Autor Wątek: Diodowy obrotomierz z DF  (Przeczytany 6189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:33:57 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Otwarłem Trzeciaka i widzę, że w Boschu sygnał do obrotomierza nie idzie z cewki, tylko z kompa, z pinu 24.

Cewka ma 3 piny. 1 i 3 opisany jako "sterowanie prądem uzwojenia pierwotnego". To do któregoś z tych pinów miałbym się podpiąć ?

Bo środkowy pin czyli 2 to zasilanie pochodzące z kostki stacyjki.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:40:12 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Do 1 albo 3. Bez znaczenia. Wskazania i tak będą o połowę za niskie. Musisz zmienić kondensator na dwa razy większą pojemność na płytce obrotomierza, a później go skalibrować.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 28, 2014, 08:20:36 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Do 1 albo 3. Bez znaczenia. Wskazania i tak będą o połowę za niskie.
Dokładnie tak jest.
Musisz zmienić kondensator na dwa razy większą pojemność na płytce obrotomierza
Będę kombinował na dniach jak dorwę skądś kondensator 200uF.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 28, 2014, 12:40:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kondensator,ale ktory ?
to nie jest indukcyjny obrotomierz mechaniczny, tylko jakis elektroniczny uklad zlicza impulsy,
albo nie zlicza ,tylko mierzy napiecie wygladzone przez kondziora ,
ale wtedy powinien dzialac na stalym,
ten numer z kondziorem to sprawdzony ? (i ktorym kondziorem)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 28, 2014, 13:57:17 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
ten numer z kondziorem to sprawdzony ? (i ktorym kondziorem)
Nie wiem czy sprawdzony, ale gadalem z kolegą Multec i zasugerował wymianę tego 100uF (czyli ten większy błękitny) na 200uF.
albo nie zlicza ,tylko mierzy napiecie wygladzone przez kondziora ,
ale wtedy powinien dzialac na stalym,
Jak na pin sygnałowy obrotomierza podam 12v to nic się nie dzieje.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 28, 2014, 22:04:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to dolacz rownolegle na probe drugi 100uF i zobacz jak to dziala
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2014, 15:41:20 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Kondensator wymieniony na 220uF, ale mam wrażenie, że nic nie uległo zmianie.

Następnie potencjometr 220K rozkręciłem maksymalnie w prawo i niewiele już mu brakuje do poprawnych wskazań. Tak więc wniosek jaki mi się nasuwa jest taki, że zmniejsze oporu spowodowało zaświecenie się drugiej diody na wolnych obrotach - tj 900obr/min, a raczej spowodowało, że zaczęła migotać, a dopiero po delikatnym dodaniu gazu zaczyna świecić, czyli dioda od 1000obr/min zaświeca się na dobre jak wkręcę silnik na około 1200-1300obr/min cóż więc dalej mogę wykombinować ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2014, 17:29:10 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Zmień ten Pr-ek, bo wnioskując obracając nim w prawo zmniejszyłeś jego opór, i dało to efekt, ale do poprawnych wskazań jeszcze brakuje. Zmierz jaki teraz stawia opór ten potencjometr i np: kup np 200K, zmień i zakres regulacji powinien się zwiększyć.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2014, 17:59:16 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Napewno ? A te potencjometry nie działają tak, że są od 0 do 220kOhm ? I inny, jak podpowiadasz będzie od 0 do 200kOhm ? Idąc tym tropem chyba muszę rozkminić, który rezystor jest przed potencjometrem i jego ewentualnie zmienić na trochę mniejszy...

Dobrze kombinuję ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 02, 2014, 00:10:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli tak jak przypuszczalem,ze kondensator nie ma nic do rzeczy i sprawa rozbija sie o odpowiedni rezystor,
zamiast wymieniac potencjometr, lepiej dobierz odpowiedni rezystor - to ktorys z polaczonych z potencjometrem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2014, 12:07:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jakoś to działa, trzeba tylko to delikatnie dostroić, ale to jak będę miał kogos kto mi przytrzyma na około 3500 obr...
http://www.youtube.com/watch?v=L4JAfIKZT1E
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Diodowy obrotomierz z DF
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2014, 18:05:32 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Masz Boscha, zakup/zbuduj sobie interfejs - w programie diagnostycznym jest opcja testu obrotomierza, po jej włączeniu obrotomierz ma wskazywać 3k rpm. Tak na marginesie, jakoś dziwnie ten twój Bosch pracuje, jakoś tak twardo, szczególnie przy tych przygazówkach.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...