FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: jaca w Kwiecień 01, 2017, 20:42:21 pm
-
witajcie
zamontowałem silnik gsi w f125p. dzisiaj pierwsze odpalenie i testy i jest super ale nie mam problem gdzie wpiąć do silnika obrotomierz ?
-
Podłącz tak i ma działać.
-
załącz zdjęcia z przekładki.
-
załącz zdjęcia z przekładki.
ok. wrzucę zdjęcia ale dopiero w sobotę bo w tygodniu raczej czasu nię będzie aby coś pogrzebać
-
Gratulacje za determinacje.
-
Podłącz tak i ma działać.
dzięki za schemat ale nadal obrotomierz nie reaguje. może masz jakiś pomysł gdzie szukać dalej impulsu ?
-
Witam podepne sie do tematu, też założyłem gsi do 125p i mam problem z imo bo nie dostałem calej wiażki da sie go jakos ominąć
-
Witam podepne sie do tematu, też założyłem gsi do 125p i mam problem z imo bo nie dostałem calej wiażki da sie go jakos ominąć
ja oddawałem komputer ze sterownikiem do elektronika, który go rozkodował. pytanie czego brakuje w instalacji którą posiadasz
-
Najprostsza opcja to raczej komplet wiązki z gratami immo.
U siebie w pikapie schowałem wszystko za radiem. Jest wszystko ukryte a i dostęp jest jakby co. Kkuczyk sklejony taśmą z tym brzdącem od stacyjki z poldka.
Dobre zabezpieczenie antykradzieżowe w razie w. Haha.
Z tego schematu nie rozumie tych kabli "do cewek".
:]
-
schemat nadaje się do podłączenia akordeonu do fiata 125 , działałby gdyby ktoś kto go zamieścił zadał sobie odrobinę trudu żeby sprawdzić że cewka w polonezie gsi ma wbudowany wzmacniacz i nie ma opcji podłączenia tego w ten sposób niestety, bo same cewki sterowane są ze sterownika poziomem logicznym
A jaki masz obrotomierz w fiacie ?
-
Jak masz obrotomierz od gaźnika to najszybszy sposób to taki ze w blok dajesz aparat zapłonowy od starego silnika(bez kopułki bo nie wejdzie ze względu na kolektor ) i podpinasz stara cewkę z zaślepionym wyjściem wysokiego napięcia. I będzie to działać jak do tej pory. Nie jestem tylko pewien czy aparat bez kopułki wejdzie. W przeróbki elektroniki się nie baw bo do tego potrzeba choć minimalnej wiedzy jak się za to zabrać.
-
... ja do tej pory też nie mam patentu na obrotomierz. wszystkie pomysły, które otrzymałem na forach legły w gruzach.dzwoniłem do dwóch serwisów modernizujących zegary ale nikomu się nie chce przerabiać elektroniki w obrotomierzu. obie firmy stwierdziły, że jest to do zrobienia ale może się okazać, że jest to skórka za wyprawkę. więc pogodziłem się z tym. prawdę mówiąc już zaplanowałem na sobotę, że podłączę do komputera GSI zegar z plusa i sprawdzę czy działa. jeśli tak to będę próbował nadal przerobić stary obrotomierz z f125p
-
To może jakiś układ logiczny. Bramka OR wyzwalana z wyjść komputera. Wyjście bramki wyzwala przeżutnik monostabilny fający impuls milisekundowy a na koniec tranzystor kluczujący wyzwalający obrotomierz.
Albo pominąć przeżutnik i z samego ORa gonić obrotek...
-
A jak by do okrągłych zegarów wszczepić obrotek z GSI i podpiąć go tak samo jak w poldonie?
-
ja do starych zegarów z poloneza wsadziłem obrotomierz z plusa bo miałem podobny problem przy 4 cewkach , obrotomierz można sterować impulsem logicznym więc działa poprawnie zliczając impulsy "na masę" o amplitudzie logiki 5v.
można by było spróbować jeszcze ten układ:
(http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual_files/HiVTacho.GIF)
tylko wtedy gdyby sterować go wejściem z jednej z par cewek pokazywałby 2x mniejsze obroty, ew dać sumę sygnałów z obu cewek przez 2 diody 1n4148 na rezystor bazy tranzystora. nie pamiętam jak jest w gsi z wyjściem tacho - bo może z tego wyjścia spróbować sterować przez ten układ obrotkiem.
-
Panowie
... a może polecicie mi kogoś kto by przerobił mi obrotomierz z fiata 125p pod komputer z gsi. posiadam zegary z gsi, które jak na krótko podłączyłem to obrotomierz działa ??
-
można by było spróbować jeszcze ten układ:
Działać będzie pytanie jak długo ?
https://www.youtube.com/watch?v=LKrpVvlzO78
Zwracam na to uwagę ponieważ u mnie kiedyś upaliło tranzystor 2N3055 po około 5 zadziałaniach cewki siłownika którym sterował. Niestety takie dodanie diody jak na filmie zlikwiduje efekt o który nam chodzi. Wiec aby dodatkowo się zabezpieczyć proponuje oprócz wysokonapięciowego tranzystora("mocniejszy" niz na schemacie) zastosować zamiast diody prostowniczej kondensator o niewielkiej pojemności - zmniejszy troche przepięcie i jego szybkość narastania (tzw szpilki )co jest kluczowe dla struktury półprzewodnika oraz dodatkowo w szereg z rezystorem dać diodę prostownicza 1N4148 czy podobna która zatrzyma przepięcie plus dodatkowo warystor(np http://pl.farnell.com/littelfuse/v47za1p/varistor-1-8j-30vac/dp/1057172) do masy. Lepiej się zabezpieczyć bo jak upali w komputerze bufor wyjściowy(to da rade jeszcze zrobić zazwyczaj) albo wyjście mikrokontrolera w układzie to wtedy koniec...
tu zamienniki
2N5401 -> BF491...493 // 2SA1221...22 // 2SA1319.
2N5551 -> BF391...399 // BFP22 // MPSA42...43.
-
koledze Jacekmm w dużym fiacie podpinałem instalacje pod gsi i wyjście na obrotomierz wychodzi z komputera i bez problemu ogarnia obrotek z dużego fiata czy też poloneza na gazniku wiec po co kombinujecie z budową ukladów z bramkami logicznymi skoro standardowe ecu gsi ogarnia temat?
-
koledze Jacekmm w dużym fiacie podpinałem instalacje pod gsi i wyjście na obrotomierz wychodzi z komputera i bez problemu ogarnia obrotek z dużego fiata czy też poloneza na gazniku wiec po co kombinujecie z budową ukladów z bramkami logicznymi skoro standardowe ecu gsi ogarnia temat?
i tu ja mam problem bo podłączeniu obrotomierza fiat 125p pod przewód wychodzący z komputera gsi obrotomierz nie reaguje
-
Spróbuj dołożyć rezystor pull-up np. 4,7k Ohm między +12V, a przewód sygnałowy.
-
Elwood - właśnie chodzi o to żeby nie gasić impulsów z cewki diodą, stąd pewnie musi być odpowiedni tranzystor - to te impulsy ma zliczać obrotomierz
Multec - to nic nie da jeśli obrotomierz czyta szczyty impulsów z cewki, tam one dochodzą do 100V więc inaczej ich niż podobnym układem ich nie wygenerujesz ...
No jeszcze jest jedna koncepcja - przypomniałem sobie , tak było w zielonym, tyle że obrotomierz nie wyrabiał powyżej 6000 , co nie stanowi przy silniku gsi problemu , można próbować wlutować w obtomierzu rezystor ok 1k ohm, między zaciskiem wejścia obrotmierza a bazą pierwszego tranzystora to spowoduje że wysterujesz tranzystor impulsami z kompa
-
Takie kable mam z instalacji i niewiem gdzie podłączyć prąd do komputera i pompę paliwa pompę znajdę jak bedzie prąd w kompie, pomożecie
-
Takie jeszcze
-
wrzucam parę schematów - może pomogą
-
dzieki moze moj znajomy elektryk bedzie wiedzial o co chodzi :d bo ja nie widze nic z tego schematu, a ten pierwszy schemat jest do JEDNOPUNKTOWEGO WRTYSKU PALIWA BOSCH a ja mam wielopunkt
-
Ma ktoś wiedzę do którego kabla poprostu podpiąć plus do komputera w gsi, bo wszystkie kable mniej więcej wiem i mam, ale niewiem do którego podłączyć plus żeby komputer zadziałał po przekroczeniu stacyjki
-
Ma ktoś wiedzę do którego kabla poprostu podpiąć plus do komputera w gsi, bo wszystkie kable mniej więcej wiem i mam, ale niewiem do którego podłączyć plus żeby komputer zadziałał po przekroczeniu stacyjki
yyy do jakiekokolwiek plusa po stacyjce ?
-
do którego podłączyć w komputerze, pierwsze zdjęcie główna wtyczka i do którego wpiąć
-
Jeśli nic z wiązki nie ciąłeś to masz na pewno taką białą kostkę z dziesięcioma pinami. Przy grodzi z lewej strony ona ori w Polonezie siedzi jeśli dobrze pamiętam.
Przy podłączaniu GSI tylko ta jedna kostka cie interesuje.
Zgodnie z numerami na kostce:
1. niebieski - PIN 87 w przekaźniku pompy;
2. cze-żó - Kl.30 przez bezpiecznik;
3. żó-cza - PIN 85 w przekaźniku pompy;
4. cze-cza - PIN 30 w przekaźniku komputera;
5. br-bi - Obrotomierz;
6. cze-zi - PIN 87a w przekaźniku kompa;
7. ró-cza - MIL;
8. zi-bi - temp. silnika. U mnie niepodpięty - puściłem po oryginalnym kablu 125p;
9. sza-cza - ciśnienie oleju - j.w.;
10. brązowy - lampka IMMO.
Do tego sterownie plus dla przekaźników - komp i pompa - po bezpieczniku ze stacyjki. Reszta pinów w przekaźnikach wg ogólnej wiedzy.
:]
-
Ale chwilę, przecież zegary w każdym plusie (nawet dieslu) pracują na liczbę impulsów jak w klasycznym układzie z jedną cewką. Więc czemu obrotomierz fiata miałby nie działać po podpięciu do wyjścia dla obrotomierza?
-
Kolego nicek27 nie mam takiej wtyczki mam taką na 13 kabli a kolory się zgadzają, podłączyłem tak i niestety nie działa iskra jest pompa na krótko jest, na wtryskaxh mam napięcie na dwóch przewodach, i nic się nie dzieje nie dostaje paliwa przez wtryski bo świece suche
-
To wciśnij guzik w "crash sensor" czy jak to się w poldku zwie.
:-)