FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: mexyk w Wrzesień 02, 2018, 03:41:01 am
-
Witam serdecznie.
Mam problem z wycieraczkami tzn kiedy włączając na np pierwszą predkosc to mi wywala bezpiecznik ale kiedy chce spryskać szybe to działają tzn zbieraja plyn z szyby
Polonez to 96r abimex
-
Nikt nic?
-
pewnie pajączek
-
Pewnie pajączek. Ale też całkiem niedawno był temat na forum, 1 i 3 bieg nie działały i winny był przepalony opornik przy silniczku:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=50734.msg795382#msg795382 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=50734.msg795382#msg795382)
-
Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego
Caro - nie ma siły bujać wycieraczkami. Z jedną jeszcze daje radę, z dwiema nie ma szans. Silnik zmieniony - to samo. Pokrętło przy pedałach zmienione - to samo. Mechanizm po zdjęciu wycieraczek i silnika da się kręcić jednym palcem - chodzi bardzo swobodnie.
Co jest tego przyczyną?
Jaki inny, mocniejszy silnik pasuje na mocowania plug & play lub bez większych przeróbek? Kostkę mogę przerobić.
-
Może gubi prąd gdzieś po drodze, jakieś znaczne straty ma? Elektryk ze mnie żaden, dlatego to luźna propozycja.
Może zmierz napięcie dochodzące do silnika wycieraczek?
-
To nie silnik to mechanizm. Rozebrać, przeczyścić, przesmarować i złożyć powinno banglać. Większy silnik... Poszukaj na forum, ktoś już coś tam zaadaptował, ale zdaje się, że jakaś rzeźba jednak była.
-
Rozebrałem, przeczyściłem, posmarowałem, złożyłem. Śurakiem był go bujnął. Nie dało to rezultatu dlatego wymieniłem silnik, co też nic nie zmieniło. Nie mam już pomysłów.
-
Zostaje kabelkologia. Może gdzieś są przeowdy przetarte lub zaśniedziałe, albo tak jak koledzy doradzali, pająk pod kierownicą ma już wyświechtane ślizgi.
-
Sprawdź jeszcze masę, podaj z nadwozia na korpus silniczka.
-
Może oprócz starych, tworzących opór przewodów przekaźnik jest "zużyty"?Czy przekaźniki się nie "starzeją"?
Najpierw tą masę zarzuć, jak lesor radzi.
-
trzeba sprawdzić sam silnik. w moim też była podobna sytuacja. komutator się przesunął na wałku silnika i szczotki stykały się tylko połową szerokości. po ustawieniu komutatora i dopasowaniu szczotek silnik znów zaczął działać dobrze.
-
Problem zażegnany. Przyczyną było brak smarowania przekładni na silniku i się po prostu zacinała. Wyczyszczono, nasmarowano, złożono. Teraz nawet na pierwszym biegu po suchej szybie daje radę wycieraczkami machać.