Autor Wątek: VSS PN gsi - kabelkologia  (Przeczytany 7048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VSS PN gsi - kabelkologia
« dnia: Czerwiec 15, 2011, 22:08:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Siema. Potrzebuję info, który z kabli VSS'a w wiązce PN+ gsi jest masą, +12V, sygnałem.
Kolory kabli wiązki pojazdu: szary, żółty, błękitny z białym paskiem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2011, 00:41:51 am »

nethero

  • Gość
Z tego co widzę w książce,
żółty - sygnał
błękitno-biały - +12
szary - masa

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2011, 18:30:59 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Podłączyłem j/w. Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2011, 23:36:14 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest
VSS
a chciał bym się do edukować :D
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2011, 23:37:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ja ma głupie pytanie (nie bijcie mnie) ale nie wiem co to jest
VSS
a chciał bym się do edukować :D


Czujnik prędkości pojazdu. Montuje się go na reduktor do napędu linki prędkościomierza, występował w abimexie oraz gsi.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2011, 00:01:00 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2011, 07:54:07 am »

snikers

  • Gość
Pytanie czy da się multimetrem lub innym domowym sposobem sprawdzić działanie czujnika?
Mozna jedynie zmierzyc opornosc uzwojenia, do dokladnijszej kontroli jest potrzebny oscyloskop aby sprawdzic przebieg sygnału jaki daje
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2011, 07:55:47 am wysłana przez snikers »

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2011, 10:13:12 am »

nethero

  • Gość
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.

Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2011, 11:48:00 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A nie jest on przypadkiem "elektroniczy" (z czujnikiem optycznym) z wyjściem kluczowanym tranzystorem? Nie ściągałem z niego oscylogramu ale kiedyś znalazłem taką informacje
W sumie to mnie teraz zagiołes :) caly czas byłem przekonany ze cewka ale wtedy po co dawac +12V ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 19, 2015, 14:41:58 pm »

zniko

  • Gość
Witam serdecznie.
Znalazłem na aukcji taki czujnik Vss.

Oryginalny Czujnik Prędkości Obrotowej produkcji GM o symbolu 062662 / 10456129.
Numery producentów:
OEM:                                   062662, 062622
GENERAL MOTORS:          10456129

Zastosowanie:
DAEWOO                            POLONEZ
OPEL                                  ASTRA, KADETT, VECTRA

Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
Czy któryś  z szanownych Forumowiczów zna odpowiedź na to pytanie?
Pozdrawiam Darek

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2015, 14:56:28 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2088
Przypuszczam, że skoro idzie do niego zasilanie, to ma jakiś układ kluczujący oparty o efekt halla czy coś podobnego.
W takim wypadku powinno się dać zauważyć przejście przez jeden z 6 punktów na multimetrze.

Jeszcze nie sprawdzałem, ale będę z nim kombinował komputerek pokładowy do plusa, to dam znać.
Dokładnie, musi to być czujnik wyposażony w układ wzmacniacza i formatowania impulsu. Niby ma dawać 4 impulsy na jeden obrót. Łatwo to sprawdzić mutimetrem wskazówkowym(  w trybie woltomierza +12V)  albo diodą led (tylko trzeba jej znacz nie ograniczyć prąd rezystorem do kilku mA).

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 19, 2015, 14:58:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2015, 15:17:41 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Jak sama nazwa wskazuje: Vechicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu.
Użytek z niego robią komputery silnika (np. informacja zwalniamy czy przyspieszamy i odpowiednia korekta pracy, odniesienie dla ogranicznika prędkości pojazdu itd.), różne wskaźniki/komputerki zużycia paliwa do jego obliczania, a w nowszych samochodach również cyfrowy prędkościomierz. W Polonezie jego obecność skutkuje np. czasowym utrzymywaniem podniesionych obrotów silnika (zapobiega gaśnięciu) przy gwałtownym zmniejszeniu prędkości (np. hamowanie do zera) - odpięcie go powoduje szybsze (natychmiastowe) opadanie obrotów (w okolice jałowych) po zatrzymaniu.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2015, 15:19:49 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 19, 2015, 15:19:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Sprzedawca ma wiedzę, że jest czujnik do Abimex - ale nie wie czy pasuje do silnika GSI.
sa takie same,przynajmniej co do dzialania, ale nie dam sobie reki obciac,ze wtyczki sa takie same - tutaj musi ktos inny potwierdzic lub zaprzeczyc

jakie jest zadanie tego urządzenia, co robi i po co?
sygnalizuje do ECU ,ze wal napedowy sie obraca,a wiec prawdopodobnie obracaja sie tez kola i samochod jedzie,
a po co taka informacja, to juz zalezy od pomyslowosci osoby,ktora chce ja wykorzystac,
w abimexie  sprowadza sie to do podwyzszenia obrotow na jakies 1100-1200rpm jezeli samochod jedzie na luzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2015, 15:45:45 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Przeca napisałem powyżej :) Aha - jakoś specjalnie konieczny do pracy silnika PNa nie jest - niektórzy nawet sugerują jakieś tam obniżenie zużycia paliwa po jego wypięciu (poprzez niepodwyższanie "niepotrzebnie" obrotów...) ;) Jeździłem tak przez kilka tygodni, i choć obr. wtedy czasem potrafią spaść na chwilę poniżej jałowych to jednak mi nigdy nie zgasł.
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 19, 2015, 16:10:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przeca napisałem powyżej
a co Ty myslisz, ze bede edytowal wypowiedzi tylko dlatego,ze swoja wyslales 1.5 min wczesniej ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 19, 2015, 20:45:25 pm »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku? Mam luźny komputer pokładowy z opla, ciekawy jestem czy dałoby się go uruchomić w poldku po swapie na c20ne

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2015, 21:09:23 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5126
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ten cały vss to potocznie zwany impulsator i znajduje się w liczniku?
Koledzy już wyżej wyjaśnili,ale jak widać,trzeba niektórym dokładnie pokazać.

To jest VSS i przykręcany jest bezpośrednio na "ślimak" napędu licznika,a dopiero do niego przykręcamy linkę.W liczniku nie ma żadnej elektroniki.
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/vss.htm
Tutaj np. piszą,że w Lublinach był taki wynalazek również montowany,ale to pewnie przy tych benzynowych silnikach było, Holden,czy tam jaki.
W ostatnich lublinach występowały liczniki z elektronicznym wyświetlaczem przebiegu i pewnie całe były elektroniczne,również wskazanie prędkości,więc może też z tego ustrojstwa brał impulsy.

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2015, 21:14:05 pm »

Offline żuku

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + 1,6gli '97, 126p '89, Vectra A 2000 '92
dzięki że kolega stracił swoj cenny czas i pokazał  <marzyciel>

Odp: VSS PN gsi - kabelkologia
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 19, 2015, 21:21:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5126
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A proszę bardzo,na zdrowie.Mam cały wieczór,więc no problem.Konkretne pytanie,konkretna odpowiedź.  ;p