Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 129717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #420 dnia: Listopad 11, 2014, 12:15:21 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Są widziałem tłocznie, njiedostępna dla zwiedzających.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #421 dnia: Listopad 11, 2014, 13:54:26 pm »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Już znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie kwestie i podziele się nią z Wami. Znalazłem audycje w radiu rdc, w której były dyrektor FSO rozwiewa wszelkie wątpliwości na temat fabryki, na temat tego co działo i dzieje się z/w niej:
http://www.rdc.pl/informacje/dzien-otwarty-w-fso-posluchaj/

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #422 dnia: Listopad 13, 2014, 19:29:57 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Tłocznia jest ale nie można było zwiedzać. Dużo terenu jeszcze mieliby do pokazania gdyby chcieli. A to co burzą to stare. Natomiast Koreańczycy pobudowali nowoczesne hale i są w bardzo dobrej kondycji

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #423 dnia: Listopad 13, 2014, 21:20:38 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Wręcz gotowe do produkcji w kilka dni po przysłaniu wytłoczek i części do aut. A przynajmniej tak wygląda.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #424 dnia: Listopad 13, 2014, 21:53:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to dawać poloneza.Niejeden by kupił nowego z gazem,gdyby był cenowo atrakcyjny w porównaniu do używanych z zachodu.Tylko zaraz by były lamenty,że przestarzały itd.ale kto by miał kupić,to by kupił.Nawet na forum jest chyba kilka osób,które z palcem w dupie kupiły by nówkę.Zrobić całego w ocynku i wystarczy.Największa bolączka poldka przeszła by do historii.szkoda,że pozbyli się tłoczników.Słyszałem opowieści,że to ponoć ktoś kupił,a nie poszło do huty.  ;>

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #425 dnia: Listopad 13, 2014, 22:54:24 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Do 2005 nie było podobno problemu z ruszeniem poloneza, był tylko jeden warunek. Zamówienie na 60 000 sztuk. Niestety nigdy nie było tu tyle na tym forum. Dlatego niestety było i jest to niemożliwe. Ta linia zaczynała od poloneza plusa (budowa maj 1997), ale jej przyszłością (o ile taka będzie) to raczej inne auta.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #426 dnia: Listopad 13, 2014, 23:32:48 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
No to dawać poloneza.Niejeden by kupił nowego z gazem,gdyby był cenowo atrakcyjny w porównaniu do używanych z zachodu.

Nie bądźmy śmieszni. On był atrakcyjny cenowo, ale ile można odgrzewać taką padlinę jak Polonez w takim samym kształcie jak w 78 roku. Sprzedaż plusa nie bez powodu szła w dół na łeb na szyję.  Ten kraj wciąż się rozwija i jest miejsca na proste, tanie samochody, ale zaprojektowane od nowa na miarę czasu , a nie wyciosane siekierą w gracie z poprzedniej epoki.


Tutaj rację bytu miałby jedynie trak. Gdyby nie zatrzymali montażu traka wtedy to pewnie spokojnie do tej pory by ciągnął. 1.9 D, ocynk i plusowe wnętrze i do póki normy Euro by go nie wykończyły to by tłukli.
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2014, 23:35:04 pm wysłana przez Mariusz »

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #427 dnia: Listopad 14, 2014, 00:27:52 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Tutaj rację bytu miałby jedynie trak. Gdyby nie zatrzymali montażu traka wtedy to pewnie spokojnie do tej pory by ciągnął. 1.9 D, ocynk i plusowe wnętrze i do póki normy Euro by go nie wykończyły to by tłukli.

Zdecydowanie popieram. Jedyny sensowny model Poloneza :) Niestety plany spełzły na niczym, Nyse wykończyli jeszcze szybciej niż FSO..
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #428 dnia: Listopad 14, 2014, 01:47:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13835
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale by sie natlukli rumuna 1.9d ,hmm do 2005 roku,kiedy weszla norma e4,
zreszta co to za Polonez : ciezki, dlugi i z wirem w zbiorniku ,a do tego jezdzi jak ciezarowka (ktora jest),
to nigdy nie powinno byc Polonezem, gdy skonczyli klepac 125p to jego przod powinien dostac rumun,

a co do produkcji, to wieczny dyrektor fso przy kazdej okazji wspomina jak to Polonez nie byl jego faworytem, bo chlopak ma awersje do tylnego napedu,
wolalby pewnie klepac tikacze,bo to taki nowoczesny samochod,
ale chyba juz odkryl,ze lepiej nic nie klepac ,a pensje brac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #429 dnia: Listopad 14, 2014, 12:01:52 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
ale chyba juz odkryl,ze lepiej nic nie klepac ,a pensje brac
uchwyciłeś byka centralnie za jaja :]
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #430 dnia: Listopad 14, 2014, 12:30:35 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Po prostu to jedyne sensowne zastosowanie auta takiej konstrukcji w XXI wieku. Z typowych wad samochodu, których i tak nie wyeliminowano przez lata robią się zalety. Prosty mocny toporny - to dla ciężarówki atuty, dla auta pretendującego do limuzyny klasy średniej oblegi. Już C+ i A+ nie powinny się pojawić na rynku, wtedy sprzedało by się więcej trucków :)

Jeździ jak ciężarówka, ale prowadzi się lepiej niż PN osobowy - pradoks, nie?
Jedyne czego mu brakowało to większej ładowności, wzmocnionego nadwozia, mocniejszego silnika. Np takie wzmocnione wersje na długim rozstawie osi o DMC ok 3t. Silnik 1.9td, a jeśli by wychodziło za drogo to choćby andoria :P Chociaż tak jak wychodziły nie było najgorzej.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #431 dnia: Listopad 14, 2014, 13:17:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13835
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Jeździ jak ciężarówka, ale prowadzi się lepiej niż PN osobowy - pradoks, nie?

nie, nie paradoks ,bo to klamstwo,
prowadzi sie gorzej niz osobowka(wlasciwie nieporównywalnie gorzej) ,dlatego napisalem,ze jezdzi jak ciezarowka,
gdy bede demontowal hamulce,to sprawdze, czy przypadkiem nie zostawili zwrotnicy z osobowki ,bo skreca to z dupy,

wlasciwie to Truck to nie Polonez, tylko odzielny model z wykorzystaniem elementow (w Żuku tez bylo sporo elementów Warszawy),
przedluzanie jego produkcji to nie bylo by produkowanie Poloneza,
nie twierdze tez, ze PN  nadawal sie na glowny produkt fabryki,ktora ma przynosic zyski,ale moglby sie doczekac nastepcy, jednak nikt tego nie planowal bez wzgledu na los fabryki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #432 dnia: Listopad 14, 2014, 15:38:55 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
prowadzi sie gorzej niz osobowka(wlasciwie nieporównywalnie gorzej)

No chyba Twój, tak tylko mogę odpowiedzieć. Truck jest sztywniejszy niż osobowy, może mniej komfortowy bo tył na pusto strasznie skacze ale prowadzenie w zakrętach jest bardzo in plus. Jeździłem na 15 calach i niskim profilu i zdecydowanie jest stabilniejszy niż Twój srebrny na podobnych kołach.

No ale w Twoim trucku pas przedni to trzy luźno powiązane ze sobą kawałki blachy, nic dziwnego że się nie prowadzi.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #433 dnia: Listopad 14, 2014, 16:07:29 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6602
  • Płeć: Mężczyzna
a co do produkcji, to wieczny dyrektor fso przy kazdej okazji wspomina jak to Polonez nie byl jego faworytem

Nie wiem kogo masz na myśli. Przeciwko RWD wypowiadał się Edward Pietrzak, ale on złożył rezygnację ze stanowiska dyrektora zaraz po tym jak minister Wilczek storpedował kontrakt na Fiaty Uno. Biorąc pod uwagę że OHV by raczej nie pożeniono z napędem na przód, a auto by schudło w takiej konfiguracji, to rzeczywiście, z punktu widzenia przeciętnego nabywcy (który i tak nie potrafi prowadzić) Polonez FWD byłby bardzo in plus (choć równie dobrze można ubolewać że nie dostał po prostu cześci ze 132).

