Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 9458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #200 dnia: Maj 15, 2024, 13:37:56 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A ja z kolei słyszałem opinie, że zrobienie walka nie jest problemem, ani odpowiednie utwardzenie go, tylko znów popychacze trzeba dobrać odpowiednie. Tyle już mitów narosło wokół tego walka, że głowa mała. Ja docelowo i tak wrócę do odkurzacza i nie będę myślał, czy i kiedy wałek się wytrze do końca.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #201 dnia: Maj 15, 2024, 13:53:14 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1326
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
1000 zł za wałek rozrządu kto do czegoś tak niepopularnego to i tak podejrzanie mało,
Podałem tylko przykładową cenę. Zdaję sobie sprawę że może to kosztować nawet 3000.

A ja z kolei słyszałem opinie, że zrobienie walka nie jest problemem, ani odpowiednie utwardzenie go, tylko znów popychacze trzeba dobrać odpowiednie. Tyle już mitów narosło wokół tego walka, że głowa mała. Ja docelowo i tak wrócę do odkurzacza i nie będę myślał, czy i kiedy wałek się wytrze do końca.
Ta pozycja rozwieje Twoje wątpliwości:
https://komputeks.pl/tlokowe-silniki-spalinowe-srednio-szybkoobrotowe-wydanie-p-515.html
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2024, 14:26:02 pm wysłana przez Tales »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #202 dnia: Maj 15, 2024, 20:37:09 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
@diodalodz, @KGB dzięki za podpowiedzi, właśnie myślałem coś na wzór co pisze KBG, żeby kable wyciągnąć po za kołnierz, jakoś to uszczelnić i wtyczkę na wewnątrz wyciągnąć.

Mam też drugi problem, jak jest wlew paliwa i za nim jest pochłaniacz to całe mi się to poluzowało, paliwo sobie przecieka podczas tankowania przez to łącznie. Jak to połączę to odczepia się końcówka przy wlewie, jak przy wlewie poprawie to zaś tam na dole się rozwala. Może to pokleić albo coś? Chciałem to zdemontować i tam obok wystaje taki króciec z wężykiem (w stronę przodu samochodu) i wyciągając ten wężyk urwałem ten króciec. Nie wiem czy to przez to ale od tego incydentu wskaźnik paliwa żyje własnym życiem, raz pokazuje stan raz nie co jest irytujące. Tak sobie myślę, miałem 40 letniego kanta, zwykła rura do baku bez tych udziwnień i wskaźnik ładnie pokazywał stan.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #203 dnia: Maj 16, 2024, 00:14:52 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2096
nie bardzo rozumiem

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #204 dnia: Maj 16, 2024, 08:57:24 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
A ja sobie wsiadam rano do polda żeby jechać do pracy, odpalił ale coś wyje, gaszę i nadal wyje. Chyba się zawiesił rozrusznik, tzn odpuścił od koła zamachowego bo go nie zmieliło ale się ciągle kręci. Odpiąłem aku i czeka aż wrócę z pracy.
21 lat z Polonezami jeszcze takiego przypadku nie miałem :-)  co tam się mogło wysypać i jak to szybko ogarnąć ? roverek 1,4
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #205 dnia: Maj 16, 2024, 09:50:52 am »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1686
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
21 lat z Polonezami jeszcze takiego przypadku nie miałem   co tam się mogło wysypać i jak to szybko ogarnąć ? roverek 1,4
Chyba zwora w automacie zgrzala sie ze stykami.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #206 dnia: Maj 16, 2024, 22:41:18 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Chyba zwora w automacie zgrzala sie ze stykami.
Z pewnością to jest przyczyna. Raz tak miałem. To się tam przygrzewa strasznie ze sobą. Nieraz to rozbierałem  czyściłem i pomaga na chwilę. Najlepiej pewnie kupić nowy elektromagnes.
A ja wreszcie odpaliłem ten silnik, na razie na wózku, który zrobiłem. Oczywiście, na początku nie chciał zapalić, łapał na jeden, czy dwa gary, bo pewnie to hydo się musiało napompować. Jak zapalił, to zgasiłem i znów spróbowałem, no to już było dobrze. Trzeba mu podpiąć wydech, bo straszny huk z samego kolektora, zalać wodą i niech sobie pochodzi, nagrzeje się do normalnej temperatury i się zobaczy, jak to się zachowuje. Ciśnienie oleju na wolnych około 4,5 bar, ale silnik zimny, wiadomo.
Myślę, czy sobie gdzieś nie zamontować wskaźnika ciśnienia oleju. W plusach niema, a by się przydał, bo sam czujnik, to mówi tyle, że jakieś tam ciśnienie niby jest, albo go niema i nic więcej. Mogę sobie zrobić wskaźnik w okrągłej obudowie, wykorzystując wskaźnik z zegarów caro, do tego czujnik. mam ten trójnik, jaki był montowany w caro, z wyjściem na czujnik do kontrolki i na wskaźnik, więc można to wykorzystać,a le czujnik chyba by trzeba było dać od łady, jak Daniel zrobił. Mam chyba kilka polonezowskich, ale one się raczej d niczego nie nadają, bo na nich zawsze głupoty wskazywało.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #207 dnia: Maj 17, 2024, 08:01:12 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 324
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Ja osobiście odpaliłem swoje akwarium ostatnio. Odpalił idealnie, mimo ze ostatnio był jeżdżony przed nowym rokiem...
Ale mnie zaskoczył taka ciekawostką: otóż po odpaleniu chcę wrzucić bieg, a tu ni chu.... chu... Jakby sprzęgła nie było. Niby je wciskam, niby wszystko jak należy, opór na pedale jest normalny, a biegów brak. Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą idealnie, a po odpaleniu tylko zgrzyty i nic.
Co się okazało; przyłapało tarczę do docisku. Chyba się przykleiła bo to było powodem braku sprzęgła. Więc szybkie uruchomienie pracy mózgiem, i taki pomysł: wrzuć człowieku wyższy bieg, np IV, lub V na wyłączonym silniku, a potem na siłę zakręć rozrusznikiem. Pomogło. Potężny głuchy strzał z okolic skrzyni i wszytko zaczęło działać.
Martwiłem się że się tarcza rozsypie, ale się udało. Tarcza ocalała....

