisnienia niz w silniku
jezeli zalanie rzadszym olejem spowoduje wycieki tzn. ,ze poprostu symering jest do wymiany
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 10, 2006, 18:19:50 pm »

thomas#1840

  • Gość
Cytat: "Rysiu#1883"
dziwne jaz kolei napisze że po wymianie oleju (Hipol przekładniowy według parametru fabrycznego)zrobiło się ciszej!!!!no ale starego oleju niewiele ?ciekło z mostu


u mnie podobnie , zleciało z pół litra , wlałem ile się nalezy pod korek i skrzynka wyrażnie ucichła ( z tej zleciał z literek) , most  :? hmm musze przejechac się bez mojej kobiety bo dzi? nie słysz?łem  :lol: ale nie jazgocze przy zjazdach na biegu jak to zwykł robić i nie stuka przy zmianie biegu , to napewno  8)


pzrejechałem sie bez mojej kobitki i stwierdzam że most cichszy sie nie zrobił choc jak pisałem wczesniej nie ma chrakterystycznego stuków przy zmianie biegów  :?

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 11, 2006, 10:10:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie wczoraj bawiłem się z moim now(sz)ym mostem i mam pewne spostrzeżenia odno?nie tulejki rozprężnej i dokręcania nakrętki. Powiem tak półmetrowy klucz dynamometryczny ustawiony na 210Nm pykał a i tak musiałem dokręcać mocniej. Luz jest na ataku nawet nie wiem czy nie za duży. W zwi?zku z tym mozę kolega KGB ma conieoc racji w tym co mówił.

Tak BTW ksi?żka podaje moment dokręcenia 175-275 Nm a to jest naprawdę duuuuużo. Prawdopodobnie rozbierzno?ć wi?że się ze ?ci?liwo?ci? tulejki.

Podsumowój?c 210Nm było za mało aby uzyskać odpowiedni luz poosiowy (już nawet nie opór przy kręceniu). Dzisiaj chyba muszę wzi??c dłuższ? przedłużkę do klucza. No i przy dokręcaniu za pomoc? mojego patentu do blokowania ataku uci?łem ?rubę 5.8 a 8.8 do?ć powaznie skrzywiłem więc siła musiala być znaczna.


PS. Udało mi się ustawić luz międzyzębny na poziomie 0.07-0.12mm. Zobaczymy czy nie będzie wyło... Po zalaniu oleju przekładnia praktycznie straciła luz (0.02-0.03mm). Jak tylko zgram zdjęcia z aparatu pokaże fotki jak mierzyłem luz międzyzębny.

Może na dniach założe ten most do auta i obadam na żywo efekt mojej pracy. Trzymajcie za mnie kciuki  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 11, 2006, 10:22:22 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
No to czekamy na relacje foto i efekty akustyczne po zamontowaniu  :mrgreen:

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 11, 2006, 22:21:51 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
to jestem ciekaw czy przesunięcie punktu pracy kół nie spowoduje jeszcze większego wycia...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #87 dnia: Maj 12, 2006, 00:49:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bocian_s#313,
cos za duzy opor stawia ci tuleja
skroc ja o 0.2mm ,najlepiej jakbys mial dostep do szlifierki to bedziesz mogl precyzyjnie zebrac material
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 14, 2006, 11:09:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Powitac.

Po pierwsze to dokrecilem makretke mocniej wiec luz zmalal. Teraz powinno byc lepiej.

Po drugie nie przelozylem mostu bo nie znalazlem na to czasu. Bede sie staral to uczynic w najblizszym tygodniu ale tez nic nie obiecuje.

Jak zaloze to z pewnoscia sie podziele wrazeniami.

"Bi pacjent" a wszystko bedzie jasne.