Ta linia zaczynała od poloneza plusa (budowa maj 1997), ale jej przyszłością (o ile taka będzie) to raczej inne auta.

To nie jest w ogóle TA linia. Linia Poloneza została rozebrana pod budowę nowej linii dla Chevroletów.

Złych decyzji w FSO nie brakowało w żadnej dekadzie. Najgorszą w latach 90tych, były modyfikacje nadwozia. Zamiast wprowadzić kombiaka, stworzyli to Atu o wątpliwej estetyce i nawet gorszej funkcjonalności niż Caro, a kluczowe problemy takie jak właściwości jezdne czy wytrzymałość przeniesienia napędu pozostały bez zmian, pomimo tego że wystarczyłoby gdyby przestroili sprężyny, amortyzatory, dali felgi z Trucka, podparcie tylnego mostu jakimś drążkiem, i przeprojektowali przynajmniej przekładnię główną, bo na dyferencjał można przymknąć oko, póki się auta nie męczy, to nie pęka.

« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 16:09:39 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #434 dnia: Listopad 14, 2014, 16:13:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13835
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tomasz#1969
ciekawa teoria, chyba z Rafalkiem sie zakumplowales ;]
nie porownuj Trucka do mojego Srebrnego, bo moim to przejechales sie na fotelu pasazera kawalek po smutnym jak p... miescie, wiec nie wiesz jak sie prowadzi,
porowoj do swoich polonezow np. turbosem ,ktory mial/ma wywalony zawias i prowadzi sie jak stary kapec nadgryziony przez psa,
polonezami jezdze nie od wczoraj i potrafie ocenic, gdzie jest problem z luzami na zawieszeniu,a gdzie brakuje Ackermana i srodka ciezkosci blisko asfaltu,
a  prowadzenie sie to nie jest w moim mniemaniu jazda po prostym, gladkim asfalcie ,bo tak to moge jechac i na 3 kolach,
Truck sluzy do przewozenia towarow i w takiej funkcji sie sprawdza,
jako osobowka jest slaby pod kazdym wzgledem

Nie wiem kogo masz na myśli. Przeciwko RWD wypowiadał się Edward Pietrzak, ale on złożył rezygnację ze stanowiska dyrektora zaraz po tym jak minister Wilczek storpedował kontrakt na Fiaty Uno.
nie wiedzialem,ze jest poza ukladem - przy kazdej okazji sie pojawia
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 16:17:22 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #435 dnia: Listopad 14, 2014, 16:34:50 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
nie porownuj Trucka do mojego Srebrnego, bo moim to przejechales sie na fotelu pasazera kawalek po smutnym jak p... miescie, wiec nie wiesz jak sie prowadzi,

Polonez to Polonez, truck czy osobowy bez znaczenia konstrukcyjnie są bliźniacze. No parę razy jechałem - dlatego sobie porównuje. Wcale nie twierdzę, że prowadzi się wybitnie źle - jeździ jak każdy Polonez. Po prostu Truck lepiej :) Należy nadmienić, że Truck którego mam ma szeroki zawias i niefabryczne ustawienia geometrii zawieszenia. Jak już zahaczasz o inne Polonezy w moim posiadaniu, to faktycznie prowadzi się lepiej niż tamte - jest stabilniejszy w zakrętach.


a  prowadzenie sie to nie jest w moim mniemaniu jazda po prostym, gladkim asfalcie ,bo tak to moge jechac i na 3 kolach,

Nie wiem jakie to teraz macie tam drogi na mazurach ale tutaj gdzie ja mieszkam głównie jeździ się po prostym mniej lub bardziej dziurawym asfalcie i względem tego formułuję swoje spostrzeżenia.


