FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Artek824 w Czerwiec 15, 2022, 18:25:23 pm
-
Witam .Mam problem z abimexem ,motor po remoncie od zera ,tłoki ,korby ,wał wszystko wyważone,wał z korbami wleciał od Plusa . Pytanie czy ktoś sprawdzał czy Plus ma w innym miejscu klin od dolnego koła pasowego niż stary typ?Już tłumaczę o co chodzi wszystkie graty osprzętu czyli moduł,cpwk ,tps ,sonda itd, nowe.Po odpaleniu kulawo chodzi na wolnych obrotach tak jakby mu zapłony wypadały ,czasem se zgaśnie albo strzeli w dolot.Sprawdziłem lampa zapłon i zdębiałem, pokazuje 30 stopni przed GMP ,znak na kole w pionie przy sprawdzaniu lampa. Jedyne co mi przychodzi do głowy to albo klin w plusowym wale jest w innym miejscu albo mam trefne koło pasowe. Ktoś coś?
-
Wydaje mi się że Daniel ma w swoim remontowanym silniku wał z plusa, ale głowy nie dam uciąć. Poszperaj w tym temacie, może trafisz na odpowiedź. http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49713.60
-
Z plusa i to w dodatku z mojego. Wały w polonezie we wszystkich ohv były te same tak samo panewki,różnica jest tylko miedzy silnikiem na łańcuchu a pasku ze względu na szerokość przedniej panewki głównej <spoko>
-
Też tak myślałem ale wysprawdzałem juz wszystko co się dało, wypodmieniałem i dalej lipa.Auto kupiłem nie palace z motorem w bagażniku a graty sam kompletowałem bo wielu rzeczy brakowało w tym koła pasowego ,które zakupiłem na alledrogo. Po sprawdzeniu zapłonu lampa przyszły mi do głowy tylko 2 rzeczy ,albo wał plusowy ma klin w innym miejscu (mało prawdopodobne) albo trefne koło które ma klin nie w tym miejscu co trzeba.
Wszystko wszystkim ale skąd się wzięło 30 stopni przed GMP na wolnych?
-
Zgadza się, mam wał z plusa, wszystkie są takie same.
CPWK ma prawidłową szczelinę między kołem pasowym? W moskwiczu montowałem abimexa i działy się cuda, okazało się, że czujnik siedział zbyt luźno w "prototypie" i prawie tarł o koło pasowe, co powodowało niekontrolowane zapłony.
Koło dobrze siedzi na klinie? Nie ścięło go czasem?
-
W sumie tego jeszcze nie sprawdzałem ,ale jak go składałem na stojaku kontrolowałem temat kilka razy i niby siedziało wszystko prawidłowo. Klin oczywiście nowy aczkolwiek jeszcze to mi zostało do sprawdzenia .Szczelina 0.7 mm
-
Sprawdź, bo sprawcą najdziwniejszych usterek jest często totalna pierdoła. ;p
-
Koło sprawdzone, siedzi poprawnie na klinie ,dalej lipa
-
GMP trzeba sprawdzić na czujnik zegarowy wkręcony w miejscu świecy na 1 cylindrze i zaznaczyć na kole OD NOWA GMP -na bank będzie inne niż fabryczna kreska, Kolejna sprawa o której nikt nie myśli to przewód od czujnika wału do modułu zapłonowego - ok 20 lat robi swoje -stary sztywny od oleju i mający zwarcia a zamiennika nie ma ...
Kolejna inna sprawa które daje ciekawe "efekty" to nowe świece bo sam się przejechałem na tym - nowe nie znaczy dobre... wkręć stare działające trupy i zobacz czy przypadkiem nie jest lepiej. Bo na 4 nowe 2 mogą nie palić :]
Na korpusie przepustnicy są 3 wejścia na weze na takim przykręcanym elemencie - odpowietrzanie baku i jakieś tam pierdoły - w polonezie byłą tam gumowa zaślepka która mogła się zdegradować zobacz czy nie ciągnie tam przypadkiem lewego powietrza gdzieś. Kolejna sprawa silniczek krokowy i czystość iglicy i kanału obejściowego.
Do testów odepnij tez wtyczkę czujnika predkości VSS ze skrzyni biegów i odepnij zasilanie kompa zeby zrestować - przez niego wolne obroty potrafią szaleć.
Zmierz tez proszę kompresje na poszczególnych garach na ciepłym silniku czy na pewno ok po remoncie - może np luzy są za ciasne czy coś...
Sprawdz tez spinaczem kody błędów PRZED ODPIECIEM AKU... Cewki działają wszystkie poprawnie i dają iskre ? Swiece maja dobra szczeline ? Abimex to dobry prosty system i musi działać
-
Czujnik zegarowy już właśnie zamówiony.Ze świecami robiłem test na starych trupach bo też się nieraz na nowych przejechałem.Czujnik położenia wału z kabelkiem nowy oryginalny że starych zapasów,cewki podmieniałem ,moduły pod cewka też, kompy przerobiłem ze 3 i bez zmian .
Komprecha zmierzona ,jest ok .Pozostaje tylko sprawdzenie rozrzadu ,ale narazie czekam na czujnik zegarowy.
A co do błedow to wywalał blad krokowca ,też podmieniałem że sztuki ,bez zmian, przejście od wtyczki do sterownika 'przedzwonione' i niby jest ok.
-
do ustawienia GMP nie potrzebujesz czujnika, wystarczy pret zeby uzyskac wystarczajaca dokladnosc,
potrzebna jest jedna osoba do pomocy, zeby krecila walem
-
Teoretycznie tak,ale jeszcze przy jego pomocy ustawienie wałka rozrzadu sobie sprawdzę. Prętem jednak tak dokładnie nie wyczuje.
-
Dzisiaj walnąłem łbem o miske olejowa i se przypomniałem co zrobiłem a mianowicie:
Założyłem ostrzejszy wałek z Rewaru u nich tzw .pierwszy sportowy zarys czyli lekko poprawioną seria ,myślę że pewnie on daje w kość bo wszystko jest ustawione na seryjne znaki .Myślę że trzeba będzie założyć koła rozrzadu z Plusa i z dużego koła zrobić regulowane i dopiero to wszystko poustawiac
-
https://youtu.be/VldOneVrI3Q tak to teraz gada
-
1.5? A komputer też masz fabryczny od 1.5? Były dwa typy, 1.5 miał inny.
-
Mam wszystkie typy ,nówki sztuki .Teraz chodzi na kompie z 1.6 gli z sondą bo taka jest wiązka, ale wersje kompów beż sondy testowałem i też śmiga na nich. Jak to poskładam do kupy to wytestuje wszystkie podczas jazdy.
-
Były cztery typy komputerów,. po dwa dla jednej pojemności.
Komp dla 1.5 AE czyli z silnik posiadający sondę lambda
Komp dla 1.5 AF czyli z silnik posiadający potencjometr CO na prawym fartuchu bez sondy lambda.
Komp dla 1.6 CE czyli z silnik posiadający sondę lambda
Komp dla 1.6 CF czyli z silnik posiadający potencjometr CO na prawym fartuchu bez sondy lambda
Na każdym kompie jest nalepka dla jakiej pojemności jest dedykowany oraz czy dla wersji z lambdą czy bez. Mam gdzieś w czeluściach HDD wsad który ponoć zwiększa moc i moment ohvłki ale nie wiem jak to wgrać.
-
To bardzo miła informacja i pewnie bede sie uśmiechał do Ciebie w tej sprawie. Mam kabel do abimexa a żeby tam cokolwiek wgrać to trza by starego kompa i Windows 98 z racji że wszystkie programy latają pod Dos em.
-
Aaa I Fuck up ów nie koniec ,oczywiście nie pomyślałem że jak założe ostrzejszy wałek zmieni się wartość podciśnienia w kolektorze ssacym. Chodzi już ok ale dalej jest trochu przylany no i wczoraj się okazało tj wyżej napisałem mapsensor ma przez to inne wskazania i dalej go jeszcze zalewa.
-
powinien skorygowac dawke po sondzie,
co do wgrywania programu, to nic do abimexa nie wgrasz - trzeba nagrac kosc na programatorze, stara wylutowac i najlepiej wlutowac podstawke, zeby wyjmowac kosc w razie potrzeby
-
Też mi się tak wydaje aczkolwiek moze być taka rozbieżność że nie da rady.
Co do kompa mam kilka kości 'luzem' więc w sumie trzeba by ogarnąć taki programator i spróbować co z tego wyniknie.
-
Skoro masz nieprawidłowego kompa, to zapewne mapa zapłonu dla 1.5 jest inna... Aparaty bezstykowe w gaźnikach były np. różne dla 1.5 i 1.6. Skoro masz wszystkie komputery, wsadź prawidłowy, od 1.5 z sondą i zobacz, czy cokolwiek się zmieniło. FSO nie zamawiało raczej dwóch różnych typów komputera do jednego auta dla zabawy, żeby wydać więcej na bardzo drogie w tamtych czasach sterowniki.
W ogóle dziwi mnie, że pakowałeś pieniądze i czas w 1.5, skoro można było na dzień dobry mieć więcej mocy i momentu z seryjnego 1.6, nie mówiąc o poprawionym <co>
-
Miałem 1.5 gli za dawnych czasów, już szerokie i ładowałem nim wszystkie 1.6 włącznie z nowiutkimi wtedy gsi. Niewiem do dziś co to było ale to Ohv nie wydawało z siebie klasycznego dźwięku ohv a nawet niektórzy pytali czy mam Rovera pod maska.Podpinałem kompa od 1.5 i bez zmian .Podcisnienie na wolnych 80 kpa.
-
Może masz po prostu walnięty czujnik od podciśnienia? W jakim zakresie zmienia się wartość po dodaniu gazu? Lampę masz pewną?
-
Co do lampy niby była nowa ale szlag ją trafił po kilku pomiarach więc teraz niewiem do końca czy jej wskazania były 100% pewne.Podcisnienie zmierzyłem Vaco analogowym wpiętym trójnikiem w podcisnienie.Po przegazowaniu kąt zmieniał się o jakieś na oko 10 stopni więc raczej map sensor działa.
-
Co do sterownika to nadworny elektronik Święty mi podpowiada że ten komp niema learn blockow czyli są marne szanse żeby skorygował sobie to po sondzie. A więc moim zdaniem pozostaje tylko zrobić w konia map sensor w jakiś sposób tylko dla mnie to już jest zbyt czarna magia.Moze robił tu ktoś takie myki i coś podpowie?
-
Po przegazowaniu to kąt powinien się zmieniać jakieś 20-30 stopni...
Czyli w sumie obserwacje masz na podstawie zepsutej lampy? Załatw sprawną lampę i dopiero potem cokolwiek działaj. Komputer bym zainstalował od docelowej wersji.
-
I taki aktualnie jest ,resztę sprawdzałem z ciekawości czy jeszcze działają.
-
dlaczego podcisnienie jest az tak duze? pisales, ze ten walek ma lekko szersze krzywki, a to nie powinno dac takiego slabego podcis.
musisz dostroic faze, zeby to ucywilizowac
-
No właśnie chyba dlatego ma takie niskie podcisnienie ,gdybym wiedział że aż takie jaja będą przez lekko dłubniety wałek to bym zostawił zwykły seryjny od AB.Czytałem forum o ITB i tam goście pisali ze na ostrych wałkach takie jaja wychodzą.
-
Z innej beki ,ma ktoś rozpiskę co gdzie i od czego siedzi w tym kompie i jak wyliczyć checksum?
-
Nikt się nie bawił z remapem tego kompa o ile jest wogole wykonalny?Szukałem ale nic nie znalazłem.
-
Więc sprawa ma się następująco:
Wedle wszystkich naukowych prawideł jestem z tematem w czarnej d..ie,ale nie zamierzam się w niej urządzać i już tłumaczę o co kaman.
-wałek sportowy jakikolwiek ,nawet lekko liźnięty nie nadaje się pod abimexa a każdemu co wpadnie na taki pomysł odradzam ,niestety po lekkim zwiększeniu kąta otwarcia zaworów podcisnienie w kolektorze ssacym zmalało na tyle że map sensor ma za małe podcisnienie a co za tym idzie przekazuje błędne informacje do sterownika i wszystko się rozjeżdża.Był pomysł z remapem kompa ale nikt sobie takim czymś dupy nie zawracał żeby bawić się ze strojeniem monowtrysku bo i na co to komu było potrzebne ,więc żadnych informacji na ten temat nie znalazłem,ani też osoby chętnej podjęcia tematu.
-Kolejnym pomysłem było wywalenie wtrysku i zastąpienie go gaźnikiem, wtedy po zmianie dysz i odpowiedniej regulacji zapłonu pewnie by to dograł ,ale ze ide w oryginał wiec odpuściłem temat .
-Można by też wrzucić modzony kolektor pod wielopunktowy wtrysk i wystroić to na jakimś standalone ale w przypadku ohv troche skóra za wyprawkę.
-Finalnie z racji że kumpel ma nowy seryjny wałek z oznaczeniem W od wersji wzmocnionej taki też wleci zamiast tego ostrego i myślę że problem się rozwiąże.
-
Temat do zamknięcia, aczkolwiek niech będzie przestroga dla innych 'pomysłowych Dobromirów' co beda chcieli upychać ostre wałki do Abimexa: efekt słaby ,spalanie kosmiczne a o kosztach samego wałka nie wspominam .
-
mozna jeszcze zamontowac boscha i problem podcis. zniknie,
i multecXM powinien to lepiej znosic, bo hydro ma szersze krzywki,
z tego co pamietam, to w Trucku mialem nie wiecej niz 0.5 bara na wolnych, chociaz to byl dowalony silnik i nie wiem w jakim stanie walek, ale pracowal rowno i gladko (na wolnych),
a tak z ciekawosci, to glownym problemem abimexa jest przelewanie, czy katy zaplonu tez mu swiruja ?
-
Przy takim walku ja bym założył zapłon od GLE,
-
mozna jeszcze zamontowac boscha i problem podcis. zniknie,
i multecXM powinien to lepiej znosic, bo hydro ma szersze krzywki,
z tego co pamietam, to w Trucku mialem nie wiecej niz 0.5 bara na wolnych, chociaz to byl dowalony silnik i nie wiem w jakim stanie walek, ale pracowal rowno i gladko (na wolnych),
a tak z ciekawosci, to glownym problemem abimexa jest przelewanie, czy katy zaplonu tez mu swiruja ?
Wszystko mu swiruje ,od zapłonu na wolnych po przelewanie.
-
Zapłon słaby to i przeleje
-
Wszystko mu swiruje ,od zapłonu na wolnych po przelewanie.
ciekawe po co mu TPS, skoro nie rozpoznaje zamknietej przepustnicy i leci tylko po MAP,
moze dlatego przeszli na boscha - nie mogli ujarzmic abimexa,
z drugiej strony kraza legendy o abimexach z hydro,
-
KGB nie sądzę ,abimex sam w sobie nie jest jakiś problematyczny ,poprostu jest sterownik sprogramowany na podcisnienie takie a nie inne a że u mnie z racji ostrego wałka się zmniejszyło no to zwariował .Tps widzi że jest zamknięta przepustnica a służy też do tego by komp widział kat otwarcia przepustnicy przy wyższych obrotach podczas jazdy.
-
Wałek wymieniony na seryjny od wersji AB ,problem rozwiązany.
-
a jakie katy i wznios ma tamten walek ?
-
Napewno 276 stopni ,wznios bodajże 5.6
-
wznios pewnie wiekszy, bo W ma 6.6 ,a H 6.5,
katy duzo wieksze od W, bo ten ma 230 , ale H ma 268, wiec mala roznica,
ciekawe jak ulozone sa fazy, w fabrycznych to praktycznie symetria (2* roznicy) ,a w takim dorabianym to mogli cos namotac
-
Żeby nie to że ide w oryginał to pewnie by wleciał gaznik i było by po temacie.
-
Ciekawe, jak by wtedy chodził na wolnych - pewnie kulawo.
-
No tu akurat w przypadku gaźnika jest większe pole manewru żeby toto ogarnąć niż na seryjnym wtrysku abimexa .Wbrew pozorom prędzej silnik dwuwałkowy by wyregulował fazujac wałki bo przestawiamy albo tylko ssanie albo tylko wydech a w jednowałkowcu przestawiamy niestety jedno i drugie.