[ Dodano: 2006-05-18, 13:44 ]


Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 19, 2006, 18:45:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
Pnowie - macie jaki? rysunek mosty FSOwskiego w wersji elektronicznej? Prosze umie?ćie go tu ale byle nie na serwerze imageshack.US bo w miejscu gdzie jestem stron .US nie czyta wogóle.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 19, 2006, 19:05:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
pewnie masz te rysunki mostu  (z morawskiego i trzeciaka), ale co mi tam:

to ja, byly Marcin#839

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #91 dnia: Maj 21, 2006, 10:01:07 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
Dzięki wielkie!
Mam ale chwilowo jestem jakie? 5000km od domu - na wygnaniu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #92 dnia: Maj 22, 2006, 09:59:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie most wsadzony.

Po pierwszych 15km jestem pozytywnie nastawniony. Zamiast wilka w pełni mam upierdliwego komara. Nadal go słychać ale o wiele ciszej o w węższym zakresie prędko?ci (to jeszcze muszę ustalić jak już z miasta wyjadę).

Zapewne sukces jest powłowiczny z powodu zastosowania podzespołów używanych. tzn łozysk po przebiegu ponad 50kkm i trybów docieranych past? zaworow?  :mrgreen: (ich stan był ?rednio-zły).

Co do samych wrażeń z posiadania 4,55 narazie się nie wypowiem bo jeszcz go nie testowałem pod względem dynamiki. Napewno jest leastyczniejszy "na dole" więc lepszy do miasta od tego poprzedniego. No i wakuometr jakby mniej się wychylał (czyżby mniejsze spalanie  :lol: )

Jak zrobię więcej km i przejadę się za miastem z pewno?ci? nie omieszkam się podziwlić wrażeniami.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #93 dnia: Maj 22, 2006, 17:15:49 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Teraz juz sam nie wiem,ale sie podepne.
Ostatnio w traqsie wysypało mi sie łozysko podpory wału,oczywiscie o holowaniu a tym bardziej jezdzie nie było mowy.klucz 13 w łape chwila lezakowania i wał był juz odkrecony,wtedy mozna było prosic kogos aby mnie zholował...
Teraz pytanie bo juz sam nie wiem co mi huczy czy most czy skrzyna...
Jadac na holu na zapalonym silniku(wspomaganie zarówno kierownicy jak i servo) nie uzłyszałem zadnego jeku z mostu mimo ok 60-70 km/h (licznik nie działał ale tyle mniej wiecej było).Tak na chłopski rozum to moglby juz wyc,bo przy tej predkosci na biegu juz sie zaczyna "koncert"...
  • Jef
  • Czaku

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #94 dnia: Maj 22, 2006, 17:33:35 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Zależy jak most wyje. poprzedni wył mi mocno na przy?pieszaniu a na zwalnianiu grzeczniutki i cichutki. ten co mam spiewa na przy?pieszaniu a na zwalnianiu dopiero pokazuje co potrafi

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 22, 2006, 17:39:17 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
no własnie jest tak ze jak deptam to wyje jak trzymam obroty to wyje a jak puszczam noge z gazu to jest cichutko,tzn oprócz tych swistów powietrza h... wie sk?d...

[ Dodano: 2006-05-22, 17:39 ]
no i szumów  oczywiscie :D
  • Jef
  • Czaku

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 22, 2006, 17:42:56 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Czyli jechałes na lince i powinien być cicho. i tak był

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 22, 2006, 17:47:37 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
czyli most ??
  • Jef
  • Czaku

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 22, 2006, 22:21:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
most "powinien" wyc zarowno przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu przy danej predkosci
jezeli wycie wystepuje zaleznie od obciazenia ,to nie wyglada na przekladnie glowna ,tylko na ktores lozyska przekladni

odroznic dzwiek halas ze skrzyni czy mostu jest odsc prosto - trzeba wziac ze soba kogos znajacego sie na rzeczy i posadzic go kolejno z przodu i z tylu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

TYLNY MOST UTRAPIENIE CO ROBIC?
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 23, 2006, 11:15:10 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Eeeee tam. Jużtyle mostów słyszałem i tylko 2 wyły i na przy?pieszaniu i zwalnianiu. zauważ ze podczas zwalniania pracuje inna scianka trybów ta która zazwyczaj jest jak nowa i współpraca kół idzie gładko. Wymiana łózysk w ty wypadku nic nie daje