o fajny pomysl z ta zarowka, no wlasnie szukalem o cewce roznych postow albo o braku iskry i nie znalazlem czegos podobnego
spoko jutro sprawa sie wyjasni
[ Dodano: 24 Wrz 2009 17:29 ]i dupa
cewke zamienilem na ta 5k i tez nie ma iskry
jak juz wyjalem ta co tam (ta 7k)to podpialem ja pod aku z podlaczona jedna swieca i krótko stykajac z minusem na swiecy pojawiala sie iskra czyli cewka jest ok
.... sprobowalem tez bez swiecy (troche marna a iskra ale jest)
jak juz pisalem cewka jest zasilana (po zmierzeniu przychodzi prawie 12V), przeczyscielem wszystkie styki miedzy cewka i modulem sterujacym (sprawdzilem kable i wszystkie maja przejscie).
jedyneczego jeszcze nie ruszlame to ten kondensatorek co jest przy plusie, tylko ze bez niego z aku byla iskra wiec czy to moze byc jego wina? wyglada ok, da sie go jakos sprawdzic bo nie mam narazie nic na podmiane?
ma ktos jakies pomysly bo to paradoks przy zasilaniu bezposrednio z aku jest iskra a jak sie podepnie po 12V w miejscu zamocowania cewki to jest dupa (moduly mam dwa jeden na ktorym jezdzilem i drugi nowy, na obu to samo)
[ Dodano: 25 Wrz 2009 15:43 ]pomierzylem napiecia moze ktos bedzie mial jakies pomysly:
Akumulator:
- normalne napiecie 12,3
- napiecie jak krece 10,8
Cewka:
* niewiedzielm jak zmierzyc napiecie wiec zrobilem tak (na kropki nie zwracajcie uwagi, uzylem ich zeby odsunac znaki od krawedzi):
.............___V___
.............|...........|
.............|...........|
modul---------------- + z cewki
a) stary modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 0,2V
- jak krece tez 0,2V
b) nowy modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 0,17V
- jak krece tez 0,17V
* i tak:
modul --------------- + cewki
...................|
...................|
...................V
...................|
...................|
............masa (blacha)
a) stary modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
- jak krece spada do 9,6V
b) nowy modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
- jak krece spada do 10V