Autor Wątek: Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!  (Przeczytany 16189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:19:23 am »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "Excalibur#1937"
Cytat: "KrissAtuPlus"
Komóra ma 3,2 pix

Ale video kręci w standardzie VGA (lub nawet 1/2 VGA) - norma

Na video tego za bardzo nie słychać ale: on gaśnie tak od razu (tak ja to widzę) czy chwilę przed spadają mu drastycznie obroty i dopiero gaśnie?


Różnie z tym bywa. Dzisiaj jak dojeżdżałem do domu, to na około 7-8 km przed dotarciem zaczął już spuszczać z obrotów i gdyby nie podtrzymywanie go na gazie, to bankowo by mi gasł po drodze. Pod domem natomiast ledwie zaparkowałem i zgasł. Przypomniałem sobie o sugestii z nakręceniem filmu. Otwarłem machę, odpaliłem komórę no i odpaliłem silnik, który - jak wspomniałem - co dopiero mi sam zgasł. To co widzimy i słyszymy na video, to praktycznie wszystko na co go było stać po powtórnym odpaleniu silnika. Czyli po niecałych dwóch minutach i słabo słyszalnych na filmie, wahaniach obrotów - silnik zdechł ponownie...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:32:43 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Jak bym słyszal swojego Abimexa w Atu, chodzi chodzi i nagle zgasł, w poniedzialek bede jechal do drugiego mechanika , z wiekszym doswiadczeniem, to jak zrobi i bedzie elegancko nie zgasnie to napisze tutaj co mi wymienil.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:38:47 am »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "michal235c"
Jak bym słyszal swojego Abimexa w Atu, chodzi chodzi i nagle zgasł, w poniedzialek bede jechal do drugiego mechanika , z wiekszym doswiadczeniem, to jak zrobi i bedzie elegancko nie zgasnie to napisze tutaj co mi wymienil.


Chora sytuacja. Jak nim jadę pełną parą, to zapiernicza aż miło. Ale jak tylko stoję na światłach czy we wspomnianych korkach, to od razu mi adrenalina fika, żeby mi się nie rozkraczył...
Do tego już ze trzy tygodnie jeżdżę z trzema skrzynkami po piwie za swoim siedzeniem, bo szlak trafił oparcie i trzyma się na tapicerce! Poprzedni właściciel trochę sobie warzył, więc fotel w końcu uklęknął. Nie mam gdzie kupić taniej używki. Nie do wiary! Mieszkam w Krakowie i  nie mogę znaleźć ani porządnego speca od poldków, ani nigdzie kupić używanego, sprawnego siedzenia. Gdzie ja już nie dzwoniłem, a na allegro totalna bryndza.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 06, 2010, 10:18:31 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Pytam z tego względu, że na Abimexie mam kompletnie na odwrót. Na zimnym silniku chodzi minutę dwie dobrze, po czym jak zaczyna temperatura rosnąć to w okolicach 70C zaczynają obroty powoli opadać aż ma się wrażenie, że pracuje tylko pół silnika. Jeśli nie pomogę mu gazem (wystarczy dosłownie raz kopnąć) to albo zatelepocze nim chwilę i zgaśnie albo sam stwierdzi, że cos mu nie pasi i dźwignie obroty. Niezależnie od wszystkiego więcej tego dnia mu się to nie zdarza. Musi stać minimum noc, żeby sytuacja się powtórzyła. Na rozgrzanym chodzi jak zegarek szwajcarski.

Ja winię któryś z czujników, ale który - jeszcze nie wiem.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 06, 2010, 14:06:43 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "Excalibur#1937"
Pytam z tego względu, że na Abimexie mam kompletnie na odwrót. Na zimnym silniku chodzi minutę dwie dobrze, po czym jak zaczyna temperatura rosnąć to w okolicach 70C zaczynają obroty powoli opadać aż ma się wrażenie, że pracuje tylko pół silnika. Jeśli nie pomogę mu gazem (wystarczy dosłownie raz kopnąć) to albo zatelepocze nim chwilę i zgaśnie albo sam stwierdzi, że cos mu nie pasi i dźwignie obroty. Niezależnie od wszystkiego więcej tego dnia mu się to nie zdarza. Musi stać minimum noc, żeby sytuacja się powtórzyła. Na rozgrzanym chodzi jak zegarek szwajcarski.

Ja winię któryś z czujników, ale który - jeszcze nie wiem.


