Autor Wątek: Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw  (Przeczytany 2119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« dnia: Maj 15, 2007, 21:13:03 pm »

kamilkropka

  • Gość
Witam

Trochę trudno to opisać ale spróbuje :) (POLONEZ 92r)

Od ok tyg mam problem. Kiedy podczas jazdy nacisnę pedał hamulca czuje na początku lekki opór. Podczas tego oporu spadają obroty silnika  (samochod wtedy jeszcze nie hamuje). Kiedy naciskam dalej pedał opór ustępuje i następuje właściwe hamowanie (obroty wrcają do normalnej wartości)
Zauwazylem ze jak nieraz pare razy tak lekko jakby podpompuje pedał to ten poczatkowy opór jest troszkę większy.
Ten opór to może jakięs zacinanie ?? Boję się że kiedyś zaatnie sie cąłkiem i nie bede miał hamowania.
Sprawdzałem i na postoju jest podobnie. Kiedy na poczatku naciskam na pedał to spadają obroty a z okolicy serwa słychać syczenie. Nie wiem czy tak powinno być.

Nie wiem czy może to być wina serwa czy pompki, a może coś innego.

Pozdrawiam

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2007, 22:11:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy  - to zapowietrzenie ukladu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2007, 22:38:25 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "KGB"
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy  - to zapowietrzenie ukladu


W 100% zgadzam się z przedmówcą. Serwa raczej nie naprawisz (ja bynajmniej nie mogę dostać zestawów naprawczych a wiem że były) wiec trzeba wymienić na sprawne. Potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy - dobra okazja by zmienić płyn na nowy.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2007, 22:49:50 pm »

kamilkropka

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
Cytat: "KGB"
serwo masz dziorawe
a to ze na poczatku skok pedalu jest wiekszy ,a jak sie podpompuje mniejszy  - to zapowietrzenie ukladu


W 100% zgadzam się z przedmówcą. Serwa raczej nie naprawisz (ja bynajmniej nie mogę dostać zestawów naprawczych a wiem że były) wiec trzeba wymienić na sprawne. Potem trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy - dobra okazja by zmienić płyn na nowy.


No to ładnie :) jakiś m-c temu zrobiłem hamulce tzn czyszczenie tłoczków, nowe uszczelniacza, płyn.
Zauważyłem też że przy lewym tylnym kole mam jakis wyciek płynu. Tzn chyba z odpowietrznika.
Czy to też może być przyczyną takiego zacinania, oporu na początku
Czy serwo ie można wymienić bez spuszczania płynu??
Nigdy tego nie robiłem więc prosze się nie śmiać dopiero się uczę :)
Pozdrawiam

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2007, 23:04:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,serwo wymienisz bez spuszczania plynu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2007, 10:06:24 am »

e_gregor

  • Gość
Jeśli miałes yciek płynu z odpowietrznika lub tłoczka to raczej na pewno masz zapowietrzony układ. Więc wymien serwo a potem odpowietrz.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2007, 23:15:34 pm »

kamilkropka

  • Gość
Zgadza się. Była to wina serwa. Dzis wymienilem i faktycznie nie trzebabylo spuszczac plynu z ukladu.
Dzieki za podpowiedz.

Problem z hamulcami - serwo, pompa ?? nie wiem dziwny objaw
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 12, 2007, 00:00:42 am »

txxxx

  • Gość
przejawem syczenia i spadek obrotow to najczesciej dziurawy waz dochodzacy do serwa. sprawdz dokladnie, lekka nieszczelnosc i skacza obroty, jak dziurawy to slabe i syczy, jesli byly by zapowietrzone palila by sie kontrolka