Caro czy Atu też są lepszymi ciężarówkami niż osobówkami ;] Byłyby lepszymi osobówkami, jakby nie miały tylnego napędu(bo po co?) a także nowocześniejsze silniki. Aha wtedy byłyby lanosami.. :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #436 dnia: Listopad 14, 2014, 16:57:00 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13835
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez to Polonez, truck czy osobowy bez znaczenia konstrukcyjnie są bliźniacze.
Należy nadmienić, że Truck którego mam ma szeroki zawias i niefabryczne ustawienia geometrii zawieszenia.
to ze maja te same przody,to nie oznacza, ze sa blizniacze (chyba,ze blizniaki wielojajowe ;] )
jezdzilem tym super truckiem i najbardziej rzuca sie w oczy brak resorowania ;p ,wiec moze i mniej sie na zakretach przechyla,bo juz nie moze sie bardziej ugiac - nie wiem,nie sprawdzalem,
ale prowadzenie sie mozna latwo ocenic - wystarczy jakis tor/ droga o odpowiednich zakretach i bedzie wiadomo ,kto moze przejechac je szybciej

 
Nie wiem jakie to teraz macie tam drogi na mazurach ale tutaj gdzie ja mieszkam głównie jeździ się po prostym mniej lub bardziej dziurawym asfalcie i względem tego formułuję swoje spostrzeżenia.
takie mamy drogi ,ze jak juz musze wyciagnac rumuna,zeby cos przewieźć to w celu poprawy komfortu jazdy chce w nim zalozyc sprezyny 14.0mm ,a moze i 13.3mm - zalezy jak mi jeszcze da sie we znaki


Caro czy Atu też są lepszymi ciężarówkami niż osobówkami
ciekawa teoria,ale jak ma sie do tego ladownosc ,skoro niektore nie wieksze FWD maja wieksza ?
Byłyby lepszymi osobówkami, jakby nie miały tylnego napędu(bo po co?) a także nowocześniejsze silniki. Aha wtedy byłyby lanosami.. :P
zaden lanos nie ma tak nowoczesnego silnika jak K16 ;>
a naped nie czyni auto osobowym - sa dostawczaki 3.5t z przednim napedem,
po prostu jest taki podzial,ze FWD jest dla dziewczynek ,a RWD nie bardzo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #437 dnia: Listopad 15, 2014, 09:31:16 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6602
  • Płeć: Mężczyzna
o prostu jest taki podzial,ze FWD jest dla dziewczynek ,a RWD nie bardzo

Dość zabawne stwierdzenie. Rzeczywiście, tak się utarło, ale moim zdaniem FWD bywa znacznie trudniejsze w prowadzeniu od FWD. Spośród RWD Stratos jest najbardziej nie do opanowania, to jego odpowiednikiem w świecie FWD będą Seje, Pandy itp. małe miejskie autka ze zbliżoną proporcją rozstawu osi do rozstawu kół, i balansem na poziomie 65-70% masy na przedniej osi. Jeżeli coś takiego wejdzie w poślizg tylną osią, to precyzja i szybkość wymagana od kierowcy jest nieporównywalna np. z takim Polonezem. Jak zacząłem się uczyć Poloneza, to byłem w szoku jak stabilnie się to auto zachowuje gdy już leci bokiem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #438 dnia: Listopad 15, 2014, 11:30:41 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
to ze maja te same przody,to nie oznacza, ze sa blizniacze (chyba,ze blizniaki wielojajowe ;] )
Ja jednak bym polemizował. Poza "tymi samymi przodami" (w tym haśle zamyka się odpowiednio "skrócenie" budy o bagażnik i/lub tylny przedział pasażerski) różnią się tylko "zagospodarowaniem" tylnej przestrzeni, dla celów czego zmodyfikowano trochę środkowo-tylną część podwozia - np. "przedłużone" podłużnice i progi (dodatkowo wzmocnione) pod pakę, i co się z tym wiązało zmodyfikowano (z konstrukcyjnej konieczności lub z możliwości naniesienia poprawek) podzespoły które mieściły się z tyłu auta (wał, wydech, bak, światła, resory itd.). Zabudowa tylnej (rodzaj, jej przeznaczenie) przestrzeni jest już kwestią wtórną (tak jak wymiana zwykłej klapy w Caro na klapę "kombi" nie zmienia charakteru samochodu). Kluczowe mechanizmy i osprzęt pozostają te same - np. silniki (1.6B/1.9D) występujące i tu i tam w tych samych wersjach, układ kierowniczy, hamulcowy (w Trucku minimalnie powiększone tarcze i bębny - co moim zdaniem ,mogło być tak standardowo w każdym, ale za dużo kół 13-tek chyba mieli zamówione ;p), elektryka, wyposażenie opcjonalne... Idealnym przykładem jest Truck 4-drzwiowy - tu podobieństwo konstrukcyjne zdecydowanie klasuje go jako "dostawczego" Poloneza a nie "auto dostawcze z przodem Poloneza". A czy 2-drzwiowe Trucki mają jakiś inny charakter? Są tak samo dostawcze (czyt. "bardziej robocze niż pasażerskie/rodzinne") jak 4-drzwiowy.
Uznawać Trucka za inne auto ale "z przodem o Poloneza" to tak jak by na Lublinowi w wersji np. "chłodnia", czy z otwartą paką, koniecznie nadawać inną nazwę niż w zwykłej wersji van (czyli z kabiną scaloną z przedziałem ładunkowym). A gdyby spłodzili busa na bazie Lublina, to nazwali by go bardziej FSC Bus czy raczej po prostu Lublin-Bus?

