FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Styczeń 23, 2020, 21:27:03 pm

Tytuł: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 23, 2020, 21:27:03 pm
Cześć

podjąłem sie próby zmiany wiązki w poldku na mems3, operacja teoretycznie zakończona jednak auto nie pracuje poprawnie a ja z powodu wyjazdu odstawiłem poldka pod płot. Po przeszczepie wiązki ciężko go odpalić, strzela w wydech czyli ma za bogato, nie wkręca sie na obroty (przy próbie wkręcania gaśnie) W lutym będę dalej grzebał bo cholernie mi zależy żeby był sprawny, zakładam posta żeby sie przygotować do działań.

Podsumowując (silnik 1.8, wałki ostrzejsze):

na memsie 1.9 z kompem od MGF rozrząd był przestawiony wg zdjęc poniżej

(https://images91.fotosik.pl/308/04684314d7eb5556.jpg)
(https://images92.fotosik.pl/308/4f13a3c98889e4a4.jpg)

ale śmigał w pełni sprawny nawet po zmianie wałków na TF135. Tak było od początku, przy zmianie rozrządu ustawiłem jak było. Później zmieniłem wiązkę, sterownik, kolektor dolotowy, sonde no i sytuacja jak wyżej

Świece wszystkie 4 czarne (za bogata mieszanka?)
zmieniony czujnik wałka rozrządu, podmieniałem też map, krokowy, ustawiłem rozrząd dokładnie na znaki, uszczelniłem gniazdo sondy (po odpięciu sondy bez zmian) i auto dalej chodzi na ucho na 500RPM, nie ma opcji sie wkręcić na obroty i wspomniane strzelanie w wydech. Czujnik temperatury na sterownik nowy, zresztą działał bez zarzutu na poprzednim memsie, jedynie przelutowałem wtyczkę.

Czy sterownikowi brakuje jakiegoś sygnału do prawidłowej pracy? Została mi wtyczka na dwa przewody obok wtyczki do czujnika ciśnienia oleju, jakaś wtyczka dwuprzewodowa (wyglądem przypomina zwykłą polonezowską od kierunkowkazów) i okrągła obok alternatora. Wszystko inne podłączone (cewki, czujnik rozrządu, map, przepustnica)

Pytania:
MAP i krokowy mają identyczne wtyczki, przy próbie podmiany wtyczek silniczek krokowy piszczy jednostajnym tonem, zamienny krokowiec również. Jedna z wtyczek ma po prawej stronie przewód czerwono zielony, tą wtyczkę mam podpiętą pod krokowy (jest też grubsza od tej od MAPa) Która wtyczkę gdzie podpiąć?

skoro 4xświece okopcone (kilkukrotnie czyściłem) = 4 wtryski sprawne?

regulator i dojście paliwa do listwy odwrotnie niż w PN 1.4 ale to nie ma wpływu, chyba że walnięty regulator? Wsadzony używany, roverowski, mniejszy niz polonezowski (?)

Ustawiłem rozrząd idealnie na znaki, bez zmian.

Działania:

kupuje manometr i sprawdzam ciśnienie sprężania, powinno dać odpowiedź na pytanie o ustawienie rozrządu, tak?

Mam w wiązce przewód diagnostyczny więc jak już odpali, diagnostyka? Ale jak się do tego zabrać? Laptop z windows10 ogarnie delphi ds150 albo autocom cdp? Jaki kabel do tego? Potrzebna oryginalna wtyczka roverowska OBD?

Dla tego który pomoże rozwiązać problem konkretna flacha, nawet przywiozę pod dom :) Cholernie mi zależy żeby to auto zagadało a nie mam już pomysłów.

pozdro

Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 23, 2020, 22:57:52 pm
Nie znam się, więc się wypowiem.
Objawy mogą wskazywać na:
- niewłaściwe wtryski
- źle ustawiony rozrząd
- niewłaściwy moment zapłonu
- znaczny rozdźwięk pomiędzy mapą softwareu a hardwarem zainstalowanym w samochodzie
- kiepską jakością połączeń lutowanych (zbierają zakłócenia z układu WN i komp wariuje).
Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 24, 2020, 00:51:03 am
Do krokowego idą przewody : pomarańczowo zielony, pomarańczowo szary, pomarańczowo niebieski i różowo niebieski. Jeśli zamienisz z MAPem, który ma właśnie czerwono-zielony to uwalasz MAPa. Krokowy ma jednostajnie piszczeć, aż sterownik nie wyłączy przekaźnika głównego. Normalny objaw.

Złącze OBD jakiekolwiek. To jest znormalizowane złącze i nie musi być z Rovera. Pin 16 zasilanie, Pin 7 linia K ze sterownika, 4 i 5 masa. Tyle.
Autocom CDP i Delphi DS150 to są interfejsy diagnostyczne, może je nazwać kablem. Program do ich obsługi to Delphi Cars.

Mogę przyjechać i pomóc, aczkolwiek trochę daleko z Radomia. :P

Jedyny wrażliwy sygnał na zakłócenia z WN to indukcyjny czujnik położenia wału.

Regulator z Rovera jest mniejszy, bo ten "starego typu" z Poldorovera nie mieścił się w kolektory plastikowe i VVC.

Koła rozrządu są dobrze założone?
Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 24, 2020, 07:29:14 am
Obstawiam źle założone koła rozrządu. Odkrec śruby od kółek na walkach i będzie widać. Na ssacym kółek na IN a na wydechu kółek na EX
Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Styczeń 24, 2020, 23:28:41 pm
kiepska jakość połączeń lutowanych odpada, udam że tego nie przeczytałem :P

kółek rozrządu nie ruszałem i samych wałków, poldek śmigał na memsie 1.9 i ostrych wałkach, teraz ruszałem tylko kabelki. Uwaliłem za to MAPa i to nie jednego... :) co mnie cieszy bo jak ma poprawnie chodzićbez tego czujnika?
Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 25, 2020, 01:42:27 am
Np. VVC160 z uwalonym MAPem nie odpala w ogóle.
Tytuł: Odp: problemy po zmianie wiązki/diagnostyka rover obd
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 25, 2020, 15:13:03 pm
To co ty z nimi robiłeś, że je uwaliles? Może kostki od MAPa zamieniles z kostka od krokowego? Odnośnie rozrządu, to chcesz powiedzieć, że koło pasowe jest na znaku tj na zdjęciu a walki tak na ukos ustawione?


Tak się doczytałem, że masz zamienione kostki od MAPa i krokowego. Multec już Ci napisał, która jest od czego