Autor Wątek: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro  (Przeczytany 6646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« dnia: Czerwiec 14, 2015, 17:15:51 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Panowie, wpadłem wczoraj na pomysł by wykorzystać 'lampkę sygnalizacyjną minimalnego poziomu płynu chłodzącego' na lampkę sygnalizacyjną włączonego wentylatora chłodnicy. Wczoraj próbowałem to wykonać - ale nie działało to tak jak powinno - coś pokopałem, do takiego stopnia ze kontrolka sie paliła bez przerwy, mimo wyłaczonego wentylatora :/ Jestem niestety zielony, nie mam pojęcia jak to zrobic. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć? :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2015, 20:08:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tego sie nie da skopac - no chyba,ze nie sprawdziles,ze kontrolki z tej sekcji sa zapalane masa,
to komplikuje sprawe na tyle,ze potrzebny jest negator, albo znalezienie odpowiedniej nozki przekaznika (to moze sie nie udac),

praktycznie nie pomoge,bo jeszcze tego nie robilem, chociaz mam zamiar
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2015, 21:22:08 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
W momencie załączenia się czujnika chłodnicy na nóżce 85 przekaźnika pojawia się masa która uruchamia przekaźnik i co za tym idzie wentylator więc prowadzimy od tej nóżki kabelek do odpowiedniego pinu w liczniku, bo tak jak pisał KGB te kontrolki są aktywowane masą.

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2015, 21:49:48 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
No własnie kurde podpiąłem z nóżki 87 i nie mogłem dojść do tego, co jest grane... Byłem święcie przekonany ze licznik sterowany jest plusem a nie masą :P Jutro pociągnę z 85 i dam znać co się będzie działo :) Na razie bardzo Wam Panowie dziękuję :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2015, 20:55:51 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Panowie, niestety - ch.. dupa i kamieni kupa :) Podłączyłem kontrolkę do nóżki 85 [silnik był zimny] i nastąpiło: na wyłączonym zapłonie wiatrak hulał i kontrolka się świeciła, po włączeniu zapłonu wiatrak się wyłączał. Jakieś pomysły?

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2015, 21:14:22 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Aaa, zapomniałem o jednym szczególe, w kontrolce musi być dioda led zamiast żarówki. Wsadź sobie migającą, fajny efekt :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2015, 21:41:07 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Dobrze wiedzieć :P Już szukam tych diód... Jakby ktoś mógł podrzucić tutaj linka do takiej diody to byłoby fajnie :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2015, 21:58:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2015, 22:07:57 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Wpisz sobie na allegro "led t5" i masz do wyboru do koloru, a jak migająca to bierzesz taką jak podał kolega, zaginasz nóżki w U i montujesz, ewentualnie kupujesz taką http://allegro.pl/zarowki-led-1-2w-do-zegarow-i-kokpitu-r5-t5-1-2w-i5030155250.html wyjmujesz tą co jest i montujesz migającą w tym plastiku również podginając nóżki.

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2015, 22:20:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
wyjmujesz tą co jest i montujesz migającą w tym plastiku również podginając nóżki.
To nie takie proste, potrzeba jeszcze opornik 820 ohm bo bez tego mignie raz a dobrze :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2015, 22:37:32 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
A tak faktycznie, do tej co podałeś opornik jak najbardziej ale najlepiej kupić takie na 12V.

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 15, 2015, 22:41:39 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Jak już coś to diod

Sluszna uwaga, dzięki :D

Migające diody zdecydowanie odpadają, nie lubię jak mi coś miga :D Czyli wyciągam żarówkę z oprawki i w jej miejsce wkładam diodę T5? :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2015, 23:11:09 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No tak :) A dokładniej to diode w obudowie w kształcie żarówki typu T5 :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2015, 23:19:58 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Dzięki wielkie :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2015, 15:54:11 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Aaa, zapomniałem o jednym szczególe, w kontrolce musi być dioda led zamiast żarówki.
GENIALNE!!! <jupi>
To ja głupi, od kiedy stanąłem przed tym problemem, kombinuje z negatorem z zegarów albo jak tu albo rozłączyć obwód po wył. stacyjki (przekaźnika do tego nie chciałem - ot kolejny "odbiorniczek prądu ;) ) a nowy kabelek dynda sobie cały czas niepodłączony... A tu takie banalne rozwiązanie <glupek>

A do tego dzięki diodzie można będzie zrobić w jednym miejscu zarówno kontrolkę pracy wentylatora jak i poziomu płynu w zbiorniczku! <hura>
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2015, 15:55:46 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2015, 23:45:46 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Włożyłem diodę zamiast żarówki - wszystko śmiga tak jak powinno! Dzieki pany za pomoc :)


Swoją drogą, zaczynam sie zastanawiać nad zrobieniem kontrolki niskiego płynu spryskiwaczy... :P Ktoś ma jakiś pomysł? :)

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2015, 23:57:57 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
najlepiej przełożyć cały zbiornik, z czujnikiem, z innego auta. a worek na mocz wyrzucić precz.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2015, 07:40:11 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Jest mozłiwość podłaczenia takiej sygnalizacji pracy wentylatora nie pod kontrolkę niskiego płynu spryskiwaczy a pod ta powyżej z ikonka wentylatora?
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 18, 2015, 09:58:03 am »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Leszek, ale właśnie podłączyłem wentylator pod kontrolkę z ikonką wentylatora ;) Następne pytanie było jak zrobić kontrolkę zbyt niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy :P

Maciejowski, dzięki za odpowiedź. Tak myślałem ze tym workiem się nic nie zdziała :D


Więc tłumaczę krok po kroku jak zrobić kontrolkę włączonego wentylatora wykorzystując kontrolkę zbyt niskiego poziomu płynu chłodniczego.
Potrzebne nam będą:
-Dioda LED T5
-Przewód
-Przewód z konektorkiem do wtyczki licznika

Sprawa jest prosta jak... Każdy wie jak co :D Wyciągamy jeden przewodzik z konektorkiem (do tego potrzebujemy jakaś starą wtyczkę) i wkładamy go do naszej kostki licznika (jak to wyciągnąć i włożyć to się zorientujecie jak popatrzycie na kostkę). Nowy przewód podpinamy pod masę przekaźnika wentylatora chłodnicy, nóżka 85. Zamiast naszej żarówki, montujemy diodę LED T5. Jeżeli kontrolka nie świeci, należy obrócić diodę (dioda przewodzi prąd tylko w jednym kierunku, więc pod + musi być +,a pod masą musi być masa) I gotowe.

Odp: Kontrolka wentylatora chłodnicy Caro
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 18, 2015, 13:56:07 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Maciejowski, dzięki za odpowiedź. Tak myślałem ze tym workiem się nic nie zdziała :D
Z workiem da się zdziałać nawet bardzo prosto, wiercimy otwór w bocznej ściance wlewu, można w korku ale za każdym razem byśmy musieli to wyjmować. Przez otwór wkładamy elektrody- 2 dosyć grube przewody miedziane w ilozacji (lite, nie plecionka jak np do głośników) i zabezpieczamy klejem lub jak kto woli - żeby się nie ruszały i odizolowane końcówki ok 1cm dajemy na żądany poziom czyli nieco wyżej jak pompka, tak aby oczywiście się nie stykały. Jeden przewód dajemy do masy a drugi dajemy do wyjętego z zegarów z lucasem układu (przykręcona mała płytka z tyłu zegarów). Potrzebne to jest żeby odwrócić działanie kontrolki bo bez tego będzie nam świecić przy pełnym zbiorniczku (płyn łączy elektrody) a gasnąć przy pustym. Na płytce są 4 wejścia, plus, minus, wyjście na kontrolke i wyjście na sygnał także banał. Niektórzy twierdzą że może dojść do elektrolizy płynu, według mnie nic się nie stanie ale można zrobić tak żeby kontrolka działała tylko podczas "psikania" na szybę.