Ciekawe za to jaka awantura o właściwą nazwę by była gdyby do dyskusji podłączyć wersje specjalne Poloneza, Cargo Vana/karetkę, trupiarkę itd...    <rotfl2> Choć może lepiej nie :P

Jak dla mnie - WE WSZELKICH WERSJACH POLONEZA ILOŚĆ TYCH DUŻYCH I DROBNYCH PODOBIEŃSTW JEST TAK DUŻA, ŻE KAŻDĄ Z NICH MOŻNA OKREŚLIĆ MIANEM POLONEZA (takiego czy innego, dostawczego czy osobowego).
Chyba, że ktoś chciał by doszukiwać się cech Poloneza np. w rzeczonym Lublinie czy też Honkerze (np. zegary, przyciski, stacyjka, kierownica......) to tu już należy zdecydowanie odciąć się od nazwy Polonez mimo podobieństw  <rotfl>
Dobra, kończmy to, bo dyskusja zmierza do punktu "dla czego dostawczaka na bazie Corsy Opel nazwał Combo a nie Corsa Van a Skoda Felicje z paką nazwała Felicia Pickup a n ie Skoda Pickup ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2014, 11:36:16 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #439 dnia: Listopad 15, 2014, 13:10:48 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Merytoryczny środek ciężkości tej dyskusji polega na tym, że Truck to taki uber-polonez. Ostateczna mutacja, najlepsze co może być, najwyższa forma ewolucji. Wszystko co najlepsze, było w Truckach (oprócz staba, ale jemu stab nie jest potrzebny). Hamulce, koła 14",sprężyny, calsonic, mocne progi, mała kiera niby z kombi. A że miał użytkowy charatker, no miał ale na pewno jest bardziej cywilizowany niż np T4, które próbuje uchodzić za samochód rodzinny. A roy? No moi rodzice mieli całkiem poważne plany zakupu takiego ROYa pod koniec jak '90 jako samochodu rodzinnego. Mieści 5os i duużo bagaży. Do wypadów na działkę, czy na wakacyjny kemping wręcz idealny. Niestety był dość drogi, i to go skreśliło.


Oczywiście, że każdy Polonez to to samo. Trzeba być wybitnym ignorantem aby tego nie zauważać. Dlatego względem Caro czy Atu truck ma same superlatywy.

Stąd moje wrażenie, że 1995 roku mogliby usunąć z rynku osobowe Polonezy - zostawić Cargo i trucki i byłoby OK. A zamiast atu wprowadzić nowe auto pokroju Warsa/Lanosa szły by jak ciepłe bułeczki. Niestety wyszło jak wyszło.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .