Powiedz to temu osobnikowi
jezeli to tylko jeden tlok, to rownie dobrze moze byc przypadek,
ale fabrycznie oczywiscie mogli sie pochylic nad problemem, ze podwyzszenie obciazen na obrotach wyraznie wyzszych niz pierwotnie silnik mial wykorzystywac, moze wymagac jakichs modyfikacji,
tylko dziwne, ze to polaczyli z wersja doladowana, gdzie obroty sa dosc niskie, no ale taka unifikacje sobie wymyslili
Kolejną ciekawostką niech będzie to że VVC 145 ma mocniejsze korby ale słabsze tłoki. VVC 160 ma słabsze korby i mocniejsze tłoki
moze je odchudzili, zeby mialy mniejsza bezwladnosc, a wiec mniejsze sily chcace je zlamac przy wysokich obrotach
W przypadku Turbo potrafią wytrzymać sporo więcej jeśli jest to dobrze wystrojone. Przykładem niech będzie 1.8T Wojtka i wynik 260KM/340NM
nie wierze w wytrzymalosc tego silnika przy takich parametrach,
jego konstrukcja nie nadaje sie do tak duzego doladowania, o czym zreszta herbatniki sami wiedzieli robiac wersje doladowana 150KM i zamiast ciut mocniej dmuchnac to do 160KM postanowili dojsc bez doladowania,
bardzo dlugie sruby glowicy maja duzy potencjal do rozciagania sie, wiec wieksze cis. beda podnosic czapke,
zreszta wszyscy wiemy, ze ten silnik nie potrzebuje specjalnej zachety, zeby wypluc UPG,
dlatego to nie tloki limituja doladowanie tego silnika, ale raczej ... blok z glowica
co do chinskich tlokow, to linkowane silniki byly tylko WC i Turbo, wiec na tych "wzmocnionych" tlokach,
czy kitajce produkuja tez zwykle tloki, skoro cale silniki jedynie w najmocniejszych wersjach ?
i czy ktos sie orientuje, czy turbo ma grubsza uszczelke pod glowica, zeby odprezyc silnik ? grubsza uszczelka przydalaby sie do bardziej splanowanych glowic, bo patrze, ze juz nie tak latwo o czesci w niskich cenach jak pare lat temu,
te wzmocnione tloki tez sie raczej nie nadadza do zwyklych silnikow, bo zawory moga nie zmiescic sie w mniejszych podcieciach