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #208 dnia: Maj 17, 2024, 18:17:48 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Mam też drugi problem, jak jest wlew paliwa i za nim jest pochłaniacz to całe mi się to poluzowało, paliwo sobie przecieka podczas tankowania przez to łącznie. Jak to połączę to odczepia się końcówka przy wlewie, jak przy wlewie poprawie to zaś tam na dole się rozwala. Może to pokleić albo coś? Chciałem to zdemontować i tam obok wystaje taki króciec z wężykiem (w stronę przodu samochodu) i wyciągając ten wężyk urwałem ten króciec. Nie wiem czy to przez to ale od tego incydentu wskaźnik paliwa żyje własnym życiem, raz pokazuje stan raz nie co jest irytujące. Tak sobie myślę, miałem 40 letniego kanta, zwykła rura do baku bez tych udziwnień i wskaźnik ładnie pokazywał stan.

To ten urwany króciec z którego wychodzi gumowy wężyk:



Tutaj te łączenie pochłaniacza przez które sączy się paliwo przy tankowaniu i które jest całe luźne:


Jak połącze elementy pochłaniacza wtedy odczepia się ta szyjka co wychodzi od wlewu:



Czy tak rozklekotany pochłaniacz ma wpływ na kontrolkę poziomu paliwa? kontrolka działa przez pierwsze 10 minut jazdy, później leży w pozycji "0" ale lampka rezerwy się nie zapala.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #209 dnia: Maj 17, 2024, 18:44:34 pm »

Online Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1686
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Czy tak rozklekotany pochłaniacz ma wpływ na kontrolkę poziomu paliwa?
Nie.

kontrolka działa przez pierwsze 10 minut jazdy, później leży w pozycji "0"
Może ustrój magnetoelektryczny we wskaźniku się grzeje i po chwili zdycha?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #210 dnia: Wczoraj o 21:23:31 »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3440
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
W końcu pobawiłem się z pokrywą zaworów w 125p z silnikiem poloneza. Walczyłem z drżącym pedałem gazu. Po bliższych weryfikacjach, konsultacjach okazało się że pokrywę zaworów którą posiadam, ma wyższy odlew na tzw sierżancie . A wcześniejsza pokrywa ( złachana, pęknięta z napisem 1500) ma odlew niższy ( cały czas mowa o polonezowskim silniku) Wniosek, taki że cięgno ocierało mi o wąż odmy oraz o drugie cięgno sterowania przepustnicą w gaźniku. Podszlifowałem owy nadlew , jest lepiej.
A może ktoś poratuje pokrywą zaworów od 125p z silnikiem poloneza z napisem fso i niskim odlewem na tzw sierżancie ( 1989-1991)?
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 21:30:41 wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #211 dnia: Wczoraj o 22:26:32 »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Udało mi się wytargać nagrzewnice bez ruszania części z parownikiem. Jest to wykonalne, tylko trzeba się trochę pobawić. Trzeba odkręcić pedal gazu, odkręcić całkowicie blaszane mocowanie obudowy nagrzewnicy na tunelu środkowym i dopiero jako tako idzie to wyjąć. Oczywiście nie bez przeszkód bo przeszkadza  górne mocowanie na belce, obok obudowy parownika. Ale już to opanowałem i idzie to z powrotem włożyć na miejsce. Płukalem cały układ jakimś tam specyfikiem do czyszczenia układów chłodzenia i podpiąłem też pod silnik nagrzewnicę, to może coś jej pomoże, bo strasznie słabo grzała w zimie. Przepływ wody jest, to nie wiem, co za cholera. Spróbuję jeszcze wyjąć sam grzejnik i wygotować w occie. Sprawdzę też klapy, czy wszystko się otwiera i zamyka bez problemu. Te uszczelnienia z gąbki, to też bardzo mądry pomysł. Może by coś innego zastosować?