FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: STax w Sierpień 18, 2009, 14:06:00 pm

Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 18, 2009, 14:06:00 pm
Jak w temacie, czyli czy takie coś jest wogóle możliwe? Jakie są ewentualnie przeszkody (wiadomo, że trzeba mocowania zmienić) itd?
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: misiek_staszic w Sierpień 18, 2009, 14:56:47 pm
XUD9A był montowany w Poldku, wystarczy że zamontowali go poprzecznie a nie wzdłużnie :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 18, 2009, 15:15:22 pm
Można np zamontować silnik z Tempry. Z tego co słyszałem mimo, że silnik jest poprzecznie to na bloku są nawet miejsca do przykręcenia łap.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Sierpień 18, 2009, 17:32:09 pm
wszystko da sie włozyc tylko musza byc nadlewki na bloku pod łapy no i pasująca skrzynia z tylnonapędowca
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: GrzesiekBP w Sierpień 18, 2009, 18:25:51 pm
Bawię się w Temperówkę i powiem, że się da :mrgreen:  ale jest rzeźba niesamowita.

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=971&highlight=poprzeczny+twin+cam
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 18, 2009, 20:12:18 pm
Akurat chodzi mi po głowie nie silnik fiata, tylko forda probe 2.2 12V turbo. Minus jest właśnie taki, że to silnik z przednionapędówki, a drugi minus, że to V6 czyli może być problem z miejscem.
Ale generalnie chodziło mi o to, czy dużo więcej jest roboty niż przy swapie silnika z tylnonapędówki, ale widzę, że nie aż tak wiele.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Sierpień 18, 2009, 20:18:52 pm
gorzej jak sie okaze, ze masz 5 biegow do tylu :lol:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Sierpień 18, 2009, 22:32:23 pm
i jeden do przodu :P rozwalilem mnie tym OZi1845,  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 18, 2009, 22:34:48 pm
mateo, Tu akurat nie ma się z czego śmiać. Np honda kręci się w drugą stronę niż rover mimo że jeździły w takiej samej budzie w roverach. Inne były całe komplety silnik-skrzynia.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Sierpień 18, 2009, 22:41:14 pm
zamiast robic RZEŹBE w gównie to lepiej wsadz porządny silnik,to "coś" z forda ani nie jest wytrzymałe,ani mocne... szukacie wynalazków,a na koncu i tak nic nie zrobicie

kolego STAX ,widze ze lubisz teoretyzować na forum po Twoich postach,wsadz lepiej cos z BMW niz z forda do auta , chcesz zrobic pomiary? przejechac sie ? wpadnij na zlot do SUCHego BORu nieopodal opola :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 18, 2009, 22:44:12 pm
Cytat: "STax"
forda probe 2.2 12V turbo
Cytat: "STax"
że to V6

http://moto.allegro.pl/item700534003_silnik_ford_probe_91_2_2_12v_turbo_f2_gwarancja.html
mi to na V-ke nie wygląda ale ja się nie znam na fordach... To nie jest przypadkiem jakiś pociotek OHC montowanego w FSO fabrycznie?? A i podpbno silniki FWD forda w sporej części da się spokojnie połączyć ze skrzyniami RWD forda, ale to tylko zasłyszana informacja.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Sierpień 18, 2009, 22:57:25 pm
V6 ??? ja sie tam nie znam i nie chce nic mówic, ale kolego STax moze lepiej odpusc sobie tego swapa.....
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 18, 2009, 22:59:58 pm
Cytat: "STax"
Akurat chodzi mi po głowie nie silnik fiata, tylko forda probe 2.2 12V turbo. Minus jest właśnie taki, że to silnik z przednionapędówki, a drugi minus, że to V6 czyli może być problem z miejscem.

To jest V6 o kacie rozwarcia 90 stopni wiec prawdopodobnie się nie zmieści(2,9 ma 60 stopni, a  już niema gdzie ręki wcisnąć) Dodatkowo ma beznadziejnie rozmieszczony osprzęt jeżeli chodzi o konwersje na RWD

Cytat: "200sx"
zamiast robic RZEŹBE w gównie to lepiej wsadz porządny silnik,to "coś" z forda ani nie jest wytrzymałe,ani mocne... szukacie wynalazków,

To coś to nie jest silnik Forda tylko Mazdy...
Cytat: "Bocian_s#313"
To nie jest przypadkiem jakiś pociotek OHC montowanego w FSO fabrycznie?? A i podpbno silniki FWD forda w sporej części da się spokojnie połączyć ze skrzyniami RWD forda, ale to tylko zasłyszana informacja.


To nie jest pochodna 2.0 ohc tylko w ogóle osobna rodzina silników produkcji Mazdy(mowa o V6)_ o pojemnościach 1,8/2.0/2.2/2.5 i wszystkie to V6 .Jako ze nie jest to silnik Forda to nie siada on na fordowskie skrzynie do tylnionapędowców

Cytat: "Bocian_s#313"
mi to na V-ke nie wygląda ale ja się nie znam na fordach..
Bo to nie V ,tylko jeszcze jakiś inny wynalazek.
Tutaj jest V6 :
http://moto.allegro.pl/item713362232_ford_probe_mazda_blok_silnik_2_5_v6.html
z zewnątrz prawie identyczny jak 2.2 bo ten sam blok na 99%
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Sierpień 18, 2009, 23:10:09 pm
Cytat: "STax"
Akurat chodzi mi po głowie nie silnik fiata, tylko forda probe 2.2 12V turbo. Minus jest właśnie taki, że to silnik z przednionapędówki, a drugi minus, że to V6 czyli może być problem z miejscem.
Ale generalnie chodziło mi o to, czy dużo więcej jest roboty niż przy swapie silnika z tylnonapędówki, ale widzę, że nie aż tak wiele.

Silnik z Probe 2,2l Turbo to jest 4 cylindrowy. Poza tym byly by z nim dodatkowe hece bo moc maksymalną osiąga przy 4300 obr/min. Musiałbyś chyba most od Diesla zalożyć...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 18, 2009, 23:18:55 pm
Może to dlatego ze jestem młody i mało w życiu widziłem ale ten silnik wyglada mi na niezły wynalezek którego ni jak nie upchnie sie do RWD , Kolego STax, jezeli nie wystarcza Ci zwykle OHV to przełóż Roverka , 2.0 DOHC Fiata bądź 2.0 ohc Forda , wszystko to jeste opisane na forum i wyjdzie to łatwiej , taniej a i tak odczujesz różnice ....wiec po co odrazu pchać sie w rzeźbe i straszna moc skoro mozna to robić stopniowo :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 19, 2009, 07:47:41 am
A ja uważam że jak ma dużo sił chęci i samozaparcia powinien podziałać.

A i kasy oczywiście też bo koszta będą najprawdopodobniej 5-ciocyfrowe.

