Autor Wątek: Czy to uszczelka pod glowica?  (Przeczytany 6868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 29, 2008, 11:29:59 am »

santi86

  • Gość
a chce się Wam tak męczyć z uszczelniaczami?

nie lepiej żeby w zakładzie to zrobili? Ja za splanowanie głowicy, zmianę uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności zapłaciłem 60zł

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 29, 2008, 11:48:20 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "BARTEK#1925"
-Marcin-, ja powyżej napisałem jak ma ustawić wał z tłokami i paluch w aparacie i rozrząd też. Oj chyba nie czytałeś mojego postu, bo chyba był za długi  :lol:   :)

[ Dodano: 2008-06-28, 18:59 ]
Aha, znacznik na kole pasowym na wale jest nacięciem, więc nie ma możliwości by wyparował  :wink:

[ Dodano: 2008-06-28, 19:03 ]
Cytat: "-Marcin-"
tylko przed przykrecaniem glowicy ustaw wal i walek na znakach. bo inaczej pogniesz zawory.


nie pognie, ten motor jest bezkolizyjny :)

czytalem, ale podalem alternatywna metode "ustawienia" na znakach ;)
a skoro jest bezkolizyjny to tym lepiej dla Fistasza  :mrgreen: , jak by przypadkiem popelnil blad  :)
to ja, byly Marcin#839

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 29, 2008, 11:54:15 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
santi86, mówimy o głowicy żeliwnej, której w przypadku forda nie trzeba planować - to nie aluminium. Sama wymiana uszczelniaczy bez ściągacza zajmuje max 2 godziny.
Dotarcie zaworów to też pestka - sam docierałem, stąd wiem ile mi to zajęło :wink:

Cytat: "-Marcin-"
jak by przypadkiem popelnil blad :)


Dokładnie -Marcin-, ten silnik potrafi wiele wybaczyć :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 29, 2008, 11:57:59 am »

santi86

  • Gość
no tak nie trzeba, ale jak są wżery, to należy splanować, mówię cały czas o żeliwnej głowicy forda

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:01:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
w starym silniku miałem w sumie trzy razy zrzucaną głowicę, w moim obecnym motorku kupowałem luzem głowicę i blok. Na żadnej z nich nie było nigdy wżerów.
Głowica, którą obrabiałem i użytkuję nie była planowana ani razu - ma wysokość nominalną.
Wcześniej szwagier miał Taunusa z pinto 2.0 i też była głowa ściągana, wżerów również nie stwierdzono.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:05:52 pm »

santi86

  • Gość
to wszystko zależy na czym kto jeździ, bo na pewno w fordzie nie był cały czas płyn chłodniczy.

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:09:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
w moim Petrygo, a w nowym silniku płyn FEBI-BILSTEIN.
U szwagra było lane tylko PETRYGO.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:10:33 pm »

santi86

  • Gość
no i dlatego nie było wżerów

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:13:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No bo nie zalewa się wody do układu chłodniczego :!: , ewentualnie w sytuacjach awaryjnych :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:20:52 pm »

santi86

  • Gość
mi tego nie mów, tylko któremuś z poprzednich właścicieli owego forda :/

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:23:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
I knew że Ty wiesz, ale jak to kto kiedy mniej obeznany będzie czytał to niech wie, żeby nie lekceważyć potęgi mocy :mrgreen:  :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 29, 2008, 12:37:32 pm »

Fistasz

  • Gość
jutro domówie jeszcze uszczelniacze i tez sie je zrzuci. Bede mial spokój. Zawory docierałes na jakiejs pascie?

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 29, 2008, 19:27:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja docierałem pastą do zaworków. Dokładnie to jedynką jeśli dobrze pamiętam, ponieważ u mnie nie było kraterów w gniazdach zaworowych i na przylgniach zaworów również.
Docierałem ręcznie każdy zaworek (troszkę to trwało). Raczej unikaj wiertarki, bo załatwisz w tempie ekspresowym prowadnice. Jak będziesz miał wszystko rozbebeszone, to sprawdź luzy prowadnic (sprawdza się to tak: wysuwasz zawór około 1-2 cm i poruszasz na boki. Luz powinien być znikomy, a najlepiej wcale, ale nie oszukujmy się, to nie jest nowy silnik, więc na pewno minimalny będzie.). Zanim będziesz docierał, podeprzyj zawór i nalej do kanału trochę nafty, benzyny lub czegoś podobnego - byle nie rozpuszczalnika, bo zaraz wyparuje. Lekko dotrzeć według mnie warto, nawet jak zawór nie puszcza, ponieważ oczyścisz powierzchnie styku zaworu i gniazda z nagaru - będzie równiej.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 29, 2008, 20:13:40 pm »

Fistasz

  • Gość
Do sprawdzenia szczelnosci wystarczy ze naleje w komory spalania nafty bądz benzyny i sprawdze czy nic nei uciekło? Czy moze trzeba to jakos cisnieniowo robic?

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 30, 2008, 14:07:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
nie zalewaj komór spalania, tylko ustaw głowicę komorami w dół. Ciecz wlewasz po podparciu zaworu od spodu (żeby nie opadał po zdjęciu talerza i sprężyny), przez otwory - kanały dolotowe, wydechowe, w zależności od tego który zawór sprawdzasz.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 30, 2008, 17:30:33 pm »

Fistasz

  • Gość
I glowice po zdjeciu:


Bardzo zle to wygląda?

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 30, 2008, 21:30:50 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
dziwne, bo zawory sa okopcone, a conajmniej na jednym cylindrze powinny byc czyste (bo plyn z ukladu by je wymyl). tak jak by to nie byla uszczelka rozwalona. a jak tam tloki? jest ktorys czysty?
to ja, byly Marcin#839

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 30, 2008, 21:56:06 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Marcin-"
tak jak by to nie byla uszczelka rozwalona.
Odrazu pisałem ze to nie uszczelka  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: To po prostu nie ten silnik Marcin  :)  Glowica ma strasznie duzo sadzy i nagaru - zbyt bogata mieszanka.  Zawsze bedzie duzo nagaru w komorach bo zeliwo jest bardzo chropowate  :|  Sprawdz czy tloki nie sa wymyte- jezeli wszystkie sa takie same to uszczelka nie puscila na 200 %
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 30, 2008, 22:49:52 pm »

Fistasz

  • Gość
wszystkie tłoki maja nagar. Tez mysle ze to nie uszczelka ale jesli sie nei zdejmie to sie nei przekonasz.

Czy to uszczelka pod glowica?
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 30, 2008, 22:51:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W takim razie daj glowice do sprawdzenia na szczelnosc -jest duze prawdopodobienstwo ze jest peknieta  :| Jest jeszcze opcja ze zawory stracily szczelnosc od gazu- jezeli glowica jest bardzo stara moze miec gniazda nie odporne na gaz ,moze byc tez tak ze zawory sa zbyt ciasno ustawione -daje to identyczny efekt tj brak mocy i slabe wkrecanie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG