FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: harry.tz w Listopad 10, 2009, 10:17:28 am
-
Witam serdecznie!!
Mam takie zegary w swoim cudeńku:
(http://img94.imageshack.us/img94/1689/00img7770.th.jpg) (http://img94.imageshack.us/i/00img7770.jpg/)
Zakupiłem ostatnio takie zegary:
(http://img407.imageshack.us/img407/7951/01img7779.th.jpg) (http://img407.imageshack.us/i/01img7779.jpg/)
I mam problem z podłączeniem, tzn. po podłączeniu nie działa mi obrotomierz. Nie wiem w jaki sposób sprawdzić czy istalacja pod obrotomierz jest sprawna i czy wychodzi z niej jakis sygnal. A moze cos z zegarami jest nie tak, jak to sprawdzic??
Instalacja pod obrotek (tak mysle ze to jest to) wyglada tak:
(http://img12.imageshack.us/img12/7747/02img7759.th.jpg) (http://img12.imageshack.us/i/02img7759.jpg/)
(http://img27.imageshack.us/img27/4909/03img7762.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/03img7762.jpg/)
(http://img230.imageshack.us/img230/5190/04img7764.th.jpg) (http://img230.imageshack.us/i/04img7764.jpg/)
(http://img41.imageshack.us/img41/833/05img7766g.th.jpg) (http://img41.imageshack.us/i/05img7766g.jpg/)
(http://img20.imageshack.us/img20/6247/06img7767.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/i/06img7767.jpg/)
(http://img94.imageshack.us/img94/4554/07img7768.th.jpg) (http://img94.imageshack.us/i/07img7768.jpg/)
Na tej białej kosteczce sa oznaczenia 1, 2, 3. Podłączenie poszczególnych przewodów do zegarow wyglada nastepujaco:
(http://img691.imageshack.us/img691/4064/08img7771.th.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/08img7771.jpg/)
(http://img30.imageshack.us/img30/5286/09img7774.th.jpg) (http://img30.imageshack.us/i/09img7774.jpg/)
Przewod pod nr 1 jest pojedynczy, a przewody o nr 2 i 3 sa ze soba zwarte w czarnej kostce.
Widok stykow od strony płytki drukowanej w starych zegarach wyglada tak:
(http://img691.imageshack.us/img691/5969/10img7775.th.jpg) (http://img691.imageshack.us/i/10img7775.jpg/)
A w nowych tak:
(http://img23.imageshack.us/img23/7725/11img7782.th.jpg) (http://img23.imageshack.us/i/11img7782.jpg/)
Jak widac, ostatnie 2 zdjecia roznia sie tym ze w tych nowych jest zwora. Nie wiem czy to moze jest wina tego. Wyglada mi to troche na samorobe - ale pewnosci nie mam.
W jaki sposob sprawdzic czy na obrotomierz przychodza jakiekolwiek impulsy??
-
Najprościej będzie wziąć miernik i zobaczyć czy na tym kabelku są impulsy (na włączonym silniku oczywiście).
-
Nie miernik a oscyloskop a czujnik zwiera 12V do masy na wyjsciu. mam fabryczny obrotomierz. kolo ma 2 wyciecia wiec daje 2 ipulsy na obrot.
a obrotek z benzyny ma ta wlasciwosc ze wejscie jest zabezpieczone przez przepieciami (z cewki) kondensatorami i duzymi opornosciami. wypadalo by je usunac alby reagowal na impulsy 12V-0V
-
No ok ale w jaki sposob podlaczyc ten miernik zeby sprawdzic czy sa impulsy, co do czego, jakie ustawienie, zakres itp.
A to jest obrotek z dizla a nie z benzyny ;)
-
Odswieze bo mam bardzo wazna sprawe. Szukalem a nic nie znalazłem.
Czy w dieslu, ktory fabrycznie nia miał oborotmierza da sie podlaczyc obrotomierz? Czy jest juz jakaś koskta/wstyczka gdzie sie wpina obrotmierz? Czy ttrzeba robic to "hand made"?
Oczywiscie w gre wchodzi podmiana na inne zegary (te z obrotomierzem).
Prosze o odpowiedz.
-
Tak - da się,
Było już o tym na forum, jeden temat pamiętam bo się w nim udzielałem :wink:
Proszę oto link: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20562&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=f53e7d21025ab605c48fbeee1fe40f58
-
martinez, dzieki wielkie! :)