Autor Wątek: Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?  (Przeczytany 6741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« dnia: Wrzesień 23, 2009, 14:52:40 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "neket"
chcialbym sprawdzic czy cewka jest w ogole zasilana, wiec z lewej mam przykrecona mase, w srodku jest wtyk na wysokie naiecie do rozdzielacza i z prawej plus tylko kiedy na tym plusie powinno pojawic sie napiecie (jak bedzie krecil czy wystarczy przekrecic kluczyk na zaplon)?

To nie jest masa tylko sterowanie cewki z modułu. Plus na drugim zacisku jest stały po włączeniu stacyjki
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2009, 16:40:31 pm »

neket

  • Gość
wielkie dzieki,

sprawdzilem i jest tak ze cewka jest zasilana, rezystancja miedzy plus a "minus" jest znikoma (okolo 1 ohm) a miedzy WN i "minusem" mam 7000 ohm (na tej uzywanej rezystncja to okolo 5000 ohm) - mam nadzieje ze dobrze sobie to przliczam mialem miernik ustawiony na 200k i wskazal 7 a dla drugiej 5

z tego co na forumi wyczytalem to cewka produkowana przez zelmot ma 6,4kOhm wiec te 7 by sie zgadzalo ...

pytanie czy moge wsadzic na probe te co ma 5 zeby zobaczyc czy przynajmniej iskra bedzie bo wtedy mam pewnosc ze to cewka i kombinuje dalej? u mnie na cewce nie pisze zaden numer jak np 4226 :/ ale wyglada tak:



chlopaki tez pisali ze do poldka z zaplonem elektronicznym mozna wsadzic byle jaka cewke tylko silnik bedzie zle pracowac (cewki nie sa zamienne) wiec czy skoro mam modol, cewke i kopulke to jest to wersja poldka z zaplonem elektronicznym a nie przerywaczowym, tak?

[ Dodano: 23 Wrz 2009 16:41 ]

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2009, 19:18:43 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
TAK. Jak jest moduł to jest zapłon elektroniczny, bez przerywacza.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2009, 22:28:59 pm »

neket

  • Gość
ok dzieki za info, dam znac jakie byly efekty mojego grzebania i jakby co to Cie jeszcze pomecze pytaniami :P

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2009, 23:07:31 pm »

marcij

  • Gość
Cewke sprawdzasz bardzo prosto. Podpinas do wyjscia wysokiego napiecia swiece , ktora kladziesz na metalowym elemencie silnika. Do zacisku cewki gdzie ma byc plus , podajesz plus , a tam gdzie ma byc sterowniae minusem dotykasz do masy. Tyle ze dotykasz na ulamek sekundy , szybkim ruchem. I obserwujesz , czy pojawia sie iskra.

Ewentualnie do zaciskow cewki , gdy jest podlaczona w samochodzie podlaczasz zarowke i krecisz rozroznikiem. Ptarzysz , czy zarowka mruga.

Zreszta o wszystkim juz pewnie bylo na forum.

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2009, 23:17:52 pm »

neket

  • Gość
o fajny pomysl z ta zarowka, no wlasnie szukalem o cewce roznych postow albo o braku iskry i nie znalazlem czegos podobnego

spoko jutro sprawa sie wyjasni :)

[ Dodano: 24 Wrz 2009 17:29 ]
i dupa :/

cewke zamienilem na ta 5k i tez nie ma iskry

jak juz wyjalem ta co tam (ta 7k)to podpialem ja pod aku z podlaczona jedna swieca i krótko stykajac z minusem na swiecy pojawiala sie iskra czyli cewka jest ok :/ .... sprobowalem tez bez swiecy (troche marna a iskra ale jest)

jak juz pisalem cewka jest zasilana (po zmierzeniu przychodzi prawie 12V), przeczyscielem wszystkie styki miedzy cewka i modulem sterujacym (sprawdzilem kable i wszystkie maja przejscie).

jedyneczego jeszcze nie ruszlame to ten kondensatorek co jest przy plusie, tylko ze bez niego z aku byla iskra wiec czy to moze byc jego wina? wyglada ok, da sie go jakos sprawdzic bo nie mam narazie nic na podmiane?

ma ktos jakies pomysly bo to paradoks przy zasilaniu bezposrednio z aku jest iskra a jak sie podepnie po 12V w miejscu zamocowania cewki to jest dupa (moduly mam dwa jeden na ktorym jezdzilem i drugi nowy, na obu to samo)

[ Dodano: 25 Wrz 2009 15:43 ]
pomierzylem napiecia moze ktos bedzie mial jakies pomysly:

Akumulator:

- normalne napiecie 12,3
- napiecie jak krece 10,8

Cewka:

* niewiedzielm jak zmierzyc napiecie wiec zrobilem tak (na kropki nie zwracajcie uwagi, uzylem ich zeby odsunac znaki od krawedzi):


.............___V___
.............|...........|
.............|...........|
modul---------------- + z cewki


a) stary modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 0,2V
- jak krece tez 0,2V
b) nowy modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 0,17V
- jak krece tez 0,17V

* i tak:


modul --------------- + cewki
...................|
...................|
...................V
...................|
...................|
............masa (blacha)

a) stary modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
- jak krece spada do 9,6V
b) nowy modul
- na zaplonie jak nie krece ok. 11,75V
- jak krece spada do 10V

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2009, 18:50:26 pm »

cypis1948

  • Gość
Pany tez mam awarię, auto staneło i nie pali. Podmieniona cewka na coś Peugota ze złomu, jeden ryc bez róznicy, podmienione kable na świece, kopułka palec, moduł, jak i czujnik położenia wału, wszystko od innego silnika poloneza, co stary miał w garażu , i dupa nidyrydy.

Auto zgasiłem potem wyciągałem lampy i już nie zapalił, brak iskry ogółem, co moze byc przyczyną tego, że auto nie odpali mieszanki ? . Aku już wyjechane ciągnięte tak jak na luzie zero oporu, puszczając sprzeglo i dajac gazu cos sluchac niby "pryknie", obroty na zegarach sa ale silnik nie gada.

Pompa paliwa podaje wache. Gdy zgasl nie mialem wachy ale zalane wiec to chyba nie problem. pany ratujcie bo pomysłów mi juz brak  :x

Calkowity brak iskry, jak sprawdzic cewke?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2009, 17:50:15 pm »

neket

  • Gość
u mnie winny okazal sie aparat zaplonowy, dziak se ze mnie jaja robil ale go dorwalem na goracym uczynku :P