FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: HARNAŚ w Styczeń 12, 2014, 17:51:24 pm
-
Cześć wszystkim. Po wymianie części układu wydechowego w swoim Caro Plusie, mam problem, podczas gdy auto mam z tyłu obciążone przynajmniej dwoma osobami ew. bagażem, auto na dziurach dobija i wydaje metaliczne uderzenia, okazało się że to tłumik końcowy uderza o kość/ drążek reakcyjny mostu, uderza fragment rury koncowego tlumika, który idzie w kierunku tlumika koncowego. Zarówno tłumik końcowy jak i przedostatni, to Polmo Ostrów, nie mam pomysłu jak to ogarnąć, bo nie da się tego inaczej wyregulować, chyba jedynie wymiana wchodzi w grę, macie jakies pomysly, ewentualnie mieliście taka sytuacje?
-
Masz tłumik od Caro, a nie od Atu, Caro Plusa, Atu Plusa lub Kombi. Różnią się tym, że te drugie są trzaśnięte pare razy w fabryce, aby nie kolidowały z amortyzatorem. Możesz więc sam go przystosować dużym komputerem :d
-
Tu możesz mieć racje...
http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/57/71/79/3857717968
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/99/45/88/3799458888
Który jest do Plusa/Atu/Kombi, a który do Caro minus? Sam też nie pamiętam który mam, będę w garażu to zajrzę.
-
Ten pierwszy to plusowy
-
Zazwyczaj jeśli wali, to nakrętka śruby drążka reakcyjnego. zobacz czy to ona, i jeśli tak, to po prostu odwróć tą śrubę.
-
Też nad tym myślalem, ale nawet jak odwrócę, to i tak będzie waliło o tą "tuleję" drążka, dziękli za pomoc :)
-
Miałem ten sam problem.. Cały układ kupiony na jednej aukcji do "plusa". Jednak walił jak wściekły. Po kilku godzinach walki ułożył się odpowiednio żeby nie uderzał. U mnie pomogło podgięcie pierwszych mocowań żeby wydech bardziej się wsunął i jednocześnie odsunął się od kości. Ale w tedy powstaje drugi problem. Rura między katalizatorem a środkowym staje się za krótka... Około 3 cm brakowało w moim przypadku, więc przedłużyłem ją ile się dało i jakoś to siedzi. Jak się spojrzy na układ wydechowy od dołu samochodu wygląda marnie, ale nie uderza i spełnia swoją rolę.
-
To jest tłumik "plusowy"? http://zapodaj.net/c2b030ba2c347.jpg.html
-
Tak, bo ma to przetłoczenie, żeby nie kolidował z amorem. A jak kupisz bez, to kilka młotków w to miejsce i też masz :d
-
Dzięki:)
-
tłumik końcowy uderza o kość/ drążek reakcyjny mostu
kolidował z amorem.
moze to ja zle rozumuje, ale u mnie tez trzaska, tez o kosc. Mam minusa i chyba kosc a amor to nie to samo???
Owszem trza go wymlotkowac ale tutaj nie chodzi akurat o zaleznosc plusowy i amor.