Jak bym miał wszystko powyższe to już bym dłubał boratu sport qoupe z silnikiem jakiegoś rovera V6 np...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 08:46:23 am
Heh, dziękuję za odpowiedzi.
Faktycznie, wikipedia twierdzi, że ten silnik to 4 cylindrówka (12v mnie zmyliło ;)).
Co do samego swapu tu nie po to kupiłem poloneza, zeby nim jeździć na codzień z OHV pod maską  :mrgreen:

Cytat: "Leonek1321"
to przełóż Roverka , 2.0 DOHC Fiata bądź 2.0 ohc Forda

Te silniki są za słabe. Tzn są w porzadku, ale mój "projekt polonez" przewiduje docelowo coś bliżej 200km i doładowanie.
Rozważałem silniki volvo turbo, mercedes kompresor no i w oko mi wpadł ten silnik od probe, bo są strasznie tanie (900zł na allegro za silnik z osprzętem i turbiną!).
Silniki mercedesa już droższe http://moto.allegro.pl/item698453220_silnik_mercedes_2_0_kompresor_1998_gwarancja.html

A wie ktoś coś może na temat 2.0 turbo z volvo albo saaba? Czy da się je jakoś zaadaptować?
Na razie remontuję powoli poldka, sam swap w przeciągu 2 nabliższych lat mam zamiar zrobić.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Sierpień 19, 2009, 09:05:45 am
nie lepiej 2.5 R6 , 170 lub 200km w standardzie,bez turba praktycznie "zerowym" problemem (w porównaniu do uturbiania jakiegos wynalazku) jest zrobienie z tego czegos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3U

[ Dodano: 19 Sie 2009 09:06 ]
nie lepiej 2.5 R6 , 170 lub 200km w standardzie,bez turba praktycznie "zerowym" problemem (w porównaniu do uturbiania jakiegos wynalazku) jest zrobienie z tego czegos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3U
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 09:17:02 am
200sx, ale ja po prostu chcę turbo. Doładowanie musi być i koniec. Co najwyżej mogło by się pojawić później, ale taniej wyszło by od razu kupić seryjnie uturbiony silnik.
A co do silników BMW to nie przepadam za ich charakterystyką niestety. No i BMW... Delikatnie mówiąc sympatykiem nie jestem  :mrgreen:  Same silniki też dość drogie, tak samo części... Jakaś alternatywa to jest ale niespecjalnie mnie przekonuje.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 10:01:38 am
No, silniki nissana to ciekawa propozycja. Tylko na allegro ich jak na lekarstwo jedynie CA http://moto.allegro.pl/item703413918_silnik_nissan_ca_1_8turbo.html i http://moto.allegro.pl/item708156984_silnik_nissan_ca18_t_1_8_t_200_sx_turbo.html a sr to tylko n/a są póki co.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 19, 2009, 12:01:21 pm
a jak wyglada sprawa z silnikiem z tego ? :P

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9563836 to podchodzi tak samo jak zwykle 1.8 rovera ?
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2009, 13:13:50 pm
Od kiedy to ford jest taki słaby :?:
zawsze można posadzić 2.0 DOHC Cossiego, w serii 200 kucy, silnik mieści się w komorze Poloneza, do tego skrzynia T5 i most od Volvo.
Silnik idzie kupić na ebayu, oczywiście cena nie jest biedronkowa  :wink:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Sierpień 19, 2009, 13:14:56 pm
widziałem silnik CA18DET pod maska nissana, powinien sie zmiescic do FSO tylko trzeba by wywalic ten wętylator i nie wiem czy turbina zmiesci sie bo w poldku na dole ciasno
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 13:19:14 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Silnik idzie kupić na ebayu, oczywiście cena nie jest biedronkowa

No właśnie, więc może szkoda wydawać kase na rzadki, drogi silnik a zamiast tego kupić coś tańszego, popularniejszego i za resztę wyremontować ;)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2009, 13:22:33 pm
Ale Cossiego jeszcze nie ma w Poldzie :!:
nawiasem mówiąc, wiele jest silników forda, które włażą do Polda i podchodzą pod skrzynię N9, np: 2.3 16V, 2.0 DOHC 8V itp.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 13:31:32 pm
2.3 16v to może i nawet niezła propozycja, ale ma niecałe 150 koni czyli musiałbym go uturbiać czyli znowu koszty... Ale jest to jakaś opcja ;)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 19, 2009, 13:46:05 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
Ale Cossiego jeszcze nie ma w Poldzie


a to juz nie istnieje ? :P

http://www2.picturepush.com/photo/a/1585285/1024/FSO/polonez.jpg
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 19, 2009, 14:00:09 pm
Cytat: "RafałFSO"
a jak wyglada sprawa z silnikiem z tego ? :P

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9563836 to podchodzi tak samo jak zwykle 1.8 rovera ?

Mechanicznie tak. Elektrycznie pewnie też.

O mały włos a Senn by takiego nie wsadził do swojego poloniusza. Ale skoczyło się na zwykłym 1,8.
Taki kompletny silnik to 3-4 koła ale wchodzi do Polda jak złoto. I waży tyle co OHVka.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 14:10:00 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
Taki kompletny silnik

Masz na myśli ten z MG?
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2009, 15:28:53 pm
Cytat: "STax"
2.3 16v to może i nawet niezła propozycja, ale ma niecałe 150 koni czyli musiałbym go uturbiać czyli znowu koszty... Ale jest to jakaś opcja ;)


okiełznaj najpierw taką moc w Polonezie, a potem sobie pogadamy.
BTW jest metoda, żeby wydusić więcej z tego silnika bez wielkiej rzeźby i wizyty w "tuningowych" warsztatach, polecam forum www.sierrafan.pl

Jeśli chodzi o Cossiego w Poldzie, to żaden nie jeździ i chyba fizycznie nie istnieje, więc przyjmujemy że nie ma :wink:


na razie :twisted:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Sierpień 19, 2009, 16:14:59 pm
Możesz mi za przeproszeniem do jasnej anielki powiedzieć 200sx dlaczego tak cwaniakujesz że lepiej silnik bety a sam swego poldka sprzedałeś?

Chce ktoś silnik forda to niech go wstawia a nie że ty wykluczasz takie coś od razu. Chce rzeźbić, niech rzeźbi może okaże się że z niego to mechaniczny Da Vinci.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 16:34:51 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
okiełznaj najpierw taką moc w Polonezie, a potem sobie pogadamy

Z "okiełznywaniem" mocy nie mam problemów, jeździłem trochę scorpio 2.9 (chociaż to duże i ciężkie bydle) więc "coś tam" ;) o rwd wiem  :mrgreen:
Poloneza kupiłem po to, żeby z niego zrobić potwora i do tego będę (powoli) dążył.
Na razie będę się zajmował blacharką itd, ale zawczasu warto pomysleć o silniku.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Sierpień 19, 2009, 17:19:21 pm
Cytat: "Gandziorz"
Możesz mi za przeproszeniem do jasnej anielki powiedzieć 200sx dlaczego tak cwaniakujesz że lepiej silnik bety a sam swego poldka sprzedałeś?

Chce ktoś silnik forda to niech go wstawia a nie że ty wykluczasz takie coś od razu. Chce rzeźbić, niech rzeźbi może okaże się że z niego to mechaniczny Da Vinci.
to,dlaczego sprzedałem,zachowam dla siebie,powiedzmy ze od zawsze podobało mi sie to co mam i do tego dążyłem.

a dlatego silnik z bety,bo są poprostu dobre,mocne i wytrzymałe (a niektore nawet idiotoodporne bym powiedział),i ilosc pracy włozonej we włozenie takiej rzeźby o jaką pytał autor jest całkowicie nieadekwatna do otrzymanego efektu, mniej pracy wymagałoby włozenie tego o czym mówiłem,a efekt byłby lepszy,sama mozliwosc tuningu/rozwoju tej jednostki jest bardzo dobra i dostepnosc części tuningowych zadowalająca....
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 19, 2009, 18:57:31 pm
Cytat: "STax"
Cytat: "Bocian_s#313"
Taki kompletny silnik

Masz na myśli ten z MG?
Tak
http://moto.allegro.pl/item704294375_rover_218_vvc_silnik_kompletny_113tys_km_igla.html Ale można i taniej jak się poszuka...

[ Dodano: 2009-08-19, 19:00 ]
Albo inaczej skoro jużtak bardzo chesz turbo to wsadź coś co wiadomo że wejdzie i to zaturb. Samo suszenie tego silnika powinno stanowić nielada wyzwanie bo jakoś za dużo sprężonych aut tu nie ma na forum.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 20:17:59 pm
Cytat: "Bocian_s#313"
wsadź coś co wiadomo że wejdzie i to zaturb.

Kiedyś tak właśnie myślałem, ale taniej będzie wsadzić coś z seryjnym turbo. W końcu swap (nawet prosty) to powiedzmy 3-4tys a turbo spokojnie drugie tyle kosztuje (dobrze zrobione nawet więcej).
Na razie jak wspomniałem, badam grunt, co można wsadzić co nie, na nic się jeszcze nie muszę decydować.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2009, 21:13:37 pm
Cytat: "STax"
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20340 ten miałes na myśli?
a czy w tytule jest napisane coś o silnikach  :?:  :|  bo ja widzę temat o skrzyniach, chociaż dział odpowiedni... czytamy ze zrozumieniem i dokładnie  :wink:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 19, 2009, 22:05:11 pm
fakt 200 km w poldzie było by fajną rzeczą ,ale .... taka przeróbka to totalny harcore , z tego co mówisz można wywnioskowac ze plan jakis ogólny masz ale czy nie lepiej kupić 2.0 DOHC/OHC Fiat/Ford, wyremotować , uturbic ( do fiata turbo i wtrysk z Cromy , do Forda turbo z silnika Limo , reszte można wynależć po zaznajomieniu sie z Sierrafan ) i to umieścić w poldzie ??
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2009, 22:10:22 pm
Cytat: "Leonek1321"
do Forda turbo z silnika Limo
jeżeli już to z LIMY, poza tym LIMA z PINTO ma tyle wspólnego co ja z ruską baletnicą. Popularna do dmuchania pinto jest turbina GARRETT T2 z 1.8 TD, też od sierry, a także podchodzi K04 z Audi i masa innych. Wszystko zależy od przygotowania dołu i góry silnika oraz tego co się chce osiągnąć - moc i moment przy jakich obrotach i ile chcemy dmuchnąć.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 19, 2009, 22:18:26 pm
przepraszam że popisałem sie taką nie wiedzą , ale bardzo słabo znam sie na fordach  :oops:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Sierpień 19, 2009, 22:37:06 pm
Cytat: "BARTEK#1925"
bo ja widzę temat o skrzyniach, chociaż dział odpowiedni

Nie zauważyłem, że dział ma więcej niż jedną stronę  :mrgreen:  Teraz juz temat znalazłem.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 02, 2009, 07:56:56 am
Cytat: "pit"
byla kiedys akcja z poldkiem z m20b25

Tak apropo - widziałem kiedyś na allegro 125p z silnikiem bmw, ale 1.8 chyba.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 02, 2009, 09:01:34 am
Cytat: "pit"
200sx, byla kiedys akcja z poldkiem z m20b25 pod maska i niczym dobrym sie to nie skonczylo.. poldki nie nadaja sie w zaden sposob na r6..
mozliwe,nigdy nie robilem w tym kierunku pomiarów komory poloneza :p lecz trzeba przyznac ze tamten 2.5 zamiatał  :) choc nie wiem czy nie prosciej byloby jezdzic juz e30 z tym silnikiem , lzejsza i przystosowana do tego...

[ Dodano: 02 Wrz 2009 09:03 ]
Cytat: "STax"
Cytat: "pit"
byla kiedys akcja z poldkiem z m20b25

Tak apropo - widziałem kiedyś na allegro 125p z silnikiem bmw, ale 1.8 chyba.
tak,to był 1.8, 1.8 ma 4 gary,wiec krótszy i "bez problemu" wchodzi, dziwie sie ze nikt sie nie podjął włozenia IS-a, zdrowy IS w porównaniu do zwykłej 1.8 to jest jak Pit-a V8 i moja eta  :D  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 02, 2009, 13:46:58 pm
e30 nie jest lzejsze od poloneza - znowu ci sie pokickalo ,
o ile wlozyc R6 to jest troche prucia poldasa ,to wlozenie R4 jest juz bardziej obiecujace ,
tylko ,ze zdrowe IS to pozne 1.9 ,ktore troche kosztuje i ... ma garb na misce nie z tej strony co trzeba,
a wiec w takie wydatki to moga sie bawic rowerowcy ,bo 1.8 napewno wejdzie na miejsce 1.4 ,a tu kupic drogi silnik i odrazu go pruc ,nie wiedzac skad wziasc czesci to jednak ryzyko,
silnik R4 z merola ma garb z dobrej strony ,mozna by probowac ,

w takim zestawieniu pakowac sie w silnik fwd nie ma najmniejszego sensu - ceny te same co silniki z bmw czy merola ,a rzezba wieksza - i rozpietosc modeli tez pokazna ,w koncu 2.3 kompresor to 193KM ma  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 02, 2009, 14:51:51 pm
Cytat: "KGB"
e30 nie jest lzejsze od poloneza - znowu ci sie pokickalo ,
przykro mi,uczył mnie nie będziesz,miałem poloneza,mam e30, byłem e30 na wadze - z silnikiem R6,połową baku i normalnym wyposazeniem - 1085kg.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 02, 2009, 15:37:24 pm
A ważył ktoś poloneza? Bo wg danych bmw waży coś ponad 1100kg czy koło 1200, polonez bliżej 1100 jeśli dobrze pamiętam...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 02, 2009, 15:59:08 pm
Cytat: "STax"
A ważył ktoś poloneza? Bo wg danych bmw waży coś ponad 1100kg czy koło 1200, polonez bliżej 1100 jeśli dobrze pamiętam...
dane podawane sądla szerokiej (nowszego,cięższego modelu) ja mam tą lżejszą , polonez w dowodzie ile ma? 1200? bo juz nie pamietam no chyba ze ktos ważył,to niech poda z jakim silnikiem
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 02, 2009, 16:15:00 pm
W dowodzie jest 1060kg Rover, 95r. na złomie na wadze wyszło 1090kg (instalacja gazowa i troche badziewia w środku)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 02, 2009, 16:20:45 pm
1.6 gli ma w dowodzie chyba coś ponad 1100 (1125?) ale nie pamiętam.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: pit w Wrzesień 02, 2009, 17:17:43 pm
:lol: echh..optymiści :p

Caro 1.5/1.6 mial 1135kg, 1.4 1120, a 1.9d 1160.

Te 1060 to chyba po ostrym tlenowym lifcie :lol:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 02, 2009, 18:24:13 pm
Cytat: "200sx"
Cytat: "KGB"
e30 nie jest lzejsze od poloneza - znowu ci sie pokickalo ,
przykro mi,uczył mnie nie będziesz,miałem poloneza,mam e30, byłem e30 na wadze - z silnikiem R6,połową baku i normalnym wyposazeniem - 1085kg.

no widzisz ,tyle co borewicz,
nie polecam jednak wag na zlomach ,bo oszukuja w wiadoma strone
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Wrzesień 02, 2009, 19:35:36 pm
200sx, Pytał ile jest w dowodzie to napisałem. szczerze: mam gdzieś ile dokładnie waży mój samochód
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: wito w Wrzesień 25, 2009, 19:14:47 pm
a ja mam pytanko czysto teoretyczne, czy do poldka podejdzie silnik 1,9 tdi VW? W pasatach i audi a4 jest montowany wzdłużnie, kolektor z dobrej strony, gabaryty też nie za duże.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 25, 2009, 19:18:13 pm
jakby udalo Ci sie postawic silnik bardziej w pione to mysle ze daloby rade
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 25, 2009, 19:57:20 pm
tylko skrzynie pod to skolowac to bedzie trudno ,
no i po co diesel szmelcwagena ? nie tani ,klopot z wlozeniem ,
diesel cytryny z turbo bedzie znacznie latwiej wlozyc ,na pewno nie bedzie drozszy
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: wito w Wrzesień 26, 2009, 00:46:28 am
pytam czysto teoretycznie jak narzazie, za VW nie przepadam, ale cza przyznać ze te silniki są dobre jednym słowem sie im udały. ze skrzynia nie mam pojęcia wogole sie w temat nie zagłębiałem z czego by można zaadaptować
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: NeoN w Wrzesień 26, 2009, 20:16:22 pm
Skrzynkę można szukać z byle jakiego Audi z wzdłużnym silnikiem i napędem quattro, kwestia zaspawania dyferencjału środkowego (TorSen). Ważne żeby skrzynia pochodziła od silnika czterocylindrowego, bo często spotykane B3/B4 quattro miały silniki pięciocylindrowe z innym rozstawem śrub niż silniki VW.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 27, 2009, 22:07:10 pm
Jak dla kogoś 1.9TDI jest synonimem luksusu na tyle, żeby dla niego bawić się w SWAPa... to niech sobie kupi Passata albo A4

Jest duuużo więcej lepszych silników niż te klekoczące śmierdziele
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 28, 2009, 08:49:28 am
Cytat: "e_gregor"
Jest duuużo więcej lepszych silników niż te klekoczące śmierdziele

Chociażby fiatowskie JTD/mJet jesli chodzi o diesle  :mrgreen:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 28, 2009, 09:15:29 am
Diesle to są dobre do ciężarówek albo lokomotyw. Przez te wszystkie zawszone TDI, TDS, TD, TDCi, DT itp. poumieramy na raka od cząstek stałych odkładających się w płucach. Co z tego że te silniki mało palą, maja kopa (pojęcie względne - krótkie biegi na mieście sprawiają że ja jestem za skrzyżowaniem gdy diesle są dopiero pod sygnalizatorem). Niby też są juz ciche i ekologiczne. Ale co z tego jak czasem po przejechaniu 30-40kkm od wyjazdu z salonu zaczyna się  stukowa "orkietra", nieco później kopcenie.

Te auta miałyby sens tylko jakby 90% społeczeństwa było stać kupić taką jednorazówkę i po nakręceniu 50kkm lub 2 latach auto oddać na surowce wtórne. Tak na marginesie. Ciekawe czemu wypożyczalnie pozbywają się aut właśnie przy takich niskich przebiegach...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: snikers w Wrzesień 28, 2009, 09:28:12 am
Cytat: "e_gregor"
Diesle to są dobre do ciężarówek albo lokomotyw. Przez te wszystkie zawszone TDI, TDS, TD, TDCi, DT itp. poumieramy na raka od cząstek stałych odkładających się w płucach. Co z tego że te silniki mało palą, maja kopa (pojęcie względne - krótkie biegi na mieście sprawiają że ja jestem za skrzyżowaniem gdy diesle są dopiero pod sygnalizatorem). Niby też są juz ciche i ekologiczne. Ale co z tego jak czasem po przejechaniu 30-40kkm od wyjazdu z salonu zaczyna się  stukowa "orkietra", nieco później kopcenie.

Te auta miałyby sens tylko jakby 90% społeczeństwa było stać kupić taką jednorazówkę i po nakręceniu 50kkm lub 2 latach auto oddać na surowce wtórne. Tak na marginesie. Ciekawe czemu wypożyczalnie pozbywają się aut właśnie przy takich niskich przebiegach...

bo z dieslem trzeba sie obchodzic jak z jajkiem i wiedziec jak jezdzic. a nie cisnac do oporu... Myslisz ze sie dba o wypozyczone auto :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Wrzesień 28, 2009, 13:58:56 pm
Cytat: "snikers"
Cytat: "e_gregor"
Diesle to są dobre do ciężarówek albo lokomotyw. Przez te wszystkie zawszone TDI, TDS, TD, TDCi, DT itp. poumieramy na raka od cząstek stałych odkładających się w płucach. Co z tego że te silniki mało palą, maja kopa (pojęcie względne - krótkie biegi na mieście sprawiają że ja jestem za skrzyżowaniem gdy diesle są dopiero pod sygnalizatorem). Niby też są juz ciche i ekologiczne. Ale co z tego jak czasem po przejechaniu 30-40kkm od wyjazdu z salonu zaczyna się  stukowa "orkietra", nieco później kopcenie.

Te auta miałyby sens tylko jakby 90% społeczeństwa było stać kupić taką jednorazówkę i po nakręceniu 50kkm lub 2 latach auto oddać na surowce wtórne. Tak na marginesie. Ciekawe czemu wypożyczalnie pozbywają się aut właśnie przy takich niskich przebiegach...

bo z dieslem trzeba sie obchodzic jak z jajkiem i wiedziec jak jezdzic. a nie cisnac do oporu... Myslisz ze sie dba o wypozyczone auto :)

bo na tym zarabiają i ich stać. A chyba więcej klientów będzie jak będą lepsze i nowe auta. Ciekawe co wy macie do diesla..? przecież polonezy z silnikiem diesla też są. A to, że o diesla trzeba dbać to każdyu wie. O benzyne jak nie bęziesz dbał to też ci będzie dymić, tylko olejem z silnika:/
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 28, 2009, 15:21:40 pm
ja osobiscie uwazam ze diesel w osobówce jest dobrym rozwiazaniem..nowe diesle sa zwawe oszczedne i mocne oraz juz tak niechałasują jak kiedys..nadrabiaja bardzo momentem obrotowym... mnie osobiscie bardzo dobrze jezdzi sie dieslem audi 3.3tdi
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: rotek w Wrzesień 28, 2009, 20:55:42 pm
mam pytanie...... czy możliwe jest włożenie 2.0 dohc forda do 135p czy komuś się to udało ? Nie będę ukrywał że noszę się z takim zamiarem  Jeżeli jest to możliwe to proszę o podpowiedzi  Na pytania na co się porywam..... Wiem... mam besterke  kanał wózek do silników  wiele chęci jedyny problem to brak czasu  nie chciał bym się narobić Z góry dziękuje....... rotek.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 28, 2009, 21:15:20 pm
do 125..?

na pytanie czy sie da.. zawsze odpowiadam TAK da sie..  ale z tego co słyszalem  to bardzo ciezko o czesci pasujace do poldoforda.. a zeby zalozyc to we fiacie prydaly by sie włąsnie one..
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 28, 2009, 21:18:18 pm
Cytat: "Zuczek"
ja osobiscie uwazam ze diesel w osobówce jest dobrym rozwiazaniem..nowe diesle sa zwawe oszczedne i mocne oraz juz tak niechałasują jak kiedys..nadrabiaja bardzo momentem obrotowym... mnie osobiscie bardzo dobrze jezdzi sie dieslem audi 3.3tdi
a benzynowiec nie moze miec momentu dobrego?

ja mam benzynowego diesla,małe spalanie,duzy moment,moc i kultura pracy benzyniaka ,a to wszystko przy obrotach od 600 (wolne) do 5100 (odcinka  :twisted: )

diesli nigdy nie lubiałem, a to dlatego ze:
-strasznie łatwo je zajechac
-muły
-"kultura" pracy
-bariera psychiczna  :mrgreen:


zróbmy małe porównanie, bierzemy dwa silniki,o jednakowej pojemnosci,jeden benzyna,drugi diesel,
Diesel z turbo, no to benzyna tez z turbo,zeby było sprawiedliwie, i co wygrywa??, o wolnossących nawet nie mowie,bo diesel bez turbo to dno dna.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 28, 2009, 21:31:50 pm
jezdzilem audi a6 avant 2.5tdi oraz subaru foresterem 2.5turbo.. i ... niemoge jednoznacznie powiedziec ktore jezdzi lpiej.. napewno dieslem jezdzi sie "wygodniej"..(leprza elastycznosc - taniej. oraz po zaladowaniu dosć sporym bagazem (np5 osob i bagaze na wakacjie to juz zupelnie jest żwawszy..
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: wito w Wrzesień 28, 2009, 21:56:11 pm
właśnie o tą elastyczność chodzi, żadnego szarpania przy jeździe bez gazu z dwumasem to już wogule bajka, odejście tez konkretne ostatnio na światłach becia 325 benzyna została w tyle za ibiza 1.9 130 KM mojej mamusi  :D  no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  8)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 28, 2009, 22:38:34 pm
Cytat: "200sx"
zróbmy małe porównanie, bierzemy dwa silniki,o jednakowej pojemnosci,jeden benzyna,drugi diesel,
Diesel z turbo, no to benzyna tez z turbo,zeby było sprawiedliwie, i co wygrywa??, o wolnossących nawet nie mowie,bo diesel bez turbo to dno dna

Z tym się zgadzam w 100%

Cytat: "200sx"
ja mam benzynowego diesla,małe spalanie,duzy moment,moc i kultura pracy benzyniaka ,a to wszystko przy obrotach od 600 (wolne) do 5100 (odcinka  )

Z tym nie  :mrgreen: BTW, 600rpm to jakiś dziwny silnik... No i odcinka przy 5100rpm?  :lol:  Heh i dlatego silniki bmw mi nie pasują...

Ja generalnie jestem zwolennikiem benzyny, ale mimo to musze przyznac, że diesel daje lepszy stosunek spalanie/osiągi.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 28, 2009, 22:44:06 pm
ja wole diesle .. alejezdze benzyniakiem.. naszczescie mam maxymalny wynoszący 340NM moment orotowy dostępny juz od 2600 ;) ineczej bym nieprzezyl..

wito napisał." no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  "

no u siebei w polonezie mam zalązki tego.. coprawda blow offa niema wiec nie "sapie" .. niestety..
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 28, 2009, 23:03:54 pm
Cytat: "Zuczek"
napewno dieslem jezdzi sie "wygodniej"..(leprza elastycznosc


Przepraszam Cie kolego ale teraz bredzisz. Wcześniej pisałeś o wysokim momencie diesli i to jest prawdą. Jednak lepszą elastyczność maja silniki benzynowe.

Ostatnio stałem na światłach koło nowej Imprezy Diesel. Włączyło się zielone i gość dał ostro czadu startując jak z procy. Jedak było to strasznie żenujące jak zniknęła mi na horyzoncie nalepka "Boxer Diesel" a słyszałem tylko coś jak pompowtryski w TDI od VW.

Strasznie drażnią mnie kierowcy TDI i ich auta. Bo musi być oszczędnie więc ruszają spod świateł jak dziadki w CC - dodatkowo sytuację pogarszają krótkie biegi. To też mnie wkurza jak przez takich przejeżdżają na zielonym 3-4 auta. Potem jak taki delikwent jednak już światła przejedzie to się (powoli) rozpędza do 100 albo lepiej - bo przecież ma nowoczesny i bezpieczny a na dodatek oszczędny samochód. Wrrr. Jeżdżę szybko, dynamicznie i czasem ostro ale każdy przeciętny ojciec rodziny w swoim TDI-ku rozwija w mieście o wiele większe prędkości. Potem się dziwić że tyle wypadków...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 28, 2009, 23:35:21 pm
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 29, 2009, 05:44:05 am
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?
(http://img121.imageshack.us/img121/7827/etadrehm.gif) (http://img121.imageshack.us/i/etadrehm.gif/)

(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 29, 2009, 09:34:50 am
Cytat: "Zuczek"
chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki

A to wogle jest dość mylące.
Bo popatrzcie, taki diesel ma max moment ok. 2000rpm a benzyniak powiedzmy 3500-4000rpm (tak średnio).
ALE jaki zakres obrotów ma diesel? Max gdzieś tak do 4000rpm, podczas gdy benzyniaki w większości się do 6-6,5 czasem 7000rpm kręcą. Więc i tu i tu moment obrotowy przypada mniej więcej na połowę uzytecznego zakresu obrotów...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 29, 2009, 09:35:37 am
Mam teraz ważniejsze wydatki niż drogie auta. Ale jeśli kiedyś (zapewne nieprędko) przyjdzie czas na w miarę nowego i wygodnego dupowoza to będzie nim najprawdopodobniej turbobenzyna, do tego muchozol. Miałem okazje przejechać się Xantią 2.0T - rewelacja. Niech się mało elastyczne kopciuchy schowają. Fajne są też doładowane Saaby.

[ Dodano: 2009-09-29, 09:38 ]
Cytat: "STax"
Cytat: "Zuczek"
chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki

A to wogle jest dość mylące.
Bo popatrzcie, taki diesel ma max moment ok. 2000rpm a benzyniak powiedzmy 3500-4000rpm (tak średnio).
ALE jaki zakres obrotów ma diesel? Max gdzieś tak do 4000rpm, podczas gdy benzyniaki w większości się do 6-6,5 czasem 7000rpm kręcą. Więc i tu i tu moment obrotowy przypada mniej więcej na połowę uzytecznego zakresu obrotów...


To właśnie jest elastyczność. Benzyniaki maja lepszą. Bo nie dość że też mają maks momentu w połowie swojego zakresu to na dodatek przed ta połową mają lepszy przebieg tej krzywej - bardziej płaski.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: pit w Wrzesień 29, 2009, 09:44:07 am
zaden wiatrak nie zastapi dodatkowych ccm
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 29, 2009, 10:13:47 am
Cytat: "200sx"
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?
[url=http://img121.imageshack.us/img121/7827/etadrehm.gif]Obrazek (http://img121.imageshack.us/i/etadrehm.gif/)[/URL]

(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)


niemowie ze niema takich bezyniakow.. sam na codzien jako dupowóz mam auto ktore max moment ma przy 2600 wiec nisko jak na benzyniaka.. tak czy siak uwazam jednak ze dieslem jezdzi sie lepiej.. przynajmniej mi..

PIT.. - najlepiej miec i dodatkowe ccm i wiatrak..;) - dlatego pod maska mojego poloneza zamiast 1.5 pojawilo sie 2.0 i dmuchawka.;)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 29, 2009, 11:06:02 am
Cytat: "200sx"
Cytat: "Zuczek"
no dobrze..  zgodze sie ze zle ujołem swoją mysł.. chodzilio mi oto ze max moment maja nizej niz benzyniaki. co zreszta dlamnie jest bardzo dobre miłe i przyjemne.. pozatym ja tez jezdzac po miescie spokojnie rozpedzam sie do 60km//h w okolo minute.....bo to i nienadspieszy..
i znow sie nie moge zgodzic, ze niby benzyniak nie moze miec momentu nisko?
[url=http://img121.imageshack.us/img121/7827/etadrehm.gif]Obrazek (http://img121.imageshack.us/i/etadrehm.gif/)[/URL]

(podaje ten pryzkad,bo jest mi on najlepiej znany,jest równiez wiele innych benyzniakow o takich danych)

Takimi benzyniakami są na ogół silniki z USA mające często moc maksymalną przy ok. 4000 obr, a moment przy 2000. :)

[ Dodano: 29 Wrz 2009 11:12 ]
Cytat: "Zuczek"
ja wole diesle .. alejezdze benzyniakiem.. naszczescie mam maxymalny wynoszący 340NM moment orotowy dostępny juz od 2600 ;) ineczej bym nieprzezyl..

wito napisał." no i jeszcze ten świst turbiny, z pod maski poloneza byłby jeszcze piękniejszy  "

no u siebei w polonezie mam zalązki tego.. coprawda blow offa niema wiec nie "sapie" .. niestety..

Czemu mam wrażenie, że te wypowiedzi nie są w temacie tylko mają być autoreklamą?  :?:

(Wygaśnie).
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 29, 2009, 12:58:08 pm
Cytat: "Grzech#1938"
Takimi benzyniakami są na ogół silniki z USA mające często moc maksymalną przy ok. 4000 obr, a moment przy 2000.
No moj taki wlasnie taki jest :)

Engine/(Silnik) 244 cid V6 OHV/ (4000 ccm V6 OHV)
Horsepower/(moc) 160/ (121 kW @ 4200 RPM)
Torque/(moment obr) 220/ (305 Nm @ 2800 RPM)
Bore x Stroke/(sr.cyl x skok) 3.95 x 3.32/ (100 mm x 84,3 mm)
Compression Ratio/(stop. sprez.)9/ (9:1)
Podczas srednio dynamicznej jazdy nie przekraczasz 2.5 tys, samochód bez większych problemów osiąga 100Km/h w jakieś 9 sekund na pierwszym biegu piszcząc przy przepinaniu na 2 bieg a to wszystko przy masie własnej rzedu 1500Kg i aerodynamice szafy. Prędkość maksymalna to około 170Km/h, więcej na razie nie sprawzałem bo nie ma po co :)  Ten sam silnik w polonezie to byłaby rzeźnia i odłożyła na półkę wszelkie wynalazki made in Rover  :mrgreen: jedyny problem to skrzynia która go ogarnie i zmiesci sie w tunel FSO bo A4LD nie wejdzie :| Sam silnik wchodzi w komore silnika PN po dorobieniu nowej miski olejowej i kolektora ssacego(chyba ze robimy cos w stylu Mad Maxa)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 29, 2009, 14:32:11 pm
W Australii był swojego czasu produkowany taki fajny samochodzik Holden. Wielkość i masa Poloneza - standardowo dawali do niego silnik 1300 - 55KM. W wersji najdroższej miał 5,0l V8 mające 240KM/4800obr i moment (bagatelka!) ok 400Nm...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 29, 2009, 14:43:57 pm
Cytat: "pit"
zaden wiatrak nie zastapi dodatkowych ccm
dokładnie :!:  :D
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 29, 2009, 15:07:56 pm
A już na pewno nie zapewni możliwości ruszenia z piskiem opon na niemal obrotach biegu jałowego... Przypomniała mi się taka scenka ze świateł, gdzie koleś Fiatem 127 ze spoilerami itd chciał się ścigać z wielkim 5,5 metrowym "krążownikiem". Przy zmianie na żółte już ruszył z wielkim rykiem silnika, a tamten bezszelestnie w ciągu paru sekund po prostu zniknął na horyzoncie... :lol: (Fiacik w tym momencie właśnie opuszczał skrzyżowanie...)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 29, 2009, 15:33:02 pm
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.

Diesel to dla mnie lekka porażka.
Nowy VW Passat 2.0 TDI, japierd.. jak to kopci nawet jak stoi to widać lekki "dymek".

Najbardziej wkurzają mnie treści typu "diesel jest mocniejszy niż benzyna".
Tak jak porównują tdi do zwykłej benzyny to wychodzi dość blado, ale jeśli porównamy np. 2.0 tdi do 2.0 turbo benzyna to kto wychodzili lepiej? Benzyna.

Zresztą benzyna bez turbo też jest mocna.
Rover 1,4 ma 103km, citroen saxo vts 1,6 ma 123km (albo 118 ?).
Pokażcie mi zwykłego diesla bez turbiny który miałby bez turbiny tyle koni co benzyna.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Wrzesień 29, 2009, 15:56:17 pm
nie którzy mylą i to bardzo pojęcie elastyczności silnika.. Mi sie jeździ dobrze i benzynami i dieslem. Bo mam w domu to i to. Poldka diesla tez miałem. A to, że czasem zakopci..? benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Wrzesień 29, 2009, 17:30:34 pm
Cytat: "adamek9026"
nie którzy mylą i to bardzo pojęcie elastyczności silnika.. Mi sie jeździ dobrze i benzynami i dieslem. Bo mam w domu to i to. Poldka diesla tez miałem. A to, że czasem zakopci..? benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/
racja!diesel robi to bez wysokich obrotów  :mrgreen:

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:33 ]
Cytat: "Gandziorz"
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?  :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 29, 2009, 20:32:46 pm
Cytat: "200sx"
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?

(http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4ac20bc873fb34268.jpg)
Troszkę gorszy, ale 200nm przy 1600rpm to też nie jest zły wynik ;)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Wrzesień 29, 2009, 20:48:58 pm
Cytat: "200sx"
racja!diesel robi to bez wysokich obrotów :mrgreen:

mniejszymi się chyba nie dało... nie każdy diesel kopci. Macie chore stwierdzenia i tyle;/
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: OZi1845 w Wrzesień 29, 2009, 20:50:31 pm
Cytat: "e_gregor"
Strasznie drażnią mnie kierowcy TDI i ich auta. Bo musi być oszczędnie więc ruszają spod świateł jak dziadki w CC
to nie ze oni tak chca i tak ruszaja, poprostu na starcie te auta wogole nie maja kopa i nie da sie tym ruszyc tak agresywnie jak benzyna a jest to spowodowane miedzy innymi
Cytat: "e_gregor"
dodatkowo sytuację pogarszają krótkie biegi
nie krótsze, tylko dluzsze w porownaniu do benzyniakow przelozenia skrzyni biegow
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Wrzesień 29, 2009, 21:09:48 pm
niezgodze sie z tym ze dieslem nieda sie jezdzic i ruszać agresywnie...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: adamek9026 w Wrzesień 29, 2009, 21:19:35 pm
mam wrażenie, że wypowiadają się tu osoby które nigdy wcześniej nie jeździły dieslami. A mówią brednie, że to muły bagienne itp.. Nie mówie, że benzynka jest gorsza. Ale bez przesady..
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: snikers w Wrzesień 29, 2009, 21:35:55 pm
Tez tak czytam i nie wierze, wsiadzcie sobie np do starego volvo 2.5 td i.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Wrzesień 29, 2009, 21:50:52 pm
Ja rowniez twierdzilem, ze diesle to sie do niczego nie nadaja, ze to muly i wogole... Do czasu kiedy to przejechalem sie najpierw Meganem 1.5 dCi 105KM 2009r, a potem Clio 1.5 dCi 82KM 2002r... Bardzo fajnie sie tym jezdzi, bardzo dynamiczne autka, predkosci rowniez rozwijaja przyzwoite, czyli okolo 170km/h bez wiekszego problemu. Na dodatek sa to dosc ekonomiczne silniki, Clio na trasie Lubin-Leszno przy jezdzie z gazem prawie caly czas w podlodze, predkosciach miejscami do 160km/h i kreceniu silnika do 5000obr przy wyprzedzaniach wyszlo spalanie okolo 5.5l/100km... Tak wiec od pewnego czasu szanuje diesle...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 29, 2009, 21:58:52 pm
diesle maja nisko moment i sprawiaja wrazenie bardzo dynamicznych,
niektorzy tak temu wrazeniu ulegaja ,ze pozniej czytam takie glupoty ,ze mondeo 2.0 tdci to moze troche slabsze ,ale juz 2.2 tdci to na pewno nie da sie pokonac dla mondeo 3.0 V6  :lol:

nim mocniejszy turbodiesel ,tym bardziej odprezony ,a im bardziej odprezony ,tym ciezej mu ruszyc z wolnych obrotow - bez sprawnej sprezarki to sie z niego robi piec na olej opalowy ,
zatracona zostala bardzo duza zaleta diesli w ciezarowkach , terenowkach i maszynach roboczych ,no ale moze w osobowkach to nie jest tak wazny aspekt,
o legendarnej trwalosci samego silnika tez juz dzis nie ma co marzyc,
a najbardziej to mnie wkurza robienie z traktorow sportowcow ,efektem jest kupa dymu z rury,
gdyby te moce byly umiarkowane ,a dynamika ukladu niewielka ,to mozna by calkowicie wyeliminowac dymienie ,bo przy szybkich zmianach dynamicznych nie da sie tego ogarnac
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: wito w Wrzesień 29, 2009, 22:26:23 pm
dokładnie w dieslu moc i moment są szybciej dostępne praktycznie cały czas oscylujemy w zakresie obr maksymalnego momentu, subiektywnie odczucia są lepsze, ale nie ulegajmy autosugestii.

PS: tylko zapytałem o tdi i rozpętało sie istne piekło  :twisted:
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: STax w Wrzesień 29, 2009, 23:20:32 pm
Cytat: "wito"
dokładnie w dieslu moc i moment są szybciej dostępne

Tylko teoretycznie. Co z tego, że moment (moc jest na końcu zakresu uzytecznego obrotów, więc szkoda o niej mówić) jest przy 2000rpm skoro skrzynia jest długa i 2000rpm to już połowa obrotomierza?

Ja troszkę dieslami pojeździłem, tak wolnossącymi jak i turbo i uważam, że diesle nie są złe. Benzyna z turbiną będzie szybsza, ale diesle też tragiczne nie są. Inna sprawa, że czasem diesle trochę oszukują, np jeździłem mercedesem vito 2.2 cdi i przy wciśnięciu gazu nawet w fotel wciskało tylko co z tego, skoro zmierzony czas do "setki" to było coś koło 20s...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Wrzesień 29, 2009, 23:40:50 pm
Cytat: "adamek9026"
benzyny też kopca jak sie ciagle jezdzi na wyzszych obrotach..;/


Wypraszam sobie!!! Pojedź sobie za moim trupiszczem. Dymka nie uświadczysz.

Co do diesli - mają jedną cudną zaletę. Na wakacje zrobiłem jedną wyprawę polówką 1.9SDI mamy. Zalałem przed wyjazdem, potem prawie 400km w jedną, następne prawie 400 w drugą i po powrocie nie trzeba było tankować. Właścicielom diesli zazdroszczę tylko tego że nie muszą tyle czasu spędzać w kolejkach do kasy na stacjach paliw. Poldem jak śmigam do rodziny to muszę zalać przed wyjazdem, na miejscu (po około 320km) i zaraz po powrocie :( Jedna weekendowa podróż i 3 razy po parenaście minut zmarnowane na stacjach paliw.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Gandziorz w Wrzesień 30, 2009, 02:34:56 am
Cytat: "200sx"

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:33 ]
Cytat: "Gandziorz"
Benzyniak może mieć naprawdę nisko max Nm. Przykład opla i silnika serii c :)
Taki c20ne ma 170Nm przy 2600obr.
wyzej podałem benzyniaka co ma 180Nm przy 1000obr, duzo jest lepszych diesli?  :)

Kolego nie zrozumieliśmy się. Ja podałem obr w którym jest max Nm a nie kiedy dopiero są.
Z twojego wykresu wychodzi że max ma przy 3300rpm.

Po drugie ja nie napisałem że każdy diesel kopci. Np. zdrowy diesel 1,5D, 1,9D (citroena) czy 3.0D z beczki nie zakopci.
Reguła jedna sprawdza się w życiu im więcej KM ma Diesel tym szybciej się kończy i dymi.
Napisałem że 2.0TDI w passacie dymi jak stoi w miejscu (widać delikatny dymik).

To i tak nic, ile razy jadę za starszym autem co z tyłu ma przylepione 1,9TDI i jak przyśpiesza to zastanawiam się czy w okolicy wszystkie muchy chce pozabijać?
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Wrzesień 30, 2009, 14:47:59 pm
Cytat: "Zuczek"
(...)a wynika to z tego ze przewaznie moment obrotowy w dieslu "pojawia sie" nagle. i jest dosc duzy stąd te "przeciazenia"

Nie "przeważnie" i nie "w dieslu". Wszystko zależy od konstrukcji konkretnego silnika. Niektórymi można zapiszczeć niemal na obrotach biegu jałowego, a w niektórych wymaga to ruszenia z rykiem silnika na wysokich obrotach. Takie uogólnienia, że diesel to, a benzyna tamto aktualnie nie mają sensu. Teraz fabryki każdy rodzaj silnika potrafią wykonać byle jak...

Dawniej wszystko było jasne - "mały diesel" (czyli koło 2l) - słaby. "Duży" (czyli np 3l) - silny. Wszystkie na ogól miały powalający moment obrotowy i jedynki praktycznie można było nie używać... To samo dotyczyło silników benzynowych tylko zaczynało się przy mniejszej pojemności. Teraz silniki są tak wyżyłowane jak kiedyś się to spotykało tylko w samochodach sportowych. Jeździ się nimi kiepsko (no chyba, ze ktoś lubi wiecznie zmieniać biegi) , trwałość jest taka sobie, a remontu się nie przewiduje. Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000. Ale ten napęd rozpędzał auto do setki w 11 sek, więc mniej więcej w tym samym co Porsche. :D
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: wito w Wrzesień 30, 2009, 16:38:45 pm
Cytat: "Grzech#1938"
Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000. Ale ten napęd rozpędzał auto do setki w 11 sek, więc mniej więcej w tym samym co Porsche.

ino takich silników juz nie ma :(  same 16-zaworowe wiertarki, moc dopiero powyżej 4000 tys jak nie lepiej, kijowo sie tym jeździ o spalaniu nie wspomne. 8 i 10 zaworowe silniki 2.0 i 2.3 audi to było to, przebieg momentu idealnie płaski a przyrost mocy liniowy jak od ekierki  :D
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Wrzesień 30, 2009, 23:08:57 pm
Cytat: "Grzech#1938"
Pamiętam, że w Taunusie np był silnik, który przy 2300 miał zaledwie 108KM/5000.
Nie zaledwie ale AZ  :) 108/2.3=47km z litra ,a  u mnie jest juz 160/4=40Km z litra wiec tamtem był dość mocno wysilony  :mrgreen: Ale to tak na marginesie  :)
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Redbull998 w Październik 01, 2009, 01:12:39 am
Witam
wtrące sie jeśli moge
jak narazie jeździłem:
2x granada 2.0
scorpio 2.9 v6
206  1.2
xsara1  1.9d
xsara2 2.0 HDI  (rewela)
golf3 1.9d
golf3  1.9tdi
almera 1.5 dci
sporadycznie nowy passat 2.0 tdi
Tak więc wydaje mi się że doświadczenie mam spore,
benzyna czy disel ... Wszystko zależy od tego do czego chce sie auta używac. Jeśli ktoś marzy o paleniu gumy na światłach, kręceniu bąków jak sie ma rwd lub do ścigania sie to weźmie benzynę bo sie do tego nadaje bo można ja kręcic pod czerwoną kreske i sie niebac ze padnie, ale co za tym idzie spalanie osiaga sie ogromne, jeśli ktoś ma na to kase to spox, ale tu właśnie zaczyna sie zaleta disla :D
Diesle jeśli są uturbione to są bardzo elastyczne i na pewno nie mułowate a za razem oszczędne bo przy "ostrej jeździe" spalanie max ma paręnaście litrów. Niemożna porównywać 2.0 Tdi i 2.0 T w kwesti osiągów bo wiadomo że disel będzie gorszy. Porównanie powinno być robione po osiągach, czyli np wziąć jeden model auta w benzynie i diselu które maja takie samo przyspieszenie do 100 np 7 sek i wtedy się okaże ze diesel spali przy tak samo dynamicznej jeździe o 1/3 mniej :P a jeśli wziac pod uwage że jeździ sie autkiem z obciążeniem to załadowny diesel z porównania ze zdania wcześniej pobije wtedy bene na głowe bo momentu ma więcej.
Cały dylemat powinien się ograniczyć do tego ile kto chce kasy wydać na paliwo :D jak mniej to weźmie diesla a jak kasy ma jak lodu to weźmie bene :D
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Październik 01, 2009, 09:07:07 am
Cytat: "Redbull998"
a jeśli wziac pod uwage że jeździ sie autkiem z obciążeniem to załadowny diesel z porównania ze zdania wcześniej pobije wtedy bene na głowe bo momentu ma więcej.
Cały dylemat powinien się ograniczyć do tego ile kto chce kasy wydać na paliwo :D jak mniej to weźmie diesla a jak kasy ma jak lodu to weźmie bene :D
czy kazdemu po kolei trzeba tłumaczyc ze są takie benzyniaki dla ktorych takie zadanie to banał? wiec jesli piszesz takie cos to zaznacz w poscie ze dotyczy on silniczków a nie silników
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Październik 01, 2009, 10:11:07 am
Niech mi nikt nie pier... że diesel jest tani w utrzymaniu! Może taki poldas 1.9GLD albo golf SDI ale nie współczesne plastikowe śmierdziele. Benzyna z LPG wychodzi często nieco taniej w tankowaniu niż diesel, koszt zakupu diesla jest wyższy no i jak coś sie zepsuje (a psuje się często) to przy kopciuchu koszty są miażdżące. Popatrzcie na same koszty części: kół dwumasowych, wtrysków, pomp wtryskowych czy turbin. Masakra!
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Redbull998 w Październik 01, 2009, 10:29:45 am
mówisz o nowszych plastikach, że są droższe w zakupie a czy do nowszych benzyniaków nie idzie już gaz sekwencyjny ktory jest wcale nie tani ?
jak narazie nie miałem problemu z żadnym dieselem ktorym jeździłem (nieliczac almery dci ale ta jako że była służbowa to po przekroczeniu 100k rozpadła sie na częsci pierwsze, nie tylko silnik) tyle że i o benzyniaka i o diesela dbam a jak sie dba to sie jedzie. tak sie smiejecie ze diesel to śmierdziel a o ile gorszy jes benzyniak z gazownia za ktora może dymu niema ale smród nie do wytrzymania ...
Zaraz pewnie stwierdzicie że smrod gazowni nie jest zły albo cuś byle wyszło na wasze ale są gusta i guściki, o nich sie nie dyskutuje.

P.S. dopiero teraz zwróciłem uwage na temat na jaki wszyscy tu piszemy <lol> chyba lekko zrobił sie off-topic :D:D
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Październik 01, 2009, 14:12:17 pm
a ja mam problemy z dwiema na trzy vectry C 2.2 DTI w pracy, wcaleni e są jezdzone często, w jednej juz drugi raz turbina byla wymieniana
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 01, 2009, 14:16:22 pm
Turbinę bardzo łatwo wykończyć, wystarczy, że po dość dynamicznej jeździe się stanie i zgasi silnik...
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: 200sx w Październik 01, 2009, 15:02:30 pm
nie jezdzą dynamicznie te auta, to są auta starszych właścicieli.
Tytuł: Silnik z fwd do rwd?
Wiadomość wysłana przez: Redbull998 w Październik 01, 2009, 15:24:46 pm
fakt u starszych właścicieli nie są dynamiczne :P