Wygląda na to, że niebawem się spotkamy w kwestii fotela, to wtedy pogadamy i zajrzymy przy okazji pod machę.
Mój przypadek jak widzisz, jest jednak nieco inny... :(

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 06, 2010, 19:11:16 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "KrissAtuPlus"
Cytat: "Excalibur#1937"
Pytam z tego względu, że na Abimexie mam kompletnie na odwrót. Na zimnym silniku chodzi minutę dwie dobrze, po czym jak zaczyna temperatura rosnąć to w okolicach 70C zaczynają obroty powoli opadać aż ma się wrażenie, że pracuje tylko pół silnika. Jeśli nie pomogę mu gazem (wystarczy dosłownie raz kopnąć) to albo zatelepocze nim chwilę i zgaśnie albo sam stwierdzi, że cos mu nie pasi i dźwignie obroty. Niezależnie od wszystkiego więcej tego dnia mu się to nie zdarza. Musi stać minimum noc, żeby sytuacja się powtórzyła. Na rozgrzanym chodzi jak zegarek szwajcarski.

Ja winię któryś z czujników, ale który - jeszcze nie wiem.


Wygląda na to, że niebawem się spotkamy w kwestii fotela, to wtedy pogadamy i zajrzymy przy okazji pod machę.
Mój przypadek jak widzisz, jest jednak nieco inny... :(

Zaglądać możemy... ale nic tam nie znajdziemy. Przynajmniej u mnie - silnik jest wyjęty i rozebrany - czeka na remont :)

No chyba, że mówiłeś o sobie to oczywiście nie ma sprawy.

Co do spotkania to wyślę Ci na PW info, które może Cię zainteresuje...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 15, 2010, 17:28:17 pm »

Turboo

  • Gość
Witam wszystkich przyłacze sie do tego tematu gdyz mam podobną sytuacje wczoraj jechałem przez Kraków i jak to w Krakowie korki stałem w korku silnik nabrał temperatury powyzej 90 stopni  wentylator non stop chłodził a temperatura zamiast spada to trzyma sie i nieco jeszcze rosnie.Przejde do problemu otóz samochód nagle zaczynał gasnac gdy go odpaliłem,to pochodził poł minuty i znów zgasł  przepchałem auto na pobocze poczekałem 10 minut silnik ochłonoł i znowu dobrze,w trakcie jazdy nic sie nie działo wyjechałem na A4 i wszystko ok dojechałem do bramek i znowu kilka minut postoju i znowu temperatura 90+ i auto gasnie.Jesli ktos wie co moze byc przyczyna prosze o pomoc.  :(

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:25:51 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Winę za to mogą ponosić świece zapłonowe.Jaki przebieg mają świece  :?:  ,kiedy były wymieniane  :?: Czy prawidłowo zostaly  dobrane parametrami do typu silnika  :?: Sprawdż to.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:34:03 pm »

Turboo

  • Gość
Swiece maja przebieg gdzies z 10 tys. Swiece firmy ISKRA,ok sprawdze jak bedzie trzeba to wymienie na BOSCH.A jesli chodzi o plyn chłodniczy wymieniany tez był szczerze z jakies 3 lata temu czy moze  byc tez wina płynu?

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:39:52 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytuj (zaznaczone)
czy moze byc tez wina płynu?

 Nie !!!!!!!!!
Cytat: "Gruszka117"
Swiece firmy ISKRA,
jaki typ ? ,i co to za silnik ? W profilu nic nie piszesz,
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:42:00 pm »

Turboo

  • Gość
Polonez Atu Plus 1998r. 1.6Gli Bosch 74000 tys. przebiegu

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 15, 2010, 18:52:26 pm »

Turboo

  • Gość
Nie wiem jakie mam zobacze je jutro dzieki za pomoc

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 15, 2010, 20:12:01 pm »

Turboo

  • Gość
termostat był niedawno wymieniany,taa tylko ile kosztuje cały zespół wtryskowy z innego auta.. i czy to wg. sie oplaca

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 16, 2010, 01:21:13 am »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
Nie przeczytałem całego postu ale miałem kiedyś mitsu galanta i miałem TAKIE SAME objawy.
Po kolei co miałem walnięte a powodowało mulenie i gaśnięcie tak że z włoch na upartego wracałem 3 dni, jechałem 20km zeby stać potem 30 minut, łatwiej było w nocy, było chłodniej. minus taki że jak go rozgrzebałem to za jednym razem powymieniałem wszystko.
- Pompa paliwa, dawała za małe ciśnienie - pomierzyłem i miała mniej o 0,5 bara od katalogowego ciśnienia jakie powinna dostawać listwa wtryskowa.
Widać było już po słabym przelewie, na listwie był jeszcze zawór też walnięty do regulacji siśnienia prawdopodobnie od niego sie zaczeło wszystko.
- Uszkodzony jeden wtrysk, a raczej zapieczony nierozpylał tylko lał.
- Przepływomierz, wymieniłem bo miałem zapasowy
- sonda lambda, była rozerwana.
Tak jak pisałem błąd taki ze wymieniłem na raz a nie pokolei, ale pompę pomierzysz ciśnienie, najlepiej wejście na listwę i samą wymontowaną pompe jeśli na listwę będzie już nie tak. W galancie nie pokazywało błędu pompy bo była sprawna tylko już podjechana swoją drogą 170kkm
Wtrysk przemierzysz cewkę jaka oporność
I ważne termostat musi być sprawny, nie może być wyciągnięty, bo inaczej tylna część silnika się przegrzewa.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 16, 2010, 16:29:47 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Wszystko ładnie i pięknie, ale gdyby się chciało ot, tak pozmieniać to wszystko o czym ja tu już przeczytałem, to jedno jest pewne. Mając tyle kasy na części nie jeździłbym takim wynalazkiem jak polonez i nie musiał się z tymi częściami pitolić.

Do wciąż gasnącego auta doszło mi złamane oparcie fotela kierowcy (mam już zamiennik od kolegi Excalibur), oberwany i stukoczący w niebogłosy zaczep tylnego tłumika, pękająca z wolna jedna z przednich opon i na dokładkę jeszcze dzisiaj - totalny nius - nie zamyka mi się klapa od silnika. Jest tylko opuszczona. Zaraz tam idę grzebać bo w chwili obecnej można się częstować wszystkim co jeszcze jest pod maską. Polonez Atu Plus 1,6 Daewoo - Rewelacja mili Państwo! Szmira i tandeta! Najgorsza decyzja jaką w życiu podjąłem. Dałem 1000 zł za pojazd, w naprawy wsadziłem już prawie dwa koła a teraz muszę go przerejestrować (kolejny kesz) i opłacić ubezpieczenie (następny kesz)...

Chciałem przerzucać silnik od Caro 1,6 jak przez chwilę miałem dwa poldki. Mechanik mi powiedział, że się nie da. Dzisiaj się dowiedziałem, że jednak się da... Ale puściłem już rok temu znakomity silnik razem z całym autem za 550 zł. 2 tygodnie potem młody rozbił gdzieś samochód, a ja się bujam swoim badziewiem. Taka to jest historyjka... :(

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 16, 2010, 17:00:55 pm »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
Jutro chyba jade po poldka 1.6 gli z 95r, Ja biorę go tylko dla paru rzeczy jak chcesz to bierz silnik ze skrzynią i osprzętem za  300 stówki.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 16, 2010, 17:31:22 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "centurion"
Jutro chyba jade po poldka 1.6 gli z 95r, Ja biorę go tylko dla paru rzeczy jak chcesz to bierz silnik ze skrzynią i osprzętem za  300 stówki.


W tym momencie nie jestem w stanie podjąć takiej decyzji, choć oferta zdaje się być atrakcyjna. Bez konsultacji z kimś, kto fizycznie i efektywnie zbada moje auto, nie mogę robić takich wydatków...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 16, 2010, 17:40:35 pm »

Turboo

  • Gość
ja sie zastanawiam nad kupnem GSI  :D bo jesli bede miał tyle kłopotów z tym BOSCHEM to go sprzedam i tyle, znalazłem juz ciekawa oferte                                                           http://moto.allegro.pl/item1188112490_polonez_oryg_przbebieg_6000km.html

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 16, 2010, 18:13:56 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "Gruszka117"
ja sie zastanawiam nad kupnem GSI  :D bo jesli bede miał tyle kłopotów z tym BOSCHEM to go sprzedam i tyle, znalazłem juz ciekawa oferte                                                           http://moto.allegro.pl/item1188112490_polonez_oryg_przbebieg_6000km.html


Już jest 4 tysiące, a jeszcze cena minimalna nie została osiągnięta??? MASAKRA!
Chłopie. Daj sobie spokój z Polonezem w tej sytuacji... Wyrzucony pieniądz. To znaczy
napiszę inaczej. Fajnie się prezentuje i dobrze wróży, ale 4 koła to przegięcie pały.
Nawet jeśli po tyle chodzą, to za poloneza nie warto.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 16, 2010, 18:22:14 pm »

Turboo

  • Gość
Zobaczymy co powie mechanik w mojej sytuacji jesli beda komplikacje to albo go sprzedam albo nowy silnik bo nie zamierzam wyrzucac w błoto duzo kasy, kupie jakis silnik dobry GSI i po sprawie  :)