GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Szybkie pytanie / odpowiedź

uszczeniacze zaworowe do 125p 1300

(1/5) > >>

tom1300:
Panowie,
Mam 125p z 1970 w stanie użytkowym czyli nie muzeum, ale sprawny i w oryginale. Odświeżam powoli sprawy mechanicznie, dotychczas udało się opanować układ hamulcowy, odpowietrzenie skrzyni korbowej i układ paliwowy i gaźnik.
 Teraz padło na sprawy silnikowe - zajrzałem pod pokrywę zaworów i między 1 i 2 cylindrem widać płyn chłodniczy (fluorescencyjny), także będę wymieniał uszczelkę + przy okazji serwis głowicy i tu mam pytanie o możliwość zastosowania "normalnych" uszczelniaczy zaworów zamiast oryginalnych oringów. Znajomy który kiedyś jeździł Fiatami/FSO ale z lat '80 mówił mi że zakładał z VW Golfa, taką informację znalazłem też na forum, ale pytanie czy do 125p z 1970 roku też ten patent podejdzie? Są na allegro takie co niby pasują, ale właśnie...
Nie rozbierałem tego nigdy i nie bardzo wiem jak ten oring jest mocowany i ewentualnie jak ma pasować uszczelniacz.

Jeśli ktoś wie coś w temacie z góry dziękuję za pomoc.

Daniel#1984:
A może lepszym pomysłem będzie montaż głowicy z poloneza? W fiatowskim 115c rolę "uszczelniaczy" spełniały oringi, dopiero w silniku poloneza wprowadzono ulepszenie w postaci właśnie uszczelniaczy.

śledzik:
Ewentualnie wymiana prowadnic ale taniej będzie kupić głowice z Poloneza tylko pytanie czy jest jakaś różnica w kształcie komory spalania?

tom1300:
Dziękuję za pomysł z głowicą Poloneza, ale nie chciałbym zmieniać oryginału bo to byłaby widoczna modyfikacja. Fiat nie wrobi już wielkich przebiegów więc jak się nie da to będą nowe oringi.   
Może FSO mojego kolegi miało jakiś nowszy silnik ale mówi że na pewno zamieniał oringi na uszczelniacze i tym mnie zaintrygował.

tom1300:
Pomysł z wymianą prowadnic wydaje się dobry, spojrzałem na fotki 125p i Polonez i różnica ewidentna to podtoczenie na uszczelniacz, nie wiem jak średnica zewnętrzna. Być może moje prowadnice są i tak do wymiany więc poczekam na werdykt z serwisu